Jegyek

II. Sepang teszt, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
II. Sepang teszt, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.02.23. 15:18
A 2015-ös szezon második sepangi tesztjén ma szerephez jutott az időjárás is, hiszen a délután megérkező eső megakadályozta a mezőnyt abban, hogy javítsanak korábbi legjobb időeredményeiken. A nap végén így Valentino Rossi lett az első, Dani Pedrosa a második, Pol Espargaro pedig a harmadik. Lássuk, hogyan látták a főszereplők a mai napot!
 
A második sepangi teszt első napjáról készült összefoglalónk és a nap végeredményét tartalmazó táblázat itt található.
 
Movistar Yamaha MotoGP

Valentino Rossi, 1. hely, 2’00.414
„A csapatban mindenki kíváncsi volt, milyen lesz a továbbfejlesztett váltó, az első benyomások pedig elég pozitívak, szóval boldog vagyok. Nem jelent óriási különbséget, de segít kicsit azokon a nehéz helyeken, ahol javulnunk kell. A motor valamivel jobb a féktávon és a kanyarbemeneten, de azt hiszem, dolgoznunk kell, hogy megismerjük a teljes benne rejlő potenciált, mindenesetre az első próba jó volt. Fontos számunkra, hogy megtegyünk néhány kilométert vízen. Nem igazán tetszett a motor viselkedése vízen tavaly, kicsit küszködtem. Egy kicsit már javultunk ma, de tovább kell tesztelnünk és meg kell tennünk még néhány kilométert.”

Jorge Lorenzo, 5. hely, 2’01.162
„A mai nap elég kemény volt számomra. Érzem a jet laget, tegnap este csupán csak négy órát tudtam aludni. Az etap elején azt a beállítást próbáltuk ki, amit az első sepangi teszten használtunk, de semmi sem működött. Elég sok dolgot megváltoztattunk a motoron, de ugyanaz volt a helyzet. Kissé csalódott vagyok a mai eredmény miatt, de legalább az új váltó jól működik. Kicsit még állítanunk kell rajta, de összességében elég jó, különösen féktávon, ahol stabilabbak lehetünk. Az első teszthez képes elég rossz volt a pálya állapota. Az aszfalt kevésbé tapadt, szóval szenvedtünk kicsit a körülményekkel. Remélhetőleg javíthatunk majd holnap a tempónkon, és leellenőrizhetjük azokat az újdonságokat, amiket le kell tesztelnünk, mielőtt Katarba mennénk.”

Repsol Honda

Dani Pedrosa, 2. hely, 2’00.543
„Ma arra koncentráltunk, hogy több beállítást is kipróbáljunk a motoron, és szerintem ez jól ment. Nem próbáltunk ki egy új alkatrészt sem, ehelyett igazoltuk mindazt, amit az előző teszten találtunk, bár a pálya nem volt tökéletes. A végén esett, szóval kicsit motorozhattunk olyan körülmények között is. Holnap tovább teszteljük a különböző beállításokat, hogy meglássuk, elő tudunk-e állni néhány javítással, ami lehetővé teszi, hogy kényelmesebben motorozzunk.”

Marc Marquez, 6. hely, 2’01.190
„A mai nap kissé furcsa volt, és nem igazán produktív, mert akadt néhány problémánk az első fékekkel az első futás során. Arra koncentráltunk, hogy javítsunk a motoron ebből a szempontból, és csak egy-kétkörös futásokat teljesítettünk. Ez felemésztette azt az időt, amit arra szántunk, hogy más dolgokat próbáljunk ki, mindez megakadályozott minket abban, hogy haladjunk. Megpróbáljuk megkeresni a hiba forrását, holnap pedig remélhetőleg a terv szerint folytathatjuk a tesztet.”
 
Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 3. hely, 2’00.876
„Előrehaladtunk a mai napon, aminek örülök, emellett pedig remek harmadikként kezdeni ezt a tesztet. A jó irányban folytattuk a munkát, amint elkezdtük a mai napot, tudtam, hogy gyorsak lehetünk. Délben már 54 fokos volt az aszfalt, ami egyértelműen több, mint az első teszten, amikor maximum 50-ig ment fel, ezért nem tudtunk olyan sok kört menni. Ennek ellenére az általános érzésem az, hogy produktív volt a mai nap, különböző elektronikai beállításokat próbáltunk ki. Hasznosak lesznek az információk, amiket gyűjtöttük, továbbá jó volt néhány kört megtenni esőben is. Ez azt jelentette, hogy a vizes beállításokon dolgozhattunk, amivel nagyon elégedett vagyok, különösen azért, mert ebben határozottan javultunk. Nagyszerű érzés a 2015-ös Yamahával menni, és tudom, ha kicsit finomabban tudok majd menni, és kicsit alakítok a stílusomon, akkor erősek lehetünk. Van még néhány dolog, amit meg kell értenünk a javulás érdekében, de nem siethetünk el mindent, lépésről lépésre kell haladnunk.”

Bradley Smith, 8. hely, 2’01.241
„Nagyszerű, hogy kisvártatva újra itt lehetünk Sepangban, szóval folytathatjuk a Katarra való felkészülést. A pálya állapota más volt, mint mikor legutóbb mentünk itt, kicsit kiszámíthatatlan volt a pálya a tapadási viszonyok szempontjából. Némely kanyarban jóval kevesebb volt a tapadás, mint a többiben, de örülök, hogy nem veszítettem olyan sok időt a többiekkel szemben ilyen körülmények között. Közelebb vagyok az elejéhez, mint az előző teszten, valamint annak is örülök, hogy a csuklóm sokkal jobb, mint volt, bár még mindig nem tökéletes. Esőben is mehettünk, és ez pozitív. Nem kockáztattam túl sokat, de sokkal jobban érzem magam a motoron vízen, mint tavaly, a köridőm is sokkal gyorsabb volt. Úgy vélem, még dolgoznunk kell, de kezdjük látni, mire van szükségünk a Yamahával egy jó köridőhöz és a jó tapadáshoz vízen.”                
 
Team Suzuki MotoGP

Aleix Espargaro, 4. hely, 2’01.055
„Ez egy pozitív tesztnap volt, mert sikerült fejlődést elérnünk. A pálya ma csúszósabb és porosabb volt, ezért önbizalmat kellett gyűjtenem, de nagyon jó érzéseim voltak. A teljesítményünk javításán dolgozunk, ugyanakkor apránként haladunk, ezért meg is lepődtem a motor mai sebességén és erején. Lehetőségem volt vizes körülmények között is kipróbálnom a gépet, és nagyon kényelmesen éreztem magam rajta: kicsi és könnyen irányítható, így magabiztos voltam. Holnap délelőtt kipróbálunk néhány beállítási módosítást, délután pedig a tempónkkal fogunk foglalkozni, mivel az talán még fontosabb, mint az egy körön nyújtott teljesítmény.”

Maverick Vinales, 9. hely, 2’01.327
„Továbbra is jó érzéseim vannak a motorral kapcsolatban, és a célom, hogy a lehető legtöbbet menjek vele, mivel még mindig tanulnom kell a viselkedését és a megfelelő íveket. A közepén járok ennek a tanulási folyamatnak, ezért nem is eszközöltünk komoly változtatásokat a gépen: egyelőre az a fontosabb, hogy alkalmazkodjak a vezetési stílusommal. Lehetőségem volt azt is kipróbálni, hogyan viselkedik a motor vizes pályán, és itt is jó érzéseim voltak.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 7. hely, 2’01.222
„Ma ülhettünk fel először a motorra a múltkori teszt óta, és rögtön jól éreztem magam rajta, jóval kényelmesebben, mint legutóbb. Mindenki egy kicsit elmaradt az előző gyakorláshoz képest, de a sebességünk jó volt, s ezzel elégedett voltam. Ismét keményen dolgoztunk a beállításokon, és tudjuk, hogy javulnunk kell a kanyarbejáratokon, mivel ez egy olyan terület, ahol sokat szenvedünk, de összességében kényelmesen és magabiztosnak éreztem magam, és már várom, hogy a következő napokban is ugyanígy folytassuk a munkát.”

Jack Miller, 22. hely, 2’03.006
„Ma nem voltam túl boldog, mert nem tudtunk annyi kört megtenni száraz pályán, amennyit szerettünk volna. Úgy döntöttünk, végrehajtunk néhány komolyabb módosítást a motoron, és elégedett is voltam velük, de mindössze egyetlen alkalommal tudtam kimenni, mielőtt az eső megérkezett. Ugyanakkor jó volt kicsit esőben is tesztelni, de nagyon remélem, hogy holnap jobb időjárásunk lesz, és a pálya is valamelyest tisztább lehet.”

Ducati Team

Andrea Dovizioso, 10. hely, 2’01.355
„Nagyon elégedett vagyok a GP15-ről szerzett első benyomásokkal, és számomra ez volt a legfontosabb. Mindenekelőtt reméltem, hogy az új motor jobb lesz majd a kanyarok bejáratánál és a kanyarok közben. Már a kivezető körömön is éreztem, hogy a gép sokat fejlődött e tekintetben, és elégedett vagyok, mert számomra ez volt a leglényegesebb szempont. Az új motorral hatékonyabban tudunk a beállításokkal dolgozni, de ez még csak az első napunk volt, és sajnos nem sok idő állt a rendelkezésünkre, ezért normális, hogy még sok területeken kell fejlődnünk.”

Andrea Iannone, 15. hely, 2’02.142
„Nagyon izgatottan vártam, hogy kipróbálhassam a GP15-öt, és elégedett vagyok az első tapasztalatokkal. Mindannyian türelmetlenül vártunk erre, hogy végre kimehessünk vele a pályára, s az első benyomásaim rendkívül pozitívak. Nyilvánvaló, hogy még rengeteget kell dolgoznunk, hogy a motort magunkhoz idomítsuk, de van egy jó kiindulási pontunk, és meglehetősen boldog vagyok emiatt. Sajnálatos, hogy nem tudtam több kört megtenni, mivel a délután közepén esni kezdett, s inkább úgy döntöttünk, befejezzük mára a munkát.”

Team Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Scott Redding, 11. hely, 2’01.592
„Nem esett jól a jet lag ma reggel, de örülök, hogy újra itt lehetek a pályán, miután néhány hetet otthon töltöttem azon gondolkozva, hol javulhatnánk. Nincs annyi tapadásunk itt, mint amennyi az első teszten volt, de elkezdtünk változtatni kicsit a motoron annak érdekében, hogy segítsen kicsit jobban megérteni az elektronikát és a különbségeket. Sokkal jobban éreztem magam, és most először éreztem azt, hogy ez az én motorom. Kipróbáltam néhány dolgot a stílusommal kapcsolatban is, kipróbáltunk néhány különböző kipörgésgátló-beállítást is, ami azt befolyásolta, hogyan viselkedjen a motor, ha elkezd pörögni a hátsó kerék a kanyarkimeneten, szóval sűrű nap volt a mai. Még mindig túl nagy a lemaradásunk a többi sráchoz képest, de jó irányba haladok, és összességében nagyon elégedett vagyok, mert minden változtatás jó eredményt hozott, és nem volt olyan rossz a mai köridőm.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 12. hely, 2’01.740
„Továbbra is apránként lépdelünk előre, és úgy gondolom, elégedettek lehetünk a fejlődésünkkel. A pozitívum, hogy már most megjavítottunk az első teszten elért időinket, szóval jól dolgozunk, és így kell folytatnunk tovább. Ma az elektronikára koncentráltunk, próbáltunk megoldani néhány problémát, amellyel az előző alkalmakkor szembesültünk. Emellett kipróbáltunk egy más merevségű vázat is, hogy javítsunk a kanyarbejárati teljesítményünkön. Sajnos a délutáni eső megakadályozta, hogy további beállításokkal kísérletezzünk.”

Marco Melandri, 27. hely, 2’04.000
„Ma egy új vázat teszteltem, amellyel kapcsolatban pozitívak az érzéseim. Nyilvánvalóan messze vagyunk még a céljainktól, de most kevésbé érzem kényelmetlenül magam a nyeregben, s ezzel legalább dolgozhatunk. Számomra ezeken a teszteken az a legfontosabb szempont, hogy egyre jobban érezzem magam a motoron anélkül, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítanánk a köridőknek. Időre van szükségünk, és tovább kell kísérleteznünk, hogy kiválasszuk, melyik irányba haladjunk tovább. Ma letettük ennek az első tégláját, most pedig csak dolgoznunk kell tovább türelmesen.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: