Jegyek

I. Sepang teszt, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
I. Sepang teszt, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.02.05. 15:47
Lezajlott a MotoGP első sepangi tesztjének második felvonása is, amelynek a végén Jorge Lorenzo neve mellett állt a leggyorsabb köridő, megelőzve a ducatis Andrea Doviziosót és a szerdai legjobb Marc Marquezt. Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük, hogyan vélekedtek a csütörtöki eseményekről maguk a főszereplők.
 
A második tesztnapról készült összefoglalónk és a végeredmény itt található, alább pedig következzenek a pilóták nyilatkozatai a nap végéről:
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely, 1’59.963
„1’59 jó köridő. A többi versenyző nem tudta teljesíteni, mert a pálya valamivel csúszósabbnak és hepehupásabbnak tűnik, ami megnehezíti egy jó köridő elérését. A motorunk sokat javult tavaly óta, én pedig késznek érzem magam mind fizikailag, mind mentálisan. Mindent egybevetve, jó formában vagyunk. A délelőtti első négy órában elég kényelmesen futottam 2’00-ákat. Délután a pálya adottságai valamivel rosszabbnak tűntek, és nem tudtam olyan sok gyors kört menni. Holnapra az a célunk, hogy ismét ilyen tempót fussunk, mint ma, vagy talán még jobbat.”

Valentino Rossi, 6. hely, 2’00.676
„A mai nap nehezebb volt számunkra. Reggel a kanyarokban jelentkezett a chattering, mert valami mást próbáltunk ki. A féktáv nem volt olyan rossz, de nagyon nehéz volt a motorral menni. Erős és nagy frekvenciájú rezgések léptek fel. A reggel volt arra alkalmas, hogy jó kört menjünk. A körülmények adottak voltak ahhoz, hogy nyomjuk, de nem tudtam 100%-osan motorozni. Délután változtattunk a motoron és megoldottuk a problémát, ami a motor elejének vibrációját okozta. Nem volt rossz a tempóm, de nem is volt különösen jó. Nem igazán örülök annak, amit ma próbáltunk. Holnap folytatnunk kell, valami mást kipróbálva, jó irányba tovább haladva.”
 
Ducati Team

Andrea Dovizioso, 2. hely, 2’00.015
„Nagyon örülök a mai tempónak, mert egy hosszú futást hajtottunk végre: 15 kört teljesítettünk eben az extrém melegben, és fontos volt, hogy legyen néhány állandó körünk, amiben általában nem vagyunk túl jók. Nagyon jól köröztünk, és ez megmutatja, hogy a srácok otthon a gyárban nagyon jól dolgoztak az elmúlt hónapokban. Örülök a reggeli időnek, de nem 100%-osan, mert 1’59-es időt akartam látni a műszerfalon! Számítottam rá, személyes célom volt itt, de épp, hogy lecsúsztam róla. Remélhetőleg nem fog esni ma este, így holnap is gyors lesz a pálya.”

Andrea Iannone, 5. hely, 2’00.391
„Eléggé örülök annak, ahogyan a teszt ment a mai napon, végül pedig sokat tudtunk javítani a teljesítményünkön tegnaphoz képest. Ezenkívül jobban ráéreztem a motorra a kanyarbemeneten, és már sokkal nagyobb biztonságban érzem magam féktávon, keményebben nyomhatom. Egész biztos, hogy a 14.3 néhány alkatrésze segítet ebben, és ez nagyon fontos a versenyek tekintetében. Holnap lesz a harmadik és egyben utolsó tesztnap, végrehajthatunk még néhány változtatást, mert tovább akarok javulni.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 3. hely, 2’00.146
„Ma csak egy motorra koncentráltam, arra, amelyik a legjobban tetszett tegnap, és sok kört tettem meg vele. Reggel a motor geometriai beállításait teszteltük, valamint néhány különböző futómű beállítást. Délután sokat dolgoztunk az elektronikán, ami lassabb folyamat, valamint több időt és kört igényel. Sok információt gyűjtöttünk, de holnap további teszteket kell végrehajtanunk, aztán a számítógépen ki kell elemeznünk az adatokat. Elégedett vagyok, mert tovább javultunk, gyorsak maradtunk, még akkor is, ha a pálya melegebb volt.”

Dani Pedrosa, 4. hely, 2’00.260
„Miután kipróbáltuk azt a három motort tegnap, amiket elhozott ide a Honda, kiválasztottuk, melyikkel folytathatnánk a munkát, és ma két ugyanolyan verziót használtunk. Ez lehetővé tette, hogy többet dolgozzunk a beállításokon, valamivel jobban hozzáigazítva azokat az új motor futóművéhez és elektronikájához. Ez pozitívan alakult, mivel kis lépéseket tettünk a jó irányba, és Valenciához képest előre haladtunk. Azt hiszem, néhány tekintetben tovább kell fejlődnünk, de van még egy napunk tesztelni. Remélhetőleg holnap még több kört tehetünk meg, mivel eddig szerencsések voltunk az elmúlt két napon, hogy nem esett, és az idő nagy részét hasznosan tölthettük.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 7. hely, 2’00.959
„A mai nap kicsivel kalandosabb volt, mint a tegnapi, mivel a vázat és új alkatrészeket teszteltünk, és még nem látom tisztán, melyik jobb számomra, de jól haladunk, szóval boldog vagyok. Megpróbáltam javítani a köridőmön délután, de nem tudtam, mert a pálya állapota nem volt megfelelő egy igazán gyors körhöz. Mindenesetre egyelőre nem arra figyeltem, hogy nagyon gyors köröket menjek, mert inkább a motor beállításaira és a stílusomra koncentrálnék, amik pozitívan alakulnak. Volt egy kisebb bukásom délután, ami szerencsére sem bennem, sem a motorban nem tett igazán kárt, szóval örülök, hogy karcolások nélkül elsétálhattam. Mindamellett, holnap van még egy napunk, és még sok munka áll előttünk, amiket a délutáni meleg miatt reggel kell elvégeznünk, de már várom, hogy egy jó esti pihenés után visszamehessek a pályára.”

Bradley Smith, 9. hely, 2’01.098
„Összességében elégedett vagyok mindazzal, amit a második napon hajtottunk végre Malajziában, és örülök, hogy visszatértünk a régi kerékvágásba, miközben olyan területeken dolgoztunk, amiket ki tudok itt értékelni Sepangban. A felkészülés alatt megsérült jobb bokám miatt körülbelül 85%-os fizikai állapotban vagyok, ennek ellenére tegnap és ma összesen 103 kört voltam képes teljesíteni. A sérülés miatt nem tudok úgy mozogni a motoron, ahogy szeretnék, a jobbos kanyarok pedig kissé trükkösek, de meg fogok gyógyulni, ezek pedig csak apró részletek és gondok, amiket később orvosolni lehet. Két különböző vázzal dolgoztam, és ma hasonló távot tettem meg mindkettővel. A köridejeim közel voltak egymáshoz mindkét vázzal, ami nagyon jó jel, szóval határozottan örülök annak, amit elértünk. Folytatnunk kell még a munkát annak érdekében, hogy eldöntsük, melyikben van több lehetőség a következő szezonban. Még van mit csinálnunk, de előrefelé haladunk.”

CWM-LCR Honda

Cal Crutchlow, 8. hely, 2’01.058
„Elégedett vagyok a mai nappal, sokkal jobban érzem a motort. Ma megint nem igazán profitáltam az új gumikból, ezen a területen még javulnunk kell. A kanyarbemeneten is javítani kell, mivel ekkor sokat csúszkál a motor, szóval a sepangi teszt utolsó napján erre figyelünk majd. A csapat nagyszerűen dolgozott. Keményen dolgoztunk, sok kört teljesítettünk, de nem sokat mentünk egyhuzamban, mivel elég sok mindent változtattunk. De holnap szeretnék néhány hosszabb futást is teljesíteni, keresve a legjobb beállítást, hogy nyugodtan jöhessünk vissza a második sepangi tesztre.”
 

Jack Miller, 23. hely, 2’03.083
„Nem volt olyan rossz nap ez a számunkra, lépésről lépésre tanulunk a MotoGP-motorral. Kihagytuk a ma reggelt, mert volt egy kisebb esésem használt gumikon, ezután kicsit megingott az önbizalmam. A nap végére elkezdtük jobban érezni magunkat a motorral kapcsolatban, és újra hosszabb távon dolgoztunk azon, hogy óvjuk a gumikat. Holnap reggel megpróbálunk összehozni egy jó köridőt a korai órákban, mielőtt túl meleg lenne. Mindent egybevetve elég boldogok vagyunk ma, még nem vagyok ott, ahol lenni akarok, de lépésről lépésre javulunk.”

Team Suzuki MotoGP

Aleix Espargaro, 10. hely, 2’01.334
„Elégedett vagyok a tegnap óta bemutatott fejlődésünkkel, mivel fél másodperccel közelítettünk a leggyorsabbakhoz, amely magabiztosságot ad azzal kapcsolatban, hogy a helyes irányba haladunk. Találtunk egy jó beállítást a motor geometriáját illetően, s egyre inkább hozzászokom és gyorsabb leszek az új gépemmel, szóval boldogok vagyunk, és már nagyon várjuk a holnapot. Tovább kell még dolgoznunk a kipörgésgátlóval és a hátsó tapadással, mivel jelenleg ezek jelentik a fő problémát, de úgy gondolom, a ma elért időnk eléggé versenyképes volt.”

Maverick Vinales, 15. hely, 2’01.916
„Ma kipróbáltam néhány ívet és különböző vezetési stílusokat, hogy kitaláljam, melyik a legjobb, és a tesztnap végére sikerült egy jó kört futnom, szóval meglehetősen elégedett vagyok a mai munkánkkal. Eléggé fontos most számomra, hogy javítsak a köridőkön, és bár lépésről lépésre haladunk, érzem, hogy a jó irányba tesszük ezt. Biztos vagyok benne, hogy még többet tudok fejlődni, ha már több kör lesz a hátam mögött és több tapasztalatot szerzek, szóval a célom, hogy a lehető legtöbbet motorozzak. Holnap megpróbálunk egy hosszabb etapot is teljesíteni, de az elsődleges cél ugyanaz lesz, mint ma: apránként előrelépni, és a nap végén az addigi legjobb időnket megfutni.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: