Jegyek

Csak a Ducati nem vethet be motorfejlesztést idén

Superbike
Csak a Ducati nem vethet be motorfejlesztést idén
2018.04.17. 15:08
Lement az első három versenyhétvége a Superbike-világbajnokság 2018-as szezonjában, így „aktiválódnak” a kedvezmények, amelyek az eredmények alapján a bolognaiakon kívül az összes márkát megilletik.
 
Szeretnél élőben szurkolni Michelisz Norbinak, a Zengő Motorsport pilótáinak, Nagy Norbinak és Szabó Zsoltnak, valamint a szabadkártyásként induló Tassi Attilának és Nagy Daninak a Hungaroringen? Akkor rendeld meg jegyshopunkon keresztül a belépődet a WTCR hazai futamára! (x)

Az idei szezonra több fontos szabályváltozást léptettek életbe a szervezők a Superbike-világbajnokságon, amelyek a mezőny kiegyensúlyozottabbá tételét tűzték ki célul. Az egyik volt ezek közül a „kedvezménypontok” rendszere, amelyhez hasonlót többek között a MotoGP-ben is láthatunk. Az előírás értelmében három kedvezménypont jár egy győzelemért, kettő egy második helyért, egy pedig a harmadik helyekért, s ha egy gyártó az első három forduló során kilenc egységgel kevesebbet gyűjtött, mint a legjobban szereplő márka, úgy az évad során bevethet egy motorfejlesztést a FIM által meghatározott alkatrészek közül.

Nos, az aragóniai versenyhétvége után lejárt a három forduló, így számot vethetünk: a Ducati Marco Melandri, Chaz Davies és Xavi Fores eredményeinek köszönhetően összesen 21 kedvezménypontot gyűjtött, a Kawasaki 12-t, míg a Yamaha hármat – az összes többi márka nem állhatott dobogóra. Ez pedig azt jelenti, hogy a Ducatit leszámítva minden gyártó, azaz még a Kawasaki is, amely épp kilenc kedvezményponttal szerzett kevesebbet a bolognaiaknál, bevethet egy motorfejlesztést – az már rajtuk múlik, hogy az idény során mikor lépik meg ezt.

Mindemellett arra is most van először lehetőség, hogy a FIM szakemberei módosítsanak a szezon elején megállapított fordulatszámlimiteken (erre minden harmadik versenyhétvége után kerülhet sor, azaz nemcsak egyszer egy szezonban). Bár a kalkulációkat és az új értékeket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, külföldi szakírók szerint hasonló lesz a kép, mint a motorfejlesztések terén: a Ducati maximális fordulatszáma (12400/perc) változatlan marad, míg a többieket 250 percenkénti fordulattal megnövelik: így a Kawasakié 14350, a Hondáé 14550, mindenki másé pedig 14950 lenne – ezt a híresztelést azonban még távolról sem lehet hivatalosnak tekinteni.

A Superbike-vb küzdelmei amúgy már a mostani hétvégén folytatódnak, méghozzá a legendás Assenben – íme, az aragóniaival teljesen megegyező menetrend:
 
Péntek (április 20.)    
09:00 - 09:30 Superstock 1000, 1. szabadedzés  
09:45 - 10:25 Superbike, 1. szabadedzés  
10:40 - 11:30 Supersport, 1. szabadedzés  
11:45 - 12:15 Supersport 300, 1. szabadedzés  
12:30 - 13:10 Superbike, 2. szabadedzés  
14:15 - 14:45 Superstock 1000, 2. szabadedzés  
15:00 - 15:50 Supersport, 2. szabadedzés (tv: Spíler 1 TV, élő)
16:05 - 16:45 Superbike, 3. szabadedzés  
17:00 - 17:30 Supersport 300, 2. szabadedzés  
     
Szombat (április 21.)  
08:45 - 09:05 Superbike, 4. szabadedzés  
09:15 - 09:35 Supersport, 3. szabadedzés  
09:45 - 10:15 Superstock 1000, 3. szabadedzés  
10:30 - 11:10 Superbike, Superpole (SP1 + SP2) (tv: Eurosport 2, élő)
11:30 - 12:10 Supersport 300, Superpole (SP1 + SP2)  
13:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
14:00 - 14:40 Supersport, Superpole (SP1 + SP2)  
15:00 - 15:30 Superstock 1000, Időmérő  
     
Vasárnap (április 22.)  
08:50 - 09:00 Supersport 300, Warm up  
09:10 - 09:25 Supersport, Warm up  
09:35 - 09:50 Superbike, Warm up  
10:00 - 10:15 Superstock 1000, Warm up  
11:30 Supersport, Futam (tv: Spíler 1 TV, élő)
13:00 Superbike, 2. futam (tv: Spíler 1 TV, élő)
14:20 Supersport 300, Futam  
15:15 Superstock 1000, Futam  

Fotó: WorldSBK Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: