Jegyek

Eugene Laverty: „Jó lenne az Open kategória élén küzdeni”

MotoGP
Eugene Laverty: „Jó lenne az Open kategória élén küzdeni”
2014.12.21. 11:15
Eugene Laverty hosszú utat tett meg a MotoGP-ig, ahol jövőre mutatkozhat be a DRIVE M7 Aspar Team tagjaként egy Honda RC213V-RS-en. Az ír motoros szerint ez az a lehetőség, amire már oly’ régóta várt. A debütálásról, a csapatról és a motorról is nagyon pozitívan nyilatkozott.
 
Lepd meg magad vagy a párod eredeti MotoGP-s és Valentino Rossi-s termékekkel! Gyere és válogass kiváló minőségű raktárkészletünkből! Nálunk mindent megtalálsz: kulcstartók, matricák, ruházati termékek és kiegészítők, kedvező áron! (x)

Hosszú kihagyás után Eugene Laverty ismét bekerült a gyorsaságimotoros-világbajnokság vérkeringésébe. 2007-ben és 2008-ban még a 250-es kategóriában tette próbára magát, azonban nem nyúlt túl hosszúra ez a mérsékelten sikeres időszak (13. hely volt a legjobb számára). Ezt követően a Supersportban és a Superbike-ban próbálkozott. Ezekben a sorozatokban már sokkal eredményesebb volt. A Supersportban kétszer, a Superbike-ban pedig egyszer tudott a legjobb háromban végezni, minden esetben a második lett. Igaz, idén nem tudott a legjobbak csatájába beleszólni, de a Suzukival ez aligha lett volna kivitelezhető. Ennek ellenére a szezonnyitó viadalon bebizonyította, hogy a gyengébb technikával is képes a győzelemre. Teljesítménye az Aspar Teamet is meggyőzte, 2015-ben így már náluk húzza a gázt. A MotoGP.com erről faggatta az ír versenyzőt.
 
- Először is, mi a legfőbb különbség egy Superbike és egy MotoGP-motor között?
- Leginkább a gumik azok. A Pirelli és a Bridgestone teljesen más. Vannak más dolgok is, például a Honda kisebb és könnyebb, könnyű mozogni rajta. A Superbike-ban nem megszokott, hogy a könyöködet húzod az aszfalton.
 
- Mi vezetett téged ahhoz, hogy leigazolj a DRIVE M7 Aspar Teamhez?
- Valójában két dolog. Először is, soha nem akartam a MotoGP-be jönni addig, amíg nem voltam biztos benne, hogy jó motoron lehetek egy versenyképes csapatban. Másodszor, az előző szezon alatt meggyőződtem róla, hogy a Honda egy sokkal jobb Open motort készít 2015-re. Amint megtudtam, hogy a DRIVE M7 Aspar Team Hondával folytathatja, abszolút prioritást élvezett számomra, hogy hozzájuk igazoljak. Ez egy top csapat, amit bebizonyítottak az évek alatt, a motorral pedig nagyot lépnek előre az előző szezonhoz képest, szóval nem sokat kellett ezen gondolkodnom. A DRIVE M7 Aspar Team megadta számomra azt a lehetőséget, amire régóta vártam.

- Hogy megy az új csapatodhoz való alkalmazkodás?
- Fantasztikus volt az első teszt, bár veszítettünk némi időt az eső miatt. A régi Open Hondával mentem, de ez nem volt fontos. Arra figyeltünk, hogy elkezdjük kialakítani a jó érzést, hogy megismerjem a csapatot és vice versa. Hihetetlen fogadtatásban volt részem, amitől otthon éreztem magam. Sikeres teszt volt számunkra.
 
- Olyan volt a DRIVE M7 Aspar Teamhez igazolni, mint ahogyan azt elképzelted?
- Igen, abszolút. Néhány alkalommal beszéltem a M7 Aspar Teammel, valójában már az előző évtől. Először akkor kerültünk kapcsolatba, mikor a csapat még Apriliával ment. Kapcsolatban voltam Jorgéval (Aspar Martinez) és Ginóval (Borsoi) egy darabig. Profi csapatnak találtam őket, akik hajlandóak megszabadítani minden nyomástól, és akik miatt kellemesen éreztem magam már az elejétől. A motor elektronikai csomagja elég alap a Superbike-hoz képest. Olyan rendszer, ami korlátozza az elvégezhető változtatások számát, szóval meg kell tanulnunk, hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet. Minden más fantasztikus a Hondán.
 
- Mi a helyzet az új csapattársaddal? Milyen módon tud neked segíteni?
- Ismerem Nicky-t abból az időből, mikor a 250-ben mentem, hét éve. Mindig barátságos és kedves volt velem. Ő olyan egyéniség, aki nagyon koncentrált, keményen dolgozik, ugyanakkor elragadó és eredeti. Mindketten motorversenyzők családjából jövünk és versengő környezetben nőttünk fel, szóval úgy tippelek, hogy hasonlóak vagyunk ilyen téren. Leginkább egyértelműen az adatok megosztásával tud nekem segíteni. Nicky régóta MotoGP-versenyző, szóval biztos vagyok benne, hogy sokat tanulhatok tőle.

- Mi volt az első benyomásod a Hondával kapcsolatban?
- Azután, hogy először mentem a Hondával, azt mondhattam, hogy igazi versenyprototípus. Nagyon tetszett az üléspozíció, a mérete és a tömege tökéletes a számomra. Nagyon jól illek a motorra.
 
- Mit gondolsz, mik az erősségei?
- A pálya széléről nézve azt láttam, hogy jó kigyorsításon a kanyarkimenetnél. Amint rápattantam, kényelmesnek bizonyult, de túl korai még az erősségeit ecsetelnem. Az első benyomásom az, hogy tetszik, ahogyan be lehet vele menni a kanyarba, megállítani a motort, aztán felvenni és gyorsan kijönni a belőle. Mondhatni, elég könnyű a kanyarokat támadni a Hondával.
 
- Olyan a MotoGP paddock, mint amilyenre emlékszel 2007-ből és 2008-ból?
- Folyamatosan kapcsolatban voltam a MotoGP paddockkal, mióta elmentem, sok az ismerős arc. Olyan, mintha tegnap lett volna, de valójában már hét éve, hogy utoljára itt voltam a 250-ben. Kedves számomra visszatérni és a királykategóriában lenni, egy top csapattal, szerencsésnek tartom magam.

- Honda, Suzuki, Yamaha, Aprilia… Mindennel mentél már, bizonyára nagyon jól alkalmazkodsz.
- Igen, úgy vélem, az alkalmazkodási képességem az egyik erősségem. A karrierem során sok motorral mentem. Most, vagy korábban talán hallottál már olyat egy versenyzőtől, hogy ez, vagy az a motor megy a stílusához, de az az igazság, hogy én igazítom hozzá a stílusom a motorhoz. Ilyen sok motorral menni azt jelenti, hogy soha nem voltak bizonyos szokásaim, és soha nem hagytam abba a tanulást.
 
- Új motor, új csapattárs, új kihívások 2015-re. Mik a céljaid?
- Nos, mindenekelőtt jó lenne az Open kategória élén küzdeni, és bizonyos pályákon a gyári versenyzőkkel akarok küzdeni. Az időmérő jó lehet számunkra a puha gumi miatt, szóval remélhetőleg előnyt kovácsolhatunk ebből.
 
- Mit tervezel a téli szünetre?
- Főképp edzést. Szeretek supermotózni, szóval annyit fogok supermotózni, amennyit csak tudok a malajziai szezonkezdet előtt. Két hete Walesben voltam a bátyám esküvőjén, ami egy hatalmas családi esemény volt. Karácsonykor lehetőségem lesz visszamenni Írországba és némi időt tölteni a családommal, mert nehéz őket meglátogatni, miután elkezdődött a szezon.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: