Jegyek

A Ducati „CRT-ként” adná el idei motorját

MotoGP
A Ducati „CRT-ként” adná el idei motorját
2013.07.10. 12:58
Meglepő vagy sem, azonban a legújabb hírek szerint a Ducati kész az idei motorját, vagyis a GP13-at idén év végén eladásra kínálni, némi elektronikai változtatással.
 
A Ducati MotoGP projektjének igazgatója, Paolo Ciabatti kissé meghökkentő nyilatkozatot tett, ugyanis elmondása szerint azt fontolgatják, hogy idei motorjukat némiképp „butítva”, év végén árulni kezdenék. Pontos részleteket egyelőre még nem tudni, csupán annyit, hogy a GP13-at Magneti Marelli elektronikával, vagyis nem a saját elektronikájával kínálná a versenygépet. Ezzel tulajdonképpen, némi túlzással egy produkciós motorrá avanzsálnák a Desmosedicit, hiszen mint tudjuk a szabályok szerint egy gyártónak maximum csak négy prototípus gépe lehet a mezőnyben. Arról már nem is beszélve, hogy a Magenti Marelli elektronika lehetővé tenne plusz 4 literes üzemanyagtankot és egy évben tizenkét motorblokk felhasználását. Ne felejtsük azonban el, hogy a Honda az RC213V alapjait használva készítette el motorja produkciós verzióját, illetve a Yamaha egy tulajdonképpeni prototípus erőforrást kínál a csapatoknak. A Ducati tehát a fent említett lépésével feltenné saját magát a térképre, hiszen valljuk be, motorjuk azért egyfajta CRT kategóriába besorolva megállnál a helyét. (Ez persze egyfajta negatív dicséret a GP13-al kapcsolatban, ha lehet ilyen ellentmondásosan fogalmazni.)
 
A Desmot hozzávetőlegesen 600.000 – 800.000 eurós áron kínálnák, míg egy produkciós Honda várhatóan 1,2 millió Euró lesz, a Yamaha motorblokkja pedig 800.00 eurós kiadást jelentene annak, aki a megvásárlása mellett dönt. (Érdekességképpen meg kell jegyezni, hogy egy ART 400.000 euró körül mozog) Ha pedig már szóba került az ART, akkor meg kell jegyezni, hogy az Aprilia technikai és sportigazgatója, Gigi Dall'Igna elmondta, hogy fejleszteni szeretnék motorjukat. Az erőforrásuk pneumatikus lehet, illetve a vázat és a felfüggesztést is érintik majd változtatások. Ezzel a jelenlegi ART, vagy legalábbis egy olyan jól felkészített motor, amilyen Aleix Espargaro alatt van, bizonyára képes lesz felvenni a harcot egy produkciós Hondával, vagy éppen Ducatival, hiszen a legutóbbi asseni nagydíjon az Aspar Team motorosa a nyolcadik helyen zárt. Az továbbra is kissé ködös, hogy mely csapat milyen „nem prototípus” mellett teszi le a voksát. Egyedül a Gresini Racinggel kapcsolatban lehet szinte biztosan tudni, hogy a Honda produkciós motorját használják majd, ami tegyük hozzá elég nyilvánvaló, figyelembe véve, hogy a Gresini Racing milyen messzemenő és egyben jó kapcsolatot ápol a HRC-vel.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: