Jegyek

Rossi: Egy fő probléma megoldódott, egy másik soha nem is...

MotoGP
Rossi: Egy fő probléma megoldódott, egy másik soha nem is fog
2020.02.11. 11:59
Összességében pozitívan értékelte a sepangi tesztet az olasz, aki szerint a Yamaha előrelépett a tapadás és a hátsó gumikopás terén, a végsebességet illetően viszont még mindig nagy a hátránya – és vélhetően a V4-es motorokkal szemben mindig az is lesz.
 

Egy 2020-as Yamaha zárta az élen a malajziai kollektív gyakorlást Fabio Quartararo révén, míg a második legjobb házon belül Valentino Rossi lett a maga ötödik helyével. Hátránya ráadásul kevesebb mint két tized volt jövő évi utódjával szemben, viszont az is igaz, hogy tizennyolcan fértek egy másodpercen belülre, azaz roppant szoros volt a teljes mezőny. A lassan 41 éves olasz ugyanakkor optimista volt a Sepangban látottak kapcsán, egyik fő problémájukat ugyanis érzése szerint sikerült nagyjából orvosolniuk – igaz, ennek kapcsán még szeretne Katarban is megerősítést:

„Elég jól érzem magam, mert sikerült javulnunk” – idézi Rossit a Crash.net. „Tény, hogy mindenki erős, mindenki javított a köridején, és nagyon szoros az állás. De bizakodók vagyunk, mert úgy tűnik, sikerült némi tapadást nyernünk. És úgy látszik, a hátsó gumikopás terén is előreléptünk, ami eddig a fő problémánk volt. De ez még csak egy pálya volt, Katarban újra le kell ellenőriznünk. Kicsit más az új motor, ezért fel kell még mérnünk a teljes benne rejlő potenciált. Új gumikkal egy körön elég jól működik a gép, de azt még meg kell néznünk, hogy más pályákon is jobb-e a tempónk a futamok vége felé. És persze dolgoznunk kell az egyenesbeli tempónkon.”

Ez utóbbi kapcsán is érezhető volt némi fejlődés, de még mindig nagy a hátrány a riválisokkal szemben: „Javultunk egy keveset a végsebesség terén, de a különbség még mindig elég nagy, mert a többiek is tettek egy lépést előre. Most meg kell néznünk, ott tudunk-e maradni mások szélárnyékában, de nem igazán érzek nagy különbséget” – fogalmazott Rossi, aki szerint eleve mindig hátrányban lesz ezen a téren a Yamaha (és a Suzuki) a sornégyes motorjának köszönhetően a V4-est használó ellenfelekkel szemben:

„Amennyire én értek ehhez, a sornégyes motorokat valamelyest könnyebb vezetni, viszont kissé lassabbak is az egyenesben. Nehéz ez, mert a V4-esek gyorsabbak az egyenesben, és az mindig ingyen előnyt jelent, nem kell hozzá nagy erőfeszítés. Úgy tűnik, a mi motorunk kicsit jobb a kanyarokban, de ahhoz, hogy nagyobb tempót vigyél át rajtuk, mindig kockáztatni kell és nagyobb erőfeszítést igényel. Szóval nem könnyű, de ez is hozzátartozik a DNS-ünkhöz. Ilyen a Yamaha, és szerintem sornégyes is marad a motorunk mindig, szóval ebből kell kihoznunk a maximumot.”

Fotó: Yamaha Racing
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: