Jegyek

Gyorshírek

Hatan koronavírusosak a Yamahánál: A hangvillások bejelentették, hogy összesen hat csapattagjuk, köztük Takahiro Sumi az YZR-M1 projektvezetője kénytelen kihagyni a francia nagydíjat, mivel a koronavírus tesztjük pozitív lett. A távol maradó mérnökök azonban ettől függetlenül folyamatos kapcsolatban vannak a helyszínen lévő csapattal és versenyzőkkel is, ami azt jelenti, hogy az edzések előtt, közben és azt követően is állandó az információáramlás, így ha távolról ugyan, de a lehetőségekhez mérten tudják segíteni a pilótákat.
Lorenzo még mindig csak a 2019-es Yamahát teszteli majd: Október 7-én és 8-án Portimaoban tesztel néhány MotoGP (teszt)alakulat, köztük a Yamaha is Jorge Lorenzóval a fedélzeten. A hangvillások tesztje kapcsán érdekesség, hogy Lorenzo a februári sepangi teszt alkalmával is a tavalyi M1-essel körözött, ez most sem lesz másként. A hivatalos álláspont szerint a japán gyártónak nem volt elég ideje ahhoz, hogy a tesztre felkészítsen egy 2020-as specifikációjú M1-est. Lorenzo ennél fogva leginkább az áttételézs lehető legoptimálisabb beállításaira fog koncetnrálni, segítve ezzel a Yamaha versenyzőit a november 22-i Portugál nagydíjon, illetve abroncsokat tesztel majd a spanyol motoros. A protimaói teszten jelen lesz még a KTM részéről Dani Pedrosa, a Ducatival Micehele Pirro, míg a Hondával elviekben Stefan Bradl gurul majd pályára. Hozzá kell tenni, hogy a királykategória mezőnyének több állandó tagja is körözhet majd szerdán, azonban ők kizárólag utcai specifikációjú gépekkel, azért, hogy szokják és tanulják a pálya vonalvezetését.
Mahias jövőre a Superbikeban folytatja: A Supersport világbajnoki pontversenyben ezüstérmet szerző (az utolsó versenyhétvége előtt 58 pontos előnye van a harmadikkal szemben) Mahias 2021-ben tehát megpróbálkozik a Superbike-kal, miután gyakorlatilag hosszabbított jelenlegi csapatával, a Pucetti Kawasakival.. A francia motoros Xavi Fores-t váltja az egyszemélyes alakulatnál, akiknél a hírek szerint Eugene Laverty és Chaz Davies is a tarsolyban volt, azonban végül a 2017-es Supersport világbajnok mellett tették le a voksukat, aki egyébként is a versenyzőjük. Mahias feljebb igazolása egyébként egyúttal azt is jelenti, hogy a 2020-as Supersport világbjanoki pontverseny első két helyezettje (Locatelli a gyári Yamahánál folytatja ugyancsak a Superbike-ban) 2021-ben már biztosan nem fog a 600-asok között menni, ami mások számára nyújt majd lehetőséget arra, hogy bizonyíthasson a Supersportban.
Power megszerezte karrierje 60. pole-ját Ohióban: Ohióban folytatódott az IndyCar 2020-as szezonja. Az időmérő edzésen Josef Newgarden több, mint egy másodperces előnnyel nyitott Patricio O’Ward és Will Power előtt, azonban Scott Dixon, Colton Herta, Felix Rosenqvist, és még sokan mások tudtak egyből jobb időt autózni nála a következő percekben, azonban nem sokkal később kis előnnyel visszaállt az élre. Az utolsó percekben Will Power vette át a vezetést, és végül meg is nyerte az A csoportot Newgarden, Jack Harvey, Rosenqvist, Rinus VeeKay, Marco Andretti, Herta, O’Ward, Dixon, Zach Veach és Marcus Ericsson előtt. A második csoportban Takuma Sato kezdett legjobban Simon Pagenaud és Alexander Rossi előtt, azonban Ryan Hunter-Reay hamar átlépte őt. A hondást végül már nem is lehetett elkapni, és behúzta a B-csoportot Conor Daly, Alexander Rossi, Graham Rahal, Pagenaud, Max Chilton, Santino Ferrucci, Oliver Askew, Sato, Alex Palou, Charlie Kimball és Dalton Kellett előtt. Mivel Power ideje viszont jobb volt, így ő húzta be a rajtelsőséget. (Fotó: NTT IndyCar Twitter)
Véget ért a „Copy Point-ügy”: a Renault után a Racing Point és a Ferrari is visszavonta fellebbezését a szezon eleje tartó ügyben meghozott döntés ellen, melynek értelmében a rózsaszín csapattól levontak 15 konstruktőri pontot, valamint 400000 eurót is be kellett fizetniük azért, mert a Mercedes tavalyi fékhűtési megoldását használták anélkül, hogy már 2019-ben is bevetették volna. A büntetés súlyosbításának érdekében a McLaren, a Renault, a Ferrari és a Williams is fellebbezett a döntés ellen, míg a csapat természetesen azért küzdött, hogy enyhébb ítélet szülessen. Végül aztán az egészből nem lett semmi, miután az utolsóként kardoskodó olaszok is visszavonták fellebbezésüket, hiszen elérték céljukat, ugyanis sokkal tisztább képet kaptak a másolások ügyében a 2021-es szezont illetően. (Fotó: Formula-1 Media)
Rinaldi és Locatelli az élen az időmérők előtt: A Superbike-vb harmadik szabadedzésén Jonathan Rea kezdett legjobban, azonban nem sokkal később Michael Ruben Rinaldi vette át a vezetést, majd fél másodperc fölötti előnyre tett szert. Végül a többiek már nem is tudtak semmit kezdeni vele (bár azért kicsit közeledtek hozzá), így ezúttal is ő lett a leggyorsabb. Mögötte a tempót találó Scott Redding, Rea, Michael van der Mark, Chaz Davies, Leon Haslam, Federico Caricasulo, Alvaro Bautista, Loris Baz és Garrett Gerloff fért be a top10-be, míg Alex Lowes mért kör nélkül zárta az edzést. A WSSP-ben Andrea Locatelli hozta a formáját, és több, mint hét tizedmásodperccel megelőzte Philipp Öttlt. Rajtuk kívül Raffaele de Rosa, Jules Cluzel, Can Öncü, Corentin Perolari, Isaac Vinales, Steven Ödendaal, Manuel Gonzales és Hannes Soomer fértek be a legjobb tízbe. Sebestyén Peti 11. lett, míg Loris Cresson 21. (Fotó: WorldSBK Media)
Power és Sato szerzett pole-t a Gateway Motorsports Parkban: Az ausztrál pilóta a gyengébb Indy500-as teljesítménye után összeszedte magát, és megszerezte a pole-t az IndyCar 2020-as szezonjának következő fordulójában, azonban vélhetően nem vár könnyű verseny rá. A bajnoki tabella második helyezettje mögött Patricio O’Ward, a tabellát vezető Scott Dixon, Marcus Ericsson és Takuma Sato előtt zárta az edzést. A második körökben nem sokat változtak az erőviszonyok, ám ezúttal az idei Indy500-at behúzó japán szerezte meg a rajtelsőséget Newgarden, Power, O’Ward és Jack Harvey előtt. (Fotó: IndyCar Media)
Rea és Cluzel voltak a leggyorsabbak a harmadik szabadedzéseken: Nagy meglepetésekre azonban ezúttal sem kellett számítani. A nagyobb géposztályban a címvédő összehozta a hétvége eddigi legjobb körét, viszont mögötte Loris Baz, Michael van der Mark, Alvaro Bautista, Alex Lowes, Michael Ruben Rinaldi, Leon Haslam, Chaz Davies, Tom Sykes, Federico Caricasulo, Scott Redding és Toprak Razgatligolu volt a top12-ben, így azért tegnaphoz képest bőven van változás. A WSSP-ben ezúttal Jules Cluzel és Philipp Öttl is befért Andrea Locatelli elé, de ami ennél is örömtelibb hír, hogy Raffaele de Rosa, Lucas Mahias, Hannes Soomer, Isaac Vinales és Corentin Perolari mögött Sebestyén Péter is befért a legjobb 9-be. Loris Cresson ezúttal 20. lett. (Fotó: WorldSBK Media)
Törölték a 2020-as Bol d’Ort, Estorilban lesz az EWC szezonzárója is: Miután biztossá vált, hogy nem lehet nézők előtt megrendezni a 2020-as Bold d’Ort a koronavírus megerősödése miatt, Editions Lariviere, a verseny szervezője úgy döntött, hogy törli a versenyt. Ettől azért még nem kell megijedni, ugyanis a Eurosport Events egy pótversennyel fogja helyettesíteni a legendás franciaországi viadalt, méghozzá az Estoril 12 órással. Francois Ribeiro így nyilatkozott erről: „Támogatjuk Editions Lariviere döntését a 2020-as Bol d’Or törlését illetően, ugyanis szigorodtak a franciaországi egészségügyi szabályozások. 2021 szeptemberében vissza fogunk térni, viszont mindenképpen szerettünk volna egy záró fordulót az idei évre is Le Mans utánra. Örömmel jelentem be, hogy egy 12 órás versenyt rendezünk Estorilban, ezzel pedig egy új csata lehetőségét kínáljuk fel a csapatoknak.” (Fotó: FIM EWC Media)
Razgatlioglu és Locatelli kezdte legjobban a vasárnapot: A WSBK-ban sokáig Michael van der Mark, majd Jonathan Rea vezetett a vasárnap délelőtti bemelegítő edzésen, de végül a török mindössze 35 ezredmásodperccel átvette a vezetést, és így ő lett a leggyorsabb a címvédő és Loris Baz előtt. Scott Redding ezúttal is csak hetedik lett. A supersportosoknál az olasz ismét simán verte a mezőnyt fél másodperccel, mögötte pedig szokás szerint Jules Cluzel és Lucas Mahias foglalt helyet. Sebestyén Peti 12. lett, míg Loris Cresson 19. (Fotó: WorldSBK Media)
A Renault, a Ferrari és a McLaren is fellebbezett a „pink Mercedes-ügyben”: Eléggé faramuci helyzetbe került Lawrence Stroll istállója, miután meg is büntették őket azért, mert a Mercedes tavalyi fékhűtési megoldását használják, meg nem is. A mínusz 15 pont és a befizetendő 400000 euró azért fájó pont lehet a csapat számára, azonban az általuk használt megoldás továbbra is szabályos, csupán annyi a gond, hogy nem a tavalyi autójukon, hanem az idein alkalmazták először. Egyelőre nem tudni, hogy hogyan fog folytatódni az ügy, viszont a Renault, a Ferrari és a McLaren is fellebbezett, és amellett, hogy súlyosabb büntetést akarnak a riválisnak, szeretnék a szabályok teljes tisztázását is. (Fotó: Formula-1 Media)
A Renault-nak lett igaza, 15 pontot levontak a Racing Pointtól: Most már hivatalos, hogy nem volt teljesen szabályos a Racing Point autója a 2020-as szezon eddigi futamain. Egészen pontosan a fékhűtési megoldással volt baja a francia gárdának, ugyanis Lawrence Stroll csapata konkrétan a Mercedes 2019-es megoldását használja (amivel tavaly még nem is volt gond, ám az idei szezonban ezt már nem szabad), ennek ellenére a csapat olcsón megúszta az esetét, ugyanis az ítélet: 15 pont levonás a konstruktőri bajnokságban (a Stájer Nagydíjról), 400000 euró befizetés, valamint két megrovás (a Magyar és Brit Nagydíjakért). (Fotó: Formula-1 Media)
Russell és Kvyat öt hellyel hátrébbról indul a holnapi futamon: Utóbbi pilóta büntetéséről már korábban is tudni lehetett, ugyanis autójában váltót kellett cserélni, azonban a hazai pályán versenyző brit williamses a kvalifikáció során nem figyelt eléggé oda a sárga zászlókra, ezért sorolták hátrébb, valamint kapott még három büntetőpontot is. A stewardok jelentésében ez áll: „Russell elmondta, hogy nem érzékelte azt, hogy dupla sárga zászló van érvényben, és csak egy kicsivel emelte el korábban a lábát a gázról, Ez a mennyiség azonban nem volt elegendő, hiszen nem sokkal volt lassabb, mint az előző köreiben. A stewardok úgy döntöttek, hogy a pilóta felelőssége lett volna teljes mértékben követni a zászlók jelzéseit, mivel veszélyhelyzet állt fent, így öt rajthelyes büntetést, valamint három büntetőpontot kap.” (Fotó: Formula-1 Media)
Sergio Perez önkéntes karanténba vonult, mivel a COVID-19 tesztje nem volt kielégítő: A Racing Point versenyzője eredetileg részt vett volna a csütörtöki sajtótájékoztatón, de nem jelent meg, csak csapattársa, Lance Stroll. Nem sokkal később jött a bejelentés, hogy Perez koronavírus tesztje nem lett kielégítő, ezért a következő tesztelésig önkéntesen vonul karanténba. A csapat szóvivője elmondta,hogy Perez nem tartózkodhat a pályán amíg meg nem lesznek a második teszt eredményei, így a mexikóinak egyelőre várnia kell. Ha Perez második tesztje is pozitív lesz, akkor Esteban Gutierrez vagy Stoffel Vandoorne veheti át a helyét a következő néhány futamra. (Fotó: Formula-1 Media)
Mindkét haasos tíz másodperces büntetés kapott: Miután Kevin Magnussen és Romain Grosjean szabálytalanul „túl sok segítséget kaptak” a Magyar Nagydíj felvezető körében, tíz másodperces büntetést kaptak, így a rajt előtt történő slick abroncsokra váltás gyakorlatilag éppen csak megérte az amerikai csapat számára, ugyanis hiába álltak jól a kerékcseréknél, végül azért a mezőny nagy része bedarálta őket. Ezzel a büntetéssel pedig a dán visszaesett a tizedik pozícióba Carlos Sainz mögé, míg a francia hátraesett a 16. helyre. A Red Bull eközben megúszta Alexander Albon rajthelyének szárítását. (Fotó: Formula-1 Media)
A Renault ismét óvást nyújtott be a Racing Point ellen: Folytatódik a hercehurca, ugyanis a Renault valószínűleg minden egyes verseny után megkérdőjelezi majd a rózsaszínek új versenygépének legalitását, hiszen a 2019-es Mercedes másolatának tartják. „Megerősítjük azt az információt, miszerint ismételten megkértük a stewardokat, hogy tisztázzák a Racing Point RP20 szabályosságát. Nincs további hozzáfűznivalónk a döntéshozatalig.” Az eredmény vélhetően a Magyar és a Brit Nagydíj közötti szünetben érkezik majd meg a Motorsport.com szakoldal szerint. (Fotó: Formula-1 Media)
Crutchlow sem indulhat a Spanyol Nagydíjon: A brit versenyző még a MotoGP reggeli bemelegítő edzése során bukott az utolsó körében, és az esése következtében megsérült a nyaka, valamint agyrázkódást is szenvedett, így az orvosok versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították az állapota miatt. Alex Rins után így már ő a második versenyző, aki sérülés miatt kénytelen kihagyni a 14 órakor induló szezonnyitó versenyt. (Fotó: MotoGP Media)
Rins nem indulhat a Spanyol Nagydíjon: A spanyol versenyző a Q1-ból továbbjutva küzdött azért, hogy minél jobb rajthelyről induljon vasárnap(a futamon jó esélye is lett volna, ugyanis az ő versenytempója volt legközelebb Marc Marquezéhez a negyedik szabadedzés alapján), azonban az edzés végi bukásánál már fogta a fájó jobb vállát, és a vizsgálatok után a kategória hivatalos orvosa, Dr. Xavier Mir egyértelműen kijelentette, hogy nem indulhat a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, mivel kiugrott és eltörött a válla. Arról egyelőre nincs információ, hogy a Suzuki motorosa mikorra épülhet fel. (Fotó: MotoGP Media)
Kornfeil érkezik Smith helyére a MotoE-be: Miután Bradley Smith az Aprilia színeiben fogja helyettesíteni Andrea Iannonét a MotoGP-ben, kellett egy pótember a brit helyére, hiszen a tavalyi szezon során a WithU Motorsport csapattal részt vett a MotoE-ben. A választás végül a korábbi Moto3-as versenyzőre, Jakub Kornfeilre esett, aki tavaly jelentette be visszavonulását. A cseh 2009-ben csatlakozott a 125-ös géposztályhoz, majd azóta 182 nagydíjon át szerepelt az aktuális legkisebb kategóriákban, összesen 5 dobogós helyezést és egy pole-pozíciót elérve. Kornfeil csapattársa Johan Stigefelt lesz. A továbbiakban lehetséges, hogy Smith visszatér a csapathoz, azonban az biztos, hogy a két jerezi hétvége során erre nem kerül sor. (Fotó: MotoGP Media)
Új festéssel érkezik a Mercedes Ausztriába: A címvédő csapat hatszoros világbajnoka, Lewis Hamilton már egy jó ideje erősen hallatja hangját a rasszizmus ellenében, most pedig a Mercedes is úgy döntött, hogy támogatni szeretné a diszkrimináció ellenes harcot. Ennek érdekében versenyautójukat feketére festették, valamint új feliratok is kerülnek a gépre. A Motorsport.com szakoldal információiból az is kiderült, hogy mindkét pilóta fekete overálban versenyez majd 2020 során, valamint a sisakjaikat is az autók új festéséhez igazítják. (Fotó: Mercedes-AMG F1 Twitter)
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: