Jegyek

Imola, 2. futam: Rea duplázásával átvette a tabella...

Superbike
Imola, 2. futam: Rea duplázásával átvette a tabella vezetését
2014.05.11. 13:50
Meglepetésre Jonathan Rea duplázni tudott, ezzel átvette az összetett vezetését. A dobogó második fokára ismét Davies állhatott fel, Guintoli lett ezúttal a harmadik. Sebestyén Péter sajnos elesett, reméljük komoly baj nélkül megússza. Tóth Imi a 19. helyen fejezte be a futamot.
 
Délután 13:10-kor indult neki a Superbike mezőnye másodszor a 19 imolai körnek. Vajon Rea duplázni tud, vagy valaki letaszítja az élről? A futam végére többek között erre a kérdésre is választ kaptunk. A rajtrácson ismét ott volt a két magyar pilóta, Tóth Imre és Sebestyén Péter. Már a felvezető kör kezdetén adódtak izgalmak, Laverty csak a mezőny után tudott elindulni, határozott fejrázással mutatta ki nemtetszését.
 
A mezőny szinte lemásolta az első futam rajtját, Rea ismét nagyszerűen jött el, két Aprilia iramodott utána, ezúttal Guintoli, Melandri sorrendben. Mögöttük érkezet az első futamban bukott Giugliano, aki három kanyarral később már Melandrit megelőzve feljött a harmadik helyre, bizonyára javítani szerette volna hibáját. Az első kör végén Peti a 23. helyen haladt át a célvonalon, csapattársa, Tóth Imi a 25. helyen állt. A második kör elején a legjobb EVO versenyző címért folytatott harcban Camier és Canepa óriásit csatáztak, kis híján össze is ütköztek. Kicsivel később Haslam rontott nagyot, az Acque Minerali utáni sikánt vágta át. A harmadik körben Sykes leküzdötte az őt feltartó Melandrit, akire azon nyomban le akart csapni Davies is, ő azonban nem járt sikerrel. Ekkor Rea, Guintoli, Giugliano, Sykes és Melandri volt az első öt, mögöttük Davies, Baz, Laverty, Lowes és Elias száguldott.
 
Davies ismét a dobogó második fokára állhatott

Rea előnye a negyedik körben már másfél másodpercre hízott, jó úton haladt a duplázás felé. Időközben Melandri gyenge teljesítménye folytatódott, Davies és Baz is meg tudta őt előzni, sőt, Laverty is átlépett rajta a hetedik körben. Tóth Imre sajnálatos módon visszacsúszott a mezőny végére, Sebestyén Péter a 23. helyen állt. Még ebben a körben kiállt Claudio Corti. A nyolcadik körben Giugliánót utolérte a Sykes, Davies és Baz trió, az olasz dobogója veszélyben forgott.  Nem kellett sokat várni az előzésre, a már említett sikánban – ahol Sykes már több előzést is végrehajtott a hétvégén –, megelőzte a ducatist. Sykes példáját követte néhány kanyar után Davies is. Sajnálatos hír, hogy Sebestyén Peti a nagy igyekezetben elesett, a Racing Team Tothot már csak Imi képviselte a futamon. Ugyanabban a körben kiesett még Yates és Fabrizio is. a 7-8-9. helyen Laverty, Haslam és Elias nagyon szép küzdelmet folytattak. A tizenkettedik körben Rea előnye már behozhatatlan volt, a második hely sorsa viszont már nem volt annyira biztos, egyre jobban közeledett Guintolihoz Sykes és Davies is. Sőt, mögöttük nem sokkal igyekezett Loris Baz is, nagyszerű finálé elé néztünk.
 
Guintoli lett a harmadik

Időközben Morais is kiszállt a futamból, Tóth Imre a 22. helyen állt. A második helyért folytatott csatában Guintoli jól tartotta magát, ezt kihasználta Davies, aki megelőzte Sykesot, akire megérkezett csapattársa. Kiszállt a versenyből Canepa is, csupán négy kört kellett volna még kibírnia a Ducatijának. Ami nem sikerült Sykesnak, az sikerült Daviesnek, a gyári ducatis feljött a második helyre. Sykes olyannyira elfogyott, hogy Baz szinte letolta őt a pályáról, a regnáló világbajnoknak elúszni látszottak dobogós reményei. Rea továbbra is nagy előnnyel vezetett, igaz, ez az előny folyamatosan csökkent, ám ez nem veszélyeztette a győzelmét. Csupán arra kellett, hogy figyeljen, hogy ne essen el. Az utolsó kör legelején Baz bedarálta Sykesot, ezzel Rea malmára hajtva a vizet. Rea duplázott, Davies ismét második lett, harmadik lett Guintoli, a negyedik helyen Baz végzett, míg Sykes meg kellett, hogy elégedjen az ötödik hellyel. Tóth Imre a 19. helyen végzett.
 
A verseny végeredménye:

  Név Motor Különbség
1 J. REA Honda CBR1000RR  
2 C. DAVIES Ducati 1199 Panigale R 4.095
3 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 5.546
4 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 6.285
5 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 7.147
6 D. GIUGLIANO Ducati 1199 Panigale R 22.054
7 T. ELIAS Aprilia RSV4 Factory 25.811
8 L. HASLAM Honda CBR1000RR 26.127
9 E. LAVERTY Suzuki GSX-R1000 26.306
10 A. LOWES Suzuki GSX-R1000 33.046
11 M. MELANDRI Aprilia RSV4 Factory 37.788
12 L. CAMIER BMW S1000 RR EVO 42.415
13 D. SALOM Kawasaki ZX-10R EVO 52.114
14 L. SCASSA Kawasaki ZX-10R EVO 59.001
15 F. FORET Kawasaki ZX-10R EVO 1'04.364
16 J. GUARNONI Kawasaki ZX-10R EVO 1'18.512
17 A. ANDREOZZI Kawasaki ZX-10R EVO 1'34.487
18 G. MAY EBR 1190 RX 1 Lap
19 I. TOTH BMW S1000 RR 1 Lap
Nem ért célba:    
RET N. CANEPA Ducati 1199 Panigale R EVO 4 Laps
RET S. MORAIS Kawasaki ZX-10R EVO 9 Laps
RET M. FABRIZIO Kawasaki ZX-10R EVO 11 Laps
RET P. SEBESTYEN BMW S1000 RR EVO 11 Laps
RET A. YATES EBR 1190 RX 11 Laps
RET C. CORTI MV Agusta F4 RR 13 Laps
NS I. GOI Ducati 1199 Panigale R EVO  
Nem értékelt:    
SH A. BADOVINI Bimota BB3 EVO 42.284
SH C. IDDON Bimota BB3 EVO 51.220

Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: