Jegyek

Quartararo a harmadik napot is behúzta, 18-an másodpercen...

MotoGP
Quartararo a harmadik napot is behúzta, 18-an másodpercen belül
2020.02.09. 11:05
Rendkívül szoros végeredményt hozott a sepangi MotoGP-teszt utolsó felvonása, de a Petronas Yamaha franciáját ezúttal sem tudták letaszítani az élről. Cal Crutchlow és Alex Rins került hozzá legközelebb, míg Marc Marquez ismét bukott.
 

Vasárnap folytatódott és egyúttal zárult a MotoGP-sek első 2020-as tesztje Malajziában, s bár az utolsó fél órában megérkezett az eső a pályára, a versenyzők jelentős része amúgy is korábban befejezte a munkát már. A háromból egyértelműen ma voltak a leggyorsabbak a résztvevők, s ez a nap alakult a legszorosabban is: a hat gyártó három és fél tizeden belül volt egymáshoz képest, összesen tizenöt motoros tudott 1:58-as időt futni, és még a 18. helyezett is egy másodpercen belül volt az éllovashoz képest.
Aki pedig nem más volt ezúttal is, mint Fabio Quartararo: a Petronas Yamaha franciája szemlátomást gyorsan ráérzett a hangvillások 2020-as gépére, hiszen zsinórban a második napot zárta az élen vele. Más kérdés, hogy a hosszabb etapokon – mert most már néhányan ezzel is kísérleteztek – kevésbé volt meggyőző, mint például a legtöbb kört teljesítő márkatárs, Maverick Vinales, aki ugyan csak 18. lett az eredménylistán, de sokak szerint övé volt a legerősebb tempó. A yamahások közül amúgy ma Valentino Rossi is nagyot lépett előre: a „Doktor” az ötödik legjobb idővel zárta a teszt utolsó napját. A hangvillások kapcsán fontos megjegyezni, hogy a korábbi híreknek megfelelően a gyári páros motorján valóban tesztelik a rajtoknál segítő úgynevezett holeshot device-t, amit a Ducati már tavaly óta használ, emellett pedig egy új aero-idomot is próbálgattak Vinales és Rossi gépén.
Quartararóhoz Cal Crutchlow tudott a legközelebb kerülni, aki nem meglepő módon az egész mezőnyben Vinalesen kívül a legtöbb kört tette meg, hiszen a Honda Marc Marquez sérülése és Alex Marquez újoncléte miatt rá bízza a legtöbb újítás tesztelését. Marquez amúgy ma 12. lett, de csak bő négy tized volt a hátránya, és ismét elég sok kört meg tudott tenni – viszont ismét bukással zárta a napot, ezúttal az utolsó kanyarban. Öccse a 16. legjobb időt érte el, de ő is jelentősen javult az előző napokhoz képest: az újoncok közül legjobban szereplő spanyolt Alberto Puig Repsol-főnök is megdicsérte azzal, hogy jobban teljesít, mint amire számítottak.
A vasárnap harmadik legjobb idejét Alex Rins érte el, a suzukisnak pedig a versenytempója is kifejezetten erősnek tűnt a riválisok szerint is. A csapattárs Joan Mir sem ment rosszul, négy tizednél is kevesebb volt a hátránya az elsőhöz képest, de a szoros végeredmény miatt ez csak a tizedik helyre volt elegendő. Eközben a ducatisok közül némileg meglepő módon Francesco Bagnaia szerepelt a legjobban – igaz, a pramacos olasz tavaly is remekül zárta a maláj gyakorlást. Ő negyedik, míg a gyári csapatot erősítő Danilo Petrucci hatodik lett, miközben az eddig remeklő Jack Miller a nyolcadik, a zsinórban vb-ezüstöt szerző Andrea Dovizioso pedig a 14. pozíciót csípte meg a nap végén.
Mindenképp érdemes szót ejteni a másik két gyártóról is, ugyanis szemlátomást a KTM és az Aprilia is sokat fejlődött 2019-hez képest. Pol Espargaro 261 ezredes hátránnyal lett hetedik, míg testvére, Aleix 345 ezredes lemaradással a kilencedik, azaz jóval közelebb vannak az élmenőkhöz, mint eddig – s ami még fontosabb: az apriliás spanyol kifejezetten jónak tűnő versenyszimulációt is teljesített, legalábbis amíg egy kipufogógond vissza nem parancsolta a bokszba. Javult az előző napokhoz képest Johann Zarco is, aki ugyan mindössze 15. lett az Avintia Ducatival, de már ő is befért 1:59 alá. Az újoncok összevetésében Alex Marquezt Brad Binder követte szorosan, Iker Lecuona hátránya viszont nagyobb hozzájuk képest. Végezetül pedig említsük meg Jorge Lorenzót, aki tavalyi visszavonulása óta először szerepelt az aktív mezőnnyel együtt a pályán: a Yamaha tesztmotorosa a tavalyi gépet használva a  20. lett. Folytatás szűk két hét múlva a katari teszten.

A sepangi teszt harmadik napjának eredményei:
1. QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:58.349     17 / 57
2. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:58.431 0.082 0.082 14 / 69
3. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:58.450 0.101 0.019 13 / 42
4. BAGNAIA, Francesco Pramac Racing 1:58.502 0.153 0.052 15 / 53
5. ROSSI, Valentino Monster Energy Yamaha MotoGP 1:58.541 0.192 0.039 10 / 51
6. PETRUCCI, Danilo Ducati Team 1:58.606 0.257 0.065 17 / 51
7. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:58.610 0.261 0.004 7 / 34
8. MILLER, Jack Pramac Racing 1:58.616 0.267 0.006 13 / 48
9. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:58.694 0.345 0.078 5 / 45
10. MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:58.736 0.387 0.042 13 / 32
11. OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM Tech 3 1:58.764 0.415 0.028 4 / 22
12. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:58.772 0.423 0.008 18 / 47
13. MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:58.838 0.489 0.066 19 / 58
14. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:58.859 0.510 0.021 23 / 51
15. ZARCO, Johann Reale Avintia Racing 1:58.951 0.602 0.092 24 / 42
16. MARQUEZ, Alex Repsol Honda Team 1:59.042 0.693 0.091 20 / 49
17. BINDER, Brad Red Bull KTM Factory Racing 1:59.104 0.755 0.062 16 / 45
18. VIÑALES, Maverick Monster Energy Yamaha MotoGP 1:59.169 0.820 0.065 30 / 83
19. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:59.549 1.200 0.380 20 / 59
20. LORENZO, Jorge Yamaha Test Team 1:59.697 1.348 0.148 15 / 45
21. SMITH, Bradley Aprilia Factory Racing 1:59.841 1.492 0.144 11 / 60
22. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:59.860 1.511 0.019 45 / 48
23. LECUONA, Iker Red Bull KTM Tech 3 1:59.898 1.549 0.038 12 / 23
24. GUINTOLI, Sylvain SUZUKI Test Team 2:00.100 1.751 0.202 9 / 27
25. KALLIO, Mika Red Bull KTM Factory Racing 2:00.148 1.799 0.048 19 / 43
26. TEST 1, Yamaha Yamaha Test Team 2:01.123 2.774 0.975 45 / 49
27. TSUDA, Takuya SUZUKI Test Team 2:03.674 5.325 2.551 10 / 16
 
Fotó: MotoGP Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: