Jegyek

Blog

2012
Aug
29
7 éve, 7 hónapja
Az Alpok Adria sorozat 7. fordulójának ismételten a horvátországi Rijeka adott otthont. Csütörtök este érkeztünk meg a pályára, hogy pénteken tudjak egy kicsit edzeni, mert igen fontos futam ez az év végi összesítésben. Másnap kipakoltunk, és már mentem is fel az első szabadedzésemre. A feltételek nem voltak teljesen ideálisak, mivel medium (közepes keménységű) gumi volt fenn, és itt a puha a nyerő. De a pénteki edzéseket ezzel a már használt gumival terveztem, hogy kicsit ráhangolódjak erre a pályára. 1’35-ös időket sikerült mennem a két menés folyamán, de tudtam, hogy a puha gumival ez egyből javulni fog.
A szokásoknak megfelelően a szombati napon volt a két kvalifikációs edzés. Ide az előző rijekai hétvégén használt soft (puha) gumimat tettem fel, ami igaz, hogy közel sem volt új, de legalább már a keverék megfelelt. Az első edzésen 1’33,4-es idővel a második helyet értem el. A második mért edzésen jó páran feltették az új, puha gumikat, így visszacsúsztam összesítésben a harmadik, ötödik hely környékére, és akkor az edzés vége előtt tíz perccel ismét azt a döntést hoztuk, hogy a versenyre tartogatott puha gumimat betesszük két körre. Ez meg is hozta a várt eredményt, két gyors kört mentem vele, amiből a második 1’32,185 lett. Az edzésidőbe belefért volna még egy gyors kör, de én már nem mertem nyúzni a gumit, mert kellett a versenyre. Ezzel az idővel a második helyre kvalifikáltam magam. Az első helyről az olasz, (szinte hazai) Luca Tommasini indulhatott 1’31,933-as idővel. Tudtam, hogy ez a kis különbség még bennem van.
Vasárnap a warm-upra visszatettük a már agyon használt gumikat, hogy bemelegítsek a versenyre. Viszonylag korán, 12:30-kor következett a verseny. Előre a motor egy új medim-soft gumit kapott. Új volt, bár a dunlopos ember keményebbet, mediumot, vagy hardot javasolt volna. Nekem ezzel gondom nem volt, azonban még nem próbáltam a keményebb fajtát. Hátulra felkerült a puha három körös gumim.
A startom egész jól sikerült, a második helyen fordultam az első kanyarban. Az olasz srác mögöttem volt. Az előttem lévőt az első kör felénél sikerült megelőznöm, így átvettem a vezetést. Tommasini is gyorsan átverekedte magát rajta, mi ketten kezdtünk meglógni a mezőnytől. A versenyt nem részletezem körről körre, nagyon nagy csata volt végig, akadt olyan kör, ami alatt kétszer is helyet cseréltünk, és szinte minden körben volt legalább egy helycsere. Néhol a könyökeink is összeértek, szóval ez izgalmas verseny volt, amit nagyon élveztem. A versenyről ismét készült on-board felvétel, úgy gondolom, az vissza fogja adni valamilyen szintem a küzdelem hangulatát. 100%-osan nem, mert sok olyan szituáció nem fog látszódni rajta, amikor az egyenesben mellém jött, az egyenest végighasítottuk könyök a könyökön, és a végén a „ki fékez később” történetben én maradtam elöl.

Az utolsó három körben sajnos kezdett csúszkálni a gumim így ott már nem tudtam olyan tempóval kigyorsítani, ahogy szerettem volna. Az utolsó kört Luca kezdte az élen. Én a pálya felénél lévő csiki-csuki részen tudtam annyival gyorsabb lenni, hogy előzzek is, így ott vettem át a vezetést. A pálya utolsó harmadában egy hosszú bal kanyar után jön egy kis balos, majd egy jobbos törés és egy enyhe jobb töréssel már a célegyenes. Ezen a részen az Ő Triumph-ja addig mindig gyorsabb volt, amíg az én motorom el nem érte a lendületet, ez körülbelül az a pont volt, amíg a hatodikat be nem váltottam. Itt szinte minden körben mellém jött. Az utolsó körben próbáltam egy kicsit trükközni, hogy ezt valahogy elkerüljem, de annyit nem tudtam elcsalni az ő lendületéből, hogy ne tudjon elmenni ezen a kigyorsítási ponton, így sajnos a második helyen értem célba. A versenyben viszont így is én futottam meg a leggyorsabb kört.
A futam után a parchfermében az első három helyezett motorját félreállították, és ellenőrzés céljából szét is szedették. Három dolgot ellenőriztek: az üzemanyagot, a generátort, illetve a vezérműtengelyt, vezérlést. A motorom szétszedésénél nagyon fontos volt Aszalós Péter bá’ jelenléte, a segítségét ezúton is köszönöm!
Az én motoromon a vezérlésnél volt egy kis eltérés a szabálytól. A szabály szerint gyárinak kell lennie az alkatrészeknek, a vezérlést nem lehet elfokolni. Az én motorom gyári pozícióban állt, tehát elállítva nem volt, s így teljesítmény-növekedés nem következett be. A vezérműtengelyen lévő fogaskerék felfogatási pontja az én motoromon oválisra volt kialakítva, így volt állítási lehetőség, tehát nem gyári állapotában volt. Az ellenőrző személy egyből mutatta is mi a gondja. Utána hozzá tette, hogy a fogaskerék felfogatása bár nem gyári, de gyári helyzetében áll. Ezért le is fotózta, hogy a döntést a zsűri bizottság összes tagja együtt hozhassa meg, mivel előny nem származott belőle, ő elfogadhatónak tartotta. Hosszú várakozás után felhívtak a zsűri bizottság elé, ott még várattak vagy húsz, harminc percet, majd leültettek a nyolctagú zsűri elé. Elmondták, hogy mit láttak, illetve mi a gond. Kérdezték az én véleményem, elmagyaráztam az én szemszögemből, hogy nekik mi a gondjuk, amit el is fogadok. Hivatkoztam az osztrák zsűritagra, aki ott volt, amikor szétszedtük a motort, és látta, lefotózta, hogy milyen helyzetben áll. Ő mondta, hogy gyári helyzetben áll. Ezzel teljesítménynövekedés nem érhető el. Ha legközelebb egy teljesen gyári állapotú fogaskereket teszek fel oda, ugyanilyen lesz a motorom. Azt mondták ezzel ők teljesen tisztában vannak, ezért nem is egyértelmű még a döntésük.

Ekkor ki kellett mennem, hogy megbeszélhessék. Sajnos a zsűri tagok között magyar képviselő nem volt, csak osztrák, olasz, szlovák, horvát és német, ha jól tudom. Öt perc múlva visszahívtak, és közölték a végeredményt, mely döntés alapján elvették a második helyezésemet. Kizárólag a szabálykönyvre hivatkoztak, nem mérlegeltek, hogy a gyári helyzetében volt. Sok mindent nem tudtam többet hozzáfűzni.
Ezzel a döntéssel sajnos a pontállás igencsak megkavarodott. A velem együtt élen álló Vostarek nem volt ott a versenyen, pedig kíváncsi lettem volna az Ő motorjára is. „Lehet, tudott valamit?” Ezzel Tommasini átvette a vezetést hét ponttal. A másdoik, harmadik és megyedik helyen pedig holtversenyben állok a cseh Vostarekkel, illetve Prasekkel.

A bajnokság abszolút nem lefutott, de igen szoros lesz a vége. Azon a dolgon nem aggódok, hogy innentől gyengébb motorral kell mennem, mert ez nem így van. Mivel nem volt elállítva a motorom, így a másik alkatrésszel is ugyanezt a teljesítményt fogja tudni, tehát a feladat nem változott!
Köszönöm ismét mindenkinek a segítséget!
A következő verseny szeptember 1-2. Szlovákia ring. Ugye ez a futam volt a Hungaroringre tervezve, ami hazai pálya lett volna. Nagyon bánt, hogy itthon hazai közönség előtt nem tudok egy jót motorozni, illetve a hazai motorsport még a hazai pálya előnyét sem adja meg azon kevés versenyzőnek, akik egy nemzetközi sorozatban képviselik hazánkat - úgy gondolom nem is akárhogyan. Ehhez sajnos többet nem tudok hozzáfűzni, de mindenkit sok szeretettel várok a közeli Szlovákia Ringre!

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: