Jegyek

17 versenyző helye biztos egyelőre – a 2014-es mezőny...

Superbike
17 versenyző helye biztos egyelőre – a 2014-es mezőny jelenleg
2013.12.15. 19:00
Közeledik a 2013-as naptári év vége, s bár még bő két hónap van hátra a 2014-es Superbike világbajnoki idény kezdetéig, egyre inkább kikristályosodik, hogy milyen csapatok mely motorokkal és versenyzőkkel állnak majd rajthoz jövőre. Jelen állás szerint 17 pilóta helye biztos, köztük immár Tóth Imréé is, de a hírek szerint további szerződéskötések várhatóak a közeljövőben.
 
2014-ben bevezetik az EVO géposztályt a Superbike világbajnokságon, s emellett is számos, a költségcsökkentést célzó szabály lép életbe, s úgy tűnik, a Dorna törekvései abban a tekintetben mindenképp sikeresnek tekinthetők, hogy már most sokkal dúsabbnak ígérkezik a mezőny, mint tavaly ilyenkor. Jelenleg 17 versenyző szerződése biztos, ám további pilóták szereplése is erősen valószínű, miközben a gyártók száma immáron nyolcra növekedett. Nézzük, hogyan is néz ki jelen állás szerint a jövő évi rajtrács!
A világbajnok Tom Sykes jövőre is a Kawasakit fogja erősíteni
 
A Kawasaki Racingnél maradt minden a régiben: a regnáló világbajnok Tom Sykes csapattársa 2014-ben is Loris Baz lesz, ám a pletykák szerint az alakulat indít egy harmadik, EVO kategóriás gépet is, amelyre David Salomot ültetnék fel. A 2013-ban a „zöldek” elsőszámú kihívójának szerepében tetszelgő gyári Apriliánál megtartották Sylvain Guintolit, míg mellé a kivonuló BMW-től távozó Marco Melandri érkezett, újfent egy erős párosítást hozva létre. A Pata Hondánál sem történt változás, hiszen a következő évadnak is a Jonathan Rea, Leon Haslam duó vág neki, a Ducati és a Suzuki azonban teljesen beújított: előbbinél Chaz Davies és Davide Giugliano, utóbbinál az idei ezüstérmes Eugene Laverty, valamint Sam Lowes fog versenyezni – igaz, a brit szerződését hivatalosan még nem jelentették be, de ez minden bizonnyal csak formaság és idő kérdése.
Marco Melandri a BMW gyári kiszállása után az Apriliánál próbál szerencsét
 
Ahogy azt már kedves olvasóink bizonyára tudják, két új gyártó is érkezik jövőre a sorozatba. Az egyik a Supersport világbajnok Yakhnick Motorsporttal együttműködő MV Agusta lesz: az olasz márka egy motorral fog indulni, amelyet Claudio Corti vezethet majd. Néhány napja pedig az is kiderült, hogy az Erik Buell Racing is csatlakozik a mezőnyhöz, s az amerikai gyár rögtön két géppel lendül akcióba: pilótáik Aaron Yates és Geoff May lesznek. A gyártók száma úgy jön ki nyolcra, ha a BMW-t is beleszámítjuk: a bajorok bár gyárilag kiszálltak, a várakozások szerint EVO kategóriás géppel indítani fognak, amelyen a kétszeres Superstock 1000-es bajnok Sylvain Barrier-t láthatjuk szerepelni.
A két új gyártó közül az egyik az MV Agusta lesz, amelynek motorját Claudio Corti vezeti majd
 
S ha már EVO: amit eddig biztosan tudni lehet, hogy Michel Fabrizio és Sheridan Morais a Grillini csapatnál, Jeremy Guarnoni pedig az MRS alakulat színeiben indul majd egy-egy Kawasakival. Magyar szempontból pedig örömteli hír, hogy immár a Tóth csapat EVO kategóriás részvétele is biztossá vált: az egyik versenyzőjük ifj. Tóth Imre lesz, a másik pilóta személye azonban még kérdéses. Rajtuk kívül azonban nagyon valószínű, hogy Fabien Foret is EVO Kawasakival fog szerepelni, méghozzá a Mahi csapatnál, s további két indulóra számítanak a Pedercininél: a legesélyesebbnek Christian Iddon és Luca Scassa tűnik. Ami pedig azokat a csapatokat illeti, amelyek idén még a mezőny részét képezték, ám nem szerepelnek egyelőre a listán: a Ducatival egy év után szakító Alstare, valamint az apriliás Red Devils Roma alakulat vélhetően nem vesz részt a Superbike-ban 2014-ben, az Althea Racing azonban minden bizonnyal igen, méghozzá a pletykák szerint egy Ducatival és Niccolo Canepával. Az viszont még kérdés, hogy EVO kategóriás motorral szerepelnének-e: a speedweek.de ezt az opciót valószínűsíti, a crash.net információi szerint azonban vélhetően egy gyári támogatású Ducatival indulnak majd.
 
A Superbike világbajnokság 2014-es mezőnye jelen állás szerint:
 
Kawasaki Racing: Tom Sykes (brit), Loris Baz (francia)
Aprilia Racing: Sylvain Guintoli (francia), Marco Melandri (olasz)
Pata Honda: Jonathan Rea (brit), Leon Haslam (brit)
Voltcom Crescent Suzuki: Eugene Laverty (ír), Alex Lowes (brit)
Ducati Superbike Team: Chaz Davies (brit), Davide Giugliano (olasz)
Yakhnick MV Agusta: Claudio Corti (olasz)
Team Hero EBR: Aaron Yates (amerikai), Geoff May (amerikai)
Grillini Kawasaki (EVO): Michel Fabrizio (olasz), Sheridan Morais (dél-afrikai)
MRS Kawasaki (EVO): Jeremy Guarnoni (francia)
Team Toth (EVO): Tóth Imre (magyar), ???
 
A híresztelések szerint további csapat–versenyző párosítások lehetnek:
Althea Ducati (EVO?): Niccolo Canepa (olasz)
MAHI Kawasaki (EVO): Fabien Foret (francia)
Kawasaki Racing (EVO): David Salom (spanyol)
BMW Italia (EVO): Sylvain Barrier (francia)
Pedercini Kawasaki (EVO): Christian Iddon (brit), Luca Scassa (olasz)
 
A dőlt betűvel jelzett versenyzők szereplése még nem hivatalos, de erősen valószínűsíthető.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: