Jegyek

Így áll most a motorblokk használat

MotoGP
Így áll most a motorblokk használat
2020.10.06. 22:11
Hat futammal a 2020-as világbajnoki szezon vége előtt képet kaphatunk arról, hogy kinek hány friss motorblokk áll még rendelkezésére a hátralévő versenyekre, vagy éppen mely versenyzők nem rendelkeznek már csupán használt erőforrásokkal.
 
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint minden Hondával, Ducatival, Yamahával, valamint Suzukival versenyző pilóta a szezon során összesen 5db motorblokkot használhat, míg a KTM és Aprilia versenyzői számára a kedvezményezett státuszból kifolyólag 7db erőforrás áll rendelkezésre. A lenti listára tekintve kijelenthetjük, hogy egyértelműen a Yamaha áll legszűkösebben blokkok tekintetében, hiszen például Rossi, Vinales és Morbidelli már a jerezi szezonnyitó alkalmával kénytelen volt a kukába hajítani egy motort. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az ő nevük mellett már 5/5 szerepel, vagyis egyáltalán nem áll rendelkezésükre friss erőforrás. A világbajnokság szempontjából fontos lehet, hogy ki miként tud motorjaival gazdálkodni, ebből a szempontból pedig nem áll annyira rosszul a jelenleg éllovas Quartararo.
 
Természetesen az Aprilia és a KTM vannak a legelőnyösebb pozícióban, igaz a vb-tabella szempontjából akkora jelentősége ennek jelenleg nincsen, hiszen Binder és Oliveira is bő ötven pontos hátrányban van az elsőhöz képest Visszatérve azonban az öt motorblokkot használó pilótákra, koránt sem mindegy, hogy még ha használták is blokkjaikat, azt hány versenyhétvégén keresztül és milyen körülmények között tették. Quartarato például az utóbbi hét helyszínen a 3. és 4. blokkjával ment, az utolsó öt nagydíjon pedig kizárólag a 4. számút használta. Mint azt feljebb említettük, Valentino Rossi bár elveszített egy blokkot, azonban rendelkezésére áll egy olyan erőforrás, melyet Jerez óta nem építettek be motorjába, vagyis némiképp újnak mondható. Ugyanez egyébként Vinales és Morbidelli kapcsán is elmondható, akik a Jerez óta tartalékolt erőforrást csak az osztrák nagydíj edzésein járatták. Természetesen a szabály, miszerint amennyiben a megengedettnél több motorblokkot használ valaki, akkor a versenyt a boxutcából rajtolva kell megkezdenie.
 
VERSENYZŐ CSAPAT MOTOR H/FH* (db) VL** (db)
Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 7/5 1
Bradley SMITH Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 7/5 1
Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 5/4 0
Danilo PETRUCCI Ducati Team Ducati 5/4 0
Francesco BAGNAIA Pramac Racing Ducati 5/4 1
Jack MILLER Pramac Racing Ducati 5/4 0
Johann ZARCO Esponsorama Racing Ducati 5/4 1
Esteve RABAT Esponsorama Racing Ducati 5/4 0
Alex MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 5/4 1
Stefan BRADL Repsol Honda Team Honda 5/3 1
Cal CRUTCHLOW LCR Honda CASTROL Honda 5/3 0
Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU Honda 5/4 1
Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing KTM 7/4 0
Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 7/5 0
Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Tech 3 KTM 7/3 0
Iker LECUONA Red Bull KTM Tech 3 KTM 7/4 1
Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 5/4 0
Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 5/4 1
Valentino ROSSI Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 5/5 1
Maverick VIÑALES Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 5/5 1
Fabio QUARTARARO Petronas Yamaha SRT Yamaha 5/4 0
Franco MORBIDELLI Petronas Yamaha SRT Yamaha 5/5 1

*H/FH - Használt/Felhasznált motorblokkok száma
**VL - Visszaléptetett motorblokkok száma 


Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: