Jegyek

II. Sepang teszt, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
II. Sepang teszt, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.02.25. 14:58
A királykategória második hivatalos sepangi tesztjének első szakasza lezárult a mai nappal, hiszen holnap már a Michelin gumijain lesz a hangsúly. A jelenlegi Bridgestone abroncsokon a címvédő Marc Marquez lett a leggyorsabb, Jorege Lorenzo és Cal Crutchlow végeztek mögötte a maláj forróságban.
 
A vártakkal ellentétben száraz időjárási körülmények között zajlott a második sepangi teszt harmadik napja. A nap történései itt olvashatóak. Most következzenek a versenyzők hivatalos nyilatkozatai!
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 1. hely, 1’59.115
„Örülök, mert délelőtt sikerült jó kört futnunk, ami fontos valamelyest, ugyanakkor a leginkább azzal vagyok elégedett, hogy sikerült elvégeznünk minden munkát, ami az első napról maradt ránk. Ma befejeztük a házi feladatunkat, és délután még egy versenyszimulációt is sikerült végrehajtanunk 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett. Elértük az összes kitűzött célunkat, így a katari teszten már leginkább az ottani nagydíjra és a motor beállításainak finomhangolására koncentrálhatunk. Nem hiszem, hogy túl sok újdonságunk maradt, amit még ki kellene próbálnunk.”

Dani Pedrosa, 7. hely, 1’59.912
„Összességében jól ment ez a második teszt. Ma több kombinációt is kipróbáltunk az elektronikai beállításokat illetően, és sikerült néhány lépést megtennünk előre. Természetesen még javulnunk kell néhány téren, de a jó hír, hogy most már jobban tisztában vagyunk azzal, milyen beállítást kell használnunk, valamint a területekkel is, amelyeken még fejlődnünk kell a következő teszt során. Meglehetősen intenzív napokon vagyunk túl, most pedig a lehető legjobban alkalmazkodnunk kell az újításokhoz, hogy folytathassuk az előrelépést a következő teszten és a versenyeken.”
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 2. hely, 1’59.437
„Nos, ma megfutottam a saját legjobbamat Sepangban, ami két tizeddel jobb, mint az előző teszten. A pálya rosszabb állapotban volt, mint korábban, szóval a motor fejlődött valamennyit. Sok 2’00-ás kört is futottunk. Délután fél négykor kezdtünk egy versenyszimulációt, ezelőtt soha nem motoroztam ilyen melegben Sepangban, nagyon nehéz volt jó köridőket és tempót tartani, a motor nem adott olyan jó érzetet ekkora hőségben. Úgy döntöttem kiállok, mivel nem éreztem jól magam a féktávon. Mindenki csinált egy szimulációt a nap ezen szakaszában, szóval szerintem nekik is voltak problémáik. Összességében úgy vélem, nagyon pozitív volt ez a teszt, a mérnökeink pedig elegendő adatot és információt gyűjtöttek a további javuláshoz a következő, katari tesztre, továbbá a március végi szezonnyitóra. Várom, hogy újra felpattanhassak az M1-emre két hét múlva, addig is keményen dolgozom és edzek tovább, mint általában, annak érdekében, hogy a lehető legjobban induljon a szezon.”

Valentino Rossi, 5. hely, 1’59.833
„A végén pozitív lett a teszt. Nem igazán örülök a helyezésemnek és a köridőmnek, mivel nem voltam képes összehozni egy jó kört, mindig forgalomba kerültem, és nem volt meg a megfelelő pillanat ahhoz, hogy nyomjam. Azt hiszem, gyorsabb lehettem volna, és a top 3-ban lehettem volna. Folytattuk a munkát a váltóval és a beállításokkal, valamint a használt gumikkal munkálkodtunk, amiken még javulnunk kell az új motorral. Nagyon érdekes lesz megfigyelni a szintünket egy másik pályán, mivel a gyártók közötti egyensúly felborulhat ott. Nagyon kíváncsi vagyok Katarra, valamint arra, mennyire leszünk versenyképesek az első versenyen.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 3. hely, 1’59.658
„Egy olyan pályán, amit nem szeretek, most értem el a legjobb időmet, ráadásul majdnem nyolc tizeddel felülmúlva a korábbit. Jól és kényelmesen éreztem magam a motoron, és egyáltalán nem rossz ez a kör, ha figyelembe vesszük a ma délutáni körülményeket. Elégedett vagyok a dolgok állásával, ugyanakkor még mindig javítanom kell a stílusomon. A kanyarsebességünk nem annyira rossz, s bár az egyenesben is jó a fékezésünk, az azt követő pillanatokban a többiek most még több kockázatot tudnak vállalni. Ez önbizalom kérdése, és noha a kanyarok kijárata sem rossz, úgy érzem, még több van bennünk. A korábbi versenyszimulációm során nem volt fékereje a motornak – ez pontosan ugyanaz a probléma, ami Marc Marqueznek is jelentkezett a hét elején. Amint mondtam, egy kicsit szenvedtünk a kanyarbejáratokon, ám ennek ellenére is jól mentem a hosszú etapom során, jól is éreztem magam, de talán egy másodpercet is veszítettem néhány körben, mert nem tudtam megállni a fékek miatt.”

Jack Miller, 22. hely, 2’01.593
„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a teszt alakult, és keményen dolgoztam a motoron és egyúttal magamon is, hogy egyre kényelmesebben érezzem magam a körök múlásával. Már nem vagyunk messze a céltól. Én vagyok a második legjobb újonc a mezőnyben, s ez nagyon boldoggá tesz, mivel olyan srácok is vannak mögöttem, akik több tapasztalattal rendelkeznek a nagyobb motorokról, szóval jó érzés itt lenni. Természetesen még nem vagyunk annyira gyorsak, mint szeretnénk lenni, de mindenki nagyon jó köröket fut – a csapattársam, Cal is odapörkölt ma délelőtt –, ezért nem egyszerű a helyzetünk, de jó érzés látni, hogy fejlődünk. Összességében érthető módon elégedett vagyok, de már várom a következő katari teszt, mivel az a pálya más karakterisztikájú, kicsit lendületesebb. Jó lesz ott lenni és egy másik pályán is kipróbálni a gépet.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 4. hely, 1’59.722
„Nyilvánvaló, hogy pozitív három tesztnapon vagyunk túl, hiszen egy teljesen új motorral érkeztünk meg Malajziába, amit előtte még nem próbálhattunk ki, és ennek ellenére is gyorsak tudtunk lenni, mindenféle megbízhatósági probléma nélkül. A GP15 hétfőn gurult először pályára, szóval örülök, hogy ilyen rövid idő alatt ennyit tudtunk fejlődni. Ma különböző beállítások próbálgatására koncentráltunk, igyekeztünk javítani az érzést, de mindenekelőtt a tapadást és a kanyarodást. Még sok munka vár ránk, de elégedett vagyok az új gépről szerzett első benyomásokkal.”

Andrea Dovizioso, 10. hely, 2’00.468
„Csak boldog lehetek a teszt kapcsán. Egy vadonatúj motort hoztunk ide, mégis rögtön az elejétől kezdve gyorsak és versenyképesek voltunk vele. Különösen amiatt vagyok elégedett, mert kijavítottuk az előző gépek legfontosabb hibáját, s most már rendesen kanyarodik a motor. A srácok a Ducati Corse-nál remek munkát végeztek, hiszen semmiféle komoly megbízhatósági problémával nem szembesültünk a három nap során. Most még jobban ki kell ismernünk a GP15-öt, mert továbbra is vannak korlátaink. Az új motor jelentősen eltér az előzőtől, ezért extrém beállításokat is ki kell próbálnunk, hogy jobban megértsük a viselkedését, például a féktávok végén vagy a kanyarok közepén. De ez teljesen normálisan: ha ennyire jelentősen módosítasz a gépen, annak megvannak az előnyei és a hátrányai. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget fejlődhetünk még, de ehhez időre van szükségünk. A következő napokban a mérnökeinknek hatalmas adatmennyiséget kell majd kielemezniük a március közepén sorra kerülő katari teszt előtt.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 6. hely, 1’59.883
„Jó zárónap volt ez számomra, különösen jó volt a legjobb hatban végezni. A csapat és én többé-kevésbé mindent elvégeztünk tegnap, amit terveztünk a tesztre, de volt néhány kisebb dolog az elektronikával és a kuplunggal kapcsolatban, amit ki kellett ma próbálnunk. Szóval három különböző elgondolást próbáltunk ki, amiből kettő határozottan javulást hozott. Ezek az apró változtatások jelenthetik a különbséget egy versenyen. Elégedett vagyok, hogy elmondhatom, 1’59-es kört mentem, hisz ez volt a célom erre a tesztre, és pozitív, hogy ezt elérhettem. A motornak nagyon jó most az alapbeállítása, szóval, mikor legközelebb Katarba megyünk, megnézhetjük, használhatjuk-e ezt egy teljesen más pályán, Losailban. Mindent összevetve jó teszt volt. Közel vagyunk ahhoz, hogy a legjobb szatellit motorunk legyen, de Cal valamivel gyorsabb, de a tempónk versenyképes, és örülök a munkának, amit a csapatommal itt végeztünk.”

Pol Espargaro, 11. hely, 2’00.490
„A mai elég trükkös nap volt a számomra. Jól éreztem magam, mikor először a pályára gurultam, és biztos voltam benne, hogy pozitív napom lesz. Épp felraktunk egy új gumit, hogy fussak egy gyors kört, de egy lassú versenyző megzavart a pályán. Egy elég kockázatos mozdulattal kellett megelőznöm őt, és sajnos a végén elestem. Ez a lehető legrosszabbkor történt, akkor, amikor éppen ideális volt a pálya hőmérséklete. Mivel az elsőszámú motor javításra szorult, a másikkal mentem ki, de nem tudtam egy könnyen javítani, kicsivel később pedig ki kellett állnom, mert olyan forró lett a pálya, hogy nagyon nehéz volt olyan állapotban motorozni rajta. Amint lejjebb hűlt, akadt néhány technikai gondunk, ami ismét lassított minket, ráadásul már csak egy félóra volt hátra a nap végéig, amikor újra motorozhattam. Mint már mondtam, a reggeli esés után nem akartam túl keményen nyomni és pórul járni, szóval úgy döntöttünk, hogy anélkül, hogy nyomnám neki, csak megbizonyosodunk arról, hogy minden megfelelően működik.  Nagy kár, hogy nem voltunk képesek úgy befejezni a tesztprogramunkat, ahogyan terveztük. Mindenesetre, irány Katar, a sepangi öt nap után sok adattal és ötlettel fel vagyunk szerelkezve a javulást illetően, plusz nagyon várom, hogy egy másik pályára is kiguruljak, bár még hátra van egy tesztnapunk itt, amikor is a Michelin 2016-os gumijait teszteljük majd.”   
 
Team Suzuki MotoGP

Aleix Espargaro, 9. hely, 2’00.275
„Elégedettek vagyunk a mai eredményekkel, sokat köröztünk a hőségben, mert tegnap problémáink akadtak a magas hőmérsékleti viszonyok között. Ma több, mint ötven kört megtettünk így, ráadásul a közel 60 fok ellenére 2:01-es időkkel. Rendkívül elégedett vagyok a tempónk fejlődésével. A gyorsköröm viszont elmaradt, mert a két lágy abronccsal egyaránt elkövettem kisebb hibákat. A motor sokat fejlődött, rengeteget dolgoztunk az elektronikai beállításokon, hogy egy jobb konfigurációt találjunk a kipörgésgátlónak, amely lehetővé tette, hogy egy másodperccel is gyorsabbak legyünk. A kanyarkijáratokon is dolgoztunk, és fontos volt, hogy megvizsgáljuk a motor viselkedését ilyen melegben, mert a versenyen is hasonló körülmények lesznek majd. Még rengeteg munka vár ránk, de magabiztos vagyok, mert tudom, hogy egy gyári csapat tagja vagyok, ahol mindenki keményen dolgozik azért, hogy a legjobbját nyújtsa.”

Maverick Vinales, 14. hely, 2’00.604
„Nagyon jó érzésekkel és elégedettséggel hagyhatom el Sepangot, mivel jó munkát végeztünk mindenféle komolyabb probléma nélkül. Sokat javítottam a köridőimen, mind a gyorsköröket, mind a versenytempómat illetően. Egyre többet tanulok a motorról: változtattunk néhány dolgot a beállításokon és az elektronikán, és megtanultam, hogyan használjam ki ezeket. Ma próbáltam jó köridőt elérni, de nem húztam annyira a gázt, mint tegnap, amikor elestem, szóval inkább a kiegyensúlyozottságra fókuszáltunk és a versenytempómon dolgoztunk. Emellett hasznos visszajelzéseket kaptunk a gépről, amelyek alapján tovább dolgozhatunk. Még mindig újonc vagyok, ezért sok dolgot kell megértenem a motorral kapcsolatban, de jól teljesítek, és napról napra fejlődöm.”

Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: