Jegyek

Katar teszt, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Katar teszt, 1. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.03.08. 02:25
Pénteken Aleix Espargaro győzelmével megkezdődött a MotoGP 2014-es előszezonjának utolsó, a gyári csapatok nélkül megrendezésre kerülő háromnapos tesztje. Alábbi cikkünkben a versenyzők nyilatkozatait, véleményeit gyűjtöttek össze az első felvonással kapcsolatban.
 
NGM Mobile Forward Racing
 
Aleix Espargaro, 1. hely, 1’55.386
„Ez egy nagyon produktív nap volt. Nem voltam annyira gyors az elején, de amikor felraktam a keményebb hátsó gumit, előjött ugyanaz az érzés, mint Sepangban, s elkezdhettem nyomni neki. Az érzés a kemény és lágy abronccsal is jó, szóval magabiztos vagyok a szezon elejét és az első versenyeket illetően.”

Tech3 Yamaha
 
Bradley Smith, 2. hely, 1’55.639
„A mai egy jó nap volt. Boldog vagyok, mert az alapbeállítás azonnal működött, ami azt jelenti, hogy Sepangban jó munkát végeztünk, s emiatt nem kellett változtatásokat végrehajtanunk. A pálya állapota jobb volt, mint amire számítottam, s egy óra elteltével még jóval jobb állapotba került, ami pozitív, mert így jót tudtunk tesztelni. Kicsit frusztráló volt, hogy majdnem egész nap a leggyorsabb voltam, s aztán a legvégén megelőztek, de még van két nap hátra. Holnap kipróbáljuk az egyes és kettes motort is, s még néhány további változtatást is eszközölünk. Nagyon elégedett vagyok a beállításokkal, de biztosra kell mennünk, hogy ez a helyes irány, s emiatt kell játszanunk még egy kicsit a motorgeometriával. Az utolsó napon egyértelműen futok majd egy versenyszimulációt, s talán már holnap is fogok egyet.”

Pol Espargaro, 3. hely, 1’56.072
„Nagyon boldog vagyok a dolgok mai alakulásával, mivel ez volt az első alkalom, hogy MotoGP-motort vezettem itt. Nagyon örülök, hogy Sepangon kívül máshol is motorozhatok, mivel ez lehetővé teszi, hogy jobban megismerjem a gépet. Még mindig sokat kell tanulnom, s a fő cél a következő két nap során, hogy kicsit finomabbá tegyem a stílusom, mivel a Yamaha úgy megy gyorsan. Még mindig kicsit sokat harcolok a motorral, de eggyé kell válnom vele, s ezen fogok dolgozni. Összességében a motor jól működött ma, s a csapat segített, hogy gyorsan alkalmazkodjak a pályához.”

GO&FUN Honda Gresini
 
Alvaro Bautista, 4. hely, 1’56.081
„A jól sikerült sepangi gyakorlás után magabiztosan készültünk a katari tesztre, noha tudtuk, hogy ez a pálya kemény lesz számunkra, mivel az előző két évben is voltak itt problémáink. Sajnos ma is találkoztunk néhánnyal, különösen a motor elejét tekintve. Szenvedtem a motor lefékezésével, s a kanyarbejáratokon sem túl jó az érzés. A gép hátulját illetően megbizonyosodtunk afelől, hogy az új Showa lengéscsillapító jobban működik az előzőnél, de holnap ezen a területen is dolgozunk még, hogy növeljük a tapadást. Összességében magabiztosak maradtunk: a pálya már ma jó állapotban volt – jobban, mint általában –, s így a köridők is gyorsan javultak. Holnap tovább szeretnénk javítani a motoron, hogy megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle.”
 
LCR Honda
 
Stefan Bradl, 5. hely, 1’56.081
„Az elején az aszfalt nagyon koszos volt, s egyúttal inkább vártunk este hat óráig, hogy hűljön a hőmérséklet. Egyrészről nagyon elégedettek vagyunk a kiegyensúlyozottságunk miatt, ugyanakkor hiányzik a gumik szélén a tapadás ahhoz, hogy gyorsabbak legyünk. Erre fogunk elsősorban fókuszálni a holnapi második felvonás során: a gumi túl gyorsan kopott (talán kissé későn mentem ki a friss abronccsal, s a páratartalom megváltoztatta a körülményeket), s több tapadásra van szükségem, hogy egy megfelelő köridőt érjünk el új gumin.”

Pramac Racing
 
Andrea Iannone, 6. hely, 1’56.780
„Összességében jól ment a mai nap. Főként a hosszútávra koncentráltunk: sokkal inkább a versenyre készültünk, semmint arra, hogy a legjobb időt megfussuk. Kiegyensúlyozottan hoztuk a jó köröket, ugyanakkor van még lehetőség a fejlődésre. Szeretnék köszönetet mondani a teljes csapatnak és a Ducatinak is.”

Drive M7 Aspar
 
Nicky Hayden, 9. hely, 1’57.574
„Ez egy eléggé pozitív tesztnap volt, minden egyes kimenetelünkkor sikerült apró fejlődést elérnünk. Az erőforrás, amelyet használtunk, élete végére ért, ezért cserélnünk kellett, szóval eltöltöttünk egy kis időt a második géppel, s kicseréltünk pár alkatrészt közben. Az érzés a második motorral nem volt annyira jó, mint ahogy reméltük, de még így is boldog vagyok, hogy sikerült néhány lépést megtennünk előre. Folytatnunk kell a munkát, hogy tovább javítsunk a motorféken, s magabiztosabbak legyünk a kanyarbejáratokon.”

A katari teszt első napjának összefoglalója és eredményei itt olvashatók. A gyakorlás szombaton folytatódik, s vasárnap ér véget a szezonnyitó viadal helyszínén.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: