Jegyek

Blog

2012
Sep
12
7 éve, 6 hónapja
Mint elmeséltem az előző futamon ugye megfosztottak az eredményemtől egy nem egyértelmű helyzetben, szerintük szabálytalan alkatrészem miatt. Amitől a motorom nem volt gyorsabb, csak mégsem 100%-osan szabályos. Ezt a dolgot akkor sem és most sem tartom teljesen jogosnak, de sajnos nem tudok ellene sok mindent tenni. A motoromon orvosoltuk ezt a problémát, és ebből az incidensből adódóan egy kis dühvel, illetve nagy bizonyítási vággyal vágtam neki a szlovákiaringi futamnak. A futam pikantériája még annyi, hogy eredetileg ez a verseny a Hungaroringre volt tervezve, de köszönhetően a Hungaroring vezetésének, vagy valaki másnak, pontosan nem tudom, de a lényegen nem változtat, hogy a Magyarok hazai futama kimarad a versenynaptárból. Helyette utazhattunk a szomszédos szlovák pályára. No de se baj, a feladat ott is ugyanaz!
A versenyre készülésem egy kellemes kis betegséggel lett tetézve. Kedd, szerda torokfájás, csütörtök, péntek láz. A pénteki szabadedzésen is lázcsillapítóval kellett kicsit helyre rázni magam. Szombatra javult valamelyest a helyzet, de eléggé gyenge voltam. A reggeli időmérő kétes időjárással kezdődött. Hajnalban nagy esőzés, majd az időmérők kezdete előtt elállt. A mi időmérőnkön már a pálya nagy része száraz volt, de mindenki vizes gumikkal ment ki a pályára, hiszen a száraz gumival a legkisebb vízen is óriásit lehet esni, a vizes gumival viszont lehet menni a száraz részeken is, csak persze lassabban. Három – négy kör megtétele után viszont úgy ítéltem meg a pályát, hogy ezen gyorsabb tudok lenni, ha legalább hátulra száraz gumit teszek fel. Ki is jöttem, megtörtént a csere, és folyamatosan javult időm. Az edzés végén 2’17-es idővel három - négy másodperccel gyorsabb voltam a második helyezettnél. A délutáni edzés előtt elkezdett esni az eső, és sokkal vizesebb volt a pálya, mint délelőtt, így én úgy ítéltem meg, hogy gyorsabb úgysem tudok lenni, reméltem, hogy a többiek sem, tehát a depóból néztem végig az időmérőt, és vártam a végeredményt. A taktika be is jött, a délelőtti időmet nem tudták megjavítani, enyém lett a pole pozíció.
Vasárnap reggel a warm-up vizes pályán zajlott, így én egy biztonsági bemelegítő motorozásra használtam fel ezt a tizenöt percet.
Kora délután következett a verseny, amikorra a nap is szépen kisütött, az időjárás is nyáriasra fordult. A rajtom jól sikerült, de volt, akinek vagy jobban, vagy csak jobb volt  motorja, mert az első féktávhoz már csak a második helyen értem oda. A féktávon még egy versenyző bebújt, így harmadiknak fordultam. Az élen kialakult egy négy, öt főből álló boly, és ment az adok-kapok. Folyamatos előzgetések, kanyarban tülekedés, egyenesben meleg szél (szélárnyék) keresés, taktikázás, szóval egy kőkemény VERSENY! Többször voltam második, harmadik, negyedik helyen. Az egyenesekbe sajnos mindig mellém tudtak jönni, és a féktávokat jobb pozícióból (belülről) tudták kezdeni, a kanyarokban viszont folyamatosan toltam őket. Fordítva sajnos ezt nem tudtam megcsinálni, ha valaki mögül kibújtam a meleg szélből, mellé már nem sikerült mennem, mert elfogyott az erő... Az on-board-on most is jól látszik a csata, így nem is részletezem tovább.
Az utolsó kört a negyedik pozícióban kezdtem el, majd egy féktávon sikerült bebújnom a harmadik helyre. A kockás zászló mellett a harmadik helyen haladtam el, de az mindent elárul, hogy az első négy motor egy másodpercen belül ért a célba…nagyon szoros volt.

A futam végén a parchfermében a motoromra - számomra értetlen módon - egyből ráugrottak vagy hárman a technikai személyzet tagjai közül, és nézegették…mintha bökné valakinek a csőrét, hogy ismét dobogóra állhatok. Sebaj…nézhetik! Az első három helyezett motorját most is szét kellett bontani valamilyen szinten, de most hibátlan volt! Viszont az élen célba ért Vostarek motorján a féktárcsa nem gyári volt, így az a szabálynak egyáltalán nem felelt meg. A végső döntés az lett, hogy kizárták, illetve még két másik versenyzőt is. A fékeket az összes motoron leellenőrizték.
Ezzel a döntéssel a harmadik helyemből második lett, így húsz pontot kaptam érte, illetve még egyet a pole pozícióért. Sajnos az élen a velem azonos pontszámú Prasek végzett, és a versenyben futott leggyorsabb kör is az övé volt (erről egy tized másodperccel maradtam le), így ő 26 pontot kapott. Tehát jelenleg öt pont hátránnyal várom az utolsó mindent eldöntő futamot, ahol bármi lehet. A dolog komolyságát tetézi, hogy mögöttem Tommasini egy ponttal van lemaradva.

Az utolsó futam Olaszországban, az Adria Raceway pályáján lesz, ami egy kevesebb mit 3 kilométeres pálya. Itt kisebb jelentősége lesz a motorok végsebességének, technikásabb pálya, így nagyon bízok magamban, mindenképpen győznöm kell! Ezért ami rajtam múlik, abból mindent meg is fogok tenni!
Ebben a futamban az Országos Bajnokságunknak is volt értékelése, amit sikerült ezzel az eredménnyel megnyernem. 
Köszönöm ismételten a kitartó segítséget mindenkinek, aki mellettem van és remélem, az utolsó futamon egy nagy hajrával igazán szépen tudjuk zárni a 2012-es Alpok Adria bajnokságot!

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: