Blog
2012
Sep
04
8 éve, 5 hónapja
Mint mindenki, én is nagy izgalommal vártam az első oroszországi vb futamot. Oroszország eleve izgalmas hely. Méretei, lehetőségei lenyűgözőek. A várakozást tovább fokozta, hogy egy mindenki számára ismeretlen, most debütáló pályán fogunk versenyezni.
Bár a gyorsasági motorsportnak itt nincsenek komoly hagyományai, de az FIM bábáskodásának köszönhetően zökkenőmentesen zajlott mind a teszt, mind a versenyhétvége. A történelmi jelentőségű futamot az orosz médiában nagy hírverés előzte meg, és az eredményekről is minden orgánum beszámolt. A sikerstorynak sajnos nem mi voltunk a főszereplői.
Az aszfaltcsík megfelelt a szigorú FIM ítészek által szabott követelményeknek, és jól vizsgázott az eddig megrendezett különböző versenyeken, de érezhető volt, hogy a pálya és kiszolgáló épületeinek építését nem fejezték be, csak abbahagyták a vb futam idejére.
A pálya nyomvonala egyedi. Elég nehéz ráhangolni a futóművet, és megtalálni az okos kompromisszumot a hosszú egyenesek és az erősen kanyargó, szintkülönbséggel nehezített részei között. Erre a kétszer másfél órás teszt csak szűkösen elég. Nekem sajnos ez a lehetőség sem adatott meg, mert motorhiba miatt az első tesztem egy körösre sikerült. Az a tapasztalat, pályaismeret és beállítási adatok, melyeket részben a kiesett teszten kellett volna megszereznem, új pálya lévén nagyon hiányoztak a későbbiekben. A meghibásodott blokk kiesése is problémát okozott. Az időmérőt egy elhasznált blokkal kellett megkezdenem.. Nehezítette a dolgunkat a hátsó rugós tag hibája, amit nem tudtunk szervízeltetni, mert az Öhlins kamion nem jött el Moszkvába.
A versenyt a huszonhetedik kockából kezdtem, és a huszadik helyen értem célba. Hiába sikerült hét helyet előre lépnem, ezt pontokkal nem jutalmazták. Moszkvát jövőre kell meghódítanunk!
Minden idegszálammal a visszalevő három futamra koncentrálok. Mindhárom pálya – Nürburgring, Portimao, Magny Cours – a kedvenceim közé tartozik. Tavaly 17 pontot gyűjtöttem ezeken a helyszíneken. Remélem minden műszaki problémát a hátam mögött tudhatok már, és semmi sem fog hátráltatni abban, hogy jó eredménnyel zárjam az évet.
Sziasztok!
Balázs
Bár a gyorsasági motorsportnak itt nincsenek komoly hagyományai, de az FIM bábáskodásának köszönhetően zökkenőmentesen zajlott mind a teszt, mind a versenyhétvége. A történelmi jelentőségű futamot az orosz médiában nagy hírverés előzte meg, és az eredményekről is minden orgánum beszámolt. A sikerstorynak sajnos nem mi voltunk a főszereplői.
Az aszfaltcsík megfelelt a szigorú FIM ítészek által szabott követelményeknek, és jól vizsgázott az eddig megrendezett különböző versenyeken, de érezhető volt, hogy a pálya és kiszolgáló épületeinek építését nem fejezték be, csak abbahagyták a vb futam idejére.
A pálya nyomvonala egyedi. Elég nehéz ráhangolni a futóművet, és megtalálni az okos kompromisszumot a hosszú egyenesek és az erősen kanyargó, szintkülönbséggel nehezített részei között. Erre a kétszer másfél órás teszt csak szűkösen elég. Nekem sajnos ez a lehetőség sem adatott meg, mert motorhiba miatt az első tesztem egy körösre sikerült. Az a tapasztalat, pályaismeret és beállítási adatok, melyeket részben a kiesett teszten kellett volna megszereznem, új pálya lévén nagyon hiányoztak a későbbiekben. A meghibásodott blokk kiesése is problémát okozott. Az időmérőt egy elhasznált blokkal kellett megkezdenem.. Nehezítette a dolgunkat a hátsó rugós tag hibája, amit nem tudtunk szervízeltetni, mert az Öhlins kamion nem jött el Moszkvába.
A versenyt a huszonhetedik kockából kezdtem, és a huszadik helyen értem célba. Hiába sikerült hét helyet előre lépnem, ezt pontokkal nem jutalmazták. Moszkvát jövőre kell meghódítanunk!
Minden idegszálammal a visszalevő három futamra koncentrálok. Mindhárom pálya – Nürburgring, Portimao, Magny Cours – a kedvenceim közé tartozik. Tavaly 17 pontot gyűjtöttem ezeken a helyszíneken. Remélem minden műszaki problémát a hátam mögött tudhatok már, és semmi sem fog hátráltatni abban, hogy jó eredménnyel zárjam az évet.
Sziasztok!
Balázs
A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!
Hozzászólások


