Jegyek

A gyári hondások a második futamra taktikáztak szombaton

WTCR
A gyári hondások a második futamra taktikáztak szombaton
2013.11.02. 17:31
Miután érezték, hogy erőből nem tudják felvenni a versenyt a Chevrolet-kkel az azonos pluszsúly miatt a versenynaptár leghosszabb egyenesét tartalmazó Sanghajban, a gyári Hondák inkább arra koncentráltak, hogy a második futamon kedvező pozícióból indulhassanak – kérdés persze, hogy meddig tudják majd tartani a nagyobb végsebességgel rendelkező riválisokat.
 
A taktikázásból Tiago Monteiro jött ki igazából a legjobban, hiszen ő végzett tizedikként a kínai időmérőn, ez pedig azt jelenti, hogy ő vághat neki a pole-ból a vasárnap negyed tízkor startoló második futamnak. Bár a legtöbbször necces erre játszani, a portugálnak ezúttal nem volt annyira nehéz dolga, hiszen mindössze Franz Engstler BMW-jének kellett jobb időt futnia a kvalifikáció második szakaszában, miután Thed Björk és a Volvo a szabályok értelmében nem indulhatott el a Q2-ben.
 
„Nehéz ezt a játékot játszani, mert megégetheted magad és elbukhatod a pozíciót, de ma működött a stratégia” – idézi Monteiro szavait a TouringCarTimes.com oldal. „A Q1 tökéletesen alakult számunkra, ahol Gabriele és én össze tudtunk dolgozni. A végső roham nehéz volt a plusz súly miatt, de boldog vagyok, hogy a pole-ban lehetek, ez nagyszerű lesz a show szempontjából holnap.”

Gabriele Tarquini csapattársa előtt végzett a kilencedik helyen, ami a második futamon számára is első soros indulást ér majd. Igaz, az olasz nem teljesen volt elégedett az időmérő második felvonásában nyújtott teljesítményével, ami arra enged következtetni, hogy ő nem feltétlenül a tizedik hely megszerzésére játszott. A Hondák viszont így kibérelték az első rajtsort, ám így is nagy kérdés, hogy mit tudnak majd kezdeni a mögülük induló, ám nagyobb végsebességgel rendelkező Chevrolet-kkel a futamokon.
 
„A Q1-gyel elégedett voltam, de kicsit jobb időre számítottam a Q2-ben” – nyilatkozta Tarquini. „Amikor szélárnyékban autózol, a kocsi túlkormányzottá válhat, s ezzel időt veszíthetsz, de összességében elégedett voltam a Civic mai egyensúlyával. Minden, amit a teszt során csináltunk, működött, s jobbá tette az autót. Óvatosan kell bánnunk az abroncsokkal a futamon, mert az aszfalt felülete nagyon koptatja őket.”
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: