Jegyek

Miller: Két-három év, mire alkalmazkodunk egy új motorhoz

MotoGP
Miller: Két-három év, mire alkalmazkodunk egy új motorhoz
2019.12.17. 09:04
A Pramac Racing ausztrálja szerint mostanság sokkal nehezebb a versenyzőknek átállni egy másik gyártó motorjára – éppen ezért ő is bízik benne, hogy hosszú távon marad a Ducatinál.
 
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül
! (x)

Az utóbbi időben több olyan esetet is láttunk a MotoGP-ben, amikor egy versenyző nem érzett rá egy átigazolás után az új motorjára. Elég csak Jorge Lorenzo és Johann Zarco idei esetére gondolnunk, akiknek a Hondába és a KTM-be tört bele a bicskájuk – igaz, előbbi előtte viszont a Ducatihoz idővel alkalmazkodni tudott a teljesen más stílust igénylő Yamaháról átülve. Jack Miller viszont az ellenpélda, hiszen ő a küszködősebb hondás évek után a Ducatira átülve erősebb teljesítményt tud nyújtani, de maga az ausztrál is úgy véli, manapság időre van szükség a királykategóriában ahhoz, hogy egy motoros alkalmazkodni tudjon egy új géphez:

„Pillanatnyilag a MotoGP-ben nagyon nehéz így motort váltani, egyik gyártó gépéről átülni egy másikra. Más a helyzet, mint korábban. Úgy gondolom, két-három évre is szükség van ehhez, s ha már jócskán benne van valaki a harmincas éveiben, az igen hosszú időnek számít, kivéve, ha Valentino Rossinak hívnak” – idézi Millert a Motorsport.com szakoldal. „Nagyon nehéz ez, mert a legfontosabb, hogy megértsük, hogyan működnek a gumik az egyes motorokon, hogyan működnek maguk az egyes gépek, mik az erősségei – és ezt egy téli teszt során nem lehet elsajátítani. Versenyezned kell hozzá, gyűjteni a tapasztalatot, éppen ezért meglehetősen nehéz ez.”

A fentiek is közrejátszhattak abban, hogy Miller a szezon során visszautasította a KTM megkeresését Zarco pótlásával kapcsolatban. A pramacos egyértelműen az állandóságra törekszik, így 2020 után is Ducatival szeretne versenyezni – bár abban bízik, hogy előléptetik házon belül is, s úgy érzi, erre a nagy pilótapiaci mozgások és várható visszavonulások okán lesz is esélye: „Számomra a fő cél, hogy a Ducati gyári csapatába kerülhessek. De ha nem jutok oda, akkor is nyilvánvalóan lesznek felszabaduló ülések. Úgy vélem, vannak néhányan, akik az utolsó szerződésüket töltik éppen. Jó látni a frissen érkezőket: mindenki az öregekre kíváncsi, de jó látni az újakat is, akik elég jól teljesítenek.”

Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: