Jegyek

Aragón, Futam: Lorenzo első idei diadalát, és rengeteg...

MotoGP
Aragón, Futam: Lorenzo első idei diadalát, és rengeteg meglepetést tartogatott a 800. nagydíj
2014.09.28. 14:53
Jorge Lorenzo egy elképesztően változatos, meglepetésekkel teli versenyt nyert meg Aragónban. Az esőben végződő futamon Aleix Espargaro és Cal Crutchlow állhattak fel mellé a dobogóra, így a gyári Yamaha mellett egy Open motor és GP14 teljesített a legjobban. Negatív meglepetésből is sok akadt, Iannone és Rossi csúnyát estek, utóbbit kórházba szállították.
 
A királykategória futama már a megszokott időben kezdődött Aragónban. A pálya már felszáradt erre az időre, mindenki slick gumikkal állt fel a rajtrácsra. A felhők azonban nem tűntek túl barátságosnak, megvolt arra az esély, hogy futam közben megérkezik az égi áldás, ezzel idén nem először kavarhatta volna meg a MotoGP versenyét az időjárás. A futam egyébiránt igen nagy mérföldkőnek számít a sport történetében, ugyanis a 14:00-kor kezdődő esemény a 800. királykategóriás nagydíj az 1949-es kezdetek óta. Erre egy nagy zászlóval emlékeztek meg a felvezető kör előtt. Erre a történelmi futamra Marquez, Pedrosa és Iannone állhattak fel az első sorba, P. Espargaro, Crutchlow és Rossi a másodikba. Remekül lőtt ki a rajtnál Dani Pedrosa, ő fordulhatott elsőként. A második helyen Iannone követte, Marquez csak harmadiknak kanyarodott. Iannone hamar az élre állt, Lorenzo pedig feljött a harmadik helyre, miután Pedrosa visszaesett. Nagyon nagy volt a helyezkedés mindjárt a legelején. Az első kört Iannone, Marquez, Lorenzo, Pedrosa, P. Espargaro, Rossi, Dovi, Crutchlow, Bradl és Hernandez sorrendben fejezték be a top 10-ben lévők. A második kör elején Marquez az élre állt.
 
Iannone néhány kanyarral később hibázott, ezt még megúszta, de aztán a fűre motorozott nagy sebességgel, aminek nagy esés lett a vége. A második kör végén már Marquez, Lorenzo, Pedrosa, Rossi, P. Espargaro volt az első öt sorrendje. Az ötödik körben Rossi is hibázott, nagyon odaverte magát, a földön is maradt az eset után, kicsivel később már saját lábán mutatta a kamera. A végső győzelemért így csak Marquez, Lorenzo és Pedrosa maradtak harcban, ők hárman el is lógtak a többiektől. Mögöttük Pol Espargaro és Dovizioso küzdöttek a negyedik helyért. A 9. körben Pol szélesen fordult, ami miatt visszaesett, Bradl megelőzte, Crutchlow pedig elkezdte szorongatni. egy körrel később az élen és változás történt, Lorenzo megelőzte Marquezt. Pedrosa nem sokkal volt mögöttük, még neki is volt esélye. A kérdés az volt, bírja-e Lorenzo közepes hátsó gumija, a Hondákat ugyanis keménnyel szerelték. Tizenkét körrel a vége előtt Marquez visszavette a vezetést. Tizenegy körrel a vége előtt belengették a fehér zászlót, ami az érkező esőt, és a lehetséges motorcserét jelentette.
Itt még esély volt egy sima Marquez-diadalra
 
A hatodik helyért nagy csata zajlott Bradl, Crutchlow, Bautista és Aleix Espargaro között, Pol az utolsó tíz körre már meg tudott lépni tőlük. Lorenzo ekkor ismét bepróbálkozott Marqueznél, de nem járt sikerrel. Kicsivel később viszont már igen, meg is jött hamar a közönség hangja. Egy körrel később mindkét repsolos maga mögé utasította Lorenzót. Az eső ekkor már itt-ott megjelent, de ez nem jelentett óvatosabb küzdelmet. Pedrosa és Marquez kanyarról-kanyarra előzgették egymást, közben Jorge végig szorosan mögöttük figyelt. Hat körrel a vége előtt jött ki az első versenyző motort cserélni, az idősebbik Espargaro döntött a váltás mellett. Lorenzo közben egyre jobban lemaradt, a háttérben pedig már megjelent Dovi. Hátrébb Hayden és de Angelis is kimentek a másik motorért. Egy körrel később Smith, Crutchlow, Bradl, Bautista és Aoyama is meglátogatták csapatukat. Marquez pedig visszavette a vezetést. Dovizioso lett az eső első áldozata. A kavarodásnak köszönhetően Petrucci a kilencedik helyre került. Négy körrel a leintés előtt Pedrosa elesett, Lorenzo pedig motort cserélt.
 
A papírforma teljesen felborult az első kettő kivételével, három körrel a vége előtt Marquez, Lorenzo, A. Espargaro, Crutchlo, Bradl, P. Espargaro, Smith, Bautista és Aoyama voltak a top 10-ben. Marquez kockázatvállalása túl nagynak bizonyult, ő sem úszta meg esés nélkül. Így Lorenzo, Aleix Espargaro és Crutchlow voltak a dobogót érő helyeken. A legvégéig nem változott ez a sorrend, Lorenzo okos taktikájának köszönhetően remek győzelmet szerzett, Aleix Espargaro és Cal Crutchlow pedig felállhattak mellé a dobogóra, miután nagyon szorosan repültek be a célba. Mögöttük Bradl, Smith, P. Espargaro, Bautista, Aoyama, Hayden és Redding végeztek a top 10-ben. Marquez és Pedrosa a 13-14. helyen értek célba.
 
A verseny végeredménye:

  Név Csapat Motor Idő/Különbség
1 Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 44'20.406
2 Aleix ESPARGARO NGM Forward Racing Forward Yamaha +10.295
3 Cal CRUTCHLOW Ducati Team Ducati +10.312
4 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP Honda +11.718
5 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +29.483
6 Pol ESPARGARO Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +29.686
7 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini Honda +29.763
8 Hiroshi AOYAMA Drive M7 Aspar Honda +37.841
9 Nicky HAYDEN Drive M7 Aspar Honda +42.957
10 Scott REDDING GO&FUN Honda Gresini Honda +53.937
11 Danilo PETRUCCI Octo IodaRacing Team ART +59.824
12 Alex DE ANGELIS NGM Forward Racing Forward Yamaha +1'00.718
13 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda +1'15.227
14 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda +1'24.526
15 Yonny HERNANDEZ Energy T.I. Pramac Racing Ducati +1'38.255
16 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM 1 Lap
17 Mike DI MEGLIO Avintia Racing Avintia 1 Lap
18 Broc PARKES Paul Bird Motorsport PBM 1 Lap
19 Hector BARBERA Avintia Racing Ducati 1 Lap
Nem ért célba:      
  Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 5 Laps
  Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 20 Laps
  Andrea IANNONE Pramac Racing Ducati 22 Laps
  Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing Honda 22 Laps

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: