Jegyek

Futamelőzetes – Sepang

MotoGP
Futamelőzetes – Sepang
2013.10.09. 12:47
A véghajrához kanyarodik a MotoGP 2013-as szezonja, hiszen a hétvégén az idei utolsó négy verseny első állomása, a malajziai nagydíj következik.
 
A malajziai aszfaltcsík sajnos 2011. október 23. óta egy igen fájó pont, illetve versenyhelyszín a MotoGP kalendáriumában, hiszen két éve ezen a ringen hunyt el tragikus körülmények között Marco Simoncelli. A malajziai aszfaltcsík a világbajnokság versenynaptárának második leghosszabb (Silverstone az első) pályája, így már csak ebből adódóan is elég nagy kihívás vár a versenyzőkre, az óriási melegről és páratartalomról már nem is beszélve. A Malajziában általában uralkodó időjárási körülmények nem csak az embert, de a gépet is alaposan próbára teszi, az  abroncsok szempontjából pedig különösen fontos a tartósság. Már az a tény is elég sokat elmond, mely szerint kétszer annyi jobb kanyar van a ringen, mint bal, vagyis ennél fogva a gumik jobb oldala is nagyobb terhelésnek van kitéve. A fordulók szempontjából tulajdonképpen az összes fajta kanyarból található legalább egy a pályán, az egészen lassútól kezdve a közepesen gyorson át a tempósig. A malajziai aszfaltcsík tehát le sem tagadhatná a rá ragasztott technikás jelzőt, azonban ezen felül még a motorerő is jócskán elkél a két igen hosszú, egyenként majd egy-egy kilométeres egyenesek miatt. Mindezeken felül még mindenképpen említésre méltó a pálya igen impozáns, 25 méteres (!) szélessége is, amely az előzések szempontjából adott esetben nagy segítséget jelent, hiszen több ideális ív is van a ringen.
Hossz: 5.548 m
Leghosszabb egyenes 920 m
Szélesség: 25 m
Balkanyarok: 5
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1998
 
Moto3
 
A maláj nagydíjon akár még szorosabbá válhat az állás a világbajnokért harcoló három spanyol versenyző között, akik mindössze tizenkét ponton belül vannak egymáshoz képest. A tabellát változatlanul Luis Salom vezeti, azonban mindössze kilenc egység az előnye Alex Rins-szel szemben, akitől három ponttal van elmaradva Maverick Vinales. Az utóbbi két versenyt az Estrelle Galicia 0’0 motorosa nyerte, ami kimondottan jót tett a bajnokság szempontjából, hiszen így összébb rázódott az élmezőny, így az úgymond független rajongók szempontjából ezúttal is az lenne a legjobb, ha Rins győzne, mögötte Vinales-szel és csak őket követően futna be Salom. Persze a Red Bull KTM motorosa vélhetőleg pont azt a végeredményt szeretné elkerülni, mivel a 39-es rajtszámot használó pilóta az elmúlt két nagydíjon még csak dobogóra sem tudott állni.
 
Salom előnye akár el is fogyhat a hétvégén

Salom azonban az idén szerzett eddigi hat győzelmével továbbra is tartja magát az élen, viszont nagy kérdés, hogy kitart-e az előnye az utolsó futamig. Rins mellett ugyanis bármikor elkaphatja a fonalat Vinales is, aki utoljára Le Mans-ban tudott versenyt nyerni, de kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően változatlanul a vb-esélyesek között tudhatja magát. Vinales idén eddig az összes futamon célba ért és ezek közül mindössze egyetlen alkalommal nem zárt a top3-ban, viszont akkor is negyedik lett.
 
Moto2
 
A középső kategóriában továbbra is minden Redding és Espargaro csatájáról szól, habár egyelőre erősen előbbinek áll a zászló a vb-címet illetően. Az angol versenyző előnye húsz pont az összetettben, a hátralévő négy futamon viszont még 100 egység gyűjthető, vagyis matematikailag még van esélye a Pons Racing motorosának. Annak érdekében, hogy a bajnoki cím szempontjából minél izgalmasabb futamot lássunk a szezon végén is, most az lenne az optimális, ha Espargaro pontokat tudna rabolni Reddingtől.
 
Espargarónak mindenképpen pontokat kellene hoznia Reddingen

Az előző évi végeredményre nem nagyon hagyatkozhatunk a mostani esélylatolgatás szempontjából, mivel ha visszatekintünk a 2012-es malajziai nagydíjra, akkor bizonyára sokan emlékeznek rá, hogy nedves körülmények között zajlott a viadal, ahol hol elkezdett felszáradni az aszfalt, hol rákezdett ismét az eső. Ezeket a körülményeket kihasználva győzött Alex De Angelis és lett második Anthony West, aki köztudottan jó esőmenő. Espargaro akkor a tizenegyedik, Redding pedig a tizenkettedik lett, úgyhogy az idei teljesítményüket elnézve, valószínűbb, hogy előkelőbb helyen zárnak majd. A győzelemért persze rajtuk kívül mások is harcba szállhatnak, úgy mint például Lüthi, Kallio, Aegerter, Rabat, vagy éppen Nakagami.
 
MotoGP
 
A MotoGP-ben Pedrosa aragóni balesetéből kifolyólag gyakorlatilag kétesélyesre szűkült a bajnoki aranyért folyó küzdelem, hiszen a 2006 óta Repsol Honda színekben versenyző spanyol ötvenkilenc pontos hátrányba került a tabella élén álló csapattársával szemben. Habár Lorenzónak is igen tetemes, harminckilenc pontos a lemaradása, neki még így is több esélye lehet utolérni Marquezt, viszont ehhez mindenképpen meg kellene vernie Sepangban. Persze az újonc versenyző még úgyis simán megszerezné élete első királykategóriás bajnoki címét, ha Lorenzo az összes hátralévő futamot megnyerné, ő pedig rendre másodikként érne célba mögötte.
 
Marquez egy esetleges jó szereplés esetén óriási lépést lehet a vb-cím irányába

Marquezt ismerve azonban aligha fog a kivárásra játszani a spanyol, sőt ha a Japán nagydíjig képes a 25 pontos differenciát tartani Lorenzo ellenében, akkor a Honda hazai pályáján lehet világbajnok a mindössze húsz éves versenyző. A Yamaha és egyben Lorenzo szempontjából tehát az is kulcsfontosságú lenne, hogy Rossi valami módon segíteni tudja csapattársát, de erre az elmúlt futamokon látottak alapján nem sok esély mutatkozik. Annál inkább megkeverheti viszont a lapokat Pedrosa, aki az Aragónban történetek után igen elszántan várja Sepangot, hiszen nyilván szeretne valami módon revansot venni partnerén.
 
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:

Péntek (2013. október 11.)
 
03:00 – 03:40 Első szabadedzés (Moto3)
03:55 – 04:40 Első szabadedzés (MotoGP)
04:55 – 05:40 Első szabadedzés (Moto2)
 
07:10 – 07:50 Második szabadedzés (Moto3)
08:05 – 08:50 Második szabadedzés (MotoGP)
09:05 – 09:50 Második szabadedzés (Moto2)
 
Szombat (2012. október 12.)
 
03:00 – 03:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
03:55 – 04:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
04:55 – 05:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
 
06:35 – 07:15 Időmérő (Moto3)
07:30 – 08:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
08:10 – 08:25 Első időmérő (MotoGP)
08:35 – 08:50 Második időmérő (MotoGP)
09:05 – 09:50 Időmérő (Moto2)

 
Vasárnap (2012. október 13.)
 
04:40 – 05:00 Warm Up (Moto3)
05:10 – 05:30 Warm Up (Moto2)
05:40 – 06:00 Warm Up (MotoGP)
 
07:00 Futam (Moto3)
08:20 Futam (Moto2)
10:00 Futam (MotoGP)
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: