Jegyek

Gyorshírek

Daniel Abtot felfüggesztette az Audi: A német versenyző helyett a Formula-E virtuális bajnokságában ugyanis egy profi szimulátoros vett részt, emiatt pedig kizárták, valamint pénzbírságot is kellett fizetni, azonban most egy újabb csapás érte. A csapat közleményében ez áll: „Daniel Abt nem maga vezette az autóját az időmérőn és az ötödik futamon, hanem egy profi szimulátorost ültettet be maga helyett. A következő napon bocsánatot kért, és elfogadta a kizárását. A tisztesség, átláthatóság és a szabályok következetes betartása elsődlegesek az Audi számára, ezért úgy döntöttük, hogy azonnali hatállyal felfüggesztjük Daniel Abtot.” Egyelőre nem tudni, hogy ki lesz Lucas di Grassi új csapattársa a Formula-E-ben, de az újonctesztek alapján Kelvin van der Linde és Mattia Drudi lehetnek esélyesek az ülésre. (Formula-E Media)
Napokon belül eldőlhet a doningtoni WSBK-hétvége sorsa: Bár már az eredetileg később megrendezett oscherslebeni fordulót is törölték, egyelőre nem érkezett hivatalos bejelentés a Superbike-vb angliai versenyhétvégéjéről, melyet a Donington Parkban rendeznének július első hétvégéjén. A pálya vezetőségének tagja, Tristan Harris a következőket nyilatkozta a Bikesportnews szakoldalnak: „Jelen állás szerint megrendezzük a versenyt, de pár napon belül meg fogjuk tudni, hogy mi is lesz pontosan.” A 14 napos kötelező karantén időszak, ami hamarosan életbe lép az Egyesült Királyságban sajnos nagy eséllyel ellehetetleníti ezt a versenyhétvégét is. (Fotó: WorldSBK Media)
Az Aprilia kikérte motorblokkját a befagyasztás alól: Az olasz márka úgy döntött, hogy 2020-tól a Hondáéhoz, Ducatiéhoz, és a KTM-éhez hasonló 90 fokos hengerszögű V4-es motorral kezdi meg a szezont. Ez valószínűleg megérte, hiszen a tesztek során versenygépük valóban gyorsabbnak bizonyult, hiszen Aleix Espargaro egy körön, és versenytávon is kifejezetten erősnek tűnt vele, azonban a noale-i márka nem volt teljesen megelégedve új gépük megbízhatóságával. Ugyan költségcsökkentés miatt ugyan az Aprilia és a KTM is úgy döntött, hogy nem fejleszt idén a motorblokkján (ennek a két márkának egyébként folyamatosan szabad lenne), viszont a Motorsport.com szakoldal információ szerint az Aprilia kikérte motorját a befagyasztás alól, hogy megbízhatósági módosításokat hajtsanak végre. Ezt a korábbi évek során egyébként a Hondának és a Ducatinak is engedélyezték. (Fotó: MotoGP Media)
Törölték a Formula-E londoni fordulóját: Mivel a londoni és a New York-i versenyhelyszínen is ideiglenes kórházakat kellett létrehozni, így az elektromos széria vezetősége és az FIA úgy döntöttek, hogy törlik a londoni fordulót (és mivel az amerikai városban hasonló helyzet áll fenn, így vélhetően azt is, legalábbis a Motorsport.com szakoldal információi szerint). A kategória első ember, Jamie Reigle így nyilatkozott erről: „Mivel a londoni versenyhelyszínt ideiglenes kórházként használják a britek a koronavírus-járvány idejére, így törölnünk kell a versenyt. Természetesen a Formula-E és az FIA támogatja az egészségügyi intézményeket ebben a helyzetben. Egyszerűen képtelenség lett volna rendesen előkészülni és megrendezni a futamot. Az elsődleges célunk továbbra is az, hogy mindenki egészséges maradjon. Az erős kapcsolat természetesen továbbra is fennmarad, és nagyon várjuk, hogy 2021-ben újra Londonba látogasson a kategóriánk.” A bajnokság egyébként ennek ellenére nagy eséllyel folytatódni fog, a 2020-21-es szezon pedig majd később veszi kezdetét. (Fotó: Formula-E Media)
Novemberre halasztották a suzukai 8 órás versenyt: Sajnos nem alakul elég jól a koronavírus-járvány által kialakult helyzet ahhoz, hogy júliusban meg lehessen rendezni a legendás versenyt, melyet így az augusztus végén megrendezendő Le Mans-i 24 órás viadal, illetve a szeptember 19-edike és 20-adika között zajló Bol d’Or után teljesít majd az EWC mezőnye. Az Eurosport Events vezetője, Francois Ribeiro így nyilatkozott a halasztásról: „Sajnos a világot érintő krízis és a korlátozások nem engedik meg, hogy a szokásos időpontban Japánba utazzunk. A célunk az, hogy mindenkinek megóvjuk az egészségét, és ezért el kell halasztanunk a suzukai 8 órás versenyt. Hála a pálya tulajdonosainak, sikerült biztosítani, hogy novemberben pótolhassuk a versenyt, mely az egyik legnagyobb motorsportos esemény Japánban.” A verseny tehát a jelenlegi állás szerint október 30 és november 1 között kerül megrendezésre. (Fotó: FIM EWC Media)
A MotoE még nem adta fel a 2020-as idényt: Az elektromos széria ugyan rangban nincs a másik három világbajnoki címet érő kategóriával egy súlycsoportban, azonban még nem vált teljesen biztossá az, hogy a kategória idei szezonját teljesen törölni kell. A Dorna ugyanis kiadott egy közleményt, mely szerint, ha lesznek zártkapus versenyek, akkor a MotoE sem maradhat ki a megrendezett hétvégékből (természetesen tavalyhoz hasonlóan ez csak néhány európai versenyhétvégét érint). A szezon egyébként számukra Jerezben indult volna, azonban elhalasztották az ottani versenyt, és az asseni forduló megrendezése sem tűnik túl esélyesnek. Ezáltal három helyszín maradna a MotoE számára: Spielberg, Misano és Valencia, azonban vélhetően néhány később bepótolt versenyhétvégén szerepelhetne a világkupa mezőnye is. (Fotó: MotoGP Media)
A Formula-E kitolta június végéig a leállását: Az elektromos széria viszonylag gyorsan hozott meg egy komoly döntést korábban, mely értelmében azonnali hatállyal felfüggesztették a 2019-2020-as szezont, egészen május végéig. Az idény ezzel a lépéssel a Berlin E-Prix-vel folytatódhatott volna, azonban Németországban egészen augusztus végéig meghosszabbították a jelenlegi korlátozásokat, ezzel kizárva a nagy tömegeket megmozgató események megrendezését. A Formula-E vezetősége emiatt úgy döntött, hogy június végéig kitolja az érvényben lévő felfüggesztést, így talán a New York-i, illetve a londoni versenyek is megmenekülhetnek. A gond azzal van, hogy mindkét jelenlegi helyszín ideiglenes kórházként üzemel, így lehetséges, hogy bár az országok, vagy akár a városok is maradnak, át kell vinni majd másik városrészre a kialakított pályákat. A sorozat jelenlegi első embere, Jamie Reigle azt is elmondta, hogy duplafutamos fordulók, zártkapus versenyek sem kizártak, ahogy az sem, hogy a jelenleg bejelentettnél későbbi időpontban érjen véget a szezon. (Fotó: Formula-E Media)
A Yamaha nem indítja gyári csapatát az idei suzukai 8 óráson: Annak ellenére, hogy a hangvillás márka a valaha volt második legsikeresebb a legendás versenyt tekintve (nyolc győzelméből ráadásul négyet zsinórban, 2015 és 2018 között szerzett meg), úgy döntöttek, hogy az idei évtől nem indítják gyári csapatukat el a futamon. Pontos indoklás nem érkezett, viszont azt lehet tudni, hogy a Niccolo Canepa, Marvin Fritz és Kohta Nozane nevével fémjelzett 6-os számú YART lesz majd a Yamaha első számú csapata 2020-tól. Ez természetesen azt is jelenti, hogy Katsuyuki Nakasuga és Michael van der Mark kimarad a viadalból, míg Alex Lowes idén már a gyári Kawasaki színeiben indul Jonathan Rea és Xavi Fores csapattársaként. A versenyt tervek szerint július 19-én rendezik meg. (Fotó: FIM EWC Media)
Nem támogatja a Cupra gyárilag a WTCR-es csapatait: A márka még tavaly a PWR Racingnek, illetve a Comtoyou Racingnek biztosított versenyautókat, illetve technikai támogatást, ám idén a koronavírus-járvány miatt úgy döntöttek, hogy gyárilag teljesen kimaradnak a Túraautó-világkupa szezonjából. Ez érdekes döntés annak fényében, hogy más TCR sorozatokban viszont változatlan körülmények között fogja több csapat is a Leon Competición TCR-t, illetve az is hivatalos hír, hogy a Comtoyou ennek ellenére nem vált márkát. „A Cupra az összes másik TCR sorozatban támogatni fogja a partnereit. Továbbra is lesznek mérnökeink, akik segítenek, illetve a gyárból is érkezik majd némi technikai támogatás”- nyilatkozta a spanyol márka kommunikációs igazgatója a TouringCarTimes szakoldalnak. (Fotó: WTCR Media)
Visszatér az Aston Martin a Formula-1-be: A Racing Point hivatalos oldalán jelentette be, hogy a már korábban is hivatalos bejelentés a lehető leghivatalosabb lett. Természetesen senki se lepődjön meg, hiszen igazából a Racing Point istálló „változik át”, miután Lawrence Stroll lesz a brit márka új első embere. A kanadai több, mint fél milliárd fonttal segített be az Astonnak, és most új pozíciójának segítségével szándékozik megerősíteni a fia csapatát, így meg is történik az összeolvadás. Stroll elmondta, hogy bár a koronavírus-járvány világszerte komoly problémákat okoz, ez nem állíthatja meg az Aston Martint abban, hogy gyári csapattal szerepeljen 2021-től az F1-ben. A csapat versenyzői Sergio Perez (ő már hosszabbított), és természetesen (még hivatalos nincs bejelentve) Lance Stroll lesznek. (Fotó: BWT Racing Point F1 Team Twitter)
Alex Lowes és Xavi Fores lesznek Rea csapattársai a Suzuka 8 óráson: A Kawasaki 1993 után először, 2019-ben nyerte meg a legendás versenyt, azonban az akkori felállásból csupán egyetlen versenyzőjük maradt meg, miután a mellőzött Toprak Razgatloglu a Yamahához, míg Leon Haslam a Hondához igazolt. Az így egyedül maradt ötszörös WSBK-bajnok Jonathan Rea mellé az idei évre új csapattársa, Alex Lowes, illetve a Puccetti Kawasakinál motorozó Xavi Fores csatlakozik majd. Ez komoly erősítés lehet, hiszen a brit 2016 és 2018 között az összes Suzuka 8 órást megnyerte a Yamahával, ráadásul úgy tűnik, hogy a Kawasakival is jól tud teljesíteni. A spanyolnak is vannak tapasztalatai a futammal kapcsolatban, hiszen tavaly hetedik lett a Hondával, Dominique Aegerter és Ryo Mizuno oldalán. A versenyt tervek szerint július 19-én rendezik meg. (Fotó: Kawasaki Racing EU Twitter)
A MotoGP bejelentette második virtuális versenyének megrendezését is: Marc Marquez, Maverick Vinales, Fabio Quartararo és még sokan mások vesznek részt a március 29-én megrendezett viadalon, és a királykategória úgy döntött, hogy nem csak ezt az eseményt rendezi meg digitális formában. A következő verseny április 12-én várható, ráadásul a szervezők úgy készülnek, hogy ezúttal a KTM és a Ducati gyári csapata is képviselteti magát amellett, hogy az első megmérettetésen résztvevő tíz motoros is visszatér. A valódi szezonkezdet jelen állás szerint május közepén jön el, de nagy eséllyel a Francia Nagydíj és az Olasz Nagydíj is el lesz halasztva. (Fotó: MotoGP Media)
Rossi mégsem indul a vasárnapi MotoGP eSport-eseményen: A korábbi bejelentés ellenére az olasz legenda nem lesz a mezőny tagja, emellett később esetleg megrendezendő virtuális futamokon sem indul. A versenyen így a valódi motorosok közül korábban bejelentett Marc Marquez, Maverick Vinales, Fabio Quartararo és Alex Rins vesz majd részt, viszont hozzájuk csatlakozott Alex Marquez, Aleix Espargaro, Joan Mir, Iker Lecuona, Miguel Oliveira és Francesco Bagnaia is. Amit még bejelentettek az az, hogy hivatásos MotoGP e-sportolóval sem találkozunk majd a vasárnap 15 órakor startoló eseményen. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez egyszeri futam lesz, vagy a Formula-1-hez hasonlóan egy bajnokság nyitánya. (Fotó: MotoGP Media)
Elhunyt a többszörös Man TT-győztes Tony Rutter: A brit versenyző összesen hétszer nyerte meg a világ legveszélyesebb versenyét, és kilencszer a North West 200-at. Sajnos egy ideje már betegeskedett, majd a tegnapi nap folyamán 78 évesen, családja körében elhunyt. A fia, Michael a következőket nyilatkozta a Crash.netnek: „Nagy szomorúsággal tölt el, hogy meghalt, de az előző időszak sem volt könnyű, hiszen nagyon rossz állapotban volt. Ott voltam vele, amikor elment, és szerencsére minden békésen történt. Mosolygok, amikor arra gondolok, hogy milyen jó élete volt. Szerette, amit csinált, és szerencsésen megúszott veszélyes versenyeket. A karrierje 22 évig tartott, és ezalatt 4-szer megnyerte a World TT-F2 bajnokságot, 7-szer a Man TT-t, 9-szer az NW200-at, és kétszer a brit bajnokságot. Köszönettel tartozom az ápolóknak, hiszen mindent megtettek, és köszönjük az összes szurkolónak, hogy támogatták őt az évek során.” (Fotó: Michael Rutter Twitter)
Bereznay, Bolukbasi és Zhou nyerték a virtuális versenyeket: A Bahreini Nagydíj elhalasztása miatt három olyan versenyt is rendeztek, melyeken esportolók, youtuberek, hírességek és valódi sportolók mérhették össze tudásukat. Az első két viadalt a Veloce Esports szervezte, és az elsőn Bereznay Dániel nyert. A másodikat szintén egy e-sportoló, Cem Bolukbasi húzta be, míg a magyar résztvevő a megfordított rajtrács végéről is a dobogó legalsó fokáig zárkózott. Az F1 hivatalos oldala által szervezett futamon az F2-ben versenyző Guanyu Zhou győzött a DTM-es Philip Enggel nagy csatát vívva, míg a Mercedes színeiben mindhárom viadalon induló Stoffel Vandoorne harmadik lett. (Fotó: Formula-1 Media)
A McLaren a változások ellenére is Mercedes-motorra vált: Annak ellenére, hogy az eredetileg jövőre bevezetésre kerülő új szabályrendszer a későn induló szezon miatt egy évet csúszik, a McLaren Formula-1-es csapata úgy döntött, nem változtat tervén, és 2021-től a Mercedes erőforrásait használja. Ez annyiban lehet hátrány a briteknek, hogy a régi-új motorszállító miatt többet kell koncentrálniuk a karosszériára. Egy meg nem nevezett szóvivő a Crash.net szakoldal hasábjain nyilatkozott: "A Mercedes motorjait fogjuk használni 2021-től, ahogyan terveztük, és ezt fogjuk beépíteni a jelenlegi kasztniba." (Fotó: Formula-1 Media)
Magyarul is nézhető lesz a hivatalos F1-es eSport verseny: Aki esetleg az ínséges időkben szerette volna megtekinteni az elhalasztott Bahreini Nagydíj virtuális változatát, de elriasztotta az, hogy ezt csak angol nyelven teheti meg, annak most itt a lehetőség. Az M4Sport közvetíteni fogja az este 21:00-kor rajtoló viadalt, melyben az F1 2019 játékprogram PC-s verziójának segítségével küzd majd meg a valódi F1-es pilótákat is tartalmazó mezőny (bár főleg inkább a tartalékversenyzőkkel számoljunk). A kommentátorok Wéber Gábor és Ujvári Máté lesznek. (Fotó: Formula-1 Twitter)
Változott a motoros Le Mans-i 24 órás időpontja: Az eredetileg szeptember 5-6-ra halasztott EWC futamot a szervezők korábbi időpontra, méghozzá augusztus legvégére helyezték át. Ennek ellenére a FIM, az Eurosport Events és az ACO határozottan állítja, hogy a nézők, csapatok, versenyzők, és minden jelenlévő ember biztonsága a legfontosabb, de vélhetően az autós változat miatt szerették volna a lehető legnagyobb időbeli távolságot elérni azzal, hogy egy héttel korábban rendezik meg immáron 43. alkalommal ezt az eseményt. (Fotó: FIM EWC Media)
Halasztás helyett törölni kellett a Monacói Nagydíjat: A csütörtöki nap folyamán érkezett a hír, hogy Az F1 ékköveként szolgáló versenyhétvégét el kell halasztani a Holland és a Spanyol Nagydíjak mellett. Később azonban a Monacói Automobil Klub szomorúan hozzátette, hogy sajnálatos módon a hercegség képtelen későbbi időpontban megrendezni a Formula-1-es versenyt, így a 1954 óta először nem lesz Monacói Nagydíj a négykerekűek királykategóriájának naptárában.
Halasztják a WTCR németországi versenyhétvégéjét: A magyarországi nyitóforduló törlése után ezúttal a nürburgringi 24 órás verseny teljes hétvégéje került halasztásra, benne a Túraautó-Világkupa versenyeivel, írja a TouringCarTimes. Az eredetileg május végén megrendezett hétvége így átkerült szeptember végére (24-27), és a szlovákiai forduló megrendezése is eléggé kétséges. A kimaradt WTCR-futamok valószínűleg egy másik hétvégébe lesznek majd beépítve. (Fotó: WTCR Media)
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: