Jegyek

Gyorshírek

Russell és Kvyat öt hellyel hátrébbról indul a holnapi futamon: Utóbbi pilóta büntetéséről már korábban is tudni lehetett, ugyanis autójában váltót kellett cserélni, azonban a hazai pályán versenyző brit williamses a kvalifikáció során nem figyelt eléggé oda a sárga zászlókra, ezért sorolták hátrébb, valamint kapott még három büntetőpontot is. A stewardok jelentésében ez áll: „Russell elmondta, hogy nem érzékelte azt, hogy dupla sárga zászló van érvényben, és csak egy kicsivel emelte el korábban a lábát a gázról, Ez a mennyiség azonban nem volt elegendő, hiszen nem sokkal volt lassabb, mint az előző köreiben. A stewardok úgy döntöttek, hogy a pilóta felelőssége lett volna teljes mértékben követni a zászlók jelzéseit, mivel veszélyhelyzet állt fent, így öt rajthelyes büntetést, valamint három büntetőpontot kap.” (Fotó: Formula-1 Media)
Sergio Perez önkéntes karanténba vonult, mivel a COVID-19 tesztje nem volt kielégítő: A Racing Point versenyzője eredetileg részt vett volna a csütörtöki sajtótájékoztatón, de nem jelent meg, csak csapattársa, Lance Stroll. Nem sokkal később jött a bejelentés, hogy Perez koronavírus tesztje nem lett kielégítő, ezért a következő tesztelésig önkéntesen vonul karanténba. A csapat szóvivője elmondta,hogy Perez nem tartózkodhat a pályán amíg meg nem lesznek a második teszt eredményei, így a mexikóinak egyelőre várnia kell. Ha Perez második tesztje is pozitív lesz, akkor Esteban Gutierrez vagy Stoffel Vandoorne veheti át a helyét a következő néhány futamra. (Fotó: Formula-1 Media)
Mindkét haasos tíz másodperces büntetés kapott: Miután Kevin Magnussen és Romain Grosjean szabálytalanul „túl sok segítséget kaptak” a Magyar Nagydíj felvezető körében, tíz másodperces büntetést kaptak, így a rajt előtt történő slick abroncsokra váltás gyakorlatilag éppen csak megérte az amerikai csapat számára, ugyanis hiába álltak jól a kerékcseréknél, végül azért a mezőny nagy része bedarálta őket. Ezzel a büntetéssel pedig a dán visszaesett a tizedik pozícióba Carlos Sainz mögé, míg a francia hátraesett a 16. helyre. A Red Bull eközben megúszta Alexander Albon rajthelyének szárítását. (Fotó: Formula-1 Media)
A Renault ismét óvást nyújtott be a Racing Point ellen: Folytatódik a hercehurca, ugyanis a Renault valószínűleg minden egyes verseny után megkérdőjelezi majd a rózsaszínek új versenygépének legalitását, hiszen a 2019-es Mercedes másolatának tartják. „Megerősítjük azt az információt, miszerint ismételten megkértük a stewardokat, hogy tisztázzák a Racing Point RP20 szabályosságát. Nincs további hozzáfűznivalónk a döntéshozatalig.” Az eredmény vélhetően a Magyar és a Brit Nagydíj közötti szünetben érkezik majd meg a Motorsport.com szakoldal szerint. (Fotó: Formula-1 Media)
Crutchlow sem indulhat a Spanyol Nagydíjon: A brit versenyző még a MotoGP reggeli bemelegítő edzése során bukott az utolsó körében, és az esése következtében megsérült a nyaka, valamint agyrázkódást is szenvedett, így az orvosok versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították az állapota miatt. Alex Rins után így már ő a második versenyző, aki sérülés miatt kénytelen kihagyni a 14 órakor induló szezonnyitó versenyt. (Fotó: MotoGP Media)
Rins nem indulhat a Spanyol Nagydíjon: A spanyol versenyző a Q1-ból továbbjutva küzdött azért, hogy minél jobb rajthelyről induljon vasárnap(a futamon jó esélye is lett volna, ugyanis az ő versenytempója volt legközelebb Marc Marquezéhez a negyedik szabadedzés alapján), azonban az edzés végi bukásánál már fogta a fájó jobb vállát, és a vizsgálatok után a kategória hivatalos orvosa, Dr. Xavier Mir egyértelműen kijelentette, hogy nem indulhat a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, mivel kiugrott és eltörött a válla. Arról egyelőre nincs információ, hogy a Suzuki motorosa mikorra épülhet fel. (Fotó: MotoGP Media)
Kornfeil érkezik Smith helyére a MotoE-be: Miután Bradley Smith az Aprilia színeiben fogja helyettesíteni Andrea Iannonét a MotoGP-ben, kellett egy pótember a brit helyére, hiszen a tavalyi szezon során a WithU Motorsport csapattal részt vett a MotoE-ben. A választás végül a korábbi Moto3-as versenyzőre, Jakub Kornfeilre esett, aki tavaly jelentette be visszavonulását. A cseh 2009-ben csatlakozott a 125-ös géposztályhoz, majd azóta 182 nagydíjon át szerepelt az aktuális legkisebb kategóriákban, összesen 5 dobogós helyezést és egy pole-pozíciót elérve. Kornfeil csapattársa Johan Stigefelt lesz. A továbbiakban lehetséges, hogy Smith visszatér a csapathoz, azonban az biztos, hogy a két jerezi hétvége során erre nem kerül sor. (Fotó: MotoGP Media)
Új festéssel érkezik a Mercedes Ausztriába: A címvédő csapat hatszoros világbajnoka, Lewis Hamilton már egy jó ideje erősen hallatja hangját a rasszizmus ellenében, most pedig a Mercedes is úgy döntött, hogy támogatni szeretné a diszkrimináció ellenes harcot. Ennek érdekében versenyautójukat feketére festették, valamint új feliratok is kerülnek a gépre. A Motorsport.com szakoldal információiból az is kiderült, hogy mindkét pilóta fekete overálban versenyez majd 2020 során, valamint a sisakjaikat is az autók új festéséhez igazítják. (Fotó: Mercedes-AMG F1 Twitter)
Információk a brnói helyzetről: Több olvasónk kérésére megérdeklődtük, hogy mit lehet tudni a brnói versenyhétvége helyzetéről, mi lesz a már megvett jegyekkel. Pontos információt biztosan csak a későbbiek során fogunk kapni, de jelenleg tényleg bármi lehetséges (a futam eltörlése, vagy akár nézők előtt megtartása is). Amennyiben nem mehetnek be a nézők, úgy további tájékoztatást küldenek majd a jegyárak visszaigényléséről, azonban szinte biztos, hogy ha ez a helyzet, akkor a 2020-as jegyek 2021-re is érvényesek lesznek majd. (Fotó: MotoGP Media)
Wehrlein elhagyja a Mahindra Formula-E csapatát: A német versenyző ismeretlen okokból azonnali hatállyal szerződést bontott csapatával, amelynél 2018 óta versenyez. Az eddig legjobb elért helyezése egy második pozíció volt tavaly Santiagóban, illetve megnyerhette volna a mexikói versenyt is, amennyiben nem merül le az autója akkumulátora. A versenyző Instagramján keresztül tudatta a hírt mindenkivel: „A mai naptól kezdve nem vagyok a Mahindra Racing versenyzője. Az volt a célom, hogy befejezzem velük a szezont, de a jelenlegi helyzet miatt ez lehetetlenné vált. Nem mondhatok sokat a jövőmről, de mindenképpen informálni foglak titeket. Köszönöm a sok támogatást, és remélhetőleg nemsokára találkozunk!”A Motorsport.com szakoldal találgatásai szerint egyébként a 25 éves pilóta a Porsche csapatához tarthat. (Fotó: Formula-E Media)
Az Aprilia privát tesztet tart júniusban: A noale-i márka június tizedike és tizenegyedike között Misanóban próbálgatja majd versenygépét, melynek motorblokkját kikérték a befagyasztás alól, hogy megbízhatósági javításokat eszközöljenek rajta. A Crash.net információi szerint Bradley Smith és Aleix Espargaro lesz ott a gyakorláson, ugyanis Andrea Iannone továbbra is a Sportdöntőbíróság végső ítéletére vár. Az Aprilia egyébként Sepangban és Katarban is kifejezett erős versenytempóra volt képes, és érdekes lesz meglátni, hogy esetleg tudnak-e még előrelépést tenni. A nem kedvezményezett márkáknak (KTM és Aprilia) egyébként június végéig van lehetősége fejleszteni, míg a nem kedvezményezett Honda, Ducati, Yamaha és Suzuki kénytelenek maradni a katari specifikációnál. (Fotó: MotoGP Media)
A Münnich Motorsport bejelentette pilótáit: Nem született meglepetés: Nestor Girolami, Esteban Guerrieri, Tiago Monteiro és Tassi Attila indul a Münnich Motorsport Hondáival a WTCR 2020-as szezonjában. Bár a csapat tavaly csak két autóval indult, idén az a döntés született, hogy a távozó KCMG párosával egy másik alakulatot is elindítanak. Az első duó csapatának hivatalos neve ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, míg a másodiké ALL-INKL.DE Münnich Motorsport lesz. Az idény szeptemberben, Ausztriában kezdődik majd. (Fotó: Honda Racing WTCR Facebook)
A Williams szakított főszponzorával: A brit csapat vezérigazgatója, Mike O’Driscoll a Motorsport.com szakoldal hasábjain olvasható nyilatkozatában a következők okokat mondta erről: „Sajnos a 2019-es szezon vége pénzügyileg és a reklámokból befolyt pénzekből sem volt jövedelmező. A 2020-as évet ráadásul megszakította a koronavírus, és ez további hatással van a bevételeinkre. A csapat azonnali hatállyal megszünteti kapcsolatát főszponzorával, a ROKiT-tal, valamint egy fontos szponzorával, a ROK Drinksszel. Jelenleg mindenkinek a saját embereivel kell foglalkoznia, ezért szabadságra küldtük a dolgozóink nagy részét. Ebben a borzalmas globális krízisben csak várni tudunk az idény kezdetére.” A ROKiT mindössze egy éven át volt a legendás istálló főpartnere, de végül a kapcsolatuk a Haas-Rich Energy viszonyhoz hasonlóan kútba esett. A Williams jelenleg a csapat teljes, vagy részleges eladásán gondolkodik. (Fotó: Formula-1 Media)
Daniel Abtot felfüggesztette az Audi: A német versenyző helyett a Formula-E virtuális bajnokságában ugyanis egy profi szimulátoros vett részt, emiatt pedig kizárták, valamint pénzbírságot is kellett fizetni, azonban most egy újabb csapás érte. A csapat közleményében ez áll: „Daniel Abt nem maga vezette az autóját az időmérőn és az ötödik futamon, hanem egy profi szimulátorost ültettet be maga helyett. A következő napon bocsánatot kért, és elfogadta a kizárását. A tisztesség, átláthatóság és a szabályok következetes betartása elsődlegesek az Audi számára, ezért úgy döntöttük, hogy azonnali hatállyal felfüggesztjük Daniel Abtot.” Egyelőre nem tudni, hogy ki lesz Lucas di Grassi új csapattársa a Formula-E-ben, de az újonctesztek alapján Kelvin van der Linde és Mattia Drudi lehetnek esélyesek az ülésre. (Formula-E Media)
Napokon belül eldőlhet a doningtoni WSBK-hétvége sorsa: Bár már az eredetileg később megrendezett oscherslebeni fordulót is törölték, egyelőre nem érkezett hivatalos bejelentés a Superbike-vb angliai versenyhétvégéjéről, melyet a Donington Parkban rendeznének július első hétvégéjén. A pálya vezetőségének tagja, Tristan Harris a következőket nyilatkozta a Bikesportnews szakoldalnak: „Jelen állás szerint megrendezzük a versenyt, de pár napon belül meg fogjuk tudni, hogy mi is lesz pontosan.” A 14 napos kötelező karantén időszak, ami hamarosan életbe lép az Egyesült Királyságban sajnos nagy eséllyel ellehetetleníti ezt a versenyhétvégét is. (Fotó: WorldSBK Media)
Az Aprilia kikérte motorblokkját a befagyasztás alól: Az olasz márka úgy döntött, hogy 2020-tól a Hondáéhoz, Ducatiéhoz, és a KTM-éhez hasonló 90 fokos hengerszögű V4-es motorral kezdi meg a szezont. Ez valószínűleg megérte, hiszen a tesztek során versenygépük valóban gyorsabbnak bizonyult, hiszen Aleix Espargaro egy körön, és versenytávon is kifejezetten erősnek tűnt vele, azonban a noale-i márka nem volt teljesen megelégedve új gépük megbízhatóságával. Ugyan költségcsökkentés miatt ugyan az Aprilia és a KTM is úgy döntött, hogy nem fejleszt idén a motorblokkján (ennek a két márkának egyébként folyamatosan szabad lenne), viszont a Motorsport.com szakoldal információ szerint az Aprilia kikérte motorját a befagyasztás alól, hogy megbízhatósági módosításokat hajtsanak végre. Ezt a korábbi évek során egyébként a Hondának és a Ducatinak is engedélyezték. (Fotó: MotoGP Media)
Törölték a Formula-E londoni fordulóját: Mivel a londoni és a New York-i versenyhelyszínen is ideiglenes kórházakat kellett létrehozni, így az elektromos széria vezetősége és az FIA úgy döntöttek, hogy törlik a londoni fordulót (és mivel az amerikai városban hasonló helyzet áll fenn, így vélhetően azt is, legalábbis a Motorsport.com szakoldal információi szerint). A kategória első ember, Jamie Reigle így nyilatkozott erről: „Mivel a londoni versenyhelyszínt ideiglenes kórházként használják a britek a koronavírus-járvány idejére, így törölnünk kell a versenyt. Természetesen a Formula-E és az FIA támogatja az egészségügyi intézményeket ebben a helyzetben. Egyszerűen képtelenség lett volna rendesen előkészülni és megrendezni a futamot. Az elsődleges célunk továbbra is az, hogy mindenki egészséges maradjon. Az erős kapcsolat természetesen továbbra is fennmarad, és nagyon várjuk, hogy 2021-ben újra Londonba látogasson a kategóriánk.” A bajnokság egyébként ennek ellenére nagy eséllyel folytatódni fog, a 2020-21-es szezon pedig majd később veszi kezdetét. (Fotó: Formula-E Media)
Novemberre halasztották a suzukai 8 órás versenyt: Sajnos nem alakul elég jól a koronavírus-járvány által kialakult helyzet ahhoz, hogy júliusban meg lehessen rendezni a legendás versenyt, melyet így az augusztus végén megrendezendő Le Mans-i 24 órás viadal, illetve a szeptember 19-edike és 20-adika között zajló Bol d’Or után teljesít majd az EWC mezőnye. Az Eurosport Events vezetője, Francois Ribeiro így nyilatkozott a halasztásról: „Sajnos a világot érintő krízis és a korlátozások nem engedik meg, hogy a szokásos időpontban Japánba utazzunk. A célunk az, hogy mindenkinek megóvjuk az egészségét, és ezért el kell halasztanunk a suzukai 8 órás versenyt. Hála a pálya tulajdonosainak, sikerült biztosítani, hogy novemberben pótolhassuk a versenyt, mely az egyik legnagyobb motorsportos esemény Japánban.” A verseny tehát a jelenlegi állás szerint október 30 és november 1 között kerül megrendezésre. (Fotó: FIM EWC Media)
A MotoE még nem adta fel a 2020-as idényt: Az elektromos széria ugyan rangban nincs a másik három világbajnoki címet érő kategóriával egy súlycsoportban, azonban még nem vált teljesen biztossá az, hogy a kategória idei szezonját teljesen törölni kell. A Dorna ugyanis kiadott egy közleményt, mely szerint, ha lesznek zártkapus versenyek, akkor a MotoE sem maradhat ki a megrendezett hétvégékből (természetesen tavalyhoz hasonlóan ez csak néhány európai versenyhétvégét érint). A szezon egyébként számukra Jerezben indult volna, azonban elhalasztották az ottani versenyt, és az asseni forduló megrendezése sem tűnik túl esélyesnek. Ezáltal három helyszín maradna a MotoE számára: Spielberg, Misano és Valencia, azonban vélhetően néhány később bepótolt versenyhétvégén szerepelhetne a világkupa mezőnye is. (Fotó: MotoGP Media)
A Formula-E kitolta június végéig a leállását: Az elektromos széria viszonylag gyorsan hozott meg egy komoly döntést korábban, mely értelmében azonnali hatállyal felfüggesztették a 2019-2020-as szezont, egészen május végéig. Az idény ezzel a lépéssel a Berlin E-Prix-vel folytatódhatott volna, azonban Németországban egészen augusztus végéig meghosszabbították a jelenlegi korlátozásokat, ezzel kizárva a nagy tömegeket megmozgató események megrendezését. A Formula-E vezetősége emiatt úgy döntött, hogy június végéig kitolja az érvényben lévő felfüggesztést, így talán a New York-i, illetve a londoni versenyek is megmenekülhetnek. A gond azzal van, hogy mindkét jelenlegi helyszín ideiglenes kórházként üzemel, így lehetséges, hogy bár az országok, vagy akár a városok is maradnak, át kell vinni majd másik városrészre a kialakított pályákat. A sorozat jelenlegi első embere, Jamie Reigle azt is elmondta, hogy duplafutamos fordulók, zártkapus versenyek sem kizártak, ahogy az sem, hogy a jelenleg bejelentettnél későbbi időpontban érjen véget a szezon. (Fotó: Formula-E Media)
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: