Jegyek

Crutchlow: A motorblokk jobb, a kanyarodás rosszabb

MotoGP
Crutchlow: A motorblokk jobb, a kanyarodás rosszabb
2020.02.08. 15:52
Nem túlságosan elégedett az új Hondával az LCR brit versenyzője, aki szerint a 2020-as géppel sem lehet úgy kanyarodni, ahogy azt például a gumik megkívánnák. Marquez szerint egyelőre a motorblokkon van a hangsúly.
 
Szerkesztőt keres a P1race.hu! Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazad rád, akkor ne habozz, hanem jelentkezz! Részletek ide kattintva. (x)

Mivel Marc Marquez néhány hónapja műtött jobb válla még nincs tökéletes állapotban, Alex Marquez pedig újonc a MotoGP-ben, a Honda tesztfeladatainak jelentős része Cal Crutchlow-ra hárul. A brit LCR-es garázsában összesen három motor áll Sepangban, amelyekkel összesen 64 kört tett meg szombaton. Crutchlow már tavaly is a fő szószólója volt annak, hogy bár erősebb lett az RC213V motorblokkja, cserébe a kanyarodási képessége és az első stabilitása romlott – ezzel a hondások közül egyedül Marquez tudott boldogulni –, s a versenyző szerint bizony egyelőre a 2020-as motor sem nyújt megoldást ezekre a problémákra:

„Egyelőre nem, továbbra is találnunk kell valamit” – idézi Crutchlow-t a Motorsport.com szakoldal. „Napközben és éjszaka is módosítgatunk dolgokat a motoron. Előző este több dolgon is változtattunk, hogy javuljunk, ami elképesztő munka a csapatom és a Honda részéről is, hiszen éjfélig vagy hajnali 2-ig itt maradnak azért, hogy összerakják, ami esetleg működhet. De egyelőre kicsit még talán rosszabb is az érzés a motor elejével kapcsolatban, mint tavaly, ami nem annyira biztató. De persze vannak pozitívumok is, a motorblokk például jobbnak tűnik, ami mindig jó hír.”

Amikor a kanyarodási nehézségek pontosabb körülírásáról kérdezték, a brit így vázolta a dolgokat: „Pillanatnyilag még mindig nem úgy vesszük a kanyarokat, mint ahogy kellene ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Nem tudunk „átfolyni” a kanyarokon, túlságosan is V-alakban vesszük őket, ami mindig is a Honda stílusa volt, de most ezt a Michelin-gumikkal nem lehet megtenni. Több kanyartempóra van szükség, viszont ezt ez a motor nem teszi lehetővé. Javítanunk kell a kanyarodáson és a motor elejével kapcsolatos érzéseken ehhez” – mondta el Crutchlow, hozzátéve: szerinte akkor lennének igazán versenyképesek és gyorsak, ha a 2018-as érzéseket tudnák kombinálni a mostani motorerővel.

Azt egyébként maga Marquez is elismerte, hogy nem sokban változott a Honda a tavalyihoz képest, amelynél egyértelműen az erősebb blokkra helyezték a hangsúlyt, s a szezonkezdetnél érvénybe lépő motorfejlesztés-befagyasztás okán egyelőre most is azon van a fő fókusz: „A motor karakterisztikája nagyon hasonló a tavalyihoz, ez csak egy továbbfejlesztés” – mondta el a címvédő. „Most azon dolgozunk, hogy elsősorban a gumikat megértsük, mert változtak kicsit, aztán ott van a motorblokk… Jobban koncentrálunk egyelőre arra, mert tudjuk, hogy egy hónap múlva Katarban már nem változtathatunk rajta semmit.”

Fotó: LCR Honda
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: