Jegyek

Isztambul, 2. Futam: Laverty duplázott az első török...

Superbike
Isztambul, 2. Futam: Laverty duplázott az első török nagydíjhétvégén
2013.09.15. 14:16
Eugene Laverty, a gyári Aprilia versenyzője a mai napon negyvenről harmincra csökkentette a hátrányát Tom Sykesszal szemben a bajnoki összetett értékelésében. Az ír versenyző magabiztos teljesítménnyel rukkolt elő, és ezen a vasárnapon ellentmondást nem tűrően gyűjtötte be mind a kétszer a legnagyobb, legfényesebb trófeát.
 
A törökök nagy napján, a Superbike kategória második futamának rajtrácsán a polele-ban a világbajnokságot vezető Tom Sykes állt, mellette pedig a legnagyobb riválasa, Sylvain Guintoli. Davide Giguliano várta az első sor végéről a piros lámpák kialvását, a negyedik helyen az első Török Nagydíj győztes Eugene Laverty figyelt az ezen a hétvégén debütáló Toni Eliasszal és Jules Cluzellel az oldalán.
Sykes az első versenyhez hasonlóan briliánsan kapta el a rajtot, de most valahogy jobban együtt maradt a mezőny az első kör alatt, ez pedig még nagyobb fenyegetést jelentett a számára, tekintve, hogy az első futamon sem bírt a hátulról érkező nyomással. A brit mögött Guintoli, és Laverty érkezett, egy leheletnyi szünetet követően pedig máris azt követhettük figyelemmel, ahogyan Giugliano és Elias máris egymásra találnak.

A harmadik körben már nem Sykes volt a leggyorsabb, hanem Laverty adta az etalont. Az ír számára olyan jól sikerült a lendületbe hoznia az RSV4-est, hogy hamar meg is előzte a csapattársát, és igyekezett ezredről ezredre közelebb lopni magát a versenyt vezető ellenfeléhez. Az első futammal ellentétben, Marco Melandri most jóval hamarabb kikászólodott a Toni Elias, Chaz Davies, Davide Giugliano, Jules Cluzel alkotta darálóból, így már mindenki csak azt várta, hogy a négy, élen álló versenyző valahogyan közelebb kerüljön egymáshoz. Azonban most, a második versenyen Eliasnak is megvolt az esélye, hogy odaérjen a dobogóért harcolók csatáinak közelébe. A tapasztalt, minden hájjal megkent spanyol beakasztotta a kampóját Melandri hátába, és vele utazva indult meg a közvetlen élmezőny felé vezető úton.
Féltávnál Eugene Laverty már egy másodpercen belül volt Tom Sykeshoz képest, ez pedig a gyors részeken és azokat követő féktávokon abszolút lőtávot jelentett az apriliás számára. Az első futamhoz hasonlóan Laverty ismét könnyed megoldással tette túl magát Sykeson, és amikor már csak hat kör maradt hátra, egyértelműsítette duplázási szándékait. Alig, hogy ez megtörtént, a harmadik helyen álló Guintoli vált a leggyorsabbá a mezőnyben, ez a tény pedig újabb izgalmakat ígért.

Eugene Laverty végül gond nélkül a célig haladt az élen az Apriliával, mögötte Tom Sykes lett a második, aki így sikeresen növelte az előnyét a bajnoki összetettben. Guintoli hiába adott bele mindent, hiába csavart ki mindent az apriliából, újabb négy ponttal került messzebb a bajnoki címtől. A végeredmény egyben azt is jelentette, hogy Laverty besűrűsítette az élen állók névsorát, ezzel együtt pedig életben tartotta a saját bajnoki esélyeit. A negyedik pozícióban a némileg csalódott Marco Melandri ért célba. A leglátványosabb küzdelmet Toni Elias és Chaz Davies vívta az ötödik helyért, amiből ezúttal a spanyol jött ki győztesként. Mögöttük a top10-be Cluzel, Haslan, Giguliano és Fabrizio fért be.
A második futam végeredménye:
 
1.  Eugene Laverty  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  34'58.775
2.  Tom Sykes  (Kawasaki Racing Team)  Kawasaki ZX-10R  35'00.483
3.  Sylvain Guintoli  (Aprilia Racing Team)  Aprilia RSV4 Factory  35'02.827
4.  Marco Melandri  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  35'09.635
5.  Toni Elias  (Red Devils Roma)  Aprilia RSV4 Factory  35'10.946
6.  Chaz Davies  (BMW Motorrad GoldBet SBK)  BMW S1000 RR  35'11.171
7.  Jules Cluzel  (Fixi Crescent Suzuki)  Suzuki GSX-R1000  35'16.209
8.  Leon Haslam  (Pata Honda World Superbike)  Honda CBR1000RR  35'16.458
9.  Davide Giugliano  (Althea Racing)  Aprilia RSV4 Factory  35'24.545
10.  Michel Fabrizio  (Pata Honda World Superbike)  Honda CBR1000RR  35'37.510
11.  Mark Aitchison  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R  35'47.667
12.  Federico Sandi  (Team Pedercini)  Kawasaki ZX-10R  35'47.911
13.  Vittorio Iannuzzo  (Grillini Dentalmatic SBK)  BMW S1000 RR  36'35.364
14.  Tolga Uprak  (CMS-Eypbike Racing Team)  Kawasaki ZX-10R  35'31.608
15.  Yunus Ercelik  (Sampiyon 169 Team)  BMW S1000 RR  35'45.795
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: