Jegyek

Donington, 1. Futam: Sykes alapos munkát végzett és nyert,...

Superbike
Donington, 1. Futam: Sykes alapos munkát végzett és nyert, Haslam nem állt rajthoz
2013.05.26. 13:47
Tom Sykes számára már csak a második futamon elért győzelem hiányzik a tökéletes versenyhétvégéhez és a mesterhármashoz. Végig kontrollálta a huszonhárom körös versenyt, még csak a feltételezését sem engedte meg az ellenfelei számára, hogy azok komoly szándékkal megtámadják.
 
Az első sorból Tom Sykes, Slyvain Guintoli és Eugene Laverty vághatott neki a huszonhárom körös versenytávnak. Amint felálltak a pilóták a rajtrácsra, egyből kitűnt Leon Haslam hiánya, aki a bemelegítő edzésen kilenc kört tett meg, de úgy döntött, hogy a lábsérülése miatt még mindig nem áll rajthoz. Mondhatni mindannyian kritikán aluli rajtot vettek, ami így kett izgalmas, sőt a második sorból rajtoló Jonathan Rea is bele tudott szólni az azonnal éles küzdelmekbe. Végül némi csiki-csukizás után Sykes került az élre, mögötte Rea következett. A hondás az első kör végén még megpróbált beszúrni, mert tudta, hogy jó ideig csak ez lesz az egyetlen esélye Sykesot hátráltatni, de nem sikerült a manőver, a kawasakis pedig így szép lassan elnyúlhatott a mezőnytől. A harmadik helyért négyen csatáztak: Guintoli, Laverty, Marco Melandri és Chaz Davies. Az Apriliák és a BMW-k kvartettje egy vonatban haladt, mindaddig, amíg Davies le nem szakadt, a brit egészen az üldözőbolyig csúszott hátra, miközben a brit szurkolók elvesztették még egy reményüket, Leon Camier bukás miatt kiesett.
Az ötödik körre jöttek ki a kawasaki problémái, Skyes az élen szépen lassan elvesztette azt az előnyét, amit az első két körben rakott össze. Felért rá Jonathan Rea, ő pedig húzta magával Guintolit. A negyedik helyért tőlük majd egy másodperccel lemaradva Marco Melandri és Eugene Laverty vívtak, az olasz a hetedik körben gyűrte le az apriliást, aki ezt követően nem tudta tartani a tempót, erőltetnie kellett az üldözést. Ez a szituáció gyakran szül hibát, és ez most is így alakult, Laverty a kilences-tizes kanyar kombinációja alkotta sikánt szúrta el, túl rövidet akart fékezni, de a kavicságyban kötött ki. Gyorsan átvágott rajta, de a gumijai így is megkapták a magukét, és még egy pozíciót is veszített Daviesszel szemben.

A kilencedik körre Rea teljesen felért Sykesra, mögötte egy másodperccel érkezett Guintoli, a következő körben pedig Sykes jutott lélegzetvételhez. Ők hárman az élen igazi húzd meg – ereszd meg játékot űztek egymással, míg Melandri teljesen egyedül haladt a negyedik helyen. A leglátványosabb csata az ötödik helyért folyt, ahol Eugene Laverty, Chaz Davies, Davide Giugliano és Loris Baz férfiak módjára püfölték egymást.
Jonathan Rea Hondája féltávnál jól láthatóan elfogyott, Guintoli lőtávolon belülre került. A francia olyan közel járt már Rea-hez, hogy feltartotta, így pedig Marco Melandri megkapta az esélyt a felzárkózásra. Amint összejöttek a srácok, nem sokáig nézegették egymást, kíméletlenül egymásnak estek, a harcban pedig Rea Hondája nagyon hamar elesett. Maradt Guintoli és Melandri, mind a kettejüknek óriási szüksége volt a második helyezést érő húsz pontra. Guintoli vezeti a bajnokságot, Melandri pedig végre felzárkózni a pontvadászatban.

Hat körrel a leintés előtt Guintolival történt valami, hirtelen veszíteni kezdett a tempójából, Melandri pedig könnyedén elment mellette a célegyenesre fordítóban. Guintoli fél körön belül már a szintén lassú Rea orra előtt haladt, de közöttük már nem alakult ki harc. Annál több kemény jelenetet szült a hatodik és a hetedik pozícióban haladó Giguliano és Laverty küzdelme. Nem egyszer össze is értek, egymást nem kímélve hajtották az apriliáikat.
Amíg a hátsóbb szekciókban vérre menő villongások voltak, addig Tom Sykes szépen, csendben, a maga tökéletes versenyét megfutva behozta a kawasakit az élen. A második helyezett Marco Melandri lett, a dobogó legalsó fokára Guintoli állhatott fel. Mögöttük Rea, Baz, Giugliano, Laverty, Davies, Cluzel és Fabrizio végzett a legjobb tíz között. Őket követték csak a ducatik, Ayrton Badovini, Carlos Checa, Niccolo Canepa és Max Neukirchner házi csatát vívva motorzták végig a versenyt.

Az első futam végeredménye:

1.  Tom Sykes  (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R  34'10.881
2.  Marco Melandri  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  34'13.260
3.  Sylvain Guintoli  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  34'14.689
4.  Jonathan Rea  (Pata Honda World Superbike)  Honda CBR1000RR  34'17.641
5.  Loris Baz  (Kawasaki Racing Team)  Kawasaki ZX-10R  34'24.530
6.  Davide Giugliano  (Althea Racing)  Aprilia RSV4 Factory  34'26.432
7.  Eugene Laverty  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  34'28.334
8.  Chaz Davies  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  34'30.019
9.  Jules Cluzel  (Fixi Crescent Suzuki)  Suzuki GSX-R1000  34'38.619
10.  Michel Fabrizio  (Red Devils Roma)  Aprilia RSV4 Factory  34'41.698
11.  Ayrton Badovini  (Team Ducati Alstare)  Ducati 1199 Panigale R  34'42.492
12.  Carlos Checa  (Team Ducati Alstare)  Ducati 1199 Panigale R  34'42.697
13.  Niccolò Canepa  (Team Ducati Alstare)  Ducati 1199 Panigale R  34'42.811
14.  Max Neukirchner  (MR-Racing)  Ducati 1199 Panigale R  34'53.906
15.  Vittorio Iannuzzo  (Grillini Dentalmatic SBK)  BMW S1000 RR  35'40.992
  Federico Sandi  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R   
  Alexander Lundh  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R   
  Leon Camier  (Fixi Crescent Suzuki)  Suzuki GSX-R1000   
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: