Jegyek

Gresini: „Utol fogjuk érni a Ducatit, de ez így már...

MotoGP
Gresini: „Utol fogjuk érni a Ducatit, de ez így már többletköltség lesz, nem költségcsökkentés”
2014.03.07. 16:12
Áll a bál a Factory, az Open és a legújabb „találmány”: a Factory2 kategória körül a MotoGP-ben. Ami biztos, hogy sem Aleix Espargaro csapata, az NGM Mobile Forward Racing (Yamaha), sem a Ducati nem szegett semmilyen módon szabályt, sem azzal, hogy az Open kategóriába nevezett, sem a motorral, amit ott szándékozik indítani. De!
 
Merthogy ezután következik a Honda álláspontja, amit el lehet fogadni vagy nem, egyet lehet vele érteni vagy nem, de mindenesetre meghallgatni meg kell. Kérdés, hogy van-e bármilyen „De”-vel kezdődő mondatnak létjogosultsága azok után, hogy mind Espargaro Yamahája, mind a gyári ducatisok openes versenygépe teljesen megfelel az Open kategória által támasztott követelményeknek és szabályoknak. Akkor mi a probléma? – teheti fel joggal mindenki a kérdést.

A dolog véleményem szerint némileg összetettebb annál, mint hogy a Honda rossz motort épített az Openre, és most magyarázza a bizonyítványt. Tény: a Honda Open-motorjai jelenleg lassabbak mind Aleix Espargaro Yamahájánál, mind a Ducatiknál. Csakhogy ennek az oka a Honda álláspontja szerint nem az, hogy az ő mérnökeik butábbak a másik két márka szakembereinél, és nem tudtak volna, nem tudnának ugyanolyan, vagy még jobb motort építeni azoknál, hanem az, hogy ők – szemben az Open kategória többi érdekeltjével – tiszteletben tartották az Open szellemét, és egy olcsóbb motort terveztek.

Nem az a bajuk, hogy le vannak maradva, és ezen nem tudnak változtatni, mert elmondásuk szerint igenis fognak rajta változtatni és le fogják dolgozni a hátrányukat, csakhogy ehhez közben többet kell rákölteniük a motorjuk fejlesztésére, mintha egyáltalán be sem vezették volna az Open kategóriát. Azt az Open kategóriát, amit eredetileg egy olcsóbb kategóriának szántak a kiscsapatoknak. Innen nézve azért ez így tényleg egy kicsit ellentmondásos.

A Repsol Honda csapatfőnöke, Livio Suppo korábban már részletesen ismertette a Honda álláspontját a kérdésben, de szavait most az a Fausto Gresini is megerősítette, akinek egyik versenyzője, Scott Redding épp egy Open Honda nyergében áll rajthoz az idei futamokon.

„Az Open kategóriát illetően sok vitára került sor az elmúlt időben” – kezdte Gresini a gpone.com-nak adott nyilatkozatában. „Az én véleményem, hogy a Honda volt az egyetlen gyártó, amely megfelelő mennyiségű forrást invesztált ebbe a projektbe, és amely kifejezetten erre a kategóriára épített egy motort, tiszteletben tartva az ’Open’ valódi filozófiáját, vagyis azt, hogy alacsonyabb költségvetésből is elérhetővé tegye a csapatoknak a MotoGP-t.”

„A Ducati döntését, miszerint csatlakozott ehhez az új kategóriához, lehetővé tették a szabályok, és ez egy érthető döntés is volt a részükről, tekintetbe véve a különböző előnyöket, amiket az Open kínál. Viszont nyilvánvaló, hogy így cselekedve elvész az Open kategória igazi célja: a költségcsökkentés. Következésképpen, aki az Open filozófiáját követte, és eszerint járt el, az most kénytelen lesz üldözni azokat, akik nem. Rengeteget kell dolgoznunk, hogy eltüntessük ezt a hátrányt, de biztos vagyok benne, hogy meg fogjuk csinálni. Még akkor is, ha mint mondtam, ez csökkenés helyett növekedést fog jelenteni a költségekben” – hívta fel egy elgondolkodtató ellentmondásra a figyelmet Gresini.  

Igaza van. És ugyanígy igazuk van a másik oldalról Ducatinak és Espargaróéknak is. Ezért jön a Factory2…
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: