Jegyek

Jerez, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Jerez, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.05.01. 17:55
A mai napon zajlott a MotoGP idei első európai versenyhétvégéjének első napja. Ez alkalomból két szabadedzés várt a mezőnyre. Mindkét alkalommal Jorge Lorenzo bizonyult a legjobbnak, ezzel jelezve, hogy nem érdemes leírni őt. Az összetett idők alapján Aleix Espargaro lett a második, Marc Marquez pedig a harmadik.
 
Érdekesen alakult a MotoGP első napja Jerezben. A dél-spanyolországi helyszínen két szabadedzést rendeztek a mai napon, melyeken Jorge Lorenzo futotta meg a leggyorsabb kört. Csapattársa, Valentino Rossi látványosan lassabb volt pénteken. Aleix Espargaro második lett a Suzukival, ami talán annyira nem meglepő, hiszen az extra-lágy gumit is felrakták, valamint várható volt, hogy gépének feküdni fog ez a pálya. A sérüléssel küzdő Marc Marquez lett a harmadik, a jelek szerint tehát nem hátráltatja túlságosan a nemrég végrehajtott műtét. Igaz, a Honda és az Alpinestars mindent megtesznek azért, hogy kényelmesebben motorozhasson. Ezúttal a Ducatikkal is számolni kell, ami korábban nem volt jellemző itt. A GP15 viszont eddig itt biztatóan teljesít. Most pedig lássuk, hogyan látták maguk a versenyzők a mai napot! 

Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely, 1’39.174
„Ma reggeltől fogva az volt a filozófiám, hogy az élre törjek, és ne gondolkozzak túl sokat, csak megpróbáljak ösztönösen motorozni, és ez jól működött, különösen délelőtt. Délután kipróbáltuk a kemény hátsó gumit, ami nagyon rossz volt, mindenkinek sokat pörgött ki a hátsó kereke, és úgy döntöttem, visszaváltok a puhábbra, mivel az sokkal jobb volt a hidegebb és a melegebb körülmények között is. A Yamaha és én nagyszerű dolgokat hajtottunk végre együtt a múltban. Az elmúlt két évben kevésbé éreztem jól magam, de az adott évre koncentráltunk, és most úgy tűnik, ismét erősebbé válunk. Ezt meg kell mutatnunk holnap is, de főleg vasárnap. A tegnapi nap nagyszerű volt számomra, és nagyon hálás vagyok a Yamahának, hogy még a legnehezebb pillanatokban is hittek bennem. Újra a legjobb formámat akarom mutatni a pályán a holnapi sebességemmel.”

Valentino Rossi, 9. hely, 1’39.872
„Nehéz edzések voltak, különösen a délutáni. Azt hiszem, lehetettem volna jobb pozícióban is, de úgy döntöttem, hogy csak a keményebb keveréket használjuk, azzal dolgozzunk, mert úgy gondoltuk, az jobb lehet a versenyre. Sajnos nagyon rossz a teljesítménye, a köridők pedig nem elég jók, szóval azt hiszem, a puhább is opció lehet, de nehéz lesz eldönteni. A délutáni melegben sokat csúszkáltunk, nagyon nehéz volt irányítani a motort. Sok gondunk akadt a kigyorsításokon, mert a hátsó kerék kipörgésével küszködtünk, a motor nem volt stabil. Egyelőre nem jó a beállításunk, szóval meg kell próbálnunk ezen javítani holnap reggel. Sok dolgot kell még megtennünk, jobban ki kell egyensúlyozni a motort, más gumit kell kipróbálnunk, és vannak egyéb beállítási lehetőségek is.” 

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 2. hely, 1’39.223
„Jól sikerült a mai napunk, s különösen a délutáni edzésen volt jó a tempónk. Sikerült fejlődést elérnünk a motor hátulján jelentkező chattering problémával kapcsolatban, emellett a hőségben is versenyképesnek éreztem magunkat. Holnap érdekes lesz látni az időmérőt. A célunk, hogy megpróbáljunk minél közelebb kerülni a pole-hoz, de a versenytempónk is elég erős. Természetesen ez még csak az első nap volt, de a kezdés jó.”

Maverick Vinales, 10. hely, 1’39.909
„Pozitívan kezdtük a hétvégét. Jelenleg Q2-t érő idővel állunk, ami jó, de tudjuk, hogy holnap még faragnunk kell ebből, s 1:39 eleji kört kell futnunk, ha versenyképesek akarunk lenni. Emellett a versenytempónkon is dolgoztunk ma. Még mindig közel fél másodpercet kell gyorsulnunk körönként, de szerintem képesek lehetünk rá. Holnap véglegesítünk néhány beállítást, amellyel remélhetőleg még versenyképesebbek leszünk. Ma mindkét típusú abroncsot kipróbáltuk, de ha őszinte akarok lenni, nincs nagy különbség köztük az egykörös teljesítményt illetően, de még néhány dolgot le kell tesztelnünk majd a negyedik tréningen, hogy meghozzuk a végső döntést a futamra. Jelenleg a kemény gumira voksolnánk, mert az nagyobb tartósságot biztosítana számunkra a verseny végére is.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 3. hely, 1’39.428
„Boldogok lehetünk, hogy a kezem elég jól működött ma, pont úgy, ahogyan azt vártuk. Nagyon fáj, de legalább körözhettem. Meglátjuk, holnap jobb lesz-e, ha nem dagad be. Ami a motort illeti: nagyon jól érzem magam rajta, jól dolgozunk, de néhány dolgon javítanunk kell, különösen a délutániakon, amikor melegebb az idő. A verseny akkor lesz, szóval eszerint kell javítanunk a beállításokon.”

Hiroshi Aoyama, 20. hely, 1’40.678
„Sajnos Dani nem tudott visszatérni a versenyzéshez a hazai nagydíján, szóval én helyettesítem. Az előző két versenyhez képest ez az első nap pozitív volt számunkra. Nyilvánvalóan még javulnunk kell, de a második szabadedzés végén jobb volt a ritmusom és gyors tudtam lenni, de elkövettem néhány apró hibát. Nem könnyű, de tovább kell haladnunk holnap, mivel tudjuk, hogy a többiek is így tesznek majd.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 4. hely, 1’39.511
„Összegzésképpen azt mondanám, hogy jól ment a mai nap, noha még nem találtuk meg az ideális beállításokat. Ma egy kicsit kísérleteztünk olyan értelemben, hogy két különböző beállítást próbálgattunk a GP15-ön, próbálva megérteni, hogy mi a helyes irány ezen a pályán. Még mindig kicsit bizonytalan vagyok, de mindesetre a benyomások pozitívak, és a motor is jól működik, és mindenekelőtt biztos vagyok benne, hogy a motorban itt Jerezben is óriási a potenciál. Az előző három forduló során a GP15 rendre versenyképes volt, ezért most is optimista vagyok a hétvégével kapcsolatban.”

Andrea Dovizioso, 5. hely, 1’39.535
„A mai nap jól alakult, elégedett vagyok: az argentínai jó benyomások után itt is rendben van a tempónk, gyorsak vagyunk ezen a pályán is. Még van munkánk, mert itt Jerezben a gumikopás a verseny közepe felé elég jelentős, ezért mindig nehéz tökéletes beállítást találni, hogy a 27 körös futam alatt végig konstans teljesítményre legyünk képesek. Végrehajtottunk néhány komolyabb módosítást, és találtunk pozitív fejleményeket is, most pedig még a teljes képen kell kicsit javítanunk, de ez mindenképp egy pozitív nap volt számomra.”

Pramac Racing

Danilo Petrucci, 6. hely, 1’39.718
„Nagyon örülök, mert jó kört futottam az etap elején a kemény gumikkal. Elégedett vagyok azzal is, hogy megtettem egy hosszabb futást is: hét kört teljesítettem egy huzamban versenykörülmények között jó tempóban. Kerestünk valamit, ami javít a tapadáson. Javítani akartam a puhán futott köridőmön, de úgy éreztem, nincs teljesen a kezemben az irányítás. Katarban is ez történt, remélem, holnap már nem ez lesz. Ezért holnap amilyen hamar csak lehet, jó kört akarok menni a keménnyel. Úgy érzem, napról napra lépek előre, egyre jobban érzem magam a motoron. Jól teljesítettünk, remélem holnap is így fogunk.”

Yonny Hernandez, 17. hely, 1’40.363
„Nem találtam a helyem az első edzésnapon. Remélem, holnap javulok, és azért küzdhetek, hogy egyenesen a Q2-be jussak. Kicsit dolgoznunk kell a beállításokon, mert nem igazán érzem a motor elejét. A mai nap nem volt túl jó, de biztos vagyok benne, hogy jobban mehetek holnap annak érdekében, hogy elérjem a top 10-es célt.”

LCR Honda

Cal Crutchlow, 7. hely, 1’39.737
„Ez egy pozitív első nap volt. Influenza miatt nem vagyok jól néhány napja, ezért előbb meg kellett bizonyosodnunk, hogy motorozásra alkalmas állapotban vagyok. Nem éreztem túl rosszul magam a motoron, és a csapat is remek munkát végzett, ismét mindannyian kiválóan dolgoztak. Ez ismét egy új pálya számomra a Hondán, de sikerült rátalálnunk az érzésre, emellett a gumiopciókat is végigpróbáltuk. Emellett a motorféket vezérlő rendszeren is dolgoztunk, amely területen a leginkább fejlődnünk kell még. Ezzel folytatjuk holnap, s reméljük, még jobb napot zárhatunk.”

Jack Miller, 23. hely, 1’41.201
„Nem alakult rosszul a mai nap. Jó érzés ismét európai pályán körözni: ez egy kicsit rövidebb és szűkebb, mint az előző néhány helyszínen, emellett a hátsó tapadással akadtak problémáink, ezért ezen fogunk dolgozni holnap. A legfontosabb, hogy folyamatosan fejlődünk. Remélem, ez így a továbbiakban is így lesz, és a vasárnapi futamon pedig ott folytathatjuk, ahol Argentínában abbahagytuk.”

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 8. hely, 1’39.871
„Erős kezdete volt ez a hétvégének, elégedett vagyok az erőfeszítéseinkkel, és azzal, hogyan ment az első nap. A délelőtti etap nagyon pozitív volt, boldog voltam, hogy jó érzéseim voltak a motoron, amint elindultam. A köridők is elég könnyen jöttek, mivel magabiztos voltam a Yamahámon, és kellemesen éreztem magam rajta. Délután aztán egy technikai gond megzavarta a terveinket. Ennek eredményeképp motort kellett cserélnünk, ami megváltoztatta a munkatervünket, ami leginkább a gumifelhasználásra volt hatással, mivel nem akartunk túl sokat elhasználni ma. Így nem hoztunk ki mindent az etapból, bár képesek voltunk javítani a köridőn, és közel maradtunk az elejéhez. Még úgy is jól kezdődött ez a hétvége, hogy vissza kellett futnom a bokszba, miután megállt a motorom!”

Bradley Smith, 16. hely, 1’40.293
„Mindent egybevetve elég kalandos napom volt, a megszerzett pozíció ellenére sok hasznos információt gyűjtöttünk, ami miatt pozitív vagyok afelől, hogy javulhatunk a hétvége további részében. A csapat és én különböző első és hátsó gumikat próbáltunk, valamint egy új beállítást is megnéztünk a második motoromon. Bár nem fedeztünk fel semmi hatalmas dolgoz a beállítások terén, határozottan meg van az az irány, ami felé el kell mennünk holnap annak érdekében, hogy jó időmérőnk legyen. Természetesen nagyon fontos lesz a top 10-be kerülni holnap reggel, hogy bejussunk a Q2-be. Sok munka vár még ránk, de optimista vagyok egy erős versenyhétvégét illetően, mivel tudjuk, mely területeken kell változtatnunk, szóval készen állunk rá, hogy jobbak legyünk holnap.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 21. hely, 1’40.752
„Különböző variációkat teszteltem, beleértve vázbeállításokat is, hogy javítsunk összességében az érzésen. Reméltem, hogy a tavaly novemberi tesztünkön tapasztaltakra építkezhetünk, de túlságosan is eltérőek a vélemények, és a pálya is sokat változott. Délelőtt sok munkát kellett elvégeznem. A változtatásaink lehetővé tették, hogy délután fejlődjek, de még mindig dolgoznunk kell, főleg a féktávokon és a gázkezelést illetően. A csapattal együtt megpróbálunk olyan megoldást kitalálni, amellyel a holnapi edzéseken még előrébb léphetünk.”

Marco Melandri, 24. hely, 1’41.450
„Ma voltaképpen a nulláról kellett kezdenünk mindent, mivel jóval melegebb volt és teljesen mások voltak a körülmények, mint az ősszel itt teljesített tesztünkön. Ez azt jelenti, hogy rengeteg munkát kell elvégeznünk, noha az első és a második edzések között sikerült javítanunk a köridőinken. Holnap megpróbáljuk csökkenteni a különbséget az előttünk állókhoz képest.”
 
Írta: Balogh Tamás és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: