Jegyek

A Honda motortervezője elégedett az első tesztet követően

WTCR
A Honda motortervezője elégedett az első tesztet követően
2012.08.10. 14:28
A Honda lázasan dolgozik új WTCC-s projektjén: az első pályás tesztet követően folytatják a fejlesztési munkálatokat, hogy ott állhassanak az idei suzukai futamok rajtrácsán. Ezúttal Daisuke Horiuchi, a Honda R&D vezetőmérnöke és az új Civicben dübörgő 1,6 literes turbó HR412E motor megálmodója beszélt a munka alakulásáról és a WTCC jelentette kihívásokról.
 
- Elégedett azzal, ahogy a dolgok alakulnak az első, Vallelungában tartott pályás teszt után?
Daisuke Horiuchi:
- Ez volt az első alkalom, hogy a motort egy hagyományos pályán kipróbáltuk. Az első napot azzal töltöttük, hogy lefutassuk az alapvető rendszerellenőrzéseket, valamint szintén ellenőriztük a beállításokat. Természetesen szembekerültünk az ilyenkor szokványos gyermekbetegségekkel, de sikerült kijavítanunk őket és a motor rendesen működött. Az első nap tulajdonképpen ismerkedés volt. Ez lehetővé tette, hogy a második napon konkrétan elkezdhessük az autó tesztelését. Eddig elégedett és nagyon bizakodó vagyok.
 
- Mik a legfőbb kihívások, amikkel egy mérnöknek szembe kell néznie egy WTCC-s motor építésekor?

- Rengeteg versenymotort terveztem már különböző sorozatokba, például az IndyCarba is. Bevontak a Formula-1-es programba is, ahol én terveztem a hengerfejet. A legnagyobb kihívás, amivel meg kell küzdeni a WTCC-s motoroknál, az a minimumsúly és az elhelyezés. Ha együléses autókhoz építesz motort, van néhány korlátozás. A cél a lehető legkönnyebb motor megépítése, és köré építjük a vázat. A WTCC-s motornak minimum 95 kilót kell nyomnia és a szériaautó motorterébe kell elhelyezni. Ha sikerült megbirkóznod a technikai szabályzat korlátozásaival, akkor neki kell állnod dolgozni a megbízhatóságon, mivel a motornak egy teljes szezont, durván 6000 kilométert kell kibírnia.
 
- Mint Ön is tudja, az FIA azon dolgozik, hogy a jövőben bevezesse a hibrid technológiát a WTCC-ben. Ön hogyan látja ezt a lehetséges fejlődési irányt?
- Nyilvánvalóan ez világszerte a trend, és minden motorsport kategóriának követnie kell ezt az irányt. Azt hiszem, ennek a technológiának a beépítése a túraautózás világába nagyon érdekes lenne minden gyártó számára, mert minden megoldásnak közvetlen és pozitív hatása lehet a szériaautókra nézve. Személy szerint remélem, hogy ez minél hamarabb bekövetkezik.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: