Jegyek

Bári Gergő: „A célunk, hogy idővel mi legyünk a legjobb...

Interjú
Bári Gergő: „A célunk, hogy idővel mi legyünk a legjobb hondások”
2013.04.29. 16:27
A slovakiaringi WTCC hétvége után a Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert mellett versenymérnökével, Bári Gergellyel is lehetőségünk nyílt röviden elbeszélgetni. Lényegében mindketten ugyanazt a célt öntötték szavakba, csak más-más szemszögből.
 
Amíg Michelisz Norbi versenyzőként mindenkinél gyorsabb akar lenni a pályán, tehát a győzelemre hajt, addig Bári Gergő számára versenymérnökként elsősorban az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy azonos alapanyagból ő és Norbi tudják kihozni a legtöbbet márkatársaik közül. Magyarán, hogy idővel ők legyenek a legjobb hondások, a két gyári menőt, Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirót is felülmúlva. Bízzunk benne, hogy nem is olyan sokára valóra tudják váltani közös céljukat, kitalálnak valami olyat, amire még a gyári Honda mérnökei sem gondolnak, Norbi pedig mindenki mást is maga mögé utasít a versenypályán.

P1race.hu: - Először is gratulálok Norbi első hondás dobogójához, amiben nyilván Neked és az egész csapatnak is elévülhetetlen érdemeitek vannak. Azt már beszéltük Monzában is, hogy egy hatalmas kihívás Neked is mérnökként kiismerni ezt az új autót, de úgy nézem, egészen jól boldogultok a feladattal… Elégedett vagy az eddigi fejlődésetekkel?
Bári Gergely: - Nyilván mindent lehet a jó és rossz oldalról is nézni. Alapvetően annak nagyon örülök én is, hogy a kezdeti két versenyhétvége nehézségei után most végre szinte végigment az autó. Igaz, az utolsó körben pont előjött egy technikai hiba, de a korábbiakhoz képest mindenképp egy viszonylag problémamentes hétvégét zárunk. Ugyancsak pozitívumként említhetem a tempót, hiszen látszik, hogy ha nincsen semmilyen problémánk, akkor mi is ott tudunk lenni az élmezőnyben, a gyári autókkal egy szinten. A negatív oldal lehet, hogy a mi célunk az, hogy gyorsabbak legyünk még náluk is, és ez a jelenlegi eredmények alapján, még nem egyértelműen látszik. Dolgozunk érte, hajtunk érte, de úgy gondolom, hogy ez még várat magára: hogy egyértelműen mi legyünk a legjobb hondások, ugyanúgy, ahogy egy idő után mi voltunk a legjobb BMW-sek is.

- Látod a lehetőséget, hogy hol és miben lehetne még fejlődni? Vannak konkrét ötletek a fejedben, amiket a közeljövőben mindenképp ki akartok még próbálni az autón?
- Igen, természetesen sok ötlet van még a tarsolyunkban, hiszen még nagyon keveset próbálkoztunk csak a beállításokkal. Jó lenne minél többet tesztelni az autóval. Talán lesz is erre lehetőségünk a közeljövőben, de tesztből sosem elég, mindig több és több kell belőle! Tesztek, azaz kockázat nélküli próbálgatási lehetőségek nélkül a probléma ugyanaz, ami ugye a BMW-nél is volt, hogy egyszerűen hiába vannak ötleteink, amiket ki kellene próbálni és amiktől lehet, hogy jobb lenne az autó, egy versenyhétvége alatt nincs lehetőségünk bizonyos dolgokat kipróbálni, és nagy kockázatot vállalni.
 
- A Hungaroringre megvan a nyerő ötlet?
- Még nincs, de meglesz! (nevet) Most szépen leülünk majd és közösen kielemezzük a mostaniakat, hogy mi történt, hogy történt, aztán kitaláljuk, hogy milyen irányba induljunk el a Hungaroringen. Ötletek persze mindig vannak mindenkinek a fejében, de hát ki kell választani közülük a legésszerűbbeket és a legjobbakat. Úgy érzem, alapvetően rátaláltunk egy jó irányra, úgyhogy ezt szeretnénk tovább folytatni.  
 
- Köszönöm szépen, és sok sikert Nektek a Hungaroringen!
- Köszönjük.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: