Jegyek

Ahogyan az „öreg” látja (2. rész)

MotoGP
Ahogyan az „öreg” látja (2. rész)
2012.09.05. 07:39
Még a brnói futamlátogatásunk során volt lehetőségünk többek között a MotoGP egyik legendás versenyzőjével, Loris Capirossival is interjút készíteni, aki 1990 és 2012 között versenyzett a világbajnokságon, most pedig a Dorna alkalmazásában áll.
 
 - Visszakanyarodva a versenyzéshez: még a karriered legelején, 1990-ben versenyeztél Magyarországon, azon belül is a Hungaroringen, ahol futamot nyertél a 125-ösök között. Ez életed második MotoGP diadala volt. Emlékszel bármire arról a versenyről, vagy Magyarországról?
- Oké…azért ne felejtsük el, hogy több mint húsz évvel ezelőtt történt dolgokról beszélünk, egyszóval nagyon rég volt. :-) Egyébként nemcsak a 125-ben, de 1992-ben a 250-ben is mentem ott. Arra emlékszem, hogy a főváros, amelyet a Duna szel keresztül nagyon szép, illetve természetesen a pálya is rémlik. Hozzá kell persze tennem, hogy mivel figyelemmel követem a Forma-1 eseményeit, ebből kifolyólag pedig a Magyar Nagydíjat is mindig megnézem, így a Hungaroringről elég friss képek vannak bennem. Egy versenyző számára mindig jó dolog, ha különböző helyszínekre eljuthat és számos pályán mehet. Ami megmaradt nekem Magyarországból ennyi idő távlatában, az csak pozitív.
 
- Ha már Magyarországnál tartunk. Szerinted van arra esély, hogy valaha ismét rendeznek nálunk MotoGP futamot? Reménykedhetünk ilyesmiben?
- Miért is ne? Nyitott szemmel járjuk a világot, hogy új pályákat fedezzünk fel és ezáltal különböző országoknak adjunk lehetőséget. Természetesen a biztonsági szempontok nem igazán hasonlíthatóak össze a húsz évvel ezelőtti állapotokkal, mivel jóval magasabbak az elvárások. Amikor Magyarországon versenyeztem, akkor még nem igazán volt rálátásom ezekre a dolgokra, így nem is nagyon tudok nyilatkozni erről, azonban biztos vagyok benne, hogy azóta ilyen téren változtak a dolgok. Én a magam részéről nagyon örülnék neki, ha a MotoGP ismét hozzátok látogatna.
 
- Vissza a jelenbe: Mit gondolsz az egész Rossi – Ducati históriáról, illetve Doviziosóról, aki jövőre Valentino helyén versenyez majd?
- Valentino a kezdetektől fogva nem érezte azt a motort. Ez azért különösen rossz, mert ha felülsz egy versenygépre és nem sikerül egyből ráérezned, akkor az elkövetkezendőkben nehéz ezen javítani. Véleményem szerint Valentino mindent megtett a maga részéről, majd miután nem jöttek az eredmények, úgy határozott, hogy tovább áll és visszatér a Yamahához. Azt gondolom, hogy ezzel jó döntést hozott, mivel így új motivációt találhat magának egy igen erős csapatban. Szerintem egyébként egyből gyors lesz majd a Yamahával. Ami Andreát illeti: hahh :-) ...
 
- Nagy kihívás lesz neki?
- Waooo :-) Még annál is több. Hozzá kell persze tenni, hogy Andrea nagyon sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, mindamellett a legjobb motorokon ült. Kezdve a Hondával, most Yamahán, jövőre pedig már Ducatival fog menni. Természetesen a Ducatinak fejlődnie kell és fejlődni is fognak, azonban Andreának egyáltalán nem lesz könnyű dolga.
 
- Mit gondolsz azokról a dolgokról/kritikákról, melyek szerint Rossi és Burgess rengeteg fejlesztésre ösztönözte a Ducatit, azon belül is több irányba. Gondolunk itt a vázra, erőforrásra, hátsó felfüggesztésre és a többi. Van aki szerint ésszerűbb lett volna csak egy irányba menni.
- A Ducatit nem igazán lehet a többi gyártóhoz, vagyis kimondottan a japán gyártókhoz hasonlítani. Én úgy látom, hogy Valentino és gárdája az első évet elveszítette, mégpedig azzal, hogy próbálták a Ducati elképzeléseit követni. Amikor aztán a csapat kezdte megérteni, hogy kicsit talán Valentinóra sem ártana hallgatni, akkor már túl késő volt. Jelenleg a Desmosedici ugyanúgy alumínium deltabox vázas, mint bármelyik másik márka versenygépe, azonban a Ducati ilyen vázat még sosem használt, így tapasztalataik sincsenek vele. Mégis mit várnak így az emberek? Azt hiszik, hogy megcsinálják a vázat és egyből jók lesznek? Nem, mert ez nem így működik. Több időre van szükség ehhez, mivel a fejlesztőmunka nagyon nehéz, legyen szó bármiről. Én mindenesetre nagyon remélem, hogy a Ducati visszakapaszkodik az élmezőnybe, mivel ez a sport és mindenki számára nagyon fontos lenne, pláne Dovinak.
 
- Korábban lehúztál pár szezont a Suzukinál, akik aztán tavaly év végén kiszálltak a MotoGP-ből, azonban a hírek szerint visszatérnek a sorozatba. Tudsz nekünk erről valamit mondani?
- Ezek a hírek nagyon is igazak. Nemrég beszéltem a Suzukival, akinek a terve az, hogy 2014-ben jönnek vissza. Tulajdonképpen egyfolytában tesztelik a motorjukat és ide Brnóba is számos emberüket küldték el, hogy a jelenlegi és a tervben lévő szabályoknak megfelelően készítsék fel a gépüket. Már most nagyon kíváncsi vagyok és alig várom, hogy viszontlássam őket a MotoGP-ben. Mindenképpen jót fog tenni a bajnokságnak a visszatérésük.
 
 - Akkor az ő esetükben nem egy CRT gépről, hanem egy prototípusról beszélünk, amely az új szabályokra alapozva épül?
- Igen.
 
- Szó esett arról is, hogy jövőre néhány futamon elindulnak szabadkártyásként.
- Ahogyan azt feljebb is említettem, a Suzuki idén megállás nélkül tesztel, azonban csak Japánon belül. Jövőre ezeket a teszteket már Európára is kiterjesztik, ha pedig a motor jó, akkor miért ne tennék próbára? Egyelőre viszont az az elképzelésük, hogy 2014-ben újfent csatlakoznak a mezőnyhöz, vagyis az kimondottan nincs tervben, hogy még azt megelőzően elindulnának egy-egy futamon.
 

Loris Capirossinak ezúton is újfent köszönjük, hogy a rendelkezésünkre állt, és további sok sikert valamint örömöt kívánunk neki új munkája, valamint élete hátralévő részére.

Kapcsolódó cikk:

Ahogyan az "öreg" látja (1.rész)

Írta: Mészáros Tamás & Forgó Ariel János
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: