Jegyek

Dovizioso szerint jobban kedveznek az új gumik a Yamahának...

MotoGP
Dovizioso szerint jobban kedveznek az új gumik a Yamahának és a Suzukinak
2020.02.08. 18:57
Persze ez még csak teszt, és nem lehet tudni, kiben mennyi még a tartalék – vélekedik a Ducati olasz motorosa, aki egy kellemetlen bukást is begyűjtött szombaton.
 

Két nagynevű motoros is bukott a sepangi teszt szombati napján. Marc Marquez ugyan egy nagytempójú kanyarban, de saját bevallása szerint kis sebességnél esett el, így semmi baja, ráadásul azzal is elégedett, hogy a 47 megtett kör révén teljesíteni tudták a kitűzött célt. Andrea Dovizioso volt a másik balesetező, ő viszont már kevésbé úszta meg a dolgot, pedig nem volt nagy bukás az övé sem, csak szerencsétlen:

„Nem mentem maximumon akkor, csak maximális dőlési szög mellett gázt adtam a 6-os kanyarban, és elment a motor eleje” – mesélte a ducatis a Crash.net hasábjain. „Nagyon egyszerű és kis bukás volt, de sajnos a sóderágyba kerültem, ami már nem volt sima. Nem tudtam levegőt venni utána, és mindig a nyakammal van problémám. Megütöttem a fejem tetejét, és most nagyon merev a nyakam. Remélem, nem rosszabbodik az éjszaka során, mert ez jellemző rám.”

A pontos okokat nem tudta megmondani Dovizioso: „Furcsa volt, hogy így ment el a motor eleje. Nem tudom, a beállítás miatt volt-e vagy csináltam én valamit nagyon rosszul. Meg kell néznem az adatokat, hogy túl korán adtam-e gázt vagy egy-két fokkal jobban bedöntöttem a motort. A Michelin-gumikkal olykor ennyi is elég. A tapadás rendben van, de a gumi viselkedése kicsit furcsa a korábbihoz képest.”

Ha már a gumi szóba került: a Michelin valóban új szerkezetű hátsó abroncsokat vet be idén a MotoGP-ben. A Ducati gyári alakulata pedig eddig igencsak haloványan teljesít Malajziában, Doviziosót viszont mindez nem lepte meg, szerinte ugyanis a nagy kanyartempóra képes motorok, azaz a Yamaha és a Suzuki jobban alkalmazkodhat az új gumikhoz, és ezt az eddigi eredmények is alátámasztják.

„Az alapján, amit én érzek, az új gumi jobban segítheti azokat a motorokat, amelyek nagyobb tempót tudnak produkálni a kanyarok közepén. De ez csak az érzésem, nem vagyok biztos benne, még nem mentem velük annyit” – mondta el a mindkét nap a top 10-en kívül záró Dovizioso. „Emellett még mindenkire sok munka vár, így nem tudhatjuk, mennyit fejlődhetünk mi és mennyit a többiek. Nem lepődtem meg, mert ahogy ők mennek, úgy talán kedvezőbbek a gumik, de ezt majd csak a verseny dönti el. Mint mindig, a teszten mindenki gyors, rengeteg versenyzőnek van dobogót érő tempója, de a valóság sosem ez.”

Hasonlóan vélekedett a ducatis versenyző csapat- és honfitársa, Danilo Petrucci is: „Egyértelmű, hogy vannak néhányan, akik 1:59,5-ös időre képesek használt gumikon, mi ennél két-három-négy tizeddel lassabbak vagyunk. Ez nagy különbség, mert ha megnézzük, sokan vannak egy másodpercen belül, szóval körönként három tizedet találni elég nehéz. Láttam, hogy Vinales nagyon-nagyon gyors, ahogy Mir és Rins is. Quartararo és Morbidelli is, de Rossi is jó, szóval szerintem az összes Yamaha és Suzuki. És persze mindig ott van Marc. Tempó tekintetében többé-kevésbé ezután jövünk mi, de már így is sok versenyzőt felsoroltam! Úgy gondolom, egyelőre az eredménylista a gyenge pontunk, mert nem tudjuk működésre bírni a lágy gumit. A közepes keverékkel jobbak voltunk, szóval ki kell ismernem, hogyan kell egyetlen gyorskörön használni a lágy abroncsot.”

Fotó: Ducati Corse
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: