Jegyek

Blog

2012
Sep
20
7 éve, 6 hónapja
Elérkezett az Alpok Adria sorozat az utolsó futamához. Ezt Olaszországban, az Adria Raceway pályán rendezték meg. Szlovákiaring után már nagyon vártam ezt a futamot, hiszen az én kategóriámban semmi sem volt még eldöntve. Prasek vezetett a pontversenyben, a második helyen én álltam, öt pont hátránnyal és tőlem egy ponttal lemaradva, a hazai Tomasini. Szóval mindhármunk számára nyitott volt a bajnokság. Ha kicsit számolgattunk, kijött, hogy nekem akkor volt esélyem a bajnoki címre, ha megnyerem az utolsó futamot, és Prasek  harmadik. Ha Prasek második, akkor nekem szükséges még egy pont. Tehát vagy szerzek a pontjaim mellé még egy pole poziciót, vagy egy versenyben futott leggyorsabb kört. Ezekért egy-egy plusz pont jár. Ha pontegyenlőség alakul ki a legvégén, akkor Prasek a bajnok, mert neki több futamgyőzelme van. Szóval esélyem az éppenséggel akadt, csak nem szabadott hibáznom!
Csütörtökön kora délután vágtunk neki a 750 km-es útnak a MAMI-tól kapott kisbusszal. Késő este 11-12 óra felé érkeztünk meg a pályára. Ott hamar megcsináltuk magunknak a kocsiban a fekvőhelyeket és egyből aludni tértünk. A pénteki napon a szabadedzések vártak ránk. Én ebből kettőre mentem fel, ami a pálya megtanulásával telt el (4-5 kör), azután pedig elindult a másodpercek elleni harc, és még a motorom kis hibáját orvosoltuk. Lecsúszott egy vákuumnyílást lezáró dugó a blokkról, ezért egy henger makacskodott. A második menetre sikerült is visszatenni. 1’18.8-as idő volt a leggyorsabb köröm a pénteki napon, ahol egy jó állapotú medium-hard gumival mentem. Mielőtt mentem volna a pályán, azt gondoltuk ez a pálya kedvezni fog nekem, mert nincsenek hosszú egyenesek, így a végsebesség annyira nem fog érvényesülni. Ez így mind igaz is volt, de az első menet után szembesültünk a ténnyel, hogy viszont a hajtűkanyarok miatt a kigyorsításokon a motorerő nagyon nagy szerepet kap, a kanyarok meg túl rövidek ahhoz, hogy ott előnyt tudjak szerezni magamnak.
Következett a szombati nap, a két időmérővel. Az idő jó volt, csak kicsit fújt a szél. Az áttételt variáltuk, kerestük, melyik a jobb erre a rövid pályára. Az első időmérőre felmentem egy medium gumival, ami egészen jól viselkedett, és 1’18.3-at sikerült motoroznom. A második időmérőre már soft gumival merészkedtem fel, hogy fussak legalább egy gyors kört. Ez sikerült is, mert 1’17.494-et sikerült motorozni, ami összesítve a harmadik helyre lett elég. A soft gumi négy kör alatt el is hagyta magát, teljesen elmelegedett, használhatatlan lett, így az időmérő végére vissza is tettük a délelőtti medium gumit. Természetesen egyik sem volt új gumi, de legalább nem agyonhasználtak. :-) Ezzel a harmadik helyről várhattam a vasárnapi rajtot.
Vasárnap reggel a warm-upra még beterveztünk egy futóműállítást, mert igen sokszor emelte az elejét a motorom a rövidebb áttétel miatt. Puhítottunk a hátulján egy kicsit és jobb is lett. Következett  verseny, ahova végül a medium-hard gumit választottam, hogy még véletlenül se fogyjon el a 18 körös verseny végére. Mert ha végig csata lesz, akkor kell ott a tartalék. A rajtom jól sikerült és az első kanyarban a harmadik helyen fordultam. Elsőnek fordult egy helyi olasz srác, Tibaldo, másodiknak a pontversenyben egy ponttal mögöttem álló szintén olasz Tomasini. A  kanyar második felében már sikerült szűkebben tartanom a motort, és egyszerre gyorsítottunk ki . A második visszafordító kanyarhoz Tomasinivel egymás mellett érkeztünk  de egy rövidebb féktávval sikerült másodiknak elfordulnom a helyi Tibaldo mögött. Célom az volt, hogy minél hamarabb meg kell őt előznöm! A második kör végén sikerült is, szintén egy féktávon. Innentől a saját tempómat tudtam motorozni, ami egész jóra sikerült az új gumival. Három-négy kör alatt 30-40 méter előnyre tettem szert, amikor sikerült Praseknek is megelőznie Tibaldot. Innentől ő nagyon igyekezett, mert meg kellett volna valahogy fognia engem. Mivel sikerült hiba nélkül igen gyors tempót, 1’17.3-as köröket diktálnom, így Praseknek a saját határait kellett feszegetnie. Nagyon lassan közeledett is, de a tizedik kör környékén becsúszott neki egy hiba a feszített tempó miatt, az egyik féktávon elfékezte magát és kicsit besokalt. Az előnyöm megint megnőtt, és tovább folytathattam a zavartalan motorozást, egy céllal, hogy nem szabad hibázni!!!
Prasek újból kezdte a felzárkózást, de a verseny vége előtt két körrel a nagy igyekezetben szintén hibázott és most el is esett. Egy igen lassú kanyarban csúszott el, így azonnal vissza tudott állni, de közben visszaesett a kilencedik helyre. Az utolsó körben többszöri hátranézés után vált biztossá számomra, hogy nincs veszély, célba kell érni. Ez sikerült is, és amikor beértem a parchfermébe, akkor mondták, hogy pontosan mi is történt mögöttem, és hogy Prasek hátrébb végzett. Így a huszonöt pont megszerzésével a Bajnokságot is sikerült megnyernem! A verseny végén a dobogós helyen végzett motorokat ismét ellenőrizték. A hátsó futómű felfogatásánál lévő alkatrészeket mérték, hogy gyáriak-e? Mindenkinek stimmelt, így a hivatalos végeredmény is ez maradt.
Nagyon boldog voltam, hiszen reméltem, hogy meg tudom nyerni a futamot, és akár még a bajnokságot is az élen fejezhetem be…és SIKERÜLT!
Mindezt, illetve az ehhez szükséges támogatást szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített ebben.
Nagyon jó érzés az Alpok Adria sorozat bajnokának lenni egy igen erős 600-as kategóriában. Az idei évben 65 versenyző szerepel a ponttáblázatban, akik elindultak Alpok Adria versenyein. Végig nagyon szoros volt a bajnokság állása, és ettől még inkább örülök ennek a bajnoki címnek, hiszen kemény ellenfeleket sikerült magam mögé utasítanom.

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: