Jegyek

Futamelőzetes – Misano

Superbike
Futamelőzetes – Misano
2014.06.18. 14:15
Ezen a hétvégén idei hetedik fordulójához érkezik a Superbike világbajnokság. A helyszín Misano lesz, ahol újra csatlakozik minden betétsorozat, így újra a megszokott magyar jenlét lesz ott a pályán, sőt! A Talmácsi Racing ki is bővül, részletek lejjebb.
 
A Riminitől alig 15 kilométerre fekvő Misano World Circuit Marco Simoncelli pálya egy év kihagyás után ad újra otthont a Superbike világbajnokságnak. A tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncelli nevét 2012 óta viseli az aszfaltcsík, így tisztelegnek SuperSic emléke előtt, aki néhány percnyire született és élt a pályától. Ezen a méltán népszerű ringen ezen a hétvégén a Superbike világbajnokság már minden betétsorozatával kiegészülve szórakoztatja majd a helyszínre látogatókat.
 
Maga a pálya 1972-ben épült. Jelenlegi formájában 4226 méter hosszú, átlagosan 14 méter széles. 6 balkanyar mellett 10 alkalommal fordulnak jobbra a versenyzők rajta. Leghosszabb egyenese 565 méter hosszú. A pálya első fele és utolsó része inkább technikás, a harmadik szektor viszont elég gyors, a 11-es és 12-es kanyar épp, hogy megtöri a versenyzők lendületét, így egy elég izgalmas pályát kapunk, ami a versenyzők körében is igen népszerű.

 Magyar szempontból bőven lesz miért izgulni. A Racing Team Toth versenyzőpárosa természetesen itt is tövig húzzák majd a gázt. Superstock 1000-ben Németh Balázs egy misanói teszttel a háta mögött várja a hétvégét a Pedercini Kawasaki színeiben. A H-Moto Teamet viszont sajnos csak Robert Muresan képviseli majd, Riccardo Checcini nem indul ezen a versenyhétvégén. Ettől sokkal jobb hír, hogy a Talmácsi Racing ezen a hétvégén már három versenyzővel képviselteti magát. Bódis Richárdhoz Alessandro Zaccone csatlakozik a Superstock 600-ban. Továbbá Somosi Alexander mostantól minden EJC futamon rajthoz áll, mivel pénteken tölti be 14. életévét, ami a nevezéshez szükséges alsó korhatár.
 
Ami az esélyeket illeti, nehéz megmondani előre, mit várhatunk ezen a hétvégén. Az utóbbi három versenyen aki megnyerte az első futamot, az a másodikban is meg tudta ismételni teljesítményét. Rea, Sykes és Melandri voltak ezek a versenyzők, igaz, Melandri esetében valószínűleg az is jelentős szerepet játszott, hogy kifejezetten feküdt az Apriliának a sepangi pálya, de ez semmit nem von le az érdemeiből, ugyanis csapattársát, Guintolit mindkétszer verte. És ne feledjük, Melandri hazai pályára érkezik a hétvégén. Sykes és Rea futamai felemásan sikerültek Malajziában. Ráadásul Rea esetében jelenleg nem mondható biztosra, hogy a Honda stabilan képes hozni azt a szintet, ami segített neki három futamgyőzelme során. Viszont 2012-ben, mikor legutóbb rendeztek Misanóban versenyt, egyszer dobogóra tudott állni, ami nem rossz ómen. Sykes sincs sokkal könnyebb helyzetben, miután a sepangi 1. futamon történt baleset miatt kissé felborulhat a csapaton belüli harmónia.
Team Toth
 
Baz egyébiránt egyre jobb formát mutat, idén egyre többször láthatjuk oroszlánkörmeit villogtatni. Ha nem zökkentik ki a ritmusból a kritikák, vele is komolyan számolni kell. Csak úgy, mint Guintolival, aki a tavalyi évhez hasonlóan idén is kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a második helyen áll jelenleg a pontversenyben. Vele kapcsolatban mindig ott lóg a levegőben a győzelem esélye. A Ducati és a Suzuki mindig amolyan sötét lóként érkeznek meg a versenyhelyszínekre. Amikor a sikerül a megfelelő beállításokat megtalálniuk (és mondjuk Giugliano sem veszíti el a fejét), biztosak lehetünk benne, hogy nem lesz unalmas a futam, versenyzőpárosaik ugyanis képesek arra, hogy remek show-t csináljanak, amit a dobogón ünnepelhetnek a végén. A Team Toth minden bizonnyal kicsivel másabb hangulatban érkezik Olaszországba, mint a korább helyszínekre. Tóth Imre révén ugyanis megtört a jég, megszerezték első világbajnoki pontjaikat. Ez egy olyan alap, amire már lehet építkezni. Igaz, hogy a pontszerzésbe az is nagyban besegített, hogy rengeteg volt a kieső, de ott kellett lenni, végig kellett küzdeni, Imi és a csapat ezt meg is tette. Ebből lelkierőt meríthet Sebestyén Péter is, ha látja, hogy képes a csapat a fejlődésre, nagyobb motivációt kaphat, hogy ő is egyre jobban hozzáigazítsa stílusát az 1000-es géphez.
Németh Balázs
 
A Superstock 1000-ben komolyan érdekeltek vagyunk. Németh Balázs egyre jobb formába lendül, egy kilencedik és egy hatodik hely után olyan helyszínre érkezik a mezőny, ahol Balázs nem rég tesztelt csapatával, így az alapbeállítások is biztosan megvannak már. Ennek fényében bátran kijelenthetjük, hogy nem lesz könnyű dolga, de egyértelműen számolni kell vele. Balázs jelenleg csupán 3 pontra van a top 10-től, ha folytatja jó szereplését, könnyedén beléphet közéjük, ami egy ilyen szoros mezőnyben nem kis teljesítmény. A H-Moto román versenyzője, Robert Muresan is megszerezte az előző futamon első pontjait. A nagyszerű nyolcadik helyen ért célba, amivel bebizonyította, hogy igenis van potenciál mind a csapatban, mind a motorban, mind pedig benne. Ezzel a nyolc ponttal jelenleg a 16. helyen áll, kívánjuk, hogy előrelépjen ezen a hétvégén, különösen, hogy egyedül Ő képviseli majd a csapatot.
Robert Muresan
 
A Talmácsi Racing is felkészülten várhatja a folytatást. A Superstock 600-ban a szünet alatt kiegészültek az olasz Alessandro Zacconéval, így Bódis Richárd mellett ő is a magyar csapat tagjaként húzhatja majd a gázt. Somosi Alexander, a Talmácsi Motorsport Akadémia növendéke pedig abban a sorozatban mutatkozhat be, amelyikben tavaly még Bódis Ricskó és Sebestyén Peti is mentek, az EJC-ben. A csapat számára nem láblógatással telt a szünet, a Pannóniaringen és az idei hétvége helyszínén, Misanóban is teszteltek, hogy a lehető legfelkészültebbek lehessenek. Reméljük, minden magyar remény valóra válik, szurkoljuk át együtt a hétvégét!
Talmácsi Gábor, Bódis Ricsi, Somosi Alexander és Alessandro Zaccone
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: