Jegyek

Argentína, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Argentína, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.04.18. 22:50
A mai napon zajlott a MotoGP idei harmadik időmérője. A mezőnyből kiemelkedett a regnáló világbajnok, Marc Marquez. Azonban nem csak ő örülhetett nagyon, hiszen Aleix Espargaro a második helyre kvalifikálta magát a Suzukival, a Ducati pedig ismét ott volt az első sorban Andrea Iannonéval. A „hangvillások” viszont nem igazán lehetnek elégedettek.
 
Még nincs jegyed a WTCC hungaroringi futamára, de élőben szeretnél szurkolni Michelisz Norbinak és a Zengő Motorsportnak? Vásárold meg a P1race.hu jegyshopján keresztül a belépődet a május első hétvégéjén megrendezésre kerülő versenyhétvégére! A jegyárakkal és a rendeléssel kapcsolatos információk oldalunk tetején, a „Jegyek” menüsorban a „WTCC Hungaroring 2015” feliratra kattintva találhatók! (x)

Érdekes időmérő edzésnek lehettünk tanúi a szombati napon. Marc Marquez alaposan elverte a mezőnyt Termas de Rio Hondóban, mögötte viszont több érdekességet is felfedezhetünk. A visszatérő Suzuki eddigi legnagyobb sikerét érte el azzal, hogy Aleix Espargaro a második helyre hozta be motorjukat. A Yamaha viszont elég csalódott lehet, mivel legjobbjuk, Jorge Lorenzo is csak az ötödik rajthelyet szerezte meg. A Tech3 motorosa, Pol Espargaro 18. helye pedig több, mint negatív meglepetés. A „hangvillások” keserűségét csak növelheti, hogy a Ducatik ismét komoly ellenfélnek tűnnek számukra. Az ezen a hétvégén látható különös eredményeknek tehát nem vetett véget a kvalifikáció sem. A következő cikkünkből kiderül, hogyan is nézhetett ki mindez belülről.
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. rajthely, 1’37.802
„Örülök a mai napnak, mert képesek voltunk a pole-ért harcolni, végül pedig meg is szereztük azt. Jó móka volt, mert háromgumis stratégiával készültünk, ami jól működött. Fontos, hogy elölről induljunk holnap, mert elég koszos a pálya, ami megnehezíti az előzést. Meglátjuk, mi fog történni, nagyon kemény versenyre számítunk, még nagyobb melegben, mint ma. A legerősebb ellenfeleim – Jorge és Valentino – a második sorból indulnak (Rossi a harmadikból – a szerk.), szóval egy jó rajtban és erős versenyben reménykedem.”

Hiroshi Aoyama, 15. rajthely, 1’39.715
„Tegnap azzal küzdöttem, hogy összhangba kerüljek a motorral, és még ma reggel sem éreztem jól magam rajta. Aztán délután változtattunk a beállításokon, amitől magabiztosabb lettem a motoron, ami lehetővé tette, hogy jobban nyomjam. Az időmérőn újabb lépést tettünk előre a beállításokkal, és javítottunk a köridőn, de természetesen nem ebben a rajthelyben reménykedtünk. Még van min javítani, és remélem, még időben tudunk továbblépni a verseny előtt.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 2. rajthely, 1’38.316
„Remek az első sorban lenni! Megpróbáltam megszerezni a pole-t, de Marc fantasztikus kört futott. Mindenesetre a második hely kellett, hogy a legjobbak legyenek az esélyeink. Remek eredmény ez a csapatnak, beleértve a technikusaimat, mérnökeimet és a Japánban dolgozó embereket. Pezsdítő ez mindenki számára. A holnapi verseny valószínűleg nagyon nehéz lesz, amikor a hátsó gumik elkopnak, akkor különösen gondot okoz a chattering, de mivel nem használhatjuk a keményebb keverékű gumit, így meg kell próbálni egy megfelelő beállítást összerakni, és az élmenőkkel harcolni a végéig. Boldog vagyok a második hellyel, holnap igyekszem a legtöbbet kihozni belőle, és olyan közel maradni az elejéhez és annyi pontot szerezni, amennyire és amennyit lehetséges.”

Maverick Viñales, 9. rajthely, 1’39.187
„Jó eredmény a harmadik sor, mutatja, hogy napról napra, versenyről versenyre fejlődök. Még mindig nem érzem igazán jól a lágyabb keveréket, így a kvalifikáción nem tudtam a legjobb kört összerakni, de ez egyben azt is jelenti, hogy van még hova fejlődni. Lépésről lépésre haladunk, még mindig tanuljuk az ideális ívet és remélem, úgy tudunk tovább fejlődni, ahogy eddig. A verseny nehéz lesz, hiányzik még pár információ a tökéletes beállításhoz és a gumiválasztáshoz, úgyhogy éjszaka és a holnapi bemelegítésen vár még ránk munka, de összességében jól érzem magam, magabiztos vagyok.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 3. rajthely, 1’38.467
„Elégedett vagyok, mert az első sor volt az egyik célunk, amit el is értünk, de a csapatommal együtt még meg kell próbálnom megtalálni a megoldást, amivel a legtöbbet hozhatjuk ki a puha gumiból. Mindenesetre jó munkát végeztünk, a csapatom sokat segített ezen a hétvégén. Minden etapon képes voltam javulni, és megtalálni a legjobb beállítást a GP15-ömhöz, és ez rendkívül fontos. Holnap egész biztos fontos lesz a jó rajt, és meg kell próbálnom nem túlterhelni hátsó gumit, különösen azért, mert számunkra nem elérhető az extra-kemény, és remélem, hogy az egész versenyen az élbolyban harcolhatok.”

Andrea Dovizioso, 6. rajthely, 1’38.520
„Elégedett vagyok az elvégzett munkával, mert gyorsan és versenyképesen érkeztünk a negyedik szabadedzéshez, és ott még javulni is tudtunk valamennyit. A két lehetséges első abroncsot is összehasonlítottuk, ebben a melegben pedig a kemény kicsivel jobbnak bizonyult. Az időmérőn nem tudtam összerakni egy igazán jó kört, kár, hogy ilyen kicsivel csúsztam le az első sorról, de ez nem olyan nagy probléma. Véleményem szerint nagyon nehéz lesz a verseny, mert mindenkinek vigyáznia kell majd a hátsó gumijára, de gyorsak leszünk, szóval nagyon fontos lesz jól rajtolni. Csak a verseny látjuk majd meg, milyen is valójában a tempó, és mindenekelőtt azt, ki lesz a legkonzisztensebb 25 körön keresztül.” 

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 4. rajthely, 1’38.485
„Egy körömben én hibáztam, a másik kettőnél viszont lassabb versenyzők mögé kerültem. Lorenzo a kör közepén úgy döntött, hogy gyors kört akar futni, utána viszont az utolsó szektorban nagyon lassú volt és kis híján nekimentem. Háromtizedet veszítettem itt, ami a második helyembe került. A következőben Vinales volt levezető körön előttem, aztán nem volt időm visszaérni egy újabb gyors körre. Ilyen a versenyzés, holnap a negyedik helyről indulhatunk. Csalódott vagyok, megvolt a tempónk az 1:37-es körhöz, az ideális körünk könnyedén ekörül lett volna, ez némi pozitívum azért. Holnap ki kell választanunk a gumikeveréket, mert ugyan lehetséges, hogy a lágyabb keveréket választjuk, de reggel még tesztelnünk kell még a keményebb keveréket is.”

Jack Miller, 21. rajthely, 1’39.888 
„Mindkét nekifutásra a lágyabb keveréket raktuk fel a motorra, de a másodiknál problémáink adódtak és nem volt elég tapadásom. A Bridgestone most vizsgálja, meglátjuk találunk-e valamit. Elégedettek vagyunk a használt gumin nyújtott tempónkkal, ami nagyon jó, ezért különösen kár, hogy ennyire hátulról rajtolunk, de remélem jó lesz a startom, és szerintem a keményebb keveréken az élmezőnnyel tudok majd tartani.”

Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 5. rajthely, 1’38.485
„A tempónk jó volt az elején, de visszaesett, ahogy a hátsó gumi elhasználódott. Az időmérőn az első gyorsköröm nagyon jól sikerült, a másodikban azonban túl sok hibát vétettem, így nem tudtam javítani az időmön. Kár érte, mert a hibák nélkül a második helyen lehetnék. De ilyen a versenyzés: néha egyszerűen nem jön össze a tökéletes kör. Talán a keményebb hátsó abronccsal fogunk menni, az első gumit illetően azonban még döntenünk kell a holnapi futamra.”

Valentino Rossi, 8. rajthely, 1’38.890
„Nagyon bosszús vagyok az időmérő miatt, mert úgy érzem, jobban teljesíthettem volna. A stratégiánk nem volt tökéletes, forgalomba keveredtem, és így nem tudtunk javítani. Másrészt viszont a keményebb gumin jól működik a motor és jó a tempóm, és ez a legfontosabb a versenyre nézve. Néhány területen még dolgoznunk kell, hiszen van még néhány megoldásra váró problémánk, de megpróbálunk fejlődni, és a legjobbunkat nyújtani a futamon. A szokásos gumi túl lágy, ezért valószínűleg az extra-keményet fogom használni a versenyen.”

Pramac Ducati

Danilo Petrucci , 7. rajthely, 1'38.786
„Minden szombaton a Q2 a célunk, hiszen így több időnk jut dolgozni, és a Q1-ben elhasználandó gumikat is megspóroljuk. A versenytempónk talán még nem a legjobb. Ezért a holnap reggeli edzésen kipróbálunk pár alternatív megoldást a hátsó tapadás javítására és a teli tankos kanyarbemeneten. Visszatérve a jelenre: élveztem a kvalifikációt. Nagyon elégedett vagyok. Ugyan van előttem még pár versenyző, de ők mind a legjobbak közül valók, fantasztikus a harmadik sorban lenni. Remélem a versenyen is tartani tudom majd velük a lépést, noha ez nem lesz egyszerű.”

Yonny Hernandez, 13. rajthely, 1'39.405
„Különösen elégedett vagyok a mai nappal, mivel sikerült egy igazán jó kört összeraknom. Sajnos egyetlen hellyel lecsúsztam a Q2-ről, amiért kár. Holnap igazolhatom, hogy ma jogosan éreztem jónak a tempómat, és mindent beleadok, hogy a leintésnél a legjobb tízben legyek. Remélem sikerül olyan jól rajtolnom, mint Austinban, és be tudom fejezni a versenyt, értékes pontokat gyűjtve a bajnokságban.”

Monster Tech3 Yamaha

Bradley Smith, 10. rajthely, 1’39.197
„Természetesen nem volt ideális, hogy ismét szerepelnem kellett a Q1-ben, de sikerült egy nagyon jó kört futnom, amivel be is jutottam a második etapba. Sajnos csak egy szett maradt az általam favorizált keverékű első abroncsból, ezért úgy döntöttem, azt megtartom a holnapi futamra, így viszont használt gumin kellett futnom a Q2-ben. Emiatt nem tudtam úgy nyomni, ahogy szerettem volna, mindazonáltal jó munkát végeztünk, tekintve, hogy ezzel a gumival már egy teljes versenytávot mentünk előtte. Talán egy vagy két pozícióval végezhettünk volna előrébb, de a 10. hely is elfogadható, főképp azért, mert eddig ez egy elég trükkös hétvége. Mostantól még inkább a versenytempóra koncentrálunk, mivel ez lesz a döntő holnap. Elég fontos, hogy 25 körig versenyképes legyen a gép, mivel elég komoly a gumikopás, ezen sok időt lehet nyerni. Erre fogunk fókuszálni a vasárnapi bemelegítésen. A csapat nagyszerű munkát végzett, ezért köszönettel tartozom nekik, mivel úgy állították be a motort, hogy kényelmesen érzem magam rajta. Még egy kicsit dolgoznunk kell, de elkezdtünk a helyes irányba haladni. Ez kicsit talán későn következett be, de a vasárnap az, ami igazán számít.”

Pol Espargaro, 18. hely, 1’39.808
„Mondanom sem kell: egyáltalán nem vagyok boldog azzal, ahogy a mai nap alakult. Leginkább a versenytempónkra koncentráltunk, és mindkét gumikeveréket kipróbáltuk az első két edzésen, emellett rengeteg kört megtettünk az extra-kemény abroncson, és biztos vagyok benne, hogy elég jó a ritmusom. Sajnálatos volt, hogy nem tudtunk egyenes ágon bejutni a Q2-be, amely mindössze 14 ezredmásodpercen múlott. Ráadásul a gyári motorokhoz is közel voltunk, akik csak három tizeddel végeztek előttünk. Ennek ellenére is magabiztos voltam, hiszen a szezon eleje óta tudtuk, hogy ilyen helyzet előfordulhat, mivel a mezőny igencsak kiegyensúlyozott, s azok a gyártók, akik a lágyabb hátsó gumit használhatják, sokat javítottak a gépükön. Sajnos azonban a Q1 teljes katasztrófa volt. Ki kell elemeznünk, hogy mi történt pontosan, mert amikor kimentem a második gyorskörömre, arra lettem figyelmes, hogy képtelenség ezzel a motorral gyorsan menni. Hogy őszinte legyek, nem tudom, mi volt rossz, de még csak a közelébe se tudtam kerülni a hétvégén futott legjobb körömnek. Az, hogy a 18. helyről vághatunk neki a versenynek, egyáltalán nem túl jó hír, ezért rengeteg türelemre és egy alaposan kidolgozott tervre lesz szükségem, hogy hogyan nyerjek pozíciókat. Nehéz lesz, ez nyilvánvaló, de a mostani edzésig pozitív érzéseim voltak ezen a hétvégén. Most magabiztosnak kell lennem, hogy tudunk még fordítani a dolgok menetén.”
 
Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 19. rajthely, 1’39.828
„Keményen és jól dolgoztunk. Délelőtt kipróbáltunk egy olyan beállítást a vázon, ami eléggé más volt, mint a tegnapi, annak érdekében, hogy javuljon a teljesítmény a kanyarokban, ez pedig sikerült is kicsit. A negyedik szabadedzésen a kemény első gumit teszteltük, hogy meglássuk, opció lehet-e a versenyre, de nem éreztem magabiztosnak magamat vele, szóval a közepeset használjuk majd holnap. Az időmérőn csak olyan precíz próbáltam lenni, amennyire csak tudok. Kár, hogy a két jó körömben benne hagytam néhány tizedet, de így is jó ez a nap. Életbevágóan fontos lesz holnap odafigyelni a gumikra, különösen az első körökben.”

Marco Melandri, 24. rajthely, 1’40.403
„Azt hittem, többet javulhatok tegnaphoz képest, különösen az időmérőn. Több hátsó tapadást kell találnunk a jobb stabilitás érdekében, azért, hogy jobban tudjuk venni a kanyarokat. Ez alapvető feltétele annak, hogy igazán képes legyek nyomni.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: