Jegyek

Tíz dolog, amire a leginkább kíváncsiak vagyunk 2020-ban

Magazin
Tíz dolog, amire a leginkább kíváncsiak vagyunk 2020-ban
2020.01.01. 13:33
Több szempontból is izgalmasnak ígérkezik az előttünk álló autó-motorsportos évad: összeszedtük, mely témák határozhatják meg az évet a MotoGP-ben, a WTCR-ben, a Superbike-vb-n és az F1-ben.
 
1. Marquez testvérek a Repsol Hondánál
Egy évvel ezelőtt ugyancsak a MotoGP regnáló világbajnok csapatának felállása volt az egyik legizgalmasabb beszédtéma, ám Jorge Lorenzo – részben a sérülései okán – nem tudta felvenni a harcot a szezont uraló Marc Marquezzel. Az ötszörös vb-első visszavonulása után a HRC a Moto2-ben révbe érő Alex Marquez mellett tette le a voksát, így egy testvérpár fog szerepelni a gyári alakulatnál. Érdekes lesz látni, hogyan alakul ennek fényében a csapaton belüli dinamika, de persze az utóbbi években látottak alapján az is kérdés, mennyire tudja majd megülni az RC213V-t az ifjabbik Marquez.
 
2. Felnő(nek)-e valaki(k) a Marquez-Honda páros mellé?
Bár 2019-ben több csapatnak is voltak villanásai, de csak azok: az immár nyolcszoros világbajnok dominálta az idényt a Hondával. A Ducati főleg az évad második felében veszített lendületet, a Yamaha viszont épp akkor kapta el a fonalat, míg a Suzuki egész évben csak néhány pályán tudott igazán erős lenni. Vajon 2020-ban melyik gyártónak lesz a legnagyobb esélye megszorongatni Marquezéket? Ismét Dovizioso lesz az első számú kihívó? Végre újra konstansan az élbolyban fog szerepelni a Yamaha? És ha igen, Vinales, Quartararo vagy netán Rossi fogja vezetni a hadjáratukat? Esetleg a Suzuki talál bele? Semleges nézőként csak reméljük, hogy minél több szereplős lesz az idei vb-küzdelem.
3. MotoGP-s pilótakeringő 2021-re
Még tavaly is igazán őrült fordulatokat tartogatott a mezőny alakulása, de vélhetően az semmi sem volt ahhoz képest, amely idén vár ránk, hiszen szinte a komplett mezőnynek lejár a szerződése a 2020-as szezon végén. A két kulcsszereplő „természetesen” Marquez és Rossi lehet: előbbi azzal, hogy marad-e a Hondánál (az öccse leigazolása is sokat nyomhat a latba az amúgy is szinte biztosan hosszabbító spanyolnál), míg utóbbi azzal, hogy szögre akasztja-e a sisakját vagy tovább húzza így is már két és fél évtizede tartó karrierjét. Ha a visszavonulás mellett dönt a „Doktor”, akkor azzal valóságos lavinát indíthat el – lehet, hogy még a pályán zajló küzdelemnél is mozgalmasabb lesz az átigazolások alakulása!
 
4. Michelisz Norbi címvédő hadjárata
Egy évtizedes út végén jutott fel néhány hete a túraautózás csúcsára Michelisz Norbert, aki a WTCR bajnoki címével a magyar autósport történetének legnagyobb sikerét érte el. 2020-nak így címvédőként vág neki, és látva, hogy mennyire erős volt az első két idényben a Túraautó-világkupa mezőnye, egyáltalán nem lesz könnyű feladata a minden bizonnyal idén a BRC Hyundait erősítő pilótának. Norbi szereplésén pedig kérdés, lesznek-e további honfitársaink a rajtrácson: marad-e Tassi Attila a Hondánál, esetleg újabb fiatal kap bizonyítási lehetőséget a WTCR-ben?
5. Merre tovább, WTCR?
Néhány éve a Túraautó-vb kapcsán tettük fel ezt a kérdést, és bár azért korántsem olyan aggasztó a helyzet, mint volt például 2017 elején, amely után aztán át is alakult a WTCC, de az utóbbi néhány hét hírei alapján azért kirajzolódni látszik néhány tendencia. A Volkswagen és az Audi ugyanis nem vesz részt gyári támogatott projekttel a 2020-as bajnokságban, és hasonló lépésre készül az Alfa Romeo Giuliettákat fejlesztő Romeo Ferraris – a három márkából kettő is inkább az elektromos jövő felé fordul (ennek kapcsán egyébként érdeklődve várjuk majd az elektromos TCR-sorozat első idényét is). Mindez a versenyzők szintjén is hatással lehet a mezőnyre, hiszen például Rob Huffnak vagy épp Johann Kristofferssonnak is megszűnhet az ülése.
 
6. Az átigazolók és az újonnan érkezők szereplése a WSBK-ban
Hacsak nem történik valami rendkívüli, Jonathan Rea idén is az egyik fő esélyes lesz a Superbike-világbajnokságon, de vajon lesz-e igazán komoly ellenfele, s ha igen, ki? Házon belül most Alex Lowest kapja meg partnerének, akinek célja lehet, hogy Tom Sykes és Leon Haslam korábbi teljesítményét felülmúlva közel legyen az ötszörös vb-győzteshez. Eközben a Ducatihoz érkezik a BSB-bajnok Scott Redding, aki a vadonatúj gyári projekttel visszatérő Hondához távozó Alvaro Bautista helyét veszi át, akinek pedig Haslam lesz a társa. A BMW is erősített, hiszen Sykes mellé megszerezte Eugene Lavertyt, de a legizgalmasabb felállása talán a Pata Yamahának van a Michael van der Mark, Toprak Razgatlioglu páros révén.
7. Sebestyén Peti és az Oxxo Hungary Yamaha Toth Team szereplése
2019-ben egy magyar csapat és egy magyar versenyző is indult a Supersport-világbajnokságon – előbbi erős kezdés után visszaesett, utóbbi viszont pályafutása legjobb szezonját futotta –, 2020-ban viszont egyesítik erőiket, hiszen Sebestyén Péter immár az Oxxóval fúzionáló Team Toth színeiben fog rajthoz állni. Peti motort is vált ezzel, hiszen a Hondáról átül egy Yamahára, amely az utóbbi néhány évben a legerősebbnek bizonyult a Supersport-vb-n. Persze ettől még nem lesz sétagalopp az évad, hiszen több új istálló és versenyző is érkezik a mezőnybe, amely így minden eddiginél erősebbnek ígérkezik – a saját maguk által kitűzött cél viszont így az első hatba kerülés lesz.
 
8. Hogyan alakul a három élcsapat versengése az F1-ben?
Kicsit itt is hasonló a helyzet, mint a MotoGP-ben: noha a Ferrarinak és a Red Bullnak is voltak fellángolásai az előző idény során, hosszú távon nem tudták megszorongatni a Mercedest és Lewis Hamiltont. Viszont a szabályok tulajdonképpeni változatlansága lehetőséget adhat a két kihívóinak a felzárkózásra a nagy átalakulásokat hozó 2021-es szezon előtt, s ha a két rivális ütőképes autóval áll elő, abban biztosak lehetünk, hogy a két feltörekvő fiatal, Max Verstappen és Charles Leclerc, de akár a remélhetőleg a gödörből végre kimászó Sebastian Vettel is megnehezíti majd a Michael Schumacher hét vb-címet számláló rekordjának beállítására készülő Hamilton életét.
9. F1-es pilótakeringő 2021 előtt
Itt is ugyanazt kell leírnunk, mint a MotoGP esetén: néhány kivételtől eltekintve (Leclerc például nemrég hosszabbított 2024-ig) minden pilóta szabad préda lesz a következő szezon előtt – ráadásul a Formula-1-ben mindezt még az is megfűszerezi, hogy 2021-ben jönnek a nagy szabályváltozások, amelyek akár az erőviszonyokat is felforgathatják. Persze a kulcsszereplők így is a jelenlegi nagycsapatok versenyzői lesznek, Hamiltont például az utóbbi hetekben többen is összeboronálták a Ferrarival, de az ő helyezkedésük függvényében a középmezőnyben is nagy mozgolódások lehetnek.
 
10. Magyarok szereplése a TCR-ben, a Kamion-Eb-n és a motoros endurance-vb-n
A négy nagy sorozat közül a WTCR-ben és a Superbike-vb egyik kategóriájában lesz biztosan magyar résztvevő, de egyéb szériákban is szoríthatunk majd honfitársainkért. A Kamion Európa-bajnokságon továbbra is a trónja visszaszerzéséért harcol majd Kiss Norbert, míg a TCR Európa-kupában idén is várható, hogy akár a M1RA, akár a Zengő Motorsport leadja majd a nevezését – igaz, ezt befolyásolhatja, hogy nem lesz hungaroringi forduló. Mindemellett pedig a motorosok között sem csak Sebestyén Petinek szurkolhatunk majd világbajnoki sorozatban, hiszen az már biztosnak látszik, hogy a Sepangban bemutatkozó Kovács Bálint az EWC Le Mans-i 24 órás viadalán is ott lesz, ahogy remélhetőleg a további futamokon is.
 
Fotó: Repsol Media, MotoGP Media, WTCR Media, WorldSBK Media, Red Bull Content Pool
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2020  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: