Jegyek

Blog

2012
Mar
22
8 éve, 11 hónapja
Sziasztok!

Zsilják Lajos vagyok, Tóth Imi egyik szerelője. A blog adta lehetőségnek köszönhetően megpróbálok majd a szezon folyamán olyan infókkal szolgálni nektek, ami számotokra is érdekesek lehetnek.
 
Imiék beszámolóiban elég sok szó esett a gumikról, hiszen volt velük baj bőven. Én most a rendszerről beszélnék, ami alapján a gumikat kapjuk. A Supersport Világbajnokságon a Pirelli az egyedüli gumiszállító, így az általuk felkínált abroncsokat kell használnunk. Ez úgy működik egy versenyen, hogy csütörtökön bejön hozzánk a boxba egy Pirellis figura és elmondja, hogy milyen keverékű gumikat hoztak a hétvégére. Általában három féle keverék közül választhatunk mind az első mind a hátsó kerekek esetében. Ezek közül az egyik mindig valamilyen új fejlesztés, ami közel áll valamelyik alapkeverékhez (SC0, SC1, SC2). Minden típus mögött egy szám jelzi, hogy abból a keverékből hány darab áll rendelkezésünkre a hétvégén. Ez persze csak elmélet, hiszen a négy edzésen és a Warm-Up-on összesen 8 db első és 10 hátsó gumit használhatunk. Ezt úgy ellenőrzik, hogy kapunk 8 matricát az első és 10 matricát a hátsó gumikra. Nem mehet fel a motor a pályára olyan gumival, amin nincs matrica. Persze egy gumit többször is használhatunk. Ez leginkább a Warm-up-ra jellemző, mert addigra elfogynak a matricák és így kénytelenek vagyunk egy használt gumival menni.
 
Visszatérve az Ausztrál versenyhez, a legfőbb probléma abból adódott, hogy a Pirellinek idén sem sikerült eltalálni az ide való gumikeverékeket. Ez főleg a hátsó gumikra érvényes, bár voltak gondok az első abroncsokkal is, de erről majd később. Választhattunk a legpuhább SC0-s és az eggyel keményebb SC1-s közül. Bár volt még egy SC1-hez közeli új fejlesztés, de szinte semmi különbség nem volt köztük, sőt Imi azt mondta, hogy rosszabb is, mint az SC1. A gond az volt, hogy a puhábbik keverékkel lehetett gyorsabban menni, de két mért kör után drasztikusan romlott a tapadása. Ezzel szemben az SC1-es nem volt sokkal lassabb, cserében ez sem bírt ki három körnél többet.
 
Ez azt jelenti, hogy az időmérő edzéseken összesen kétszer két kör állt a fiúk rendelkezésére, hogy megfussák a legjobb idejüket. Ezt nehezítette, hogy egy új profilú első abroncsot is hoztak a gumisok, ami nagyon jónak bizonyult, azt leszámítva, hogy volt köztük jó pár selejtes, ami komoly vibrációt okozott, és miután emiatt buktunk szombaton egy puha gumit, ezért a szombati időmérőn már nem is mertük használni.
 
Az, hogy a gumikkal nem volt minden rendben - hogy finoman fogalmazzak - , mi sem bizonyította jobban, minthogy a verseny 21 körös versenytávját levitték 15 körre.
 
Most még van némi munkánk a motorokon, Imoláig, de erről majd legközelebb!
 
Sziasztok!
Lali
 

A Te véleményed?
A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: