Jegyek

Sato második Indy500-as győzelmét szerezte Dixon előtt,...

Egyéb autósport
Sato második Indy500-as győzelmét szerezte Dixon előtt, Alonso 21.
2020.08.23. 23:40
Az új-zélandi viszont így is nagyon jól áll bajnoki összetettben.
 
Május helyett augusztusban került sor a világ egyik legnagyobb és legkomolyabb autóversenyére, az indianapolisi 500 mérföldes viadalra. Az első rajthelyről Marco Andretti kezdhette meg a versenyt, azonban már az első métereken elveszítette a vezetést az IndyCar 2020-as bajnoki éllovasa, Scott Dixon ellen, miközben Ed Carpenter máris kénytelen volt kimenni a bokszba, miután összeakadt Zach Veachcsel, James Davison autója pedig kigyulladt. Természetesen azonnal jött a biztonsági autó, ezzel együtt pedig az első kerékcserék.

Az újraindításnál az időközben második helyre felkapaszkodó Ryan Hunter-Reay nem tudta támadni Dixont, hátul viszont óriási csaták bontakoztak ki, Takuma Sato és James Hinchcliffe pedig megelőzte Andrettit. Ezután viszonylag nyugodtan teljesített a mezőny párt kört, majd Marcus Ericsson esett ki saját hibából, és megint jött a sárga zászlós fázis, és az élmezőny első kiállása. Dixon a nyolcadik helyre tudott visszacsatlakozni, az első helyen pedig ekkor Oliver Askew haladt, de a restartnál azonnal bukta a pozícióját Simon Pagenaud-val szemben, miközben hátrébb Ben Hanleyt rengetegen bedarálták. Ezután a 45. kör környékén jöttek az ideiglenes élre állók kerékcserére, Dixon pedig visszavette a vezetést Alexander Rossi és Rinus VeeKay előtt.

Ezután sokáig nem történt semmi, majd a holland került bajba a következő kerékcserénél, miután egyrészt elfékezte magát, amikor ki akart állni a csapatához, másrészt mert lefulladt, majd a 85. körben jött az újabb sárga Dalton Kellett kiesése miatt, és ezzel az abroncsváltások új hullámának is eljött az ideje. Az újraindítás viszont sajnos nem volt sikeres, mert Conor Daly hibázott, és a tőle talán megijedő, illetve versenytársak felöklelését kerülni akaró Askewval együtt falba vágódtak, valamint egymással is ütköztek, így maradt a pace car.

A verseny féltávjánál jártunk az újraindításnál. Dixon ismét remekül jött el, Rossi és Patricio O’Ward viszont megelőzte Satót, majd az amerikai néhány pillanattal később a vezetést is átvette. Ekkor Rossi és Dixon megpróbáltak kicsit meglépni a többiektől, és folyamatosan váltották egymást az élen, egészen Alex Palou autótöréséig, amikor jött az újabb biztonsági autós fázis és a kerékcserék. Ekkor Rossi és Sato koccantak a pitben (az amerikai büntetést is kapott az esetért), míg Fernando Alonso elég sokáig bent ragadt.

A zöld zászló megérkezésekor az élen maradt Felix Rosenqvist elengedte Dixont, Hunter-Reay pedig összeért Pagenaud-val, majd pedig Rossi vágta Hondáját a falhoz. Az újraindításnál az ötszörös bajnok szokás szerint meglépett a többiektől egy kicsit, ám pár pillanattal később a japán rivális megelőzte őt. Néhány kör várakozás után jöttek az utolsó tervezett kerékcserék, és ezzel a Chip Ganassi Racing versenyzője az élre állt, viszont Sato hamar elkapta. Az utolsó körökben már kezdtek izgalmasan alakulni a dolgok, amikor Spencer Pigot vágta oda autóját két falhoz, és megint jött a biztonsági autó, a verseny pedig már nem indult rendesen újra, így Sato második Indy500-as győzelmét aratta a top10-be beférő Dixon, Rahal, Santino Ferrucci, Josef Newgarden, O’Ward, Hinchcliffe, Colton Herta, Jack Harvey és Ryan Hunter-Reay előtt. Fernando Alonso végül a 21. helyen zárt.

A verseny eredménye:
Fotó: IndyCar Media
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: