Jegyek

Aleix Espargaro: „Ha holnap lenne a verseny, a dobogóért...

MotoGP
Aleix Espargaro: „Ha holnap lenne a verseny, a dobogóért harcolnék”
2020.02.11. 16:31
Rendkívül bizakodó hangnemben értékelte a vadonatúj Apriliával futott első tesztjét a spanyol motoros – igaz, a megbízhatóság és a kigyorsítás terén még bőven van hova fejlődnie a noale-i gyártónak.
 

Váratlanul biztatóra sikerült a teljesen átalakított Aprilia első tesztje Sepangban: Aleix Espargaro egy körön a tizedik legjobb időt érte el, ám ami ennél is meggyőzőbb volt, az az RS-GP hosszabb etapon mutatott tempója. Espargaro ugyanis teljesített egy 13 körös szimulációt vasárnap, amely során szinte végig 1:59,5 és 1:59,8 közötti időket futott, amelyhez hasonlót csak Alex Rins tudott produkálni Malajziában. Aztán viszont egy kipufogóhiba miatt félbeszakadt a körözés, s a spanyol is tudja, hogy a megbízhatóság egyelőre az új RS-GP gyenge pontja – ennek ellenére roppant optimistán értékelt a Crash.net hasábjain:

„Ha holnap rendeznék az itteni versenyt, szerintem harcban lennék a dobogóért, ez biztos. Viszont csak tíz hónap múlva fogunk itt versenyezni. Meglátjuk, mi lesz egy másik pályán, és azt is meglátjuk, hogy be tudom-e fejezni a futamot, mert akárhányszor nagyobb terhelést adok a motornak, valami hiba előjön. Nem arról van szó, mennyire gyorsak tudunk lenni: előbb el kell jutnunk a végéig, és ez most a prioritás számunkra. Viszont az, hogy 1:58,6-os kört értünk el mindössze három nap után, aztán pedig a 12 körös szimulációnk az egyik legerősebb volt… bizonyítottuk, hogy rendkívül versenyképesek lehetünk. Lehet, hogy most túlságosan elégedett, motivált és izgatott vagyok, de a köridő, amit egy ilyen nehéz pályán elértem, ahol két-három tizedet veszítek a negyedik szektorban a Ducatikhoz képest… a versenyszimuláció pedig az egyik legjobb volt: jobb, mint amit a Ducatik vagy Quartararo teljesítettek előtte. Nem tudhatjuk, mi lesz Katarban, de egyelőre elégedett vagyok.”

Espargaro hangsúlyozta: valóban a megbízhatóságon kell elsősorban csiszolniuk, és bár rühelli a teszteket, most örülne, ha lenne még néhány hetük a szezonnyitányig, amely alatt dolgozhatnának ezen a területen. A spanyol szerint persze várható volt, hogy lesznek műszaki gondok, hiszen vadonatúj motorral van szó, amelyet az utolsó pillanatban utaztattak el eleve a noale-i gyárból Sepangba. Viszont a megbízhatóságon kívül is van egy terület, ahol Espargaro érzése szerint még előre kellene lépniük:

„Úgy vélem, negyedik-ötödik-hatodik fokozatban erős a motor, az alacsony fokozatokban viszont küszködünk. Hiányzik a nyomaték, főleg az első és második fokozatokban. Itt különösen erősek a Hondák és a Ducatik: olyanok, mint a rakéták. A végsebességünk már nem rossz, de így is képtelenség megelőzni őket. Tegnap kért kört teljesítettem Alex Marquez Hondája mögött, és majdnem belementem hátulról, mert nem bírtam megelőzni. Túl messze voltam tőle, ahogy megérkeztünk a féktávra, és ez a probléma. A teszt és a verseny nem ugyanaz: előbbin egyedül vagy, utóbbin viszont előznöd is kell. Ebben javulnunk kell.”

Fotó: Aprilia Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: