Jegyek

Jerez, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Jerez, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.05.03. 18:22
Jorge Lorenzo hatalmas győzelmével ért véget a vasárnapi nap Jerezben, a MotoGP idei negyedik versenyhelyszínén. A mallorcai a pole-ból indulva nagyon szép tempót diktált, amit senki sem tudott tartani. Marc Marquez sérülten is behozta a Repsol Hondát a második helyre, Valentino Rossi pedig harmadik helyével megszerezte élete 200. dobogós helyezését.
 
Érdekes versenyt láthattunk ma Jerez de la Fronterában. Jorge Lorenzo indult az első rajtkockából, aki semmit sem bízott a véletlenre. Olyan tempót diktált, ami minden ellenfél számára soknak bizonyult. Sem Marc Marquez, sem Valentino Rossi nem tudta tartani vele a lépést. Ők ebben a sorrendben értek be utána, ezzel kiegészítve a dobogót. Tegnap még úgy tűnt, hogy a Ducati végre olyan versenyt futhat itt, amire már igazán büszkék lehetnek. Jerez azonban továbbra sem tartozik majd a kedvenc pályáik közé, hiszen Iannone és Dovizioso is sajáthibájából csúszott hátra, folytatva a balszerencsés sorozatot. Természetesen pozitívum, hogy a motor idén már sokkal jobban működött itt, mint korábban. Cal Crutchlow ismét nagyon szép eredményt ért el és Pol Espargaro sem lehet elégedetlen mai teljesítményével. A Suzuki kis híján mindkét versenyzőjét a top 10-ben tudhatta, tehát a „kékeknek” is megvan az oka az örömre. Most pedig lássuk, a versenyzők hogyan látták ezt a futamot!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 1. hely
„Abszolút büszke vagyok magamra és a csapatra, hogy végre rendkívülit alkottunk, mert volt néhány problémánk, amik tőlünk függetlenek voltak. Dohában a sisak belseje miatt, Austinban a betegségem miatt, Argentínában pedig a gumik miatt nem tudtuk megmutatni a bennük rejlő lehetőségeket. Ezúttal az egész hétvégén meg tudtam ezt mutatni, különösen féktávon. Néha előfordul, hogy vasárnap nem érzem úgy a féket, mint a hétvége többi részében, de most nem így történt. Igazán későn tudtam fékezni, jól tudtam bemenni a kanyarokba és jó kanyarsebességet tudtam tartani, a kigyorsítás is jó volt, szóval minden rendben volt. Amikor ez megadatik, profitálnod kell belőle, és meg kell nyerned a futamot. Gondolkoztam rajta, hogy beugrom a tóba, de 28 éves vagyok… Nem ugyanaz, mint 23-nak lenni, szóval az utolsó másodpercben úgy döntöttem, megállok és visszamegyek a motorhoz. Ma van anyák napja, ezért ez különleges nap, mert anyukám látott ma győzni, holnap pedig betöltöm a 28-at. Fontos, hogy hoztunk néhány pontot Valén, mert nagyon erős volt a szezon elején, és mindig dobogón volt. Az is fontos, hogy ismét jól érzem magam a motoron és képes vagyok gyorsan menni, most ki kell élveznünk ezeket az órákat, ezt az éjszakát, ezt a győzelmet!”

Valentino Rossi, 3. hely
„Nehéz hétvége volt. Péntektől kezdve szenvedtünk a helyes beállítás megtalálásával, és nem tudtam a legmagasabb szinten teljesíteni. A bemelegítés utánig dolgoztunk és javultunk is. Dobogó lett a vége, ami nem olyan rossz, de a versenyen sem voltam elég erős ahhoz, hogy Jorgéval vagy Marckal harcoljak. Különösen a kanyarbemeneten voltak gondjaim. Volt egy szakasza a versenynek, amikor nem voltam olyan rossz és közel voltam Marchoz. Egy újabb jó csatában bíztunk a végéig, és úgy gondoltam, meg tudom csinálni, mert egy másodpercet lefaragtam a hátrányból, de fel kellett adnom. Sok pontot gyűjtöttem, eddig két győzelmem és négy dobogóm van. Ezúttal növeltem az előnyöm Doviziosóval szemben, de úgy tűnik, Jorge visszatért a bajnokságért folyó harcba ezzel a győzelemmel. Csak húsz ponttal van mögöttem, de hosszú még a szezon. Még nem kell a pontokra gondolnunk, csak a motorra, meg kell próbálnunk minden hétvégén versenyképesnek lenni.”
 
Repsol Honda

Marc Marquez, 2. hely
„Ez egy olyan pálya, ahol mindig jobban küzdöttünk kicsit a stílusom miatt, idén ehhez jött sérülésem is, de ma elértük, amit akartunk. Az első körökben követtem Jorgét, de az ötödik körtől önkéntelenül is jobban dolgoztam a jobb karommal, noha nem volt gond az ujjammal, így a karom egyre merevebb lett. Azután csak arra figyeltem, hogy megpróbáljam erősen befejezni a versenyt. Aztán láttam, hogy Valentino közeledik, és azt gondoltam: „újra ugyanaz lesz, mint Argentínában”, de erőt gyűjtöttem, és ezúttal fenn tudtam tartani a köztünk lévő különbséget. Valamivel közelebb hagyjuk el Jerezt a bajnokság vezetőjéhez képest, de Jorge növelte az előnyét.”

Hiroshi Aoyama, kiesett
„Nem volt egy könnyű verseny. Sokkal melegebbre számítottunk, de sajnos megváltoztak a körülmények. Maradtam a kemény guminál a versenyre, így az elején szenvedtem a tapadással, de a verseny felétől egyre jobban éreztem magam. Tudtuk, hogy a verseny vége felé jó lehet a kemény gumi, ami lehetővé teheti, hogy a többiekkel csatázzak, de sajnos mielőtt ebből profitálhattam volna, elkövettem egy hibát és elestem. Nehéz verseny volt, csalódást keltő így befejezni. Köszönöm az egész csapatnak, akik sokat segítettek nekem, nagyszerű élmény volt.”

CWM LCR Honda

Cal Crutchlow 4. hely
„A negyedik hely volt a legtöbb, amit ma elérhettünk az én fizikai állapotomban. Nagyon boldog vagyok, egy nagyon jó versenyt zártunk, húztam a gázt, amikor kellett. Őszintén szólva, 5 másodperccel hamarabb is be tudtam volna fejezni a versenyt, de nem volt rá szükség. Tartottam a távolságot Pol Espargaro előtt, de túl nehéz lett volna Valentinot is utolérnem. Túl sok időt vett el a verseny eleji csata az Espargaro testvérekkel. A csapat remek munkát végzett, a három gyári motor mögött tudtam végezni. Az elsőtől való lemaradásomat kissé furcsállom, de tudom, ennek a fizikai állapotom is az oka. Végül is jó munkát végeztünk, és az egész csapatnak hálával tartozom.”

Jack Miller 20. hely
„Egyáltalán nem volt ez egy jó verseny. Nagyon keményen kezdtünk, de a verseny közepe felé kisodródtam, és lemaradtam az előttem állóktól. Nagyon keményen mentem utánuk, hogy utolérjem őket, de ez sem volt elég. Túl sok rossz történt velünk, és úgy döntöttem, inkább behozom a gépet biztonságban, mint hogy a végén elessek. Így sikerült befejeznünk a futamot, de egyáltalán nem abban a pozícióban, amiben szerettük volna. Remélem, holnap találunk valami pozitívat az itteni teszten, amivel fejlődhetünk a következő versenyekre.”
 
Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro 5. hely
„Pozitív zárása volt ez a hétvégének, és örülök neki, hogy ilyen erős eredményt értem el a hazai rajongóim előtt. Remekül kaptam el a rajtot. Egyetlen hibát vétettem: kissé túl keményen mentem, mikor Valentinót próbáltam utolérni. Néhány körre lemaradtam tőle, mert elkezdett fájni a karom, ami kitartott a verseny végéig. Így végül próbáltam konstans lenni, és Iannonét sakkban tartani, mivel közeledett rám. A végén sajnos eléggé lemaradtunk az élbolyról. Nem ezt reméltük, de az ötödik hely pozitív kezdete az európai idénynek, különösen, ha összevetjük ezt az eredményt a tavalyival. Nagyon várom, hogy visszaülhessek a motorra holnap. Van néhány ötletünk és különböző beállításunk, amit ki szeretnénk próbálni. Nagyon hasznosak lehetnek olyan pályákon, ahol kicsi a tapadás. Már a hétvégén is ki próbáltunk pár dolgot, de a kevés idő miatt nehéz lett volna mindent egyszerre elvégezni. Holnap viszont mindent alaposan ki tudunk majd értékelni.”

Bradley Smith 8. hely
„Nagyon boldog vagyok! Még egy top 8-as helyezéssel és értékes pontokkal térhetünk haza egy ilyen trükkös hétvége után. A tervem az volt, hogy konstans köridőket motorozzak, és ez kitartson a végéig. A rajtom nagyszerű volt, és próbáltam Aleixre tapadni, amennyire csak lehetett. Tudtam, hogy a lágyabb opciót használja, így a verseny végére előnybe lehettem vele szemben. Végül sikerült őt leráznom valamennyire, de nem annyira, hogy a kockás zászló előtt ne előzzön vissza. Háromszor is buktam a hétvégén, így ma különösen fontos volt a jó eredmény elérése. Remélem, holnap találunk elég időt a beállításokra, és a problémák megoldására. Természetesen nem annyira szórakoztató ennyi kihívással szembe nézni, de benne van a bukás veszélye a versenyben, ha ennyire a határon mész. Nem lehet több gyenge versenyünk, és nem veszthettünk több pontot a szatellit csapatokkal szemben sem. Holnap azon leszünk, hogy megtaláljuk a válaszokat arra, hogyan lehetünk a legjobb nem gyári csapat a Tech 3 csapat hazai versenyén, Le Mans-ban.”

Ducati Team

Andrea Iannone, 6. hely
„Nagyon nehéz volt a mai verseny számomra, mert egy olyan hibát követtem el, amit el kellett volna kerülnöm, és ami sokba került. Sajnos a rajtnál az elektronikát esős versenyre állítottam, ahelyett, hogy a rajtsegédletet kapcsoltam volna be, ennek eredményeként az egész versenyt esős beállításokkal kellett végigcsinálnom, mert a szárazra való visszatérés elég komplikált procedúra. Megpróbáltam a lehető legjobb eredményt elérni így, de egész biztosan jobb eredményünk is lehetett volna itt Jerezben, ezért elnézést kérek a csapattól, akik nagyon jól dolgoztak a hétvégén. Mindenestre nincs mentségem, Le Mans-tól kezdve azon leszek, hogy jó eredményeket érjek el a csapatom és a Ducati számára.”

Andrea Dovizioso, 9. hely
„Csalódott vagyok a mai eredmény miatt, mert talán Crutchlow-val is csatázhattam volna a negyedik helyért. Nem volt meg a versenytempók ahhoz, hogy megcélozzuk a pódiumot, mindenesetre kár, hogy nem szereztük meg azokat a pontokat. A második körben gondom akadt az utolsó kanyarban, amikor hibáztam és a motor majdnem lefulladt. Majdnem elestem, mert elveszítettem az egyensúlyom, és ki kellett mennem a kavicságyba, de amint visszatértem a pályára, nem volt a motornak semmi baja, én pedig újra keményen kezdtem nyomni. Az utolsó helyen voltam, sok lassabb versenyzőt kellett megelőznöm, ezzel sok időt veszítve, a végén pedig nem tudtam a 9-nél jobb helyet elérni. Kár érte, mert bár a dobogó nem volt elérhető távolságban, – tekintve az első három tempóját – biztos vagyok benne, hogy sok pontot szerezhettünk volna.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 7. hely
„Nem igazán vagyok elégedett a mai eredményemmel. Pozitív azonban, hogy ismét a top8-ban zártam, és szereztem pár értékes pontot, amivel az összetett hetedik helyét célba vehetem. Mindannyian érezzük azonban, hogy több potenciál van bennünk, hogy jobb eredményeket érjünk el. Tovább kell dolgoznunk a teljesítményen, ez nem kérdés, hatékonyabb motorerő fog kelleni. Nagy lépést tettünk a chattering terén (chattering-nek nevezik azt a jelenséget, amikor a motor első és hátsó részén lévő rugózatlan tömegeknél a fékezés során alacsony frekvenciájú vibráció lép fel – a szerk.). Most inkább a hátsó kerék kipörgésén kell dolgoznunk. Nagyon fontos teszt lesz a holnapi. Pár új alkatrészt is kipróbálunk, de főleg az elektronikán fogunk dolgozni, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb beállítást. A csapat fantasztikusan dolgozott, és támogatott engem. Ideje lenne ezt meghálálnom egy jobb eredménnyel.”

Maverick Vinales, 11. hely
„Boldog vagyok, hogy majdnem a top 10-ben zártam, de még mindig sajnálom azt a hibát, amit az időmérésen vétettem. Jó volt a tempóm, és sokat előztem is, de mikor sokat előzöl, sok időt is veszítesz, így nem tudtam olyan tempóban haladni, amilyennel szerettem volna. Úgy érzem, egy másodperccel is jobb köridőket tudtam volna produkálni. Ez történik, ha a mezőny közepéről rajtolsz, ahelyett, hogy az elejéből indultam volna. A harmadik sorból rajtolva minden könnyebb lett volna. Javítanom kell a stílusomon, és az időméréseken is fejlődnöm kell. Még újonc vagyok, és a puhább gumikat is szoknom kell, ami bele telik egy kis időbe. Úgy érzem azonban, hogy jó úton haladok az irányba, hogy még jobb legyek.”
 
Pramac Racing

Yonny Hernandez, 10. hely
„Nagyon kemény verseny volt, örülök a végeredménynek. Ezen a pályán végig ott kell lenni fejben 27 körön keresztül, mert egyetlen hiba is befolyásolhatja a versenyed. A rajtom nem volt túl jó, de az volt a célom, hogy megóvjam a gumikat, hogy a végén versenyképes legyek. Ez jó döntés volt, mert az utolsó körökben gyors voltam, és meglett a top 10. Jó csata volt Danilóval és Vinalesszel. A Q2-ben is ez volt, szép kvalifikációt teljesítettünk a Pramac Racinggel. Mindig jó móka a pályán küzdeni, ilyen a MotoGP. Két rossz verseny után szükségem volt rá, hogy visszakerüljek a top 10-be. Készen állok rá, hogy Le Mans-ban még jobb legyek.”

Danilo Petrucci, 12. hely
„Nagyon jól indultam. Az első néhány körben én voltam a legjobb ducatis, amitől nagyon magabiztos lettem, különösen azért, mert jó volt a tempóm. Aztán amikor megelőzött Iannone, nem tudtam mögötte maradni. Később jót csatáztam Yonny-val, de egyre közelebb engedtem Vinalest, és nem tudtam megtartani a 11. helyet az utolsó körben. De ez sem rossz, mert ezen a pályán nem igazán érzem jól magam, mivel sok a „stop and go” rész, én a folyamatosabb, gyorsabb pályákat kedvelem. Nehéz volt, de sok tapasztalattal gazdagodtam. Azért vagyok itt, hogy dolgozzak és tanuljak, a legjobbakkal csatázva pedig sokat tanulok. Örülök ennek a hétvégének így a végén, nagyszerű kvalifikációt és jó versenyt teljesítettünk.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 15. hely
„És sokkal jobban is alakulhatott volna! Jól rajtoltam, de aztán összeértem Barberával. Egyikünk sem hibáztatható ezért, és ez legalább öt pozíciómba került. Három kör után problémáim adódtak a fékekkel, amelyet ugyan sikerült megoldanom a fékkar távolságának állításával, de így nagyon kényelmetlenül éreztem magam a féktávokon. Ezután megpróbáltam konstans tempót menni, hogy vigyázzak a gumikra, különösen a hátsóra. Az utolsó szakaszban kicsit keményebben nyomhattam, és láttam magam előtt a bolyt, amely a 10. helyért harcolt. Ez egy jó jel, de sajnálatos, hogy nem tudtam hamarabb közeledni hozzájuk. Mindenesetre jól mentek a dolgaink, bár mehettek volna jobban is. Köszönetet szeretnék mondani a csapatnak, akik nagyszerűen dolgoztak azért, hogy sokkal jobb formában legyünk, mint az időmérőn. Most ebbe az irányba kell továbbmennünk.”

Marco Melandri, 19. hely
„Nem segített, hogy hátulról kellett rajtolnom, sokat szenvedtem miatta az első körökben, de aztán végül sikerült rátalálnom a tempóra. Amikor utolértem Millert, gyorsabb voltam nála, de sajnos problémáink voltak a hátsó tapadással, s bár nem vett kemény féktávokat, így is több körbe tellett, mire megelőztem őt, emiatt leszakadtam az előttem lévőkről, és még a gumit is elhasználtam kissé. Enélkül talán közelebb lehettem volna Haydenhez és Laverty-hez. Meglátjuk, hogyan alakulnak majd a dolgaink Franciaországban: különösen abban bízom, hogy érkezik néhány fejlesztés, amely kielégíti a szükségleteimet.”
 
Írta: Balogh Tamás, Kálmán András és Keszthelyi Gábor
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: