Jegyek

Blog

2012
Aug
14
7 éve, 7 hónapja
2012. 07. 27-29. – POZNAN – ALPOK ADRIA 6. FORDULÓ

Az Alpok Adria sorozat hatodik fordulójának a lengyelországi Poznan városa adott otthont. Budapesttől 930 km-re található, így csütörtökön kora délelőttre terveztük az indulást…ami persze nem sikerült. Délután 3-4 óra felé indultunk el Budapestről, így a pályára éjjel kettő felé érkeztünk meg. Szerencsére a MAMI Szakközépiskolától kölcsön kapott kisbusszal mehettünk, és ebben pakolás nélkül, a kialakított ágyban le is feküdhettünk aludni.
A pénteki napon rekkenő hőség volt. Három szabadedzésre volt lehetőség, ebből két és felet végig is motoroztam. Az idők bizakodásra adtak okot, hiszen a harmadik menet végén 1’38-as kört sikerült motoroznom, ami a többiekéhez képest a 6-7. helyre lehetett elég. Mind a három menetben egy használt garnitúra gumival mentem, ami nem erre a melegre volt a legmegfelelőbb keverék (elöl: medium-soft, hátul: medium), így sejtettük, hogy ez az idő még javulni fog, illetve folyamatosan tanulnom kellett még a pályát. Az edzések között áttételt cseréltünk, futóművet állítottunk, és ennek köszönhetően egyre jobban viselkedett alattam a motor, csak a gumi fogyott.
Következett a szombati nap, ahol két időmérő edzést kellett minél jobban teljesíteni a megfelelő rajtpozíció érdekében. Már a délelőtti kvalifikációs edzésen is nagyon meleg volt. Nekem felkerült az új gumi a motorra. Sajnos nem a legideálisabb keverék, de legalább új! Előre szintén egy medium-soft, hátulra pedig ismét egy medium. Az új gumi, illetve a folyamatosan bővülő pályaismeretem meghozta az eredményt, mert harmadik helyet értem el a délelőtti edzésen 1’37,0-s idővel. Az élen álló Vostarek hét tizeddel volt gyorsabb.
A délutáni edzésre ugyanazzal a gumival mentem ki, így javulást én már nem nagyon vártam, és sajnos a várakozásaim beigazolódtak. Viszont lehetett még újítani, itt-ott máshogy menni a pályán, amikor is az egyik ilyen húzásommal a sóderágyban kötöttem ki. Szerencsére csak egy sima besokallás volt, így egyenesen átgurultam rajta, és vissza is mentem a pályára. (Mivel próbálkoztam, számítottam rá.) A délutáni edzésen sajnos Vostarek javított, így Ő 1:36,0-t tudott menni, sőt még ketten befértek elém, így az ötödik ezt az időmet sok körön keresztül hiba nélkül tudtam motorozni.
A szombati napnak még egy kis pikantériája volt, hogy este, amikor nekiláttunk sütögetni, két perc alatt orkánerejű szél és szakadó eső jött. Hál’Istennek a másik magyar versenyzővel, Csányi Gergővel összefogva időben kapcsoltunk, és a sátrakba csimpaszkodva átvészeltük a közel fél órás vihart. Voltak szerencsétlenebbek, illetve lassabbak, mert jó pár sátort több tíz méterrel arrébbról hoztak vissza, kicsit összetekeredve. Ezután befejeztük a vacsorát, bejártuk a pályát és szépen lassan le is feküdtünk aludni. Az eső viszont folyamatosan esett.
Így vasárnap reggel esőre ébredtünk. Egy nagy szürke felhő volt az egész égbolt. Itt már sejtettük, hogy vizes futam lesz. Gumicsere, mehetett a warm-up-ra a vizes abroncs. A bemelegítő edzésen második időt futottam, esőben mentünk, nekem tetszett így is a pálya. Bizakodóak voltunk, hiszen Vostarek és Prasek hátrébb voltak. Nem sokkal utána következtek is a versenyek. A rajtunk előtt kicsivel elállt az eső, de ugyanúgy felhős volt az ég és vizes a pálya.
Mire felálltunk a rajtrácsra, kisütött a nap, de mindenki vizes gumival indult neki, vagy valami annak látszó karikával. :) A rajtot jól sikerült elkapnom, az első féktávra negyediknek értem oda, de rögtön kifékeztem kettőt, és másodiknak fordultam. Vostarek ment elöl, de a kanyarokban lassabb volt nálam, illetve hibázott, többször is (ez látszik a videón is). Az ötödik kanyar környékén átvettem a vezetést, és stabil tempót diktálva vezettem a versenyt. Nem izgultam, nem kapkodtam, hiba nélkül mentem elöl öt körön keresztül. Mivel folyamatosan sütött a nap, száradt a pálya. Száraz foltok még nem voltak, de már inkább csak nedves volt a pálya. Nekem kopott is a gumim, egyre többet csúszkáltam, és egyszer csak elég határozottan elment a hátulja. (On-board nem adja vissza, de kemény volt) Én kicsit elkönyveltem magamban, hogy ebből esés lesz, és már az járt a fejemben, hogy ne törjön a motor, meg hogy tovább tudjak menni miután összeszedem magamat a fűről, mert pont kell mindenféleképpen! De szerencsére egyszer csak megállt a hátulja, feldobott a tankra, bicskázott alattam még kettőt, és finom gázzal helyrerázódott minden. Sajnos eközben ketten el is mentek, míg ezt a mutatványt véghezvittem, de örültem neki, hogy talpon maradtam. Pár kanyar elment a helyre rázódásommal, amíg visszazökkentem a rendes kerékvágásba, és szépen lassan elkezdett távolodni az élen haladó két versenyző. Mivel folyamatosan sütött a nap, egyre inkább száradt pálya, így egyre jobban csúszott a gumim, Vostarek pedig tovább távolodott. Mögöttem egy lélek sem volt látótávolságon belül, ezt az infót a táblázással is megerősítették számomra, és innentől megint egy cél maradt, pontot szerezni, elöl meg majd történik valami.
Történt is, mert a második helyen haladó Fejta elesett. Így nyugodt motorozással bejöttem a tőle megörökölt helyen. A parchfermében kicsit tanulmányoztuk az ellenfelek gumijait, mert nem értettük, hogy ők mitől gyorsultak be ennyire. Arra jutottunk, hogy nem egészen ugyanaz volt fenn pl. Vostarek motorján, mint az enyémen. Pirellinek Pirelli, SC1-esnek SC1-es, még a minta is hasonló volt, de az övében a futófelület, ami érintkezik az aszfalttal, nagyobb volt, és kevésbé darálta szét neki a gumit. Nem teljesen értettük, de az valami más lehetett, mint amivel én mentem, és valószínűleg ezért javulhatott neki folyamatosan a száradó pályán.

Ezzel a második hellyel húsz pontot szereztem, amivel a pontversenyben 106 ponttal, holtversenyben az élen állok, csak Vostareknek több futam győzelme van, így egyelőre Ő a nyerő. De ezen változtatni fogok! :)

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! Rajta leszek, hogy a következő fordulón, Rijekában végre a dobogó tetejére állhassak.

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: