Jegyek

Blog

2012
Jul
16
8 éve, 4 hete

Több hét telt el azóta, hogy utolsó bejegyzésemet megírtam, és most épp a következő verseny helyszínére utazok, Hockenheimbe. Előtte azonban látogatást teszek a McLaren főhadiszállásán, ahol első alkalommal egy egész napos szimulátoros edzésen veszek részt, biztosan fárasztó lesz. Ezután még egy éjszakát Angliában töltök, és együtt utazok a csapattal Hockeinheimbe. Nem is emlékszem, mikor volt utoljára ilyen, hogy a csapattal utazzam ki az adott versenyre.

Rengeteg tapasztalattal és élménnyel gazdagodtam az elmúlt egy hónap alatt, első körben a valenciai utcai hétvégét emelném ki, amely bár utcai verseny, mégis több köze van egy épített pályához. A jó eredmény vagy legalábbis az első öt hely újra elérhető távolságba került, annak ellenére, hogy az időmérőn nem sikerült kimagaslóan teljesíteni. Az első futam rajtja remekül sikerült, de a szerencse nem volt velünk és két Status autó úgy forgott meg, hogy hatalmas hátránnyal sikerült őket és a balesetet elkerülni. Mindezek ellenére sikerült a kilencedik helyen bejönni, de a versenytempót látva sokkal több volt ebben a hétvégében.

Következett Silverstone, avagy az év egyik hazai futama. Mielőtt azonban belemerülök a témába – hogy ne csak a versenyzésről essen szó –, hadd mondjam el, hogy sikeresen teljesítettem második évemet a miskolci egyetemen, ami idén is rendkívül jó kihívás volt, de őszintén szólva néha-néha könnyebbnek éreztem volna feladni. De nem tettem és a versenyzés mellett érzem pozitív hatásait a komoly mentális tréningeknek, amiket az egyes vizsgákra való készülés hozott magával.

Tehát visszatérve Silverstone-ra, remek kezdés, majd alig pár óra leforgása alatt egy kecsegtető hétvégéből katasztrófa lett. Akik olvassák a blogomat, remélem, követik is az év eseményeit és ezt remélve csak a büntetésről írnék pár sort. Olyan extrém időjárás volt, hogy a GP2-es sorozat 4 kört tudott megtenni a pályán, minden kaotikus volt, extrém időbeli különbségekkel és sok helyen valóban félelmetes és veszélyes vízátfolyásokkal és vízfüggönnyel a pályán. Soha nem kaptam hasonló dolog miatt, azaz sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt büntetést. A döntés szigorú és támadhatatlan volt, +10 rajthely és tulajdonképpen itt véget ért a hétvége.

Szinte végig sikerült vezetni és 2. lettem a pénteki esős szabadedzésen. Nagyon szeretek esőben menni, valahogy ilyen körülmények között nagyobb a vezetői szabadság, az ívek megválasztása és egyéb technikák alkalmazása sokkal szélesebb skálát kínál a pilóták számára. Szerintem mentalitás, megszokás, gyakorlás, képzés kell ahhoz, hogy valaki gyors legyen ilyen körülmények között és ennek a legjobb módját az esőben való gokartozás jelentette. A kezdetek kezdetekor nem tudtam elég tempót diktálni esős körülmények között, de a sok gyakorlás és a jobbnál jobb tanácsok megtették pozitív hatásukat. A kihívás tud a legnagyobb motiváció lenni, természetesen, ha siker is párosul mellé.

Bosszant, hogy pont nélkül távoztam egy olyan hétvégéről, amin egyébként extra gyors voltam, de nincs mit tenni, ezekből kell építkezni és felérni a csúcsra.

Hamarosan itt a hungaroringi hétvége! Nagyon várom a hazai futamot, remélem, idén sikerül még emlékezetesebb hétvégét produkálni, mint tavaly, és nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy idén is készülök több apró meglepetéssel a rajongók és a kilátogatók számára. Remélem, találkozunk a Hungaroringen, addig is minden jót kívánok!

Tomi

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: