Jegyek

Blog

2012
Feb
25
8 éve, 5 hónapja


Sziasztok!

Köszöntök mindenkit a P1race.hu oldalán induló új blogomban, melyben igyekszem majd a pályafutásomat érintő minden fontosabb eseményről egy-egy friss bejegyzésben beszámolni Nektek. Remélem, szívesen olvassátok majd írásaimat, melyek ennek az eddigieknél személyesebb és közvetlenebb hangnemet lehetővé tevő fórumnak a keretében jelennek majd meg.

A bejegyzéseimben megpróbálok majd minden érdekesebb témát érinteni, kicsit közelebbi képet adni arról a közegről, amiben már több éve aktívan részt veszek. Versenyzőként látottakat és hallottakat, továbbá olyan érdekességeket próbálok majd megosztani veletek, amiket nem olvashattok a sajtóanyagokban, ám akár azok részletes kiegészítései is lehetnének.

Több kedves ismerősöm, versenyzőtárs és újságíró kérdezte tőlem, hogy mit csináltam a tél folyamán és mivel ütöttem el a holtszezont. Ahogyan minden autóversenyző számára (persze vannak kivételek), úgy számomra is nagyon hosszú volt a tél, versenyautót csak az évkönyvekben láttam, vezetni pedig csak az utcai autómat vezettem. Egyszóval versenyzés terén nagyon laposan telt az évnek ez a szakasza. Ugyanakkor, ahogyan azt korábban is mindig hangsúlyoztam, számomra nagyon fontos a tanulás is a versenyzés mellett. Ezért sohasem hanyagoltam el, de természetesen voltak időszakok (talán többször is :-) ), amikor azért nem a tanulásé volt a prioritás.

Tehát a szeptemberi évadzáró után ismételten az egyetemi előadótermek padjait koptattam, és nyílván ilyenkor sok az ember ideje, ezért valahol én nem is bánom, hogy továbbtanultam. Így sokkal gyorsabban elrepül a tél, a másik oldalon pedig folyamatosan tudok haladni a tanulmányaimmal. A miskolci egyetem gépészmérnöki és informatikai karának műszaki menedzser alapképzésében veszek részt, immár második esztendeje. Tanulás mellett időt kellett fordítanom a fizikai erőnlétem fenntartására is – ugyebár ha az ember nem is vezetéssel, de sportolással készül a következő idény fáradalmaira. 2012-ben is a Fit4Race tréning programban veszek részt, ahol személyi edzőmmel, Matics Zsolttal készülök az új évad nehézségeire, aki többek között Michelisz Norbit is felkészíti a WTCC-s küzdelmekre.



Nekem sok tekintetben bizonytalanul alakult az év vége, de azt kell, hogy mondjam, ez számomra már nem meglepetés, hogy nem tudom mi fog pontosan történni a következő pillanatban. Megtanultam, hogy mindig, minden helyzetben bízni kell az optimális, ideális jövőben és valamilyen szinten erre építeni. Ezért felkészülésemet különösképpen nem zavarta az, hogy sajnos még mindig nem dőlt el, hogy részt veszek-e idén a GP3-as sorozatban.

Mindemellett már nem dolgozok együtt Stefano Favaróval, ami egyrészről bizonyos mértékű csalódottsággal tölt el, de ugyanakkor erőt és motivációt is ad, hogy az ember újra és újra ott tudjon küzdeni a legjobbakkal. Többekben, akik most olvassák ezt a blogot, biztosan felmerül a kérdés, hogy miért lett vége a Stefanóval való közös jövőnek. Szerintem sokan hallották és látták, hogy ő rengeteg új üzletbe és befektetésbe kezdett és sajnálatos módon ezeket nem tudta összeegyeztetni a menedzseri teendőivel.

Az új évad új csapatot is hozhat számomra, mégpedig az Atech CRS GP személyében, hiszen velük töltöttem immár sorozatban a negyedik hivatalos tesztet. Nincs arról szó, hogy elégedetlen lettem volna a Tech1 Racing munkájával, csupán úgy hozta a sors, hogy ennél a csapatnál sokkal kedvezőbb feltételeket biztosítottak számomra, ami a jövőmet tekintve nem elhanyagolható tényező. Miért nem a Lotus GP? Erre azzal a kérdéssel tudok válaszolni, hogy miért csak egyetlen egy magyar szerepel a sorozatban? Talán azért, mert Angliában 10-15 versenypálya várja az embereket, nálunk pedig kettő.

Az Atech csapattal való kapcsolatom nagyszerű, a tavalyi év során is tartottuk a kapcsolatot a paddockban, és ugyanúgy mentek a hülyéskedések, mint 2009-ben vagy 2010-ben, amikor a Brit Formula Renault bajnokságban náluk versenyeztem. A csapattagok ezért viccelődtek is most, hogy újra náluk mentem: „Na, a világjáró hazatért”- mondták. Jó érzés olyan emberek közé visszatérni, ahol nem az újabb és újabb bizonyítás és hitelesség megszerzése a legfontosabb. A mérnökömet nem ismertem előtte, de nagyon emlékeztet arra az emberre, akivel 2010-ben a 3. helyen zártam a Brit Formula Renault bajnokságot. Pontos, precíz és nagyon tapasztalt. Az első naptól kezdve tiszteletteljesen és hasznosan töltöttük a teszt minden egyes percét.

Azt gondolom, ezek elegendő alapot adnak arra, hogy az ember otthon érezze magát valahol és igazán csak rajta múljon a teljesítmény. Korábban azt mondták nekem, hogy hiába van egy pilóta a legjobb csapatnál, ha ott nem érzi jól magát, mert sokkal gyorsabb lesz egy talán gyengébb csapattal, amelyiknél úgy érzi, hogy hazatért. Talán nincs annyi tapasztalatunk, mint egy MW Arden vagy Lotus GP istállónak, de jó úton haladunk, hogy ezt bepótoljuk.



Hogy milyen érzés volt újra versenyautóba ülni? Leírhatatlan! Annyira kár, hogy csak egy ülés van ezekben az autókban, ezt mindig mondogatom, mert így nem tudom átadni azt az érzést, amit az ember ezekben a gépekben érez. A teszt után azt hittem, hogy az utcai autóm elromlott, annyira lassúnak tűnt.

 A mostani portugáliai teszt egyfajta feltöltődés is volt, hiszen 15-20 Celsius-fokba szökhettek át a nagy hidegből az emberek. Persze a pezsgést lehetett érezni a kamionok között, habár ilyenkor a bokszokban kapunk helyet, és így kevésbé látunk be a többi csapat munkájába. Sok pilóta, habár még nincs bejelentve, már rendelkezik szerződéssel a 2012-es évadra. Ez sokak számára meglepő lehet, még nekem is az volt, mert tulajdonképpen nem látom különösebb okát, hogy ezt miért is kellene titkolni.

Találkoztunk több névvel is a listán, akik nagy valószínűséggel nem fogják a bajnokság létszámát növelni, de ezt sohasem lehet tudni. Gondolok itt Antonio Felix Da Costa, Alexander Sims, Nico Müller nevére. Őket azért látjuk néhány napon belül akár két csapatnál is, vagy egy-egy nap alkalmával más-más színekben tesztelni, mert egyes csapatok jó eredményeket vagy fontos tesztelési tapasztalatokat szeretnének szerezni, és a „régi motorosok” ezekben jó segítséget tudnak nyújtani.

A jövőmmel kapcsolatosan azt tudom ígérni, hogy gőzerővel dolgozunk azon, hogy sikerüljön idén is a GP3-as sorozatba szerződnöm, de ehhez szükségem lesz egy kis szerencsére és a szponzorok, avagy szponzorjelöltek pozitív elbírálására is. Mindezek mellett pedig a csapattal való végső egyezség létrejöttére is, amitől úgy gondolom, nem vagyunk messze. Remélem, hogy ezután a minél hamarabb bekövetkező és annál örömtelibb esemény után ismét jelentkezni tudok, és akkor már a kitűzött célokat boncolgathatom tovább.

Addig is minden jót,
Tamás


(Forrás: P1race)
(Fotók: gp3series.com, Atech CRS)

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: