Jegyek

Aragón, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Aragón, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.09.27. 18:12
Véget ért az aragóni versenyhétvége második napja. Ezen a napon a királykategóriára a harmadik és negyedik szabadedzésen kívül az időmérő edzés várt. Több olyan eredmény is született ezeken az etapokon, amikre aligha számíthattunk. Ebben a cikkünkben a főszereplők nyilatkozatait közöljük magyar fordításban.
 
Több meglepetést is tartogatott a MotoGP 14. nagydíjhétvégéjének szombatja. Cal Crutchlow például remekül szerepelt az időmérőn, idén először hozta azt a formát, amit valószínűleg leszerződtetésekor vártak tőle. Körideje az ötödik helyre volt elég, ezzel mindkét gyári Yamahát maga mögé utasította. A „hangvillások” mélyrepülése folytatódott, bár a tegnapihoz képest előrébb végeztek, koránt sem lehetnek elégedettek, több, mint egy másodperc a hátrányuk Marc Marquezhez képest. Marc legnagyobb ellenfele csapattársa lehet holnap, amiben nagy motivációt adhat Pedrosának a tavalyi fiaskó. Iannone harmadik helye már szinte természetes, a fiatal olasz a GP14.2-vel is folytatta jó szereplését. Lássuk tehát, hogyan látták maguk a versenyzők ezt az egyébként nem túl szoros kvalifikációt!
 
Repsol Honda
Marc Marquez, 1. hely, 1’47.187
„Nagyon jól ment a kvalifikáció, abban a formában folytattuk, ami egész hétvégén megvolt eddig! A munkánk során sok figyelmet szenteltünk a versenytempónkra, kevesebbet figyelve a gyors köridőre, és többet figyelve a jó tempóra. Jól néznek ki a dolgok a versenyre, bár Daninak is nagyon jó a tempója, szóval holnap meglátjuk!”

Dani Pedrosa, 2. hely, 1’47.549
„Ma jó időmérő edzésünk volt. A többi versenyen nehézségeink voltak, mert nem az első sorból indultunk, de ma képesek voltunk egy jó kört összerakni. Úgy vélem, a szabadedzések is jól sikerültek, holnap olyan versenyképesek leszünk, amennyire csak lehet. Marc nagyon jó időket fut, szóval megpróbálunk majd újra küzdeni ellene a győzelemért! Fontos lesz a jó rajt, bár a verseny hosszú, a tempó nagy szerepet játszik majd, szóval koncentrálnunk kell majd minden egyes kanyarban.”

Pramac Racing

Andrea Iannone, 3. hely, 1’47.685
„Mit is mondhatnék? Boldog vagyok. Ez egy újabb első rajtsor, nagyon jó kört futottam, s ezúttal egyedül. Tudtuk, hogy a lágy gumival van esélyünk egy remek időmérőre. A negyedik szabadedzés nem sikerült jól, mert úgy döntöttünk, hogy kipróbálunk egy másik beállítást, az viszont nem adta meg ugyanazt az érzést, mint az előző, így még gyorsabb lehettem volna. A versenytempóval is elégedett vagyok, úgy gondolom, holnap jó eredményt érhetünk el.”

Yonny Hernandez, 13. hely, 1’49.051
„Örülök, hogy ismét harcban lehettem a Q2-ért, s majdnem sikerült is bejutnom! Sajnálom, hogy nem jött össze, de a köridőmet egyedül értem el, s ez fontos. Ha holnap jól kapom el a rajtot, ismét bekerülhetek a top10-be. Nem lesz egyszerű, mert ez egy nagyon gyors pálya, s a gyári motoroknak jobb a kigyorsítása, mint az enyémnek, így az egyenesben nyernek néhány tizedet hozzám képest. Sajnálom a bukásomat, de jó érzéseim vannak, s a célom, hogy jól teljesítsek.”
 
Ducati Team

Cal Crutchlow, 5. hely, 1’47.897
„Természetesen elégedett vagyok a mai eredménnyel, mint a többi hétvége során. Sikerült a második sorba kvalifikálnunk magunkat, amely Assen óta a legjobb eredmény számomra. Remélhetőleg holnap tudunk menni a többiekkel, s jobb versenyt futhatunk. Úgy vélem, megérdemeljük ezt, mivel fantasztikus munkát végzett a csapat az időmérőn, hogy ennyire gyors tudtam lenni, de még így sokat kell dolgoznunk a versenytempónkon és a beállításokon. Kemény lesz a holnapi futam, mivel a gumik gyorsan kopnak, de a legjobbamat fogom nyújtani, hogy erős top10-es eredményt érhessek el.”

Andrea Dovizioso, 9. hely, 1’48.542
„Igazán kár ezért, a negyedik edzésen jó volt a tempónk, s úgy érzem, most már mondhatom, hogy jóval közelebb kerültünk a legjobbakhoz versenytempó tekintetében is. Biztos voltam benne, hogy jó időmérőt futhatok, de a 8-as kanyarban elvesztettem a motor elejét, s eléggé különös bukást szenvedtem. Nem gondolom, hogy bármit is rosszul csináltam: hiba volt, de nem hiszem, hogy ennyire túlvállaltam volna, inkább talán csak már túlságosan is a határon voltunk a gép elejét illetően. Ezen javítanunk kell még holnapig, különben nem fogom tudni olyan keményen nyomni a versenyen. Ugyanakkor ma jó munkát végeztünk, s a versenytempónk is megfelelő.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 4. hely, 1’47.864
„Eddig minden rendben a hétvégén, de nem hiszem, hogy ma volt a legjobb napom. Az első menetben nem voltam valami gyors, és változtattunk pár dolgon. Nagyon ideges voltam emiatt, és túl keményen nyomtam. A második körre már lenyugodtam, és követtem Pedrosát. A hőmérséklet sokat változik itt, szóval meglátjuk, holnap mire jutunk. Van pár gond, és különbség a gyári alakulat, és köztünk, így még többet kell majd tesztelnünk. A Honda kiválóan használja a hátsó gumit, de nálunk valamiért nem működik a kemény abroncs.”

Bradley Smith, 11. hely, 1’48.810
„Egy ilyen pozitív, és eredményes nap után természetesen csalódás, hogy csak a középmezőnybe kvalifikáltam magam. A második kivezető körömben hiába kerestem valakit, akit követni lehet, inkább engem követett Pol, Valentino, és Bradl, így extra tizedek híján maradtam. Sajnos nem vettem figyelembe, hogy amint áttértem a hosszú jobb kanyarokból a balba, a gumik még túl hidegek voltak, így össze-vissza csúszkáltam. Függetlenül a végeredménytől, ma inkább az elektronikán dolgoztunk, és, hogy óvjuk a gumikat. Mivel trükkös verseny lesz, kulcskérdés a gumik állapota. Nagy hátrány, hogy ilyen hátulról indulunk, de ha csak a köridőket nézzük, szoros verseny lehet a holnapi, és a verseny is nagyon hosszú. Fontos lesz a jó rajt, különösen ezen a rövid szakaszon az első kanyarig, de a saját tempómat szeretném motorozni, és hogy végig harcban legyek az előttem lévőkkel.” 

Movistar Yamaha MotoGP

Valentino Rossi, 6. hely, 1’48.226
„A tegnapi és a mai edzések is nehezen alakultak, mivel tapadáshiánnyal küszködtünk. Nehéz a határon motorozni, mivel néhány kör után a gép elkezd nagyon csúszkálni. Rendkívül keményen dolgoztunk a csapattal, hogy megpróbáljuk javítani a beállításokon. Úgy tűnik, délután találtunk valamit, így a második sorból fogok rajtolni, ami nem annyira rossz, sőt eléggé jó. Most meg kell próbálnunk további apró javulásokat elérni a bemelegítő edzésre és a futamra, hogy a maximumot hozhassuk ki a vasárnap délutánból. A nagy kérdőjel az első gumi körül van: a közepeset és a keményet is használhatjuk akár. Nagyon hasonló a működésük, szóval meglátjuk, milyen lesz majd a pályahőmérséklet.”

Jorge Lorenzo, 7. hely, 1’48.246
„Hihetetlen, hogy mennyire meg tudnak változni a dolgok két hét alatt csak a pálya miatt. Az tény, hogy idén még nehezebben tudunk itt versenyképesek lenni. Csalódott vagyok, mert ma kétszer is rossz hátsó abroncsot tettünk fel. Az egyik hibás volt délelőtt, a másik pedig szintén nem működött az időmérőn. Arra számítottam, hogy négy vagy öt tizedet javítok, de ez nem sikerült, csupán egyetlen tizedet. Amikor nehézségeid vannak, gyakran még több problémával szembesülsz, ahogy történt az ma is. Úgy vélem, a tempónk nem annyira rossz, mint amire a rajtpozíciónk enged következtetni, szóval talán jó startot foghatunk, s ha türelmesek leszünk, harcolhatunk. Az első két kanyar kemény lesz, aztán apránként javíthatunk még néhány helyezést, és akkor a dobogóért csatázhatunk.”

LCR Honda

Stefan Bradl, 8. hely, 1’48.368
„Először is az a legfontosabb, hogy sokat javítottunk a motoron tegnaphoz képest. Nagy lépést tettünk előre a kezelhetőség és az általános beállítások terén, szóval ez a pozitívum a harmadik és negyedik szabadedzést illetően. Konstans és jó tempót mutattunk, így már várom a versenyt, mert sikerült egy jó megoldást találnunk holnapra. Sajnos a Q2-ben elkövettem néhány hibát, így nem tudtam tökéletes gyorskört összerakni. Ennél több rejlik bennünk, de a hibáim miatt hiányzott néhány tized ahhoz, hogy a második sorba kerüljünk. Ugyanakkor a nyolcadik hely sem dráma, mert még így is elég jó a tempónk ahhoz, hogy elkapjuk az előttünk lévő srácokat, s biztos vagyok benne, hogy két vagy három pozíciót is javíthatunk a futamon.”

NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 10. hely, 1’48.568
„Nagyon szeretem ezt a pályát, így vártam ezt a mai napot. Nagy kár, hogy nem tudtuk a puhább gumikból kihozni a lehetőségeket. Hector Barbera egész egyszerűen elrontotta a leggyorsabb körömet! Egyszerűen behajtott a boxutcába, anélkül, hogy valami jelzést adott volna. Majdnem elestem emiatt. Viszont tettünk egy lépést előre a gumik, és a versenybeállítások terén. A tempóm bizakodásra ad okot, ennek ellenére nehéz lesz, mivel csak a negyedik sorból rajtolók holnap. Kulcsfontosságú lesz a rajt, és az első körök, hogy ki mennyit tud előrejönni.”
 
GO&FUN Gresini Honda

Alvaro Bautista, 15. hely, 1’49.274
„Nincs hátsó tapadásom, mint a többi versenyen, még az új gumiban lévő potenciált sem tudom kihasználni, ezért sokat küzdök. Ma nem tudtam a Q2-be jutni, szóval holnap a rajtrács végéről indulok majd, de ezen kívül frusztráló ilyen körülmények között motorozni, mert olyan, mintha mindenhol kockáztatnék, miközben egy másodperccel lassabban megyek a riválisainkhoz képest. Ez egyáltalán nem jó érzés! Mindenesetre holnap a legjobbamat adom majd, megpróbálva megtartani a ritmusom és befejezni a versenyt, ez minden, amit tehetek, mert ebben a pillanatban lehetetlen gyorsan menni ezzel az érzéssel.”
 

Scott Redding, 16. hely, 1’49.703
„Nehéz nap volt: a beállítás, amit a negyedik szabadedzésen próbáltunk ki, hogy megpróbáljunk egy jobb motort készíteni, nem volt igazán jó számomra, szóval a régi beállításokhoz tértünk vissza az időmérőre. Holnap továbbra is dolgoznunk kell, mert a helyzet valójában nem javult tegnaphoz képest. Hosszú lesz a verseny, és bár nehéz lesz, a legjobbunkat nyújtjuk majd, hogy a legjobb produkciós hondások legyünk.”
 
Írta: Balogh Tamás, Kálmán András és Keszthelyi Gábor 
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: