Jegyek

Katar, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Katar, 3. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2015.03.28. 22:00
Régen kezdett ennyire jól egy szezont a Ducati a MotoGP-ben, mint idén. A mai napon Andrea Dovizioso révén ők zsebelték be a 2015-ös esztendő első pole-ját. A Repsol Honda duója, Dani Pedrosa és Marc Marquez végeztek mögötte, ők hárman alkotják majd a holnapi első sort. A következőkben a versenyzők mai gondolatait osztjuk meg.
 
Hiába uralta az első két napot Katarban a regnáló világbajnok, Marc Marquez, a szombat a Ducatié lett. A negyedik szabadedzésen Andrea Iannone bizonyult a legjobbnak, míg az időmérőn csapattársa, Andrea Dovizioso tudta megfutni a leggyorsabb kört. Marquez „csak” a harmadik helyet csípte meg, hiszen Dani Pedrosa is befurakodott elé. A második sorban Iannone, Hernandez és Lorenzo foglalnak helyet. Az időeredmények nagyon közel vannak egymáshoz, ha Crutchlow nem esik a végén, minden bizonnyal a teljes Q2 mezőnye egy másodpercen belül lett volna. Az viszont biztos, hogy holnap nagyon érdekes verseny vár ránk és a versenyzőkre. A tippelgetés nem egyszerű most, sok tényezőt figyelembe kell venni. De ne rohanjunk ennyire előre, lássuk, mit mondanak a főszereplők a mai napról!

Ducati Team

Andrea Dovizioso, 1. rajthely, 1’54.113
„Nagyon boldog vagyok, mert a mai pole pozíció egy egész csapatnyi ember munkájának az érdeme: két szenvedéssel teli év után végre sikerült egy igazán versenyképes motort építenünk, és hogy őszinte legyek, nem hittem, hogy azonnal ennyire gyorsak lehetünk a GP15-tel. Jól dolgoztunk a teszteken, noha nem sok időnk volt fejleszteni az új gépet. A lágy guminak köszönhetően sikerült egy egészen bámulatos időt elérnünk, de már a negyedik szabadedzés során, a közepes keverékű abroncson is különleges érzés volt a GP15-tel körözni, ezért magabiztos vagyok, és úgy gondolom, holnap harcban lehetünk a dobogóért. Szeretnék köszönetet mondani a Ducatinak és az összes mérnöknek, akik éjt nappallá téve dolgoztak Bolognában, hogy a motor elkészüljön a második sepangi tesztre. Remélem, ezzel a mai pole pozícióval valamelyest meghálálhattam nekik ezt.”

Andrea Iannone, 4. rajthely, 1’54.521
„Elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgok alakultak ma, mivel a negyedik szabadedzésen gyorsak voltunk a közepes keveréken, noha talán bíztam benne, hogy kicsit többet érhetünk el az időmérőn. Szerettem volna az első sorból rajtolni, de mivel korábban alig használtam a lágyabb gumit, nem igazán éreztem jól magam vele, ráadásul kissé túl erősnek bizonyult a motor, és a beállítások sem voltak a legtökéletesebbek. Ugyanakkor elégedettnek kell lennünk a fejlődésünkkel, hiszen nem volt rossz ez az első kvalifikáció. Gratulálok Andreának a pole pozícióhoz. Összességében elégedett vagyok, főként a holnapi futamra való tekintettel: fontos lesz megtalálni a jó beállításokat, hogy további tizedeket faragjunk Andreához és Marchoz képest, akik egyaránt jó tempóval rendelkeznek.”

Repsol Honda

Dani Pedrosa, 2. rajthely, 1’54.330
„Nagyon örülök a mai kvalifikációnak, nagyon fontos volt bekerülni az első sorba. Fantasztikus volt, mert ez volt az egyik leggyorsabb köröm ezen a pályán. Életbevágóan fontos volt ma jó köridőt futni, mindenféle hiba nélkül, tekintve, hogy ezen a pályán mindig nagyon közel vagyunk egymáshoz. Most a versenyre kell koncentrálnunk.”

Marc Marquez, 3. rajthely, 1’54.437
„Az volt a célunk, hogy ott legyünk az első sorban, ezt pedig teljesítettük, szóval boldog vagyok. Természetesen mindig többet akarsz, szerettem volna egy jobb kört menni, de jók a beállításaink holnapra, a tempónk is jó, és ez a legfontosabb. Nehéz lesz felvenni a harcot Andreával, mert amellett, hogy jó egy körön, a versenytempója is erős. Megpróbáljuk majd a saját versenyünket futni, és a győzelemért harcolni.”

Pramac Racing

Yonny Hernandez, 5. rajthely, 1’54.675
„Ez egy nagyszerű köridő, nagyon boldog vagyok. Az egész csapat remekül dolgozott, jó irányba haladunk. A színvonal, amit nyújtunk, egyértelműen jobb, mint tavaly. Nagyon jól érzem magam a motoron. Szeretnék köszönetet mondani a Ducatinak és a Pramac Racingnek, hogy lehetőséget adtak nekem arra, hogy részese legyek ennek az ambiciózus projektnek. Remélem, tovább tudunk fejlődni. Kemény akarok dolgozni és tanulni, edzésről edzésre, futamról futamra a legjobbamat nyújtani. Hogy mi lesz holnap? Az igazság pillanata! Teljes erőbedobással fogunk küzdeni, és megpróbálunk a top10-ben végezni.”

Danilo Petrucci, 9. rajthely, 1’54.876
„A harmadik szabadedzésen volt egy kis balszerencsénk. Emiatt ideges voltam, mert így a Q1-ben is szerepelnem kellett, ahol azonban egyedül motorozva értem el remek időt. A Q2-ben második nekifutásra nagyon gyors voltam, de elkövettem egy hibát a 9-es kanyarban, ezért nem tudtam még jobb köridőt elérni. De boldog vagyok, és köszönöm a csapatnak az este elvégzett kiváló munkájukat. A verseny nagyon kemény lesz. A top pilótákkal fogok együtt menni, és próbálok majd a lehető legtöbbet tanulni. Ez az első hétvégém a Ducatival, és remélem, hogy jól fogom kezelni a helyzetet. Tudtam, hogy versenyképes lehetek, és az is akartam lenni. Ez egy csodálatos este. Remélem, holnap meg tudjuk ezt ismételni.”
 
Movistar Yamaha MotoGP

Jorge Lorenzo, 6. rajthely, 1’54.711
„Nem olyan rossz a rajthelyem, figyelembe véve, hogy sok versenyzőnek volt extra lágy gumija. Nagyon nehéz itt győzni, mert jelenleg még nem találtuk meg a tökéletes beállításokat. A negyedik szabadedzésen volt egy gumink, ami abszolút nem tapadt, de a kvalifikáción szerencsére nagyon jól működött az első gumi. A második kevésbé tapadt, de nem volt olyan rossz. A pálya állapotát figyelembe véve elég jó volt a köridőm. Dolgoznunk kell. Nem tudjuk, mi fog holnap történni hosszútávon a puhább gumival. Nehéz lesz fenntartanunk az egész versenyen a tempónkat, de fizikailag és mentálisan is fel vagyok készülve arra, hogy a maximumot nyújtsam.”

Valentino Rossi, 8. rajthely, 1’54.851
„Jobb pozícióban reménykedtem, de nem olyan rossz ez sem. Természetesen a második sor jobb lett volna, mint a harmadik, de jó volt a motor tempója, én pedig elég jól éreztem magam rajta. Nem volt olyan rossz a tempónk, bár Marquezé és Doviziosóé jobb volt, de még csak szombat van. Dolgoznunk kell, meg kell próbálnunk javulni, és olyannyira meg kell óvni a gumikat, amennyire csak lehet annak érdekében, hogy a holnapi futamon gyorsabbak lehessünk.”

Monster Yamaha Tech3

Bradley Smith, 7. rajthely, 1’54.732
„Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, és jó érzés ilyen közel lenni a második sorhoz. Nyilvánvalóan nem könnyítettem meg a saját magam helyzetét azzal, hogy a Q1-ben is szerepelnem kellett! Úgy gondolom, továbbra is küszködünk némi gumiproblémával. A tegnapi nem volt igazán jó, és ugyanez volt a helyzet ma a Q1-ben is, de aztán csak azzal, hogy abroncsot cseréltünk, fél másodpercet tudtam javítani. Jelenleg kicsit szerencsejátéknak tűnik a helyzet a gumikkal, mert felmelegítés után sokat hűlnek. Mindenesetre a hetedik helyről fogok rajtolni, és egyértelműen harcban leszek egy jó eredményért. Optimista vagyok, jó a versenytempóm, ezért biztos vagyok benne, hogy jó helyezéssel kezdhetjük a szezont. Amikor számítottam, jól mentem ma, szóval bár eleinte megnehezítettem az életemet, sikerült túljutnunk rajta, és készen állok a holnapi futamra.”

Pol Espargaro, 10. rajthely, 1’55.004
„Összességében nem lehetek túl elégedetlen a mai nappal. Az utolsó szabadedzés nagyon jól alakult, mivel sikerült kiküszöbölnünk néhány problémát a használt gumikat illetően, amely egész hétvégén kísértett minket. Ugyanakkor ezután friss abroncsokkal kellett elkezdenünk az időmérőt, ezért új dolgokkal szembesültünk, amelyeket meg kell oldalunk holnapra. Mindazonáltal a motorunk versenyképesnek tűnt, és úgy hiszem, készen állunk a futamra. Természetesen a negyedik sorból való indulás nem fogja megkönnyíteni a dolgokat, és az is egyértelmű, hogy a Ducatik erősek lesznek, különösen az elején, mielőtt az abroncsaik kopni kezdenének. A tempónk nem annyira rossz, és ha elég agresszívek tudunk lenni az elején, megelőzve néhány előttünk álló motort, akkor jó eredménnyel kezdhetjük a 2015-ös évet.”

Team Suzuki Ecstar

Aleix Espargaro, 11. rajthely, 1’55.035
„Elégedett vagyok az elmúlt három edzéssel. Magabiztos tempót tudtam motorozni a kemény keveréken a versenytávnál is tovább, így ezzel boldog vagyok. Azonban a lágy keveréken nyújtott teljesítményemmel kapcsolatban már csalódott vagyok, nem sikerült ráéreznem. Vétettem pár hibát a kvalifikáción, ennek eredménye egy gyenge kör lett. Természetesen a legfőbb az, hogy a versenyre jól felkészültünk, így bizakodva várom holnap a zöld lámpák kigyulladását."

Maverick Vinales, 13. rajthely, 1:55.246
„Attól eltekintve, hogy nem jutottam a Q2-be, elégedett vagyok a teljesítményemmel, ráadásul közel fél másodpercet gyorsultam tegnaphoz képest, így összességében különösen boldogok lehetünk. Holnap még a kemény gumis tempón kell dolgoznunk, hogy lefaragjunk néhány tizedet és közelebb legyünk az élmezőnyhöz. Kíváncsi vagyok milyen lesz a verseny. Újonc vagyok a kategóriában és a többiek nagyon szívósak, de konkrét elképzeléseink vannak a céljainkat illetően és ragaszkodunk hozzájuk."

CWM LCR Honda Team

Carl Crutchlow, 12. rajthely, 1’55.123
„Szerencsére csak a büszkeségem sérült ma, de érhetően nem vagyok boldog. Buta hibát vétettem. A pozitívum az, hogy nagyon gyorsak voltunk és jó esélyünk volt arra, hogy az első sorba kerüljünk, az ideális időm elég lett volna rá. De ez a versenyzés! A többiek jobb kvalifikációt teljesítettek, mi pedig a 12-ek lettünk. Nem lesz egyszerű így a verseny, mert tudom, hogy kezdik a többiek a versenyt, rögtön keményen nyomják. Ki kell találnunk, milyen legyen a stratégiánk: várni és a verseny későbbi szakaszában előzni, vagy azonnal lecsapni rájuk rögtön az elején. Sok vesztenivalónk nincs, így én arra szavazok, hogy rögtön harcoljunk!”
 

Jack Miller, 22. rajthely, 1’56.287
„Egész hétvégén szenvedtem azzal, hogy lendületből motorozzak át a kanyaron, és ahogy gázt adtam, rögtön elemelkedett a motor eleje és rám esett. Vissza tudtam jutni a bokszba, de némiképpen felkészületlenül ért minket a dolog, így gyorsan kellett összerakni a tartalék motort – máshogy kellett vele motoroznom, mint szoktam. A legjobbunkat nyújtottuk, csak egyszerűen kicsit túlvállaltam magam. Továbbra sem értettem meg egész pontosan hogyan kell a lágyabb keveréket használni, de bizakodó vagyok a versennyel kapcsolatban, mert sokkal jobban megy a keményebb keveréken. Kár, hogy hátrébbról kell indulnunk, mint szerettem volna.”

Aprilia Racing Team Gresini

Alvaro Bautista, 21. rajthely, 1’56.187
„Nem sokat változott az érzés a motoron, elektronikai szempontból viszont sikerült fejlődnünk. Az időmérős abroncsokkal csak két kört tudtam megtenni, de mindenesetre sikerült javítanunk az időnkön. Amikor próbáltam egy kicsit kockázatot vállalni a gyorskörömön, a motor jól reagált erre a kanyarbejáratokon, így elég gyors tudtam lenni. Nem túl sok információnk van még ilyen téren, ezért szeretnénk többet gyűjteni, hogy tesztelhessünk és állandó legyen ez a jó érzés. Emellett tovább dolgozunk az elektronikán, és azon, ahogy a váz viselkedik a kanyarok során, főleg a bejáratokon, valamint azon is, hogy jobb tapadásunk legyen. A holnapi verseny kétségkívül kemény lesz, de tesztként fogunk tekinteni rá. A célunk, hogy befejezzük a futamot, és a lehető legkiegyensúlyozottabb tempót diktáljuk. A tegnapi, komplikációkkal teli nap után a mai jobban alakult, és szeretnék ezért köszönetet mondani a csapatnak.”

Marco Melandri, 25. rajthely, 1’57.934
„A kemény munka ellenére ma sem sikerült elérnünk azt, amiben reménykedtünk. Még több körre van szükségünk, információgyűjtésre, és arra, hogy mindezeket a motor fejlesztésére fordítsuk. Jelenleg nem tudom még kimotorozni magamból a maximumot, és ezt érzem is. A bajnokság színvonala elképesztően magas. Újoncként rendkívül nehéz kihívás áll előttünk.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: