Jegyek

A Hondánál elégedettek jelenlegi fejlődésükkel, de jövőre...

WTCR
A Hondánál elégedettek jelenlegi fejlődésükkel, de jövőre ennél többre vágynak
2012.11.05. 12:53
Tiago Monteiro és a gyári Honda csapat Kínában megmutatta, hogy pozitív suzukai WTCC-s bemutatkozásuk és dupla pontszerzésük, nem csak egy egyszeri véletlen „kisiklás” volt, hiszen Sanghajban ott folytatták a remeklést, ahol Japánban abbahagyták. Immár végérvényesen kijelenthetjük tehát, hogy az új Honda Civic S2000 WTCC bemutatkozása jól sikerült.
 
Monteiro már a pénteki félórás teszten is brillírozott a JAS Motorsport által felkészített Civic-kel, olyannyira, hogy sokáig vezette is az edzést, amit végül a biztató 4. helyen zárt a WTCC mezőnye számára akkor még teljesen ismeretlen Sanghaj Internationel Circuiten. A szabadedzéseken is végig jó tempót mutatott a Honda, ám az időmérőn egy kis hiba csúszott a gépezetbe, így Monteiro nem jutott be a Q2-be, és mindkét vasárnapi futam rajtját a 17. helyről várhatta.

Ezt követte az első futam remeklése, ahol Monteiro tíz helyet javítva a 7. helyen végzett, igaz, utólag négy másik pilótával együtt megbüntették a mozgórajtnál történt szabálytalan helyezkedés miatt, így hivatalos csak a 13. helyen végzett, és nem szerzett újabb világbajnoki pontokat. A második futamon aztán mindennek az ellenkezőjét élhette át: a 11. helyen intették le, de végül mégis szerzett egy pontot, miután Yvan Mullert megbüntették.

Kínából sem távozott tehát üres kézzel a hangsúlyozottan még csupán tesztprogramot futó gyári Honda istálló, amit a JAS Motorsport csapatfőnöke, Alessandro Mariani és a pilóta, Tiago Monteiro is kitörő örömmel fogadott a csapat futam végi sajtóanyagában. Japán részről viszont a Civic fő fejlesztőmérnökében a pillanatnyi elégedettség mellett a maximalizmus hangjai is megszólaltak, és ő már most azon morfondírozott, mennyit kell még dolgozniuk, hogy eljussanak a gyári Chevrolet-k jelenlegi szintjére.     

Tiago Monteiro:
„Ez egy nagyon pozitív hétvége volt számunkra. Az első futamon remek esélyünk adódott a jó szereplésre, miután a többiek közül mindenki eléggé izgalomba jött és akcióba lendült. Nagyon elégedett vagyok az elért eredményünkkel. A hétvége elején voltak problémáink, ezért számos dolgot ki kellett próbálnunk az autón. Szombaton egy hajszállal lemaradtunk a Q2-ről, de tudtuk, hogy biztosan kitalálunk majd valamit, hogy hogyan gyorsuljunk. Ismét rengeteget tanultam az autóról és annak megértéséről, úgyhogy egyre magabiztosabbnak érzem magam a volán mögött. Az autó egyensúlya mindkét versenyen végig jó volt, és nagyon elégedett vagyok eddig az autóval. Keményen nyomhattam neki és támadhattam vele az előttem haladókat, ami nagyon jó érzés volt. Úgy érzem, jó irányba haladunk, és egy újabb nagyon hasznos hétvégén vagyunk túl.”

Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke:
„Szombaton néhány műszaki probléma és hiba folytán nem tudtuk kihozni magunkból a maximumot, de szerencsére vasárnap Tiago két nagyon jó versenyt futott. A 17. helyről rajtolva sosem könnyű előrejönni és pozíciókat nyerni, de ő ügyesen elkerülte az ütközéseket, ami hozzásegítette ehhez a kiváló eredményhez. Mindössze két futammal a hátunk mögött máris a 7. helyen végezni – ezt azt hiszem, nyugodtan nevezhetjük jó eredménynek (Mariani ezt még Monteiro büntetése előtt nyilatkozta – a szerk.). Természetesen még sokkal több tapasztalatra, tesztre és munkára van szükségünk, de nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mindig a top10 környékén fejezzük be a versenyeinket.”  

Daisuke Horiuchi, a Civic WTCC fő fejlesztőmérnöke:
„Őszintén örültem az első futam eredményének. Nagyon elégedett vagyok azzal a ténnyel, hogy tíz autót előztünk meg a pályán és feljöttünk a 7. helyre, Tiago fantasztikus munkát végzett. A második futamon ugyan vesztettünk egy pozíciót a végén, ami kicsit lehangoló, de összességében így is elégedett vagyok a teljesítményünkkel, mivel jó sok pozíciót nyertünk és teljesítettük a versenyt. Szeretném megköszönni Tiagónak az erőfeszítéseit, és hogy ilyen jól helytállt ezekben a szoros csatákban. Ami az autót illeti, a futamokon azokat a beállításokat használtuk, amiket szombaton az első szabadedzésen, mert úgy véltük, ez biztosítja a legjobb egyensúlyt az autónak, és szerintem a végeredmény is ezt igazolja. Úgy érzem, az autó fokozatosan gyorsul, de még mindig hátrányban vagyunk a topautókhoz képest, és most fogtam fel igazán, hogy mennyit kell még fejlődnünk, hogy jövőre mindenkivel felvegyük a versenyt. Makaóban is a legjobbunkat fogjuk nyújtani, és mindent elkövetünk a tökéletes jövő évi felkészülés érdekében.”  
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: