Jegyek

Donington – verseny utáni statisztikák

Superbike
Donington – verseny utáni statisztikák
2013.05.29. 14:31
Túl vagyunk a Superbike Világbajnokság ötödik versenyhétvégéjén is, és újabb tények illetve számok kerültek be a sorozat statisztikái közé. Ezek jó része kiről is szólna másról, mint Tom Sykesról, aki a Kawasakijával az egész hétvégét uralva húzott be mindent, amit csak lehet.
 
Sykes dominanciája

Tom Sykes a világbajnoki karriere első tökéletes hétvégéjét futotta, ráadásul mindezt hazai pályán, a saját szurkolói előtt tette le az asztalra. Donington örökre belopta magát a zöldek versenyzőjének szívébe.
 
A karrierének tizenötödik pole pozícióját szerezte, ezzel pedig beérte Colin Edwardsot, így mind a ketten az örökranglista hatodik helyén állnak.
Sorozatban ez volt a negyedik pole-ja, csak Phillip Islanden kapott ki a Superpole-on. Az aktív versenyzők közül senki sincs, aki képes lett volna erre az impresszív teljesítményre. Összesen nyolc győzelemmel rendelkezik a brit versenyző, ezzel pedig utolérte a kétszeres világbajnok Fred Merkelt és Anthony Gobertet, ők hárman minden idők huszonötödik legsikeresebb versenyzői. Sykesról még azt érdemes kiemelnünk, hogy csak idén hétszer ünnepelt a dobogón, tavaly ez a mutatója az év végén tizenháromnál állt meg.

Tom nyolc megnyert futamából hat, rajt-cél győzelem volt. Ezt a statisztikai mutatót 1998 óta tartják számon, ilyen módon nála csak négyen diadalmaskodtak többször: Troy Corser (10), Troy Bayliss (9), Ben Spies (8) és Colin Edwards (8).

Bajban a Ducati

A bolognaiak az idei a legrosszabb szezonkezdetük: a huszonöt bajnoki szezonban, amiben részt vettek 2013 előtt, minimum az első kilenc versenyükön begyűjtöttek legalább egy futamgyőzelmet.

Donington, vagyis az idei szezon kilencedik illetve tizedik futama után a Ducati még csak a dobogóra se ért fel.
A Ducati jelenlegi nyeretlenségi sorozatánál csak egyszer maradtak hosszabb ideig diadal nélkül: akkor az 1988-as szezonból egészen az 1989-es évadba átnyúlva maradtak igazi siker nélkül. A ’88-as zeltwegi második futam, és a 1989-ben megrendezett mosporti második verseny között tizenhat viadal telt el ducatis győzelem nélkül.

Egyéb információk

A Kawasakinak ez volt az első duplázása a 2000-es sugói futamok óta, akkor Hitoyasu Izutsu szabadkártyásként jutott fel a csúcsra. Ahhoz, hogy újabb, Japánon kívüli Kawa-duplát találjunk, egészen 1996-ig kell visszamennünk, amikor is Anthony Gobert Phillip Islanden nyerte meg mind a két versenyt.
A történelme során az Aprilia most először ért fel tíz versenyen is a dobogóra: ebben a szezonban még nem volt olyan ceremónia, ahová nem hívták fel volna legalább az egyiküket. Ezen a téren az abszolút rekordot a Ducati tartja, egészen elképesztő módon 2002 (Sugo) és 2005 (Losail) között hatvanhét versenyen át ünnepelhettek a top3 emelvényén.

Doningtonban az első futamon Jonathan Rea futotta a leggyorsabb kört, a Honda tempója utoljára 2010-ben a nürburgringi második versenyen volt ennyire ütőképes. 2009 óta Jonathan volt az egyedüli, aki a Hondával a leggyorsabb tudott lenni a versenyen, összesen nyolcszor húzta be a leggyorsabb kört.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: