Jegyek

Blog

2012
Jul
19
8 éve, 2 hónapja
Az Alpok Adria sorozat 5. fordulóját a Csehországban található mosti pályán rendezték meg. Csütörtök kora délutáni indulással vágtunk neki a hétvégének. A pálya 650 km-re van Budapesttől, így késő este, fél 12 fele érkeztünk meg. Száraz idő volt szerencsére, így egy gyors kipakolás után le is feküdtünk aludni.
A pénteki napra azt terveztük, hogy a három edzéslehetőségből minél többet ki is használok, mert ez nekem egy teljesen ismeretlen pálya. Azonban az időjárás egy kicsit közbe szólt, mivel egész nap egyszer esett, aztán elállt, majd megint esett. Pont arra volt jó, hogy a pálya mindig vizes volt. A délutáni harmadik edzésre azért csak felmentem, mondván mégiscsak megnézem jobbra vagy balra kell először kanyarodni a célegyenes végén. :) Esőben azért jóval nehezebb egy új pályát tanulni, ezért eléggé óvatos is voltam. A mezőny eleje itt még 10-15 másodpercre volt tőlem. Este körbesétáltuk a pályát, mert persze ahogy szokott, este 6-7 órától, amikor befejeződött az utolsó menet is, kisütött a nap és csodálatos időnk lett. :) (A pályabejáráson legalább nem áztunk el…nézzük a jó oldalát mindennek!) :) Este beszélgetés, evés, pihengetés volt a hétvégére ellátogatott magyarokkal, Gyutai Adriánékkal illetve Nagy Győzőékkel.
Következett a szombati nap, amikor két időmérő várt ránk. Ahogy lenni kell, reggel 6-7 óra felé azért elkezdett esni az eső elég rendesen. Az időmérőnk előtt kb. 1 órával el is állt, majd kisütött a nap. Mindez azt eredményezte, hogy az időmérőnk félig vizes, félig száraz pályán ment. Vizes gumival ment ki mindenki, de ilyenkor nagyon nehéz menni, főleg gyorsan, mert egy kicsi hiba és nagyon nagyot lehet esni. Ahogy száradt a pálya egyre jobban gyorsult a mezőny, de a vizes gumik nagyon elkezdtek fogyni. A menet végén végül az 5. időt sikerült motorozni, ami nem keserített el egy cseppet sem. Főleg, hogy az elejében egy-két motoros rutinosabb is volt, és az időmérő utolsó köreiben kijött egy kerékcserére és elöl vizes, hátul száraz gumival ment vissza, így persze már gyorsabban is lehetett menni.

Délután következett a második időmérő. Száraz pályán vághattunk neki, és szerencsére így is fejeztük be, ami nekem azért volt fontos, mert itt tudtam először, közel ideális feltételek mellett tanulni a pályát. Közben nagyon nagy szél volt, ezért nem nevezhető teljesen ideálisnak. Ide egy használt első gumival és egy használt kemény keverékű hátsóval mentem ki, aminek a célja az volt, hogy szokjam a pályát - majd az utolsó pár körre beteszünk egy új hátsót, és azzal megyek egy jó időt. Ennek a vége az lett, hogy egész jól ráéreztem a pálya ritmusára, tetszett is, és mikor kijöttem, hogy guminyomást nézzünk, nem voltam annyira messze az elejétől. Úgy döntöttem, hogy visszamegyek ezzel a gumival, jó guminyomással, és megyek még két kört. Ekkor az eleje 1’41 környékén motorozott, én meg 1’42 végét. Mikor visszamentem arra a két körre, sikerült 1:42 alá mennem, az edzésből hátralévő idő viszont egyre kevesebb volt.

Úgy döntöttem, van még ebben a gumiban, és nem kockáztatom meg, hogy a kerékcsere után már ne legyen időm mért kört futni, így végig kint maradtam, és tanultam tovább a pályát. Végül sikerült egy 1’41,083-as idővel a második helyre kvalifikálnom magam. Az utolsó köreim végig 1’41-ek voltak, úgyhogy ráéreztem a lendületre. A pole pozíció két tizedel volt előttem, szóval versenyen egy új gumival nem elérhetetlen. :) Sűrű a mezőny, mert az első hat versenyző 1,1 másodpercen belül van, és ráadásul mind cseh, tehát ők ismerik a pályát, de nekem még ott volt az aduász, az új gumi! :)
Vasárnap reggel száraz idő, és enyhe napsütés várt minket. A warm up-ra ugyanazzal a gumikkal mentem ki, motoroztam egy jót, 1:42-es időkkel. Előzések is voltak, szóval jó kedvel, jó erőben vártam a versenyt. A versenyek a 125-ösök futamával kezdődött, és utána jött az SST 600 az én versenyem. A 125-ös rajt előtt 5 perccel leszakadt az ég…szó szerint ömlött az eső, szóval csúszott 15 percet a program, mert vizes gumikat kellett feltennie a 125ös mezőnynek. Elrajtoltak, és a második körük környékén elállt az eső, meg persze kisütött a nap. Ők vizes pályán futották végig a versenyt, de napsütésben. Gyutai Adrián nyerte a futamot.

Következett a mi versenyünk, amikorra is a pálya 70 százaléka felszáradt, és vízfoltos volt az aszfalt. Jött a variálás, hogy milyen gumival induljunk neki a 12 körnek. A felvezető körre vizes kerekekkel ment ki a mezőny, de a rajtrácson még nagy tanakodás volt. Sokan száraz gumira cseréltek, majd vissza vizesre. Én maradtam az elől hátul vizes gumi variációnál, mivel a pálya másik vége felett elég csúnya felhők gyülekeztek. A rajtrács első sora ezt a gumi-kombinációt választotta, hátrébb viszont voltak variálások…volt, aki elöl hátul száraz, volt, aki elöl vizes, hátul pedig száraz gumival vágott neki. Elrajtoltunk, ami nekem nem is sikerült rosszul. A harmadik helyen fordultam az első nagyon éles sikánban, majd a sikán kigyorsításánál már előztem a másodikat, mikor is ő elesett mellettem.

Az élen haladó hazai Vostárek után eredtem. A 4.-5. kanyar féktávján már be is estem neki, és átvettem a vezetést. Fél körön keresztül tartott ez az állapot, amikor is visszaelőzött. Szorosan a nyomában voltam, és a következő körben ugyanott ahol az elsőben, megint féktávon elmentem neki. Most sikerült jobban tartani a pozíciót, de a kör utolsó kombinációjában ismét bebújt. Utána ebben a sorrendben mentünk körülbelül egy kört, amikor megelőzött még egy versenyző, aki a száraz gumit választotta. A pálya nagyobb része felszáradt, így ott ő gyorsabb is volt, a vizes részen viszont ismét utolértem, de megelőzni sajnos nem tudtam.

A következő körben, az egyenesben egyszerre hárman előztek meg, ők is száraz gumival mentek. Közülük egy rögtön el is esett, ahogy vizes foltra tévedt, de helyette egy másik szárazgumis előzött meg a száraz részen. Itt átvették a vezetést is a száraz gumisok, és Vostárekkel a negyedik, ötödik hely környékére estünk vissza. A célom az volt, hogy minél jobban tartani tudjam a helyezést, ha lehet Vostárekkel menni, vagy megelőzni, mert a pontversenyben ő szorongat, (akik elöl mentek, az összesítésben hátrébb voltak) és talpon maradni, mert nullázni nem szabad! Szépen lassan növelték az előnyüket az elején menők, addig, amíg a vége előtt négy körrel a fekete felhőből esni kezdett.

Először a pálya egyik felén csöpögött, majd a következő körben elég rendesen rákezdett, eláztatta a pályát, és itt visszajött a vizes gumink előnye, és fél körön belül vissza is állt a sorrend, mert a száraz gumisok nagyon lelassultak. Visszavettük az első és a második helyet, és mögöttem egy nagyon nagy űr tátongott…mindenki lemaradt. Innentől 100%-ig csak egy célom volt: talpon beérni, főleg hogy a pontversenyben eddig vezető Prasek, nagyon hátul motorozott. Még egy kört mentünk ilyen körülmények között, közben egyre jobban kezdett esni, és a vége előtt három körrel le is intették piros zászlóval a futamot. Így a legutolsó befejezett kör állása lett a végeredmény, amikorra már visszaállt a sorrend, és én másodiknak haladtam át a rajtvonalon.
Nagyon örültem a jó helyezésnek, mert gyors fejszámolás után tudtam, hogy átvettem a vezetést a tabellán. Annyiból viszont kicsit bosszús voltam, hogy nagyon tetszett ez a pálya, és nagyon szívesen csatáztam volna egyet száraz körülmények között is, éreztem magamba annyit, hogy szárazon, az új gumival akár nyerhettem is volna. De így ez a variáció megmaradt a következő versenyre, ami két hét múlva lesz a lengyelországi Poznanban. Ez a pálya szintén egy ismeretlen helyszín számomra, de úgy gondolom, hamar meg fogok barátkozni a lengyel pálya vonalvezetésével is, és ott már az első helyért szeretnék csatázni.

Köszönöm szépen a nagy segítséget most is mindenkinek!!!

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: