Jegyek

Gyorshírek

Alonso ismét a McLarennel indul az Indy 500-on: Kedd este bejelentették, hogy Fernando Alonso az Arrow McLaren SP Chevrolet-jében fog részt venni a legendás indianapolisi 500 mérföldes versenyen. A spanyol 2017-ben és 2019-ben már indult a viadalon, ám míg újoncként kifejezetten jól szerepelt és még vezette is a versenyt, tavaly a McLaren betlijei miatt még a kvalifikáció sem jött össze számára. A kétszeres Formula-1-es világbajnok számára régóta cél az autósport tripla koronának megszerzésére, márpedig a monacói F1-es siker és a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelem után már csak az Indy 500 hiányzik a gyűjteményében. A nemrég a Dakaron is megforduló Alonso eredetileg az Andretti Autosporttal szeretett volna indulni, ám a motorpartnerük, a Honda a korábbi nézeteltéréseik miatt megvétózta ezt a projektet. Így került ismét a McLarenhez, ám a tavalyi lebőgéshez képest fontos különbség, hogy a wokingiak ezúttal az Arrow Schmidt Peterson Motorsporttal összeállva teljes szezont futnak az IndyCarban, így az ikonikus versenyre is felkészültebben érkezhetnek meg. „Versenyző vagyok, és az Indy 500 a legnagyszerűbb verseny a világon” – mondta el a pilóta, aki az Indy 500-on a két állandó versenyző, Patricio O’Ward és Oliver Askew csapattársa lesz. (fotó: John Cote/IndyCar Media)
Savadori az Aprilia tesztmotorosa lett: Az Aprilia Racing Team Gresini közleményben jelentette be, hogy leigazolták Lorenzo Savadorit, aki a márka MotoGP-s tesztversenyzője lesz (illetve emellett az olasz bajnokságban is rajthoz áll). Az olasz eleinte a Pedercini Kawasaki Superbike-világbajnoki projektjében szerepelt volna, ám a csapat főszponzorával kapcsolatos anyagi nehézségek után felbontották a szerződést. Így került képbe az Apriliánál, elsősorban Andrea Iannone doppingügye után: a két héttel ezelőtti sepangi teszten már motorra is ült velük a Iannone helyét ideiglenesen átvevő tesztmotoros Bradley Smith helyén. Úgy tűnik, a noale-i gyártót meggyőzte a 2019-es gépen mutatott teljesítménye, és bár nyilatkozatok szintjén továbbra is kiállnak Iannone mellett, ez a mostani bejelentés már egyértelmű jel lehet arra, hogy felkészülnek arra az eshetőségre, hogy az olaszt valóban hosszú időre eltiltják. Ebben az esetben Smith lenne majd Espargaro csapattársa, Savadori pedig értelemszerűen a brit helyét venné át állandóra – ha pedig Iannone mégis versenyezhet, legfeljebb ketten osztoznak majd a tesztfeladatokon. (fotó: Aprilia Racing)
Valencia három nagydíjat rendez 2022 és 2026 között: Erről szóló megállapodást jelentett be a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna a minap, ami tökéletesen egybevág a Carmelo Ezpeleta elnök által korábban vázolt tervekkel. Ezek lényege, hogy mivel 2022-től 22-ben maximalizálták a szezonbeli nagydíjak számát, s egyre nagyobb az érdeklődés a versenyrendezés iránt – többek között Magyarország is szerepel a jelentkezők listáján –, a jelenlegi négy spanyol helyszín (Valencia mellett Jerez, Barcelona és Aragón) és a szintén csatlakozni kívánó Portimao, azaz az öt ibériai-félszigeti pálya rotálva szerepelne a versenynaptárban. Mivel a Ricardo Tormóról elnevezett valenciai létesítmény az első, amely aláírta az erre vonatkozó szerződését, az biztossá vált, hogy a ciklus első évében, azaz 2022-ben is otthont ad egy MotoGP-fordulónak – méghozzá azt is garantálja a kontraktus, hogy abban a három idényben, amikor lesz valenciai viadal, az a szezonzáró szerepét tölti majd be. (fotó: MotoGP Media)
Nincs veszélyben a MotoGP Thaiföldi Nagydíja: Az utóbbi hetekben több nagy sportesemény is törölni kellett Kínában és környékén a koronavírus-járvány miatt: ha csak a technikai sportoknál maradunk, előbb a Formula-E sanyai futama, majd a Formula-1-es Kínai Nagydíj is a halasztás sorsára jutott. Ráadásul több környező országbeli verseny sorsa is kérdőjeles volt, így például az új F1-es vietnámi viadalé vagy épp a MotoGP burirami fordulójáé, amelyet idén már nem ősszel, hanem a szezon második állomásaként, márciusban rendeznek meg. Nos, ez utóbbi kapcsán fellélegezhetünk, a Nemzetközi Motoros Szövetség ugyanis hivatalos közleményben tudatta, hogy a Thaiföldi Nagydíjat az eredeti terveknek megfelelően bonyolítják le. A FIM szerint a thai kormány a helyi egészségügyi szervezetekkel való egyeztetés után arra jutott, hogy nincs jelentős veszély az országban, így a Dorna és a szövetség is megerősítette, hogy zavartalanul meg tudják rendezni az egy hónap múlva esedékes MotoGP-futamot. (fotó: MotoGP Media)
Imola beugrana a Kínai Nagydíj helyére: Az FIA múlt héten jelentette be, hogy a koronavírus-járvány miatt elhalasztja az eredetileg április közepére tervezett Formula-1-es Kínai Nagydíjat. Bár hivatalosan tehát nem törölték a sanghaji versenyt, a naptár zsúfoltsága miatt majdhogynem lehetetlen küldetés lesz megfelelő időpontot találni neki a szezon későbbi részében. Így vélhetően a tervezett 22-nél eggyel kevesebb fordulóból áll majd az idény – hacsak egy másik helyszín nem ugrik be Kína helyett. Noha ez a forgatókönyv sem valószínű, Imola felajánlotta, hogy szívesen rendeznének Sanghaj helyett futamot. A legendás olasz pálya két és fél évtizeden át adott otthont F1-es viadaloknak San Marinó-i Nagydíj néven, de 2006-ban látogatott utoljára oda a mezőny. Uberto Selvatico Estense, Imola elnöke úgy fogalmazott a Motorsport.com szaklapnak, hogy a pálya készen állna a beugrásra: az aszfaltcsík alkalmas F1-es nagydíjak megrendezésére, és bár a kiszolgáló épületek terén bizonyára nem tudnának maximumot nyújtani, le tudnák bonyolítani az eseményt – inkább a logisztikai és kereskedelmi problémák miatt lehet közel lehetetlen küldetés a beugrás. A legfontosabb akadály viszont az lehet, hogy a szűk időkeret miatt Imola nem tudna annyi jogdíjat fizetni a Liberty Mediának, mint a többi európai helyszín. (fotó: Ferrari S.p.A.)
Szakít a Cuprával a Comtoyou Racing: A WTCR-ből ismert belga csapat a minap rövid közleményben jelentette be, hogy az elmúlt évek együttműködése véget ért a spanyol márkával, így idén már biztosan nem indítja a modelljeit a világkupában. A Comtoyou 2019-ben két Cuprával és két Audival állt rajthoz, s bár utóbbi márka pedig gyári szinten kiszáll a sorozatból, az istálló már korábban kijelentette, hogy szívesen indítanának privát RS 3 LMS-eket továbbra is. A TCR Europe-ban ezt is fogják tenni egyébként, ott Gilles Magnus vezeti majd a Comtoyou Audiját, így vélhetően a WTCR-t illetően is valóban ez tűnik a járható útnak az istálló számára. (fotó: WTCR Media)
Bezzecchi és Rodrigo volt a leggyorsabb a privát jerezi teszten: Bár a Moto2-esek és a Moto3-asok számára csak jövő héten kezdődik meg hivatalosan a téli tesztidőszak, néhány csapat már a napokban birtokba vette a spanyolországi pályát. Egész pontosan nyolc-nyolc alakulat: az Estrella Galicia/Marc VDS, a Honda Team Asia, a Red Bull KTM Ajo, a Petronas Sprinta Racing, a Sky Racing Team VR46, a Gresini és az Aspar Team mindkét kategóriában jelen volt, rajtuk kívül a középső géposztályban a Speed Up, míg a legkisebbeknél a CIP-Green Power tette még tiszteletét Jerezben. A Moto2-ben az első napot Jorge Martin zárta az élen, a Red Bull KTM Ajo immár Kalex-vázzal versenyző spanyolja viszont nagyot esett a második nap során. Így a legjobb időt végül Marco Bezzecchi érte el Xavi Vierge és az újonc Aron Canet előtt. Sam Lowes ugyancsak bukott, sőt vállsérülést szenvedett, emiatt kénytelen is lesz kihagyni a jövő heti hivatalos jerezi tesztet. Mindeközben a Moto3-ban Gabriel Rodrigo nem hivatalos körrekordot állított fel, megelőzve Ai Ogurát és John McPhee-t. (fotó: Sky Racing Team VR46)
Elektromos autós sorozatban indul a lebénult ex-MotoGP-s: Takuma Aoki az 1990-es évek egyik japán tehetsége volt: a Superbike-világbajnokságon futamot is nyert, míg a gyorsaságimotoros-vb 500 köbcentis királykategóriájában több dobogós helyezést is szerzett. 1998-ban viszont balesetet szenvedett, amelynek következtében deréktól lefelé lebénult. Azóta több autóversenyen is elindult, többek között részt vett a Dakar-ralin, míg az Ázsiai GT-sorozatban versenyt is nyert. Most új kihívás elé néz Aoki, rajthoz áll ugyanis a Jaguar I-Pace eTrophy soron következő mexikói állomásán. A japán lesz az első mozgássérült, aki részt vesz a Formula-E betéteseményeként futó bajnokság egyik futamán. Aoki, aki a tavalyi suzukai 8 óráson egy számára módosított Hondán tett meg bemutatóköröket, egy speciálisan átalakított autóval fog szerepelni a viadalon a jövő hétvégén.
Kiadták a Superbike-vb év eleji fordulatszámlimitjeit: A FIM a napokban közzétette a Superbike-világbajnokságon néhány éve bevezetett fordulatszámlimit szezon eleji értékeit. A listában az összes olyan modell szerepel, amely homológ a WSBK előírásaival, ám ebből csak öt fog szerepelni idén a rajtrácson. Az egyetlen teljesen új motor a 2020-as Honda CBR1000RR-R, amelynél a határértéket az utcai modell maximális fordulatszáma alapján határozták meg. Így az ő limitjük 15600 fordulat/perc lett, emellett a Yamaha értéke változott még a 2019-es szezon utáni teljesítmény-kiegyenlítő algoritmus alapján, így a hangvillások motorjának határértéke 14950 fordulat/percre nőtt. A másik három modell, azaz a Kawasaki, a Ducati és a BMW fordulatszámlimitje változatlan maradt: sorban 14600, 16100 és 14950 fordulat/perc. A szabályok értelmében ezeket a kezdeti értékeket minden harmadik versenyhétvége után vizsgálhatják felül az illetékesek a pályán nyújtott teljesítmény különböző aspektusait figyelembe véve: tavaly egyszer nyúltak bele a döntéshozók, méghozzá a Ducati domináns évadkezdése után. (fotó: WorldSBK Media)
Megvannak a MotoE-tesztek időpontjai: A szervezők bejelentették, hogy két háromnapos kollektív tesztet tartanak a második szezonjára készülő FIM MotoE Világkupa szereplői számára. Először március 10-től 12-ig, majd április 8-tól 10-ig gyakorol majd a mezőny, a helyszín pedig mindkét alkalommal az évadnyitónak is otthont adó Jerez lesz. Ahogy tavaly, úgy idén is az utolsó napon egy teljes versenyszimulációt is beiktatnak majd a csapatok és motorosok programjába. Ezzel amúgy teljessé vált a gyorsaságimotoros-vb előszezoni tesztprogramja: a MotoGP-sek február 7-től 9-ig Sepangban, 22-től 24-ig pedig Katarban, míg a Moto2-esek és a Moto3-asok február 19-től 21-ig Jerezben, február 28-tól március 1-ig pedig ugyancsak Katarban készülnek a 2020-as idényre. (fotó: MotoGP Media)
Kéthetes karanténba helyezték Ma Qinghuát Mexikóban: Jövő szombaton, február 15-én rendezik a Formula-E soron következő, mexikóvárosi futamát, amely előtt kéthetes karanténba helyezték Ma Qinghuát, értelemszerűen a WHO által nemrég globális vészhelyzetté minősített koronavírus-járvány kapcsán. A kínai pilóta csapata, a NIO333 közleményben adott hírt erről: a teljes istálló Sanghajban ünnepelte a kínai holdújévet, és elmondásuk szerint „a bajnokságban szereplők irányába” szeretnének „felelősségteljes viselkedést” mutatni azzal, hogy Ma már 14 nappal a verseny előtt az országba érkezett, lehetővé téve a kéthetes karanténidőszakot. A csapat szerint a teljes személyzet egészséges, és már várják a Mexikóváros ePrix-t, amelyet egyébként az előző évhez képest meghosszabbított vonalvezetésen, az F1-ből is ismert nyomvonal nagyobb részét használva fognak megrendezni. A koronavírus egyébként másképp is hatással volt már a Formula-E-re: néhány napja jelentették be, hogy elhalasztották a Sanya ePrix-t. (fotó: Formula-E Media)
Bayliss fia rajthoz áll a WSSP Phillip Island-i futamán: Ismerős név tűnik majd fel a Supersport-világbajnokság egy hónap múlva sorra kerülő idénynyitóján, szabadkártyásként ugyanis elindul Oli Bayliss, a háromszoros Superbike-világbajnok Troy Bayliss fia. A fiatal motoros a Cube Racing Team színeiben, egy Yamaha YZF-R6-os nyergében mutatkozhat be a nemzetközi porondon: a csapatot már ismeri, hiszen tavaly futamokat is nyert velük az Ausztrál Supersport 300-as bajnokságban. (fotó: WorldSBK Media)
Veszélybe kerülhet az F1-es Kínai Nagydíj a koronavírus miatt: Az elmúlt hetekben egyre komolyabb problémákat okoz a világ több országában is megjelent, de Kínából induló koronavírus, ami immár a helyi sportesemény megrendezését is érinti. Legutóbb a március közepi Fedettpályás Atlétika-világbajnokságot halasztották el, amelyet Nanjinban rendeztek volna, valamint a kínai fociválogatott összes hazai mérkőzését is törölték. Már korábban is felmerült, hogy veszélyben lehet az áprilisi Formula-1-es Kínai Nagydíj is, most pedig az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy közelről vizsgálják a koronavírus körül kialakult helyzetet, és készek megtenni „bármilyen lépést” az autósportos társadalom megóvása érdekében. Ez értelemszerűen akár a sanghaji futam törlését is jelentheti. Még az F1-es verseny előtt amúgy szintén Kínába látogat a Formula-E: március 21-én rendeznék a Sanya ePrix-t, ám így annak a lebonyolítása is kétségessé vált. (fotó: Daimler Media Site)
Toseland csapatfőnökként tér vissza a WSBK-paddockba: A Superbike-vb-n két világbajnoki címig jutó, de a MotoGP-ben is két szezont lehúzó James Toseland 2011-ben vonult vissza a versenyzéstől. Azóta többek között a brit BT Sport szakértőjeként tevékenykedett a MotoGP-közvetítések során, idén viszont újra feltűnik majd a Superbike-vb paddockjában, méghozzá egy teljesen új szerepkörben. Toseland lett ugyanis a Supersport-világbajnokság mezőnyében induló WRP Wepol Racing csapatvezetője: az alakulatnál Danny Webb fog szerepelni egy Yamaha nyergében. Toseland elmondása szerint Webb kereste meg azzal, hogy segítsen neki a tárgyalások során ülést találni a WSSP-ben, majd az egyeztetések során merült fel a kérdés, hogy lehetne ő a csapatmenedzser. A brit exversenyző elvállalta a feladatot, mert bár ezen a téren nincs tapasztalata, azzal kapcsolatban igen, hogy mire van szükség egy csapat működtetéséhez. (fotó: WorldSBK Media)
Mégsem csatlakozik a Supersport-vb mezőnyéhez a Kiefer Racing: Azok után, hogy elveszítették a helyüket a Moto2-es rajtrácson, a Kiefer Racing a WSBK paddockja felé fordult, s úgy tűnt, végül a Supersport-világbajnokság mezőnyében folytatják a kalandjukat. Be is jelentették, hogy két Yamahát indítanak, amelyeken a már a Moto2-ben is náluk szereplő Lukas Tulovic és a Supersportban állandó indulónak számító Thomas Gradinger ül majd, ám az utóbbi hetekben anyagi nehézségek miatt kétségek merültek fel a projekttel kapcsolatban. Emiatt a Stefan Kiefer váratlan halála után Jochen Kiefer által irányított istálló közösségi finanszírozással próbálkozott, amely ugyan sikeres volt, a költségvetési hiányt nem sikerült befedniük vele, így a csapat bejelentette, hogy lefújja a WSSP-s projektet. A közösségi finanszírozásból befolyt összeg így az alakulat CEV Moto2-es projektjére fordítódik majd: Tulovic oda is velük tart, Gradinger viszont szeretne maradni a Supersport-vb-n, így új lehetőségek reményében ő elhagyta Kieferéket, amit a csapat tudomásul is vett. (fotó: Kiefer Racing)
Magyar egység nyerte az Africa Race kamionos értékelését: Magyar sikerrel zárult a 2020-as Africa Eco Race, a Qualisport Racing triója ugyanis megnyerte a kamionosok versenyét, méghozzá 2010 után immár a második alkalommal. A Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő által alkotott csapat ráadásul az autós-kamionos összértékelésben pedig az előkelő második helyen végzett. És nem is csak a Qualisport ért el remek eredményt idén, hiszen a Fazekas Motorsport hármasa – Fazekas Károly, Csákány Péter és Horn Albert – pedig közvetlenül honfitársaik mögött zártak a kamionos kiírás második, az autós-kamionos összesített lista harmadik pozícióban. Az Africa Race-en induló harmadik magyar alakulat, a Varga Racing Team sajnos a pihenőnap utáni szakaszon a motorral kapcsolatos műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt. (fotó: Alain Rossignol/Qualisport Racing)
Michelisz dobogós az Év sportolója-szavazáson: A tavaly a WTCR bajnoki címének megszerzésével a magyar autósport történetének legnagyobb sikerét elérő Michelisz Norbert is jelölt volt az M4 Sport – Az Év sportolója gála férfi sportolói kategóriájában, sőt a túraautós a legjobb háromba is bekerült a Magyar Sportújságírók Országos Szövetsége által immár 62 éve megszervezett szavazáson. A voksok alapján azonban végül nem ő, hanem a 200 méteres pillangóúszásban Michael Phelps világcsúcsát megdöntve vb-aranyat nyerő Milák Kristóf lett az első. Michelisz mellett Liu Shaolin Sándor rövidpályás gyorskorcsolyázó fért még fel a képzeletbeli dobogóra. „Büszke vagyok arra, hogy a magyar autósportot a top 3 jelölt között képviselhettem az év férfi sportolója kategóriában a Nemzeti Színházban tartott gálaesten. Gratulálok minden győztesnek, különösen Milák Kristófnak, akinek a Michael Phelps tíz éves rekordját megdöntő világcsúcsa lenyűgöző teljesítmény volt. Remélem, mindkettőnk tarsolyában maradt nagy dobás 2020-ra is!” – írta Norbi a sportolói Facebook-oldalán. (fotó: MSÚSZ/Horváth György)
Cortese ugrik be Camier helyére a jerezi teszten: Úgy tűnik, tovább folytatódik Leon Camier vállsérüléses mizériája: azok után, hogy a 2019-es idényben is több futamot volt kénytelen kihagyni, a szezon után ismét megműtötték, ám egyelőre nem épült fel teljesen, emiatt nem vehet részt a Superbike-vb jövő heti jerezi gyakorlásán. Az idén már a Barni Racinget erősítő britet csapata az egyelőre szerződés nélkül álló Sandro Cortesével fogja helyettesíteni Spanyolországban, így a tavaly a GRT Yamahánál debütáló német ülhet fel a privát Ducati nyergébe. Az istálló tájékoztatása szerint Camier a néhány nappal későbbi portimaói tesztre már elutazik, de azt megelőzően újabb vizsgálatok után döntenek arról, hogy ott már visszatérhet-e vagy várnak vele az évadnyitó előtti Phillip Island-i gyakorlásig. (fotó: WorldSBK Media)
Magyar kötődésű tesztpilótát igazolt a Williams: A tavaly a konstruktőri tabella utolsó helyén végző Williams bejelentette, hogy Roy Nissany lesz idén a tesztversenyzőjük. Az izraeli pilóta, aki az előző idény végi, Abu Dhabiban tartott teszten is vezethette a grove-i istálló autóját, több szállal is kötődik Magyarországhoz. Hazánkban kezdett el gokartozni, mindemellett pedig immár hosszú évek óta az azóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökeként is tevékenykedő Oláh Gyárfás a menedzsere. Nissany a Williams bejelentése szerint három nagydíjhétvége első szabadedzésén, valamint egy évközi tesztnapon is beülhet majd az autóba. (fotó: Williams Media)
Törölték a motorosok hétfői szakaszát Goncalves halála után: Halálos baleset történt a Dakar rali vasárnapi, hetedik etapján: a korábban összetettbeli második helyet is szerző Paolo Goncalves hunyt el egy bukás következtében. 2015 óta ez volt az első haláleset a legendás versenyen, s különösen a motorosokat viselte meg versenytársuk elvesztése. Éppen ezért a szervezők úgy döntöttek, hogy törlik a hétfői szakaszt a motorosok és a quadosok számára, hogy meggyászolhassák elhunyt barátjukat és kollégájukat. Ez azt jelenti, hogy csak az autósok, a kamionosok és az SSV-sek teljesítik majd a Wadi Al-Dawasir körüli körszakaszt. Vasárnap este egyébként a Dakar mezőnye egyperces néma csenddel emlékezett Goncalvesre. (fotó: Dakar Media)
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: