Jegyek

Blog

2012
Oct
15
7 éve, 5 hónapja
Három héttel ezelőtt, amikor az Adriai pályáról hazaérkeztünk, még nem tudtam biztosra, hogy tudok-e indulni az Albacetében megrendezendő Európa Bajnoki futamon. Ez mindössze anyagi kérdés volt. Aztán egyre inkább úgy nézett ki, hogy össze fog jönni, mert az egész évben folyamatosan segítő támogatók, barátok mellé, még csatlakozott pár ember, és hozzásegítettek, hogy az év végén egy EB mezőnyben mérettessem meg magam. Ezt már most nagyon köszönöm mindenkinek, de a végén még visszatérek erre a dologra.
Szerda kora délutánra terveztük az indulást a 2500 km-re lévő spanyolországi Albacete pályára. Na, ez az, ami nem sikerült! :) Persze a kiegészítő dolgokat még szerdán szedtem össze az úthoz, amivel már elcsúsztam, illetve aznap még a MAMI-s kisbusz is kapott egy kis felújítást, ami Lévay Karcsi (MAMI Szakközépiskola Igazgató) nélkül nem állt volna talpra ütőképes állapotban. :) Amikorra minden készen lett, 22 óra környéke volt, ez közel sem a tervezett délután 2-3 óra.
Az útra Édesapám, illetve az R2 Motorszerviz szerelője, Katona Dani kísért el. 29-30 óra kocsikázás után pénteken hajnalban érkeztünk meg a pályára. A kinti parkolóban álltunk le, és egyből lefeküdtünk aludni, mivel reggel kelni kellett, ugyanis hátra volt még az összes papírmunka, a kipakolás, na meg persze „a szabadedzésre is jó lenne kiérni!” :)

Reggel kis elalvással magunkhoz tértünk, de egész flottul ment minden intéznivaló, és már mehettem is ki az első szabadedzésre. A gumikat illetően használt darabokról beszélünk, de abból a jobbik fajtából. Ide azért vásznon futó motorral értelmetlen kimenni. Az első szabadedzésem a pálya tanulgatásával ment el; néztem, mit hogy lehetne, a többiek mit csinálnak, áttétel, stb. Elsőre tetszett is a pálya, egy jó lendületes, tempós, dinamikus kanyarokkal teli, nem túl széles, 3,9 km-es pálya. (A hazai pályák közül talán a Pannónia ringhez lehetne hasonlítani.)

A második szabadedzésre a használt hátsó gumikból két félét is bekészítettünk, hogy megnézzük melyik keverék fog jól működni. Napos idő volt, 26 fok. Mivel itt 40 perc egy szabadedzés, illetve az időmérő is, menet közbe bőven belefért a kerékcsere. Délután már jobban mentem, szépen lassan az időm is javult, a pályát is kezdtem érezni, és nagyjából a gumit is kezdtük sejteni, hogy melyik lesz a jó. Délután, este a másik magyar résztvevővel és kíséretével, Gyutai Adriánékkal beszélgettünk, ettünk egyet.
Következett a szombati nap a két időmérővel. Vártam már, mert itt volt az első viszonyítási lehetőség, hogy a többiek idejét is lássam. Délelőttre első gumit is cseréltünk, feltettünk egy tavalyi mintázatú modellt, hátulra viszont először az egyik használt gumit raktuk fel, azzal mentem ki melegíteni, és öt kör után jöttem be az újért. A hátuljával semmi gondom nem volt, de az eleje nem akart jól működni. Az időmön is csak nagyon kicsit tudtam javítani, és nem is éreztem jól magam alatt a motort. A féktávokon befelé, amikor már bőven lapon volt a motor, de még fékezek, pattogott az eleje. Kicsit elkeseredtem, és gondolkozásba kezdtünk, hogy mi is lehet a baj? Futómű? Vagy gyorsultam? Vagy gumi? A gumi tűnt a legvalószínűbbnek, hiszen azon változtattunk, csak ezt meg nem akartam elhinni, mert az idén használt Dunlop D212-es gumi helyett a sokak által jobban szeretett D211-est tettem fel, tehát elvileg annak jónak kellett lenni. Ez így is van, csak nem ezzel a futómű beállítással.

Délutánra a terv az volt, hogy visszatesszük a pénteken használt első kereket, és megnézzük, azzal mit csinál. Ha nem változik, akkor futómű állítás…de reméltük, hogy változik, és megjavul. A hátsó kerekeknél hasonló volt a taktika, elindultam egy használt gumival, majd négy kör után jöttem be az újért. És lám-lám, megjavult az eleje. Nem pattogott, így egy kicsit megnyugodtam, és egyből jobban éreztem magam a motoron, mint előző nap. Este nagy tanakodásba fogtunk, hogy a versenyre mi is lenne a jó gumiválasztás? Medium, vagy az egyel puhább, Medium-Soft. Este még nem is tudtam eldönteni, így megvártuk a másnapot. Reggel a warm-up igen hűvös időben ment, használt gumim volt fenn, így az nem volt mérvadó, - motoroztam egy jót. Illetve egy kis kalamajkában majdnem összeakadtam az egyik sráccal. Az egyik jobbos kanyar kijáratánál belülről kezdtem el előzni, amikor mellette voltam, Ő balra fordulva hátra nézett, és eközben végig jobbra befele húzódott. A bal lábam bele is akadt a motorjába, mint utóbb kiderült a fékkarját sikerült letörnöm, mert jött reklamálni. :) Illetve én abszolút nem éreztem magam hibásnak, úgyhogy nagy jelentőséget nem tulajdonítottam ennek.
Következett a verseny. Amit eddig nem említettem, hogy a 18. helyről vártam a rajtot, 1’34.419-es idővel, de a 12-22. helyig 1 másodpercen belül volt mindenki. Közben a verseny előtt kitaláltuk a gumi keveréket is és a Medium-Softra esett a választás, kisebb közvélemény kutatás után. :) A felvezető körre egy használt gumival mentem ki, és a rajtrácson tettük be az új hátsókereket.

A rajtom jól sikerült, de körülöttem mindenki másnak is, így nem tudtam előrébb jönni. Az első kör feléig nagyon nagy volt a tülekedés, és nekem nem is jött ki úgy a lépés, ahogy azt szerettem volna, már az első kanyarban feltartottak a belső íven, így hátrébb csúsztam jó pár helyet. Az első kört a 23. helyen sikerült befejeznem, amikor is kicsit beállt a vonatozás, és nem négyen fordultunk egymás mellett a kanyarban. Innentől kezdődött a feljövetel. A saját tempómat nem tudtam motorozni, mert ugye folyamatosan voltak előttem, mögöttem, de igyekeztem hibátlanul menni. Szépen sorban sikerültek is az előzések, és jöttem fölfele. Volt, aki vissza is előzött, ment az adok - kapok, nyugi egy percig sem volt. Egy hiba és két pozíció visszaesés, szóval észnél kellett lenni. Úgy gondolom ez sikerült is, tehát folyamatosan egyre előrébb kerültem. A harmadik körben 22., negyedikben 20., hatodikban 19., hetedikben 18., nyolcadikban 17., kilencedikben 16., tízedikben 15., majd itt 4-5 körön keresztül cserélgettük a helyeket egymás között, és végül sikerült megszereznem a 13. helyezést az utolsó kanyarkombinációban. Ott előztem meg az Alpok Adria Supersport kategóriájának bajnokát, Marek Szkopeket. Nagyon - nagyon örültem neki, főleg annak, hogy még az utolsó pillanatban is tudtam újat húzni. Nagyon elfáradtam a verseny végére, de ez ott nem is érdekelt már. :) A leintést követően sok motort ellenőriztek, többek között az enyémet is, vagyis az első 15 helyezettét mindenképp. Persze a legnagyobb nyugalommal toltuk oda a motort, mert nemhogy tuti szabályos, még amit a szabály engedélyezett volna tuningolást, az sem volt megcsinálva, mert ugye ezzel a motorral mentem egész évben a Stock kategóriában, ami közelebb áll a szériához.
A verseny után megnéztük Adrián futamát, ahol Ő is nagyot csatázott egy hármas bolyban, amiből végül sikerült győztesként kijönnie. Gratulálok neki is, nagy küzdelem volt, szép eredménnyel abban a mezőnyben!

Utána következett a pakolás, majd az indulás. Ismételten a 2500 km. Hazafelé sokkal gyorsabban sikerült haladni, már rutinosabbak voltunk a vezetés cseréjében, tankolásban, így szerencsésen hazaérkeztünk. Ami még érdekesség, hogy mikor Magyarországra értünk, és ismét lett internet elérhetőség, csak akkor szembesültem a ténnyel, hogy két versenyzőnek szabálytalan volt a motorja, és kizárták őket; mivel mindketten előttem végeztek, így két hellyel előrébb léptem, és  a 11. helyen végeztem. Ez csak a pont volt az „i”-re :)

Nagyon - nagyon köszönöm mindenkinek, aki segített, akár egész évben, akár csak egy futamon is, kisebb nagyobb dologgal. Minden kellett ehhez, hogy így sikerüljön ez az év, de úgy érzem jól sikerült, Én nagyon örülök neki!
A jövő évről jelenleg sajnos semmit nem tudok mondani. Az biztos, hogy szeretnék minél rangosabb sorozatban versenyezni, de ugye tudjuk, hogy nem csak az számít, hogy én mit szeretnék, nagyon sok dolognak kell stimmelni. Annyit ígérhetek, ha tudok fejleményt, vagy valami bíztatót, már biztosabbnak mondható dolgot, akkor azt nem fogom titkolni!
 

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: