Jegyek

Brno, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Brno, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.08.16. 17:52
Véget ért a csehországi versenyhétvége második napja. Ezen a napon három edzést tartottak a királykategóriában: a harmadik- és negyedik szabadedzést, valamint az időmérőt. A lista ismét igen szoros volt mindegyik edzésen, így igen jó verseny kerekedhet a vasárnapi futamon.
 
Véget ért a MotoGP idei 11. versenyhétvégéjének második felvonása a csehországi Brnóban. Ismét egy eseménydús napot zárt a királykategória, a ma rendezett szabadedzéseken és időmérőn igen közel végeztek egymáshoz a legjobbak. Bár az nem okozott túl nagy meglepetést, hogy ismét Marc Marquez indulhat a legjobb helyről vasárnap, az viszont már sokkal izgalmasabb, hogy két Ducati fért be mellé az első sorba. A gyári yamahások valószínűleg jobb rajthelyben reménykedtek, de esetükben néhány ezred döntött a pozíciókról. Következő cikkünkben a főszereplők gondolatai találhatók a mai napról.
 
Repsol Honda
 

Marc Marquez, 1. hely, 1’55.585
„Örülök a mai pole pozíciónak. Iannone mögöttem volt, szóval az egyetlen megoldás az volt, ha nyomom, mert össze akartam hozni egy jó kört. Ami a holnapi versenyt illeti, megvan a pole, de a legkeményebb ellenfelek a második sorból rajtolnak, különösen Dani. Meglátjuk, Valentino milyen állapotban lesz, és remélhetőleg jól tud majd menni, mert ő is erős volt ezen a hétvégén, és remélem, Jorge is harcban lehet. Jó a versenytempóm, de a Danié és a Valentinóé is. Az egyetlen kérdőjel Jorge, mert a harmadik szabadedzésen nagyon erős volt, de a negyediken talán más beállítást próbált, és nem volt olyan erős. Az első dolog az időjárás lesz holnap, aztán meglátjuk (a rekordot jelentő győzelmet illetően). Kemény küzdelmet várok az elejétől a végső győzelemig. Minden szoros. Nyolc versenyző van három tizeden belül.”

Dani Pedrosa, 5. hely, 1’55.812
„A mai nap pozitív volt, mivel nem esett, és képesek voltunk kipróbálni szárazon a gumikat. Már teljesen világos, milyen irányban megyünk majd a holnapi versenyen. Káro, hogy nem tudtunk a kvalifikáción egy első soros helyet szerezni, de nehéz volt, mert az idők extrém módon szorosak. Remélem, holnap jól rajtolok majd és jó versenyem lesz.”

Ducati Team
 

Andrea Dovizioso, 2. hely, 1’55.714
„Nagyon elégedett vagyok ezzel a hétvégével, mert rögtön az első pénteki edzésektől fogva jók voltunk. Sokat dolgoztunk a közepes abroncsokkal, amelyet szerintem majdnem mindenki használni fog a holnapi versenyen, ráadásul versenyképesek vagyunk és jóval közelebb kerültünk a legjobbakhoz. Ez a második hely sokkal többet ér, mint az indianapolisi, mert ezt egyedül futottam. Nagyon jól dolgoztunk, jól éreztem magam a GP14-en, s mindennél fontosabb volt, hogy csökkentettük a lemaradásunkat az élmenőkhöz képest. A kvalifikációm rendben volt, s az időm is minden várakozást felülmúlt! Holnap nyilván fontos lesz, hogy jól rajtoljunk, de biztos vagyok benne, hogy jó versenyt futhatok.”

Cal Crutchlow, 11. hely, 1’56.129
„Meglehetősen elégedett vagyok a mai nappal. Tudom, hogy nem a legjobb a pozícióm, de a köridő elfogadható ahhoz képest, ahol a hétvégén voltunk: fél másodperccel elmaradni a pole pozíciós körtől nem annyira rossz! Az időmérőn problémám akadt az első gumimmal, s emiatt fél körig a második szetten sem volt önbizalmam. Ennek ellenére másfél másodpercet javultam egyetlen kör alatt, s talán még gyorsabb is lehettem volna, ugyanakkor elég magabiztos vagyok a holnapi futamot illetően.”

Pramac Racing
 

Andrea Iannone, 3. hely, 1’55.726
„Örülök, mert jól alakult számunkra az időmérő. Ma befejeztük azt, amit tegnap nem sikerült megcsinálnunk, hiszen nehézségekkel küszködtünk, de ma délelőtt egyre jobb és jobb lettem. Sikerült olyan megoldásokat találnunk, amelyek segítettek rajtunk. Sajnálom, hogy a második körömben túl szélesen fordultam a 13-as kanyarban, de már az első próbálkozásom is nagyszerű volt. Holnap remélem, hogy a legjobb hat között zárhatjuk a versenyt.”

Monster Yamaha Tech3
 

Bradle Smith, 4. hely, 1’55.730
„Nagyon elégedett vagyok a kvalifikációs eredménnyel, mivel tökéletes utat ad egy holnapi jó eredményhez. Ez az első alkalom a szezon kezdete óta, hogy visszatértünk arra teljesítményszintre, ahol Katarban voltunk, és ma képes voltam egy jó rajtpozíciót szerezni. A csapat remek munkát végzett, és meg kell köszönjem a szerelőimnek és Guy Coulonnak a briliáns technikai tudásukat és tanácsaikat. Teljesen őszintén, egy kicsit aggódtam, mivel úgy nézett ki tegnap, hogy szenvedtünk, de szuper ismét gyorsnak lenni és ennek tetejébe második sorban lenni a kvalifikáción. Továbbá nagyon örülök, hogy úgy döntöttem, a közepeset használom a Q2-ben, ami a tökéletes választás volt. Nagyon biztos vagyok benne, hogy jól rajtolhatok majd és aztán az élen maradhatok a vezető versenyzőkkel, szóval nagyon várom a holnapi versenyt.”

Pol Espargaro, 9. hely, 1’55.899
„Kissé csalódott vagyok, hogy 9-nek kvalifikáltam magam, miután jó helyeken voltam egész hétvégén eddig. Beleértve a 4. helyet a negyedik szabadedzésen, szóval kicsit többen reménykedtem a kvalifikáció végén. Ma az összes idő nagyon szoros volt, és nem volt túl nagy az első sorhoz összességében, de nagy a verseny, mivel ez a MotoGP. Őszintén, még mindig híján vagyok egy kis kvalifikációs tapasztalatnak, mert ebben a kategóriában azonnal teljesítened kell a gyors körödet, amíg a Moto2-ben több idő volt és felépítetted magad a támadásra. A mai időmérős eredmény egy kicsit trükkös szituációba hozott minket, és a rajt életbevágó lesz, hogy jó eredményt szerezzek itt. A gumik szempontjából kipróbáltam mindkét keveréket ma, és mindegyiken magabiztosnak éreztem magam, habár a holnap reggeli időjárás elbírálása után fogjuk eldönteni, melyikkel versenyzünk. Nem jósolnék könnyű versenyt holnapra, de még mindig biztos vagyok benne, hogy jó munkát végezhetünk, mivel maga a versenytempóm nagyon ígéretes, és a célom itt Brnóban is a top 5.”
 
Movistar Yamaha MotoGP
 

Jorge Lorenzo, 6. hely, 1’55.815
„A köridők nem rosszak. Volt néhány igen gyors köröm, még használt gumikon is. Néha napján, ha nem tudsz egy kicsit gyorsabban menni, az nagy különbséget jelent. Rosszabb is lehetett volna, mert a hetedik, nyolcadik és kilencedik helyen lévő versenyzők is nagyon közel vannak a köridőmhöz. Amikor felraktuk a puha gumit előre, az sokkal több magabiztosságot adott. sajnos nem lesz lehetséges ezt a gumit használni a holnapi versenyen, szóval dolgoznunk kell a motoron, hogy több önbizalmat adjon a kemény első gumin. Motort cseréltem az időmérő alatt, mert egy speciális féket raktunk az elsőszámú motorra, és a fékezés jó volt, de sok időt veszítettünk a sebességen és a kigyorsításon, különösen az utolsó kanyarban. A normál motorra koncentráltunk az utolsó próbálkozásnál, és az jobb volt.”

Valentino Rossi, 7. hely, 1’55.821
„Nagyon nyomtam és gyors volt a tempóm, de sajnos kicsit kisodródtam a 11-es kanyar bejáratánál, keményen fékeztem, hogy megpróbáljak bemenni a kanyarba azért, de elvesztettem az elejét és megsérült a kisujjam. Nagyon fontos holnapra, hogy nincs törés. Úgy néz ki, nem lesz semmi probléma. Nem tört el az ujjam, csak kicsit megsérült. Úgy vélem, és remélem, hogy nem okoz majd gondot a versenyen. A puha első gumi használata nem opció számomra holnapra. Szerintem jobb elől a keményet használni.” 

LCR Honda
 

Stefan Bradl, 8. hely, 1’55.871
„Ma voltaképpen rengeteget tanultunk a Q1 során, ugyanis rájöttünk, mi alakult rosszul délelőtt, amikor csak a 11. helyen végeztünk. Rossz irányba mentünk el a motor beállításait illetően, s néhány alkatrész miatt sok időt veszítettünk fékezéskor, szóval nem tudtam tökéletes gyorskört futni. De délután végül visszatértünk a megszokott beállításokhoz, így fejlődtünk a Q1 és Q2 során is. Tudom, hogy az, hogy az első szakaszban is részt kellett vennünk, mindenkit idegessé tett, de nagyon jó munkát végeztünk. Két tizeddel maradtunk le a pole-ról, szóval kemény verseny lesz holnap, de a legfontosabb dolog, hogy a végéig életben tartsuk a hátsó gumit.”

NGM Forward Racing
 

Aleix Espargaro, 10. hely, 1’56.090
„Javítottunk a gép beállításának szempontjából, és ez fontos, figyelembe véve, hogy sokat küzdöttünk a szabadedzéseken a elejével. Csak öt tizedre vagyunk a pole-tól, kevesebb, mint négy tizedre az első sortól, de a 10. helyen vagyunk, és ez sokkal komplikáltabbá teszi majd a versenyt. Ez egy gyors pálya és egy kicsit szenvedünk. Tovább dolgozunk a bemelegítésen, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást a versenyre, mivel jó eredményre van szükségünk, hogy visszaszerezzük a pontokat, amiket Indy-ben elvesztettünk.”

GO&FUN Gresini Honda
 

Alvaro Bautista, 14. hely, 1’57.428
„Ma elestem a negyedik szabadedzésen épp a Q1 előtt, ahogy elkezdtem fékezni, azonnal elvesztettem az elejét. Nem tudom, volt-e valami furcsa a pálya felszínén, de láttam, hogy előttem Rossi ugyanígy esett el. Szerencsére nem szereztem komoly sérüléseket. Az esés előtt egy másik vázgeometriát próbáltunk ki az első motoromon, ami segített, hogy több tapadásom legyen, de az esés után a második motorral kellett megcsinálnom a Q1-et, a régi beállításokkal, szóval nem tudtam sokat javítani a köridőmön. Nem volt jó az időmérő, de az új beállítással egy kicsit versenyképesebbek voltunk a negyedik szabadedzésen, szóval magabiztos vagyok a holnapi versennyel kapcsolatban, megpróbálunk jól rajtolni, aztán megtartani a tempónkat, ami nem olyan rossz.”

Scott Redding, 15. hely, 1’57.557
„A mai nap nehéz volt, mert nincs jó érzésem a motorral kapcsolatban: küzdök a szélső tapadással, és a hátsó résszel is, szóval elég nehéz volt jól kényelemben érezni magam. A negyedik szabadedzésen el is estem, ezért nem jó érzésekkel mentem az időmérőre, még mindig nem végeztünk rossz munkát mindenesetre, de konzisztensebbnek kell lennem a holnapi versenyen. Találnunk kell valamit, ami több érzetet adhat féktávon és a kanyarbemeneten, és több tapadást is kell találnunk.”

 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: