Jegyek

Futamelőzetes – Le Mans

MotoGP
Futamelőzetes – Le Mans
2014.05.12. 11:22
Ezen a hétvégén sem marad a nagyérdemű száguldó kétkerekűek nélkül. Május 16-18. között kerül megrendezésre a MotoGP 2014-es kiírásának ötödik fordulója. A helyszín nem más, mint az évtizedek óta a világ motorsportjában jelentős szerepet betöltő Le Mans.
 
 A MotoGP az Ettore Bugatti után elnevezett pályát használja, amit 1965-ben építettek a már meglévő, 24 órás versenyeknek helyt adó 13 kilométeres pályán belülre. A MotoGP a kései hatvanas évektől egészen Alberto Puig 1995-ös súlyos balesetéig minden évben ellátogatott a helyszínre. Ezt követően túl veszélyesnek tartották a pályát. 2000-ben tért vissza a mezőny, miután a biztonsági feltételek már adottak voltak egy verseny megrendezéséhez. Azóta minden évben helyet kap a francia aszfaltcsík a MotoGP naptárában.
 
Maga a pálya 4185 méter hosszú, mindössze négy bal kanyar mellett kilenc jobb kanyar található rajta, az aszimmetrikus abroncsok tehát itt is indokoltak, más kérdés, hogy idén ebből már voltak gondjaik a versenyzőknek. A pálya leghosszabb egyenese 674 méter. Érdekesség, hogy mind a pályarekordot, mind a leggyorsabb versenyben teljesített kört Dani Pedrosa tudhatja magáénak, előbbit még 2008-ban érte el, utóbbit 2011-ben. Le Mans-ban mindig kulcsfontosságú kérdés az időjárás, soha nem lehet tudni, leszakad-e az ég, és ha igen, akkor mikor. Ebből adódóan már több olyan versenyt is láthattunk, ahol borult a papírforma, például 2007-ben, amikor az esős futamot Chris Vermeulen nyerte Suzukival, Valentino Rossi is itt volt a legeredményesebb a kurdarcokkal tűzdelt ducatis évei alatt, de legélénkebben talán a tavalyi kaotikus verseny emléke él mindenkiben, amit Pedrosa nyert Crutchlow és Marquez előtt, aki egyébiránt már a rajtnál majdnem elesett.
 
Idén egyértelműen őt kell legyőzni...

Az idei év azonban teljesen más. A legnagyobb kérdés most nem az, hogy ki fogja megnyerni a Francia Nagydíjat. A legnagyobb kérdés az, hogy lesz-e valaki, aki meg tudja állítani a 21 éves zsenit, aki az eddigi négy kvalifikációból négyet nyert, s rendre hozta a futamgyőzelmeket is mellé. Marquez dominanciája kezd nyomasztó lenni, de talán ez lehet az a pálya, ahol valaki más diadalmaskodik majd. A csapattárs, Dani Pedrosának nagyon fekszik ez a pálya, nem véletlen a már említett tavalyi futamgyőzelem, vagy a körrekordok. Plusz nála ott van még az a faktor, ami minden csapattársban ott van, a legfőbb ellenfél mindig az, aki ugyanolyan motoron ül, ez adhat még egy kis extra lökést számára. Rajta kívül két ember lehet még igazán esélyes a győzelemre, a gyári Yamaha kettőse, Lorenzo és Rossi. Lorenzo már három alkalommal nyert itt a királykategóriában, Rossi szintén, igaz, utoljára még 2008-ban. Lorenzónak nagy szüksége lenne egy igazán jó eredményre, az idei szezonja ugyanis eddig pocsék. Ha össze tudja magát szedni fejben, feledtetheti a korábbi futamok kudarcait. Rossi pedig úgy látszik, jobb formában van, mint egy évvel ezelőtt, ezzel együtt a motivációja is nagyobb lehet.
 
A többiekről sem szabad megfeledkezni, ha ismét jön az égi áldás, nem lehet kizárni egy esetleges Ducati győzelmet sem, ne feledjük Dovizioso jelen pillanatban az összetett negyedik helyén áll, Jorge Lorenzo előtt. A legjobb openes, Aleix Espargaro is képes lehet egy kiemelkedő eredményre, bár a versenyei eddig nem mindig úgy alakultak, ahogyan azt ő tervezte, a tempója bíztató, nagy csatában lehet a német Bradllel, vagy az angol Smith-szel. Egy szó, mint száz, minden esély megvan arra, hogy ezen a hétvégén az idei szezon eddigi legszorosabb, egyben legizgalmasabb futamát nézhessük végig.
 
...Vajon kinek sikerül először?

Természetesen nem mehetünk el szó nélkül a kisebb kategóriák mellett sem. AMoto2-ben mezőnyből egyértelműen kiemelkedik a Marc VDS csapat, az eddigi négy futamból hármat elhoztak. Katarban és Argentínában Rabat diadalmaskodott, Jerezben pedig Kallio. Ez azonban nem azt jelenti, hogy másoknak esélyük sincs. Az Austinban nyerni tudó Vinales ha befejezi a versenyt, szép eredményeket ér el, úgy látszik, a kategóriaváltás nem nagyon hátráltatta. Nagyon szép teljesítményt nyújt még a svájci Aegerter is, bár az első futamot nem tudta befejezni, már van két dobogója és egy negyedik helye, miért ne most állna fel a dobogó tetejére?
 
A Moto3 kétség kívül a legizgalmasabb kategória. Miller és Fenanti két-két győzelemmel állnak eddig, de a korábbi befutókat nézve, szinte bármi lehet. Az előbb említett két versenyző KTM-ek nyergében ülnek, de a Honda egyértelműen sokkal versenyképesebb, mint az előző szezonban. Az előző két futamot látva biztosak lehetünk benne, hogy Vazquez, Rins, vagy Alex Marquez bármikor képesek lehetnek félbeszakítani a KTM uralmat, de hogy pontosan mikor, és ki, annak a megjóslásához Uri Geller komplett mentalista csapata is kevés lenne.   
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: