Jegyek

A PTR a költségcsökkentett Superbike iránt érdeklődik

Superbike
A PTR a költségcsökkentett Superbike iránt érdeklődik
2013.07.10. 22:41
Úgy tűnik, megvan az első érdeklődő a Dorna által tervezett új EVO géposztály iránt, amely bizonyos költségcsökkentő szabályozás mellett lenne bevezetve a Superbike világbajnokságon belül jövőre: a Supersport vb-n szereplő PTR kíváncsiságát felkeltette az új lehetőség.
 
Körülbelül egy hónapja látott napvilágot a hír, miszerint az immár a gyorsasági motoros világbajnokság mellett a Superbike-ért is felelős Dorna költségcsökkentő szabályokat léptetne életbe a jövő évtől kezdődően utóbbi sorozatban. Az úgynevezett EVO géposztályban többek között az egy idényben felhasználható motorok számát, valamint az elektronikai költségeket is szabályoznák. A szervezet célja ezzel, hogy az egyre kevesebb indulóból álló mezőnyt feltöltsék, s úgy tűnik, megvan az első olyan csapat, amely élne a csökkenő költségek adta lehetőséggel: a Supersport világbajnokságon résztvevő PTR alakulat, amely Eugene Laverty és Sam Lowes révén már többször zárt a sorozat élmezőnyében, jelezte, hogy 2014-től szívesen szerepelne az eggyel magasabb kategóriában. Az istálló történetében nem először fordul elő, hogy a Superbike felé kacsingatnak, azonban eleddig az anyagiak mindig megakadályozták a feljebb lépést. Az EVO géposztály azonban lehetőséget adhat számukra, hogy végre csatlakozhassanak a mezőnyhöz – legalábbis a PTR igazgatója, Simon Buckmaster így látja:
Tavaly még az idei vb-t vezető Sam Lowes révén ért el kiemelkedő eredményeket a Supersport kategóriában a PTR, amely jövőre már a Superbike-ban indulna
 
„A költségcsökkentő intézkedések praktikusak, s hasonló a brit Superbike bajnokságban már létező EVO-szabályokhoz – és nézzünk szembe vele: ezek jól működnek ott, szóval ez egy jó példa, amit követni lehet” – idézi szavait a MotorCycleNews.com oldal. „A korlátozott elektronikai költségek és a motorok limitált száma logikus lépés, nincs szükség korlátlan költekezésre ezeken a területeken, mert ha így történne, akkor a legtöbb pénzzel rendelkező csapat nyerne. Úgy gondolom, az új szabályok lehetővé teszik a PTR számára, hogy egy EVO WSB Honda CBR1000RR versenymotort indítson egy versenyképes erőforrással, amely nagyjából 100 ezer fonttal kerülne többe motoronként, mint a Supersport világbajnokságban. Ez nem sok az egy kategóriával való feljebb lépéshez, s a vele járó extra média- és TV-megjelenéshez képest. Biztosak vagyunk benne, hogy képesek vagyunk egy nagyszerű motort építeni ezen szabályok szerint, amely rögtön az elejétől versenyképes lesz a megfelelő pilótával. Ez olyasmi, ami iránt érdeklődünk, és megvizsgáljuk, hogy vannak-e szponzorok és versenyzők, akik csatlakoznának hozzánk 2014-ben a Superbike-ban. Egyelőre a Supersportra koncentrálunk és arra, hogy versenyeket nyerjünk, de az új szabályok egyértelműen megnyitottak új ajtókat és lehetőségeket, amelyek izgatnak minket.”
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: