Jegyek

Jerez, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Jerez, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.05.02. 17:23
A szombati nap is véget ért Jerezben, a MotoGP idei negyedik versenyhelyszínén. Jorge Lorenzo eddig megállíthatatlannak tűnik, noha a negyedik szabadedzésen nem ő végzett az élen, a kvalifikáción nagyon magabiztosan szerezte meg az első rajtkockát. Marc Marquez és Andrea Iannone indulhatnak majd mellőle az első sorból.
 
Jorge Lorenzo körrekordjával fejeződött be a királykategória mai időmérő edzése Jerezben. A spanyol versenyző egész hétvégén nagyon stabilan ment eddig: a negyedik szabadedzés kivételével mindig az élen végzett. A sérüléssel küzdő Marc Marquez összeszorított foggal lett második, míg Andrea Iannone behozta a Ducatit a harmadik rajthelyre. Ilyet utoljára Nicky Hayden csinált itt a bolognaiak motorjával, még 2012-ben. A második sorból Pol Espargaro, Valentino Rossi és Aleix Espargaro indulhatnak majd. Érdekes futam lehet tehát a holnapi, ugyanis nem került be a top 6-ba sem Cal Crutchlow, sem Andrea Dovizioso, akik az elmúlt hétvégéken nagyon szépen mentek. Más kérdés, hogy vajon a két Espargaro meddig tudja majd tartani magát. Következő cikkünkben megosztjuk, miként élték meg a versenyzők a jerezi szombatot.
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. rajthely, 1’37.910
„Sok ember mondta, hogy krízishelyzetbe kerültem, hogy visszaestem, de csupán két nappal később megfutottam ezt a nagyon jó kört. Ez bizonyítja, hogy a versenyzésben nem mondhatsz olyat, hogy „ez a srác elbukott, vége van”, mert a következő napon már az élen lesz. Ennek az ellenkezője is igaz, nem mondhatod, hogy te vagy a legjobb, mert rá egy napra hátul találod magad, szóval alázatosnak kell lennünk, és azon kell dolgoznunk, hogy profitáljunk a lehetőségekből. Úgy érkeztünk ide, hogy minden rendben volt, és ezt minden etapon ki is használtuk. Hihetetlen felállítani az új pole rekordot. Sok nagy benyomást keltő kört teljesítettem a karrierem során, de ez nagyon különleges. 1’37.9 ilyen melegben nagyon jó, nagyon elégedett vagyok. Marc erős lesz holnap, mint mindig, ahogyan a Ducati is, de a verseny egy másik történet. Bár nagyon jó a tempónk és nagyon jól érzem magam a puhább gumival még akkor is, amikor elkezd kopni.”

Valentino Rossi, 5. rajthely, 1’38.632
„Nem volt olyan rossz ez a kvalifikáció, mert egy helyet javítottunk az utolsó nekifutásra. El kellett döntenem, melyik első gumit használjam, és talán hibáztam. A puhábbal folytattam, de a második kimenetelnél a hátsó gumi jobb oldalával gond volt, szóval úgy vélem, kicsit jobb is lehettem volna. Nem lesz olyan rossz a második sorból indulni holnap. Különösen azért örülök, mert a tegnapi nap elég nehéz volt. Ma sokat javítottunk a motoron, de még mindig nem vagyunk ott az elejében.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 2. rajthely, 1’38.300
„Tudtuk, hogy nehéz lehet bejutni az első sorba. Ez volt a cél, és teljesítettük, szóval nagyon örülök ennek, de azt is tudjuk, hogy a holnapi egy nehéz verseny lesz, kemény lesz befejezni a 27 kört. Másfelől, ma fájdalomcsillapítók nélkül tudtam menni, holnap viszont használom majd őket. Három szett gumit készítettünk be a kvalifikációra, ennek ellenére az esés után jobbnak láttam, ha nem erőltetjük a dolgokat, így csak kettőt használtunk, de nem tudtunk a pole-ba jutni.”

Hiroshi Aoyama, 16. rajthely, 1’39.866
„Valami mást próbáltunk ki a beállítások terén ma, de délelőtt rossz irányba mentünk. Aztán délután ismét változtattunk, újra jobban éreztem magam a motoron, és gyorsabb lettem. Az időmérőn a puhább gumikat használtuk, és bár elkövettem egy kisebb hibát, így is javítottam a köridőmön, és a 16. helyet szereztem meg a rajtrácson, ami jobb, mint tegnap. Magabiztos vagyok a versenytempónkat illetően, mivel jobban érzem magam a keményebb gumin, szóval meglátjuk, milyenek lesznek a holnapi körülmények.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 3. rajthely, 1’38.468
,,Nagyon örülök, hogy az első sorból rajtolhatok holnap! Sohasem könnyű elérni ezt a pozíciót, mert mindenki a határokat feszegeti, de Argentína után újra sikerült az első sorba kvalifikálni magunkat. Nagyon értékes ez az eredmény, mert így a holnapi futamot is bizakodottabban várhatjuk. Ma nem tudtuk a legjobbat kihozni a motorból, de úgy gondolom, hogy elég jó a sebességünk ahhoz, hogy holnap egy jó versenyt produkáljunk.”

Andrea Dovizioso, 8. rajthely, 1’38.823
,,Sajnos ma nem találtuk meg a jó tempót, így még többet kell dolgoznunk egy sikeres verseny reményében. Valójában nem olyan rossz a helyzet, de fejlődnünk kell, ha holnap a dobogóért akarunk küzdeni. A gyors köröm nem volt tökéletes, így a második sorba sem sikerült kvalifikálnom magam. Kár érte, mert egy második soros rajt sokat számít itt Jerezben. Mindenesetre most meg kell értenünk, hol kell fejlődnünk, és ki kell próbálnunk valami mást a holnap reggeli warm upon.” 

Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 4. rajthely, 1’38.539
„Iszonyatosan örülök a mai teljesítményemnek, összességében pozitív nap volt ez a számunkra. Két új szett gumink volt a Q2-re, ami azt jelentette, hogy csak két kimenetellel számolhatunk. A második alatt nagyon erős volt az első köröm, de sajnos volt egy apróbb hibám, és szélesen fordultam a harmadik szektorban. Minden nagyon szoros a bajnokságban, szóval a legkisebb hiba is sok pozícióba kerülhet. Ezért az elért eredmény kissé keserédes ízt hagy a számban, mivel az első sorban lehettem volna, ugyanakkor nagyon örülök, különösen a trükkös argentin időmérő után. Határozottan várom a holnapi futamot, habár mindannyian tudjuk, hogy az éjszaka alatt általában kicsit változnak a körülmények. Valentino mögöttünk van, és egész biztos, hogy erős lesz, de jól akarunk rajtolni, aztán az élmezőnnyel akarunk maradni. A gumihasználat kulcsfontosságú lesz holnap, különösen ebben az elképesztő melegben, de nagyon izgatott vagyok, hogy újra versenyezzek itthon, mindent beleadok majd, hogy jó show-t csináljak a szurkolóknak.”

Bradley Smith, 10. rajthely, 1’39.491
„Mindent egybevetve trükkös napunk volt, de nem olyan rossz a tizedik helyre kvalifikálni egy ilyen kihívásokkal teli hétvégén, amilyenünk eddig volt. Sajnos valamiért teljesen máshogy éreztem magam a motoron ma délután, miután átültem a másik motoromra a negyedik szabadedzésen elszenvedett esés miatt. A Q2-ben ismét elestem, ami teljesen az én hibám volt, elmértem a féktávot, kimentem a kavicságyba, szóval elnézést kérek a csapattól. Bár ez a helyezés messze van az ideálistól, idén már bebizonyítottuk, hogy fel tudunk jönni, szóval most ki kell elemeznünk az adatainkat, és elő kell állnunk a holnapi tervvel. Ma délelőtt úgy éreztem, hogy elég jó a versenytempóm, szóval vissza kell állnunk arra a szintre. A meleg miatt kemény lesz a futam, a gumihasználat kritikus pont lesz, de mindent beleadok majd, mint bármikor máskor.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Esargaro, 6. rajthely, 1’38.638
„Természetesen nem a hatodik hely volt a célunk, mivel jobbat vártunk, de a versenyt tekintve jó helyen állunk összességében. Kemény lesz a verseny, mert nagy lesz a forróság, ettől pedig sokat csúszkál a motor. Nem lesz egyszerű, de olyan keményen próbálkozunk majd, amilyen keményen csak lehet. Még nem hoztuk meg a végső döntést a gumikat illetően a versenyre, ma mindkettőt teszteltünk, nem olyan nagyok a különbségek, ezért ki kell elemeznünk az adatokat, és annak fényében kell kiválasztanunk a gumit, melyik lehet jobb minden szempontot figyelembe véve.”

Maverick Vinales, 14. rajthely, 1’39.603
„Eléggé csalódott vagyok, mert a Q1-ben elhibáztam az utolsó kanyaromat az utolsó körben, ez pedig megakadályozott abban, hogy bejussak a Q2-be. Kár, mert nem voltam túl messze a leggyorsabbtól, a köridőm pedig összességében jó volt. Azt hiszem, nehéz lesz a 14. helyről indulni, de mindent megteszek majd azért, hogy feljöjjek. A negyedik szabadedzésen teszteltük a versenytempót, amivel elégedettek voltunk. Meglátjuk, mi lesz.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow, 7. rajthely 1’38.714
„Jól sikerült az időmérés, ennek ellenére csalódott vagyok, mert úgy érzem, rossz első abroncsot választottunk ezekhez a körülményekhez. Várom a holnapot, mert úgy érzem, a tempónk elég jó, és optimista vagyok a végső helyezést illetően. Remélhetőleg egy jó versenyt produkálunk holnap. A fizikai állapotom egy kicsit jobb lett mára, és remélhetőleg tovább fog javulni.”

Jack Miller, 22. rajthely, 1’40.365
„Egész hétvégén küzdünk a motorral, próbáljuk megtalálni a hátsó tapadást, amit még nem igazán sikerült meglelnünk, de keményen dolgozunk rajta. Múlt hétvégén a 21., míg most a 22. helyről várjuk a rajtot. Természetesen ez nem az a pozíció, ahol lenni szeretnék, de küzdünk majd ez ellen az európai pályákon. Nehéz ezen a szűk pályán menni, ha nincs meg a tapadásod. Nem lesz egy könnyű verseny, de már megmutattuk, hogy a futamok második felében erősek vagyunk, így azon leszünk, hogy ezt holnap megismételjük. Nehéz pálya ez egy MotoGP-motoron, próbálunk alkalmazkodni. Nem vagyunk olyan messze, a lemaradásunk mindössze 2 másodperc. Van még pár ötletünk, amit majd kipróbálunk a holnapi warm up alkalmával. Remélem, marad valamennyi gumim a verseny végére is.”

Pramac Racing

Yonny Hernandez, 9. rajthely, 1’39.464
„Nagyon boldog vagyok. A top 10 volt a cél, amit nagyon el akartam érni, és egy kicsivel jobb is lettem, pont befértem a harmadik sorba. A csapat remek munkát végzett a motorral, megtaláltuk a megfelelő beállítást ahhoz, hogy versenyképesek legyünk a kvalifikáción. A verseny viszont más dolog. Fontos lesz úgy körözni, hogy meg tudjuk óvni a gumikat. Holnap nagy lesz a meleg, ezen a pályán pedig nagyon kopik a gumi. Igaz, hogy csak a futam számít igazán, de nagyon élveztem az időmérőt, miután két nehéz verseny után tértem vissza a top 10-be.”

Danilo Petrucci, 11. rajthely, 1’39.789
„Nagyon örülök, mert pozitív visszajelzéseket kaptam, különösen a negyedik szabadedzésen. Tele tankkal jó volt a tempóm, bent tudtam maradni a top 10-ben. A Q2-ben csak egy lehetőségem volt a puha gumival, én pedig rossz időmérőt mentem, a 11-es kanyarban el is estem. Meglehetett volna a harmadik sor, de elégedett vagyok a Q1-ben futott időmmel. Magabiztos vagyok a versenyt illetően, bár tudom, hogy a meleg miatt nagyon kemény lesz, és a motoromat is elég nehéz vezetni, amikor elkezdenek romlani a gumik. Beleadok majd mindent, várom már, hogy ott legyek a rajtrácson.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 15. rajthely 1’39.612
„Minden jól működött ma, jelentőset sikerült előre lépnünk tegnaphoz képest. Pozitív nap volt ez számunkra, fontos adatokhoz jutottunk ma. A gyors körömben próbáltam a lehető legprecízebb lenni, sokkal kényelmesebben éreztem ma magam a motoron. Ennél is többet kell azonban fejlődnünk, különösen a kigyorsításokon, ahol még mindig nincs meg a kellő tapadás. Kemény verseny lesz. Ez a pálya nagyon falja a gumikat, és a helyes keverék megtalálása kulcsfontosságú. Ma a kemény első gumit próbáltam, és azt hiszem a versenyen is ezt használjuk majd, hátul pedig marad a lágy, ami szerintem elég lesz ahhoz, hogy kibírja a teljes versenytávot.”

Marco Melandri, 25. rajthely 1’41.273
„Ma minden edzésen keményen dolgoztunk, de kevesebb jutalmat kaptunk érte, mint amit az időmérésre vártunk. Ma is problémáim voltak a fékekkel, de az igazság az, hogy radikális változásokra lenne szükség! Amíg nem vagyok biztos a motorban, addig nem tudom úgy húzni a gázt, ahogy én szeretném.”
 
Írta: Kálmán András és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: